Red Faction – rozbijte si doma stůl (například)

Je poměrně logické, že každá nově vznikající hra, při snaze získat úspěch, musí přijít s něčím novým, neotřelým a originálním. Nikoho už asi dnes nechytne bezduché bloumání po bezduchých levelech, když tady byl Half-life, nikoho asi neohromí, když se nepřítel po zásahu z brokovnice změní v hromádku čehosi s kapkou kečupu, když tady byl Soldier of Fortune, a tak bych mohl pokračovat poměrně dost dlouho.
Je poměrně logické, že každá nově vznikající hra, při snaze získat alespoň nějaký úspěch, musí přijít s něčím novým, neotřelým a originálním a u 3D akcí to platí obzvláště. Nikoho už asi dnes nechytne bezduché bloumání po bezduchých levelech, když tady byl Half-life, nikoho asi neohromí, když se nepřítel po zásahu z brokovnice změní v hromádku čehosi s kapkou kečupu, když tady byl Soldier of Fortune, a tak bych mohl pokračovat poměrně dost dlouho. Otázkou u každé nově vznikající 3D akce tedy zůstává, čím nás překvapí a Red Faction je na dobré cestě stát se dalším milníkem, protože má pár překvapení v záloze.

Red FactionRed Faction

Red Faction

Základem je samozřejmě dobrý a propracovaný příběh. Děj se začíná odehrávat na Marsu, který fakticky ovládá mamutí těžební korporace Ultor, která zrovna nevěnuje velkou pozornost pracovním předpisům a podmínkám v dolech, což vašeho hrdinu jménem Parker jednoho krásného dne dovede až k založení rebelské organizace Red Faction. Společně s hrstkou přívrženců se postaví tyranskému Ultoru ve snaze zamezit dalším předčasně ukončeným životům v dolech díky bezohlednosti a krutosti svých zaměstnavatelů. Hodně to připomíná film Total Recall, leč zda jde o záměr či jenom nepodstatnou schodu okolností se mi nepodařilo vypátrat.

Red FactionRed Faction

Dějová linie, ale není to hlavní čím by měla Red Faction zabodovat. Většina pozornosti je upřena na „geometric environment deformation“ zkráceně Geomod. A co že to vlastně je? Každý si určitě vybaví nějakou scénu z first-person střílečky, kde běháte jako o život s raketometem a když náhodou zasáhnete zeď, která není bezprostředně dějem určena k demolici, tak se na ní v lepším případě objeví ohořelé kolečko a tím to hasne. Nebo scény kdy z rotačním kulometem za boha neprostřelíte dřevěné dveře. A teď si představte, že by se v dotyčné zdi objevila díra jako vrata a dotyčné dveře by se rozlétly ve změti třísek, tak to je Geomod. S touhle novinkou bude moct naprosto vše, co uvidíte na hrací ploše, s dostatečnou palebnou silou přetvořit k obrazu svému. Nebude tak problém zbourat barák plný nepřátel, střílet skrz zdi, strhnout most či hlídkovou věž. Samozřejmě pozornost je věnována i každé jednotlivé kulce byť je sebemenší, ale přece jenom z toho, že po trefě do zdi se odloupne trocha omítky, asi nikoho do kolen nedostane. Geomod také přivane zcela nové prvky do multiplayeru. Už nebude tak lehké se krýt, když prakticky každá překážka mezi vámi a tím špatným koncem raketometu se během vteřiny může změnit v haldu sutin a vy se ocitnete tváří v tvář další raketě... zkrátka možnosti jsou neskýtané a jestli bude pravda jenom polovina toho, co autoři slibují, rozhodně se nebudeme nudit.

Red FactionRed Faction

U výčtu zajímavostí jsem ale neskončil. Již téměř samozřejmostí se stává možnost plynule během hry využívat dopravní prostředky. Takový tank ve spojení s Geomodem... už bych se asi opakoval. Novému stylu hry se přizpůsobí i zbraně. Tak kupříkladu už několikrát zmiňovaný raketomet bude obdařen pohybovým a teplotním senzorem, takže ono omílané střílení skrz zdi hned nabude na eleganci a efektivnosti.

Bohužel jenom čas ukáže kolik se toho skutečně dostane na naše monitory a hlavně také kdy, současné předběžné datum vydání je stanoveno na léto roku 2001, takže zatím můžeme v klidu spát.

Diskuze (3) Další článek: S.W.A.T. pro Unreal Tournament

Témata článku: , , ,