Recenze: Ztraceni – „mobilní“ ostrov volá

Během pár vteřin se jejich životy změnily, byli nuceni překonat sebe samé a začít opět od začátku. Dítka Štěstěny, která přežila podivnou havárii letadla, se ocitla na opuštěném ostrově, obklopeném zvláštními skutečnostmi.

Žánr: Akční adventura
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

Za dobu svého vysílání si seriál Ztraceni získal po celém světě nespočet fanoušků. Dnem i nocí všichni sledují další a další díly, aby poodhalili značně spletitou a zároveň velmi tajemnou roušku obestírající celý ostrov. Ne nadarmo se polovina natáčecího štábu skládá z vystudovaných psychologů, a ti se právě rozhodli propůjčit své umění i stejnojmenné hříčce. Jaké jsou její kvality?

Čím víc, tím míň

Mobilní variace Ztraceni samozřejmě vychází z licence seriálu, díky čemuž si právě recenzovaný titul propůjčil mnohé strhující zápletky jednotlivých dílů. Do čela všech zlým osudem postihnutých jedinců se dostává Jack (právě vy), pomyslný vůdce přeživších trosečníků, jenž se svými vztahy vůči mnoha osobám netají. Na nějaká dlouhá vysvětlování, proč, jak a co se na ostrově stalo, jaktože se někteří nemají rádi a jiní milují, nebere hra příliš ohledy. Vlastně předem počítá, že spadáte mezi příznivce tohoto fenoménu, příběh je postupně odvyprávěn a „samozřejmě“ se setkáte s pocitem, že čím více toho zjistíte, tím hloupější ve své podstatě budete.

Peklo v podobě ráje

Děj je totiž dávkován postupně v podobě jednotlivých úkolů, jejichž rozmanitost není nejmenší. A nejlepší na tom je, že se dokonce dozvíte pár drobností, o kterých jste v seriálu třeba ani neslyšeli. V zájmu překvapení bych ovšem více informací neprozrazoval, koneckonců díky svižnému vyprávění se od displejů mobilních telefonů stejně neodtrhnete a budete chtít vědět stále další a další podrobnosti. Postupně se setkáte se všemi známými postavami, jejichž pomoc se stane důležitou při řešení podivných událostí v táboře i mimo něj. Přijde dokonce řeč na řešení půzzlu v podobě posouvání kamenů a podobně, které ladně dotváří hratelnost.

Už má kontrakce! Zavolejte někdo opraváře!

Sami tvůrci mobilní variaci Ztracených označují za unikátní mix akce s adventurou okořeněnu survival prvky. Od svého mínění přitom nejsou daleko, ovšem vytknout bych hře mohl hlavně značnou krátkost. Stačilo pár desítek minut a otupělý pohled na běžící  titulky probodl veškeré naděje v další posouvání příběhu. Konec skvělé zábavy... rozejděte se, dámy a pánové. Bylo by proto lepší, kdyby některé úkoly nepůsobily tak jednoduše – dojem, že vás hra vodí neustále za ruku, se dostavil více než jednou.

Nemám rád schovávanou

Hezky česky!

Co naplat, těžko se rovněž loučilo s grafikou hry. Ano, její zpracování je opravdu hezké a především detailní. Ostatně, stačí se podívat na postavy chodící všude kolem a rázem víte, na jaké vlně se Ztracení nesou. Například maličkost v podobě dýchání znázorněném pohybem hrudníku postav se jistě zalíbí každému, přitom ani zvuková stránka nevyznívá špatně a dotváří zvláštní atmosféru.

• Zpracování
  • Atmosféra
  • Příběh a jeho vyprávění
  • Grafika a smysl pro detail
  • Určeno zejména fanouškům seriálu
  • Krátké

A jak dopadla lokalizace? Inu, kvalita českého překladu je opravdu solidní, bez zbytečných chyb, podivných vět a jiných anomálií. Jinými slovy – mobilní Ztraceni se povedli po všech směrech a jsou důstojnými zástupci stejnojmenného seriálu. Pro fanoušky jednoznačná volba. Ostatní ale asi nebudou kdovíjak nadšeni, nicméně pokud jste přesto zvědaví, zkuste – nemusíte litovat.

Originalita: 7/10
Atmosféra: 9/10

Skvělá hra takřka po všech směrech. Škoda ovšem je, že je určena především příznivcům seriálu, zároveň je krátká a velice návyková. Pozor na to!