Red Dead Redemption 2: zážitek nové generace (recenze)

Po dvou hodinách?...Jak by řekla Jenys z Přátel ach můj bože.

Odpovědět  |   |
kido  |  01. 11. 2018 11:36

Ano, zacatek je opravdu trochu pomalejsi ... takze jsem mel stejne nutkani ... ale neprodal a udelal jsem dobre !

Odpovědět  |   |
Krabat  |  01. 11. 2018 08:17

Díky za recenzi. Souhlasím do puntíku. Letos suverénně nejlepší hra, co vyšla. Možná nejlepší hra dekády. Na tohle nemá ani geniální God of War. Technicky téměř perfektní, minimálně na Xboxu One X. Obrovský živý svět plný unikátních, přirozeně reagujících postav. Normální lidi, gangsteři, úchyláci, prostě stovky a stovky individuí, které jsou až strašidelně věrohodné. Ve hře se dá zažít tolik překvapení, že by to jiným studiím vystačilo na pět plnohodnotných her. Klobouk dolů před R*. Jestli je tohle alespoň náznak toho, do jaké hloubky půjde GTA 6, tak se jen bojím, jak dlouho budeme čekat. :)

Odpovědět  |   |
kido  |  01. 11. 2018 11:37

Horizon Zero Dawn me bavil o hodne vice ... takze za me hra dekady spise HZD.

Odpovědět  |   |
Krabat  |  01. 11. 2018 11:49

HZD je parádní, ale je to typický přesun od mise k misi. Svět má jen základní mechanismy. To, co odlišuje RDR2 je právě živý, uvěřitelný svět. Není nutné sledovat příběhovou linku. Ten svět tam žije sám o sobě a nenudí. Nabízí plnohodnotné vedlejší odbočky, které jsou často kvalitnější, než hlavní mise. Tím se odlišili od veškeré konkurence a stanovili novou úroveň zpracování otevřených světů. Já mám tyhle hry moc rád, ale teprve RDR2 posunul celý žánr o kus dál. Je to můj názor, nikomu ho nevnucuji. ;)

Odpovědět  |   |
Honza  |  01. 11. 2018 12:18

Přesně tak. Horizon je graficky úplně někde jinde to je fakt, ale herně,podle mě,je RDR2 nedostižné.

Odpovědět  |   |
Player  |  02. 11. 2018 09:00

V tomhle byl ale prvni Witcher 3 uz pred par lety...

Odpovědět  |   |
Akerfeldt  |  04. 11. 2018 08:49

God of war za mě dobrá hra, ale svět byl pro mně mrtvý, žádní civilisté, kromě stále se opakujících příšer a přiblblých kovářů vůbec nikdo. HZD příšerná hovadina. Takže na RDR2 se fakt těším.

Odpovědět  |   |
Adam  |  01. 11. 2018 11:45

Jak znám Rockstar tak za pár updatů přidají auta, nebo létajícího koně s raketama ;)

Odpovědět  |   |
Jonas  |  01. 11. 2018 14:53

Za mě obří zklamání. Je to víc simulátor jízdy na koni než cokoliv jinýho. Bejt v roce 2018 uvařenej z toho, že můžu zastřelit králíka a stáhnout ho z kůže? Ale no tak! Trvá otravně dlouhou dobu, než se dostanete z A do B (a je poměrně jedno, jak jsou A a B od sebe daleko - vždycky to trvá neskutečně dlouho a je to nuda k ukousání), grafika je sice hezká, ale opět - je 2018. Radovat se z toho, že grafika nelaguje a postavy nejsou tvořeny z kostiček a trojúhelníčku je poměrně mimo. Hra nemá absolutně žádnou dynamiku. Často stojím na místě a nevím co mám dělat. Nic mě nikam nevede a jediné, co mě napadne je zastřelit nějakou veverku. WHAT A FUN!! Okay, nemám rád a nebaví mě western tématika obecně. Ale říkal jsem si, že přinejhorším bude RDR2 stejná hra jako GTA, ale místo aut budou koně. Hm. Hodně jsem se přepočítal. ... zábava ve hrách spočívá v tom, že v simulaci reálného světa můžete dělat nereálné věci. V RDR2 můžete na virtuální louce ze šňůrky a kousku kůže vyrobit taštičku. Paráda! ... Když si zajedete na jedno odpoledne do opravdového westernového městečka (třeba Šiklův mlýn), vyjde to po všech stránkách lépe - finančně, úrovní a délkou zábavy, věrohodností, zážitkem... nehledě na to, že budete venku na čerstvém vzduchu.

Odpovědět  |   |
heh :)  |  01. 11. 2018 16:43

Myslim ze poslednim souvetim mas pravdu, ale tom to asi neni, to muzes pouzit na skoro kazdou hru.. hokej, paintball, fotbal, zajezdit si na motorce je vzdycky lepsi venku na cerstvym vzduchu nez doma zavrenej v obyvaku civet do obrazovky..

Odpovědět  |   |
Honza  |  01. 11. 2018 19:11

Hm.zajímavé...takže ty v realnem světě umíš udělat ze šňůrky a z kousku kůže taštičku? Zachránit člověka,ktereho uštkl had,zachranit ženskou,kterou někdo unesl, přepadnout vlak, vykrást banku....a další a další...tys ale z toho nic v RDR2 nezažil, ptže si jenom stál a střílel veverky. A už vůbec nechapu,proč si někdo koupi west.hru když nemá rád western...

Odpovědět  |   |
Klima  |  01. 11. 2018 20:00

Hra je bezprecedentní ,tak jsem to někde četl a musím to podepsat. Za mne trefa do černého a to ještě přijde multak od R*

Odpovědět  |   |
Petr  |  02. 11. 2018 15:33

Je to promakany to jo, ale je to prostě nuda, včera jsem na to koukal u kámoše co jsem mu to prodal a je to prostě promakaná NUDA!

Odpovědět  |   |
jr  |  03. 11. 2018 10:23

souhlas, graficky to je nadherny, ale nebavi me porad se presunovat z bodu do bodu sneci rychlosti a hledat zluty puntiky na mape, aby se hra posunula nekam dal... dost krkolomny ovladani, pomale se rozchazejici postavicka a jeste pomalejsi lootovani, to je k po***** ... ale jeste tomu chci dat par hodin a doufam, ze se to nejak rozjede (jsem teprv nekde v kapitole 2, jak tam taborej a maj hlad, zatim jsem akorat absolvoval mega nudnou bitku v saloonu, jak dement mackal cudliky a nejak ten souboj i tak vyhral :)

Odpovědět  |   |
Honza K.  |  03. 11. 2018 20:07

Začínám si připadat starý :) Být odvařený z toho, že si ve hře můžu zapálit oheň (a asi i z toho, že mám možnost u něj následně hodinu relaxovat) jsem měl už u titulů, který vyšly někdy na přelomu tisíciletí a na Doupěti jsme o nich taky psali. Ta snaha o reálný prostředí a volnost tu byla odjakživa a od určitýho momentu rozvoje technologií bylo hráčům umožněno více či méně neomezený svět opravdu zažít. Herní redaktoři vzdychají, ale hráči následně seznávají, že ta volnost zase až tak extrémně zábavná není. Přináší sebou chyby skryptování, nelogičnosti když něco uděláte jinak než autoři zamýšleli a tím, že vás hra netáhne silně dál a dál dějovou linkou, tak zážitek nemusí být tak intenzivní. Ale nechci hanit, určitě se najdou i hráči, kteří možnost opakovaně nahodit prut nebo opéct králíka ve virtuálním světě ocení

Kvalitní mise, zábavné vychytávky typu zpomalení, skvělá grafika, to ke kvalitní hře určitě patří a dělá z z RDR2 dobrý titul, určitě jednu z nejlepších her roku. Ale navrhovat tu hru teď, když ji asi ještě nikdo ani nedohrál do konce, na titul roku nebo dokonce desetiletí? Sorry, ale ne. Tu hru je potřeba dohrát, ideálně vícekrát a nechat dojmy nějaký čas uzrát. Jen tak jdou odlišit pocity vyhypované médii od skutečného zážitku. Když si za rok řeknete, že byste si tu hru znovu zase rádi zahráli, tak to bylo ono.

Odpovědět  |   |
Krabat  |  03. 11. 2018 23:35

Tvůj příspěvek je jen dokladem naprostého nepochopení světa, který RDR2 nabízí. Opíráš se do možnosti zapálit si oheň a relaxovat, funkce, kterou jsem za víc jak 60h použil snad 3x. Vůbec není nutné ji používat. Upozorňuješ na chyby skriptování a nelogičnosti, které se tu nevyskytují, což je v tak obrovské hře neuvěřitelné. Za celou dobu jsem našel asi tři drobné problémy, které se sami vyřešily téměř okamžitě. Veškerá logika funguje až neskutečně dokonale. Dokonce tak dokonale, že animace NPC postav berou v potaz i směr, odkud hráč přišel, v jakém je stavu apod. Vyzkoušeno po jednom restartu, kdy se zahájení mise změnilo a postavy reagovaly na nové okolnosti.

Netvrdím, že se mi líbí vše. Ale že hra bude aspirovat na titul hra roku nebo desetiletí, to vidím jednoznačně. Posouvá úroveň skriptu a AI na novou úroveň, to vše doplněné o doslova maniakální úroveň detailů. Ve hře pořád objevuji nové věci, např. dnes detail, že kočkám nebo vlkům svítí v noci oči, nebo kapky deště mění směr dopadu podle poryvů větru, stejně tak kapky padající z klobouků, střech, okapů apod. Nedá se to dost dobře popsat, chce to vidět na vlastní oči. Z popisu by se zdálo, že to není nic zvláštního. Mně to ale doslova vyrazilo dech, jak realisticky vše vypadalo.

Hra je gigantická rozsahem a nápady. Nechci spojlerovat, ale jsou tam věci, které jsem prostě nečekal a a nejlepší je, aby si je každý odhalil sám. Pro někoho asi pomalé cestování v tak obrovském světě, pro jiného spousta překvapení, zvratů, objevů a nádherných scenérií. Podle mě někteří hráči asi nerozdýchali pomalejší rozjezd v úvodu hry a nechali si to nejlepší utéct. Hru přecpanou obsahem, vtipnými rozhovory, skvělými nápady i kvanty blbinek, kterých si všimne jen pozorný člověk. Koho by třeba napadlo zajíst si na divadelní představení dvakrát nebo třikrát. Snad v každé jiné hře, pokud by vůbec opakovanou návštěvu divadla umožnila, byste viděli stejné představení. Tady se představení mění, herci a artisté mají jiný nebo obměněný repertoár, jiné triky, dokonce reagují na hráče v hledišti. A tohle je opravdu jen malý, nevýznamný příklad, protože jsou tam opravdu daleko lepší věci.

Odpovědět  |   |
Polo  |  05. 11. 2018 12:47

Konzolisti hrajou, master race čumí