Reportáž: Becherovka Game 2003 – staňte se vývojářem!

Čtvrtý ročník soutěže pro amatérské vývojáře počítačových her s názvem Becherovka Game se uskutečnil právě v těchto dnech a Doupě bylo samozřejmě u toho. Zajímá vás, proč se celá tato akce pořádá, co tam bylo k vidění za hry, jaké osobnosti se zúčastnily a jaké byly výhry? Přečtěte si naši reportáž, která báječnou atmosféru zachytila textem, fotografiemi i krátkými rozhovory.
Reportáž: Becherovka Game 2003 – staňte se vývojářem!

Co je Becher Game?

Ještě než se vrhneme na samotnou reportáž z akce, dovolte mi jen pár slov o celém projektu. Becherovka Game 2003 je pořádaná již čtvrtým rokem, z čeho lze snadno vydedukovat jediné: je oblíbená a má amatérským vývojářům, pro které je tato soutěž stvořená, stále co nabídnout.

  

Věcné ceny pro vítěze byly velice lákavé * Vše je takřka připraveno na zahájení * Proslov Davida Binara

Nejedná se pouze o motivační ceny, jejichž hodnota byla oproti loňsku zachována (neuvěřitelných 300 000 Kč), jde především o šanci se zviditelnit, zvětšit si obzory a hlavně, dostat příležitost vstoupit do světa profi her. Příkladem budiž tým Enteron, výherce ročníků 2000, 2001 a jako druhý v 2002, který nyní pracuje na svém vlastním komerčním projektu 6 ženichů a 1 navíc. Nabyté zkušenosti, ba i finanční injekce se přeci nikdy neztratí.

  

Vítěz kategorie adventury * Pohled Mah Jongg čínských přátel Jana Bechera * Pavel Barák stále ještě nevěří

Jak jste si možná všimli při bujarých oslavách, Becherovka lehce pozměnila své logo, což vyústilo v přesunutí konečného termínu odevzdávky her o čtrnáct dní, a to z původního 30.10. 2003 na 16.11. 2003. Toto zapříčinilo řadu kladných ohlasů, neboť se mohly vypilovávat poslední chybičky a podobně.

  

Králové Java her * Autor Sky of Fire rovněž svému úspěchu ještě nevěří * Tým SGames pod vlivem… trémy

Není se tedy čemu divit, že do letošního ročníku přišlo rekordních 120 registrací, z čehož pořadatelé vybrali 59 nejvhodnějších titulů. Ve zbylých případech se bohužel jednalo o nejapné žerty či zcela neodpovídající hry. Další inovací se letos stal počet soutěžních kategorií, kdy se krom akčních, logických, adventur/rpg, flashových a simulátorů postavily do kotle poprvé v historii i Java hry pro mobilní telefony.

Hurá na vyhlášení vítězů

Oficiální vyhlášení vítězů Becherovka Game 2003 se konalo v klubu Zvonařka na ulici Šafaříkova v Praze. Plánovaný začátek byl stanoven na 11:00, ovšem každý je jenom člověk, a proto se slavnostní zahájení proslovem představitelů firmy Jan Becher – Karlovarská Becherovka, as. a První Multimediální s.r.o. o chvíli opozdilo. Onen proslov byl nesen v duchu viditelné euforie z letošního ročníku a zároveň byl vyhlášen ročník nový s řadou změn. Nejrazantnější z nich bude asi zákaz automobilových simulátorů ve spojitosti s Becherovkou, neboť to podle představitelů poškozuje etický kodex. Toto zcela jistě vyvolá řadu diskusí a nejrůznějších polemik, k nimž se časem určitě vrátíme.

  

Odhalení loga pro nadcházející Becherovka Game * Dvojitá radost * A na závěr, pohled na to, oč jste přišli ;)

Akce nabrala na obrátkách, když byly ukončeny předmluvy. Začalo totiž dychtivě očekávané vyhlašování vítězů a předávání cen. Kompletní pořadí ostatně vidíte pod tímto odstavcem.

  Pořadí  

            Jméno hry           

   Kategorie   

1 Becheráček adventure
2 Honem pro Becherovku adventure
1 Sub Hunter 4 akční
2 Bechoes akční
3 Becher Rescue akční
4 Motocross Becher akční
5 Alien Agency akční
6 Gringo akční
7 Planeta X akční
8 KO akční
9 U Becherů akční
10 Ooops akční
11 Black Becher akční
12 Becher Tanks akční
13 Codename Becher akční
14 A-terra akční
15 Tanky ][ akční
16 Star Force One akční
17 Bechman 3D akční
1 Mah Jongg flash
2 Letter Mania flash
3 Knockers flash
4 Pipeline flash
5 Space attack flash
6 Olgoj flash
7 Becher Eggs flash
8 Becheroid flash
9 Adventures of Becher flash
1 Criss Cross logická
2 13 duchů logická
3 Ham Nam logická
4 Becher Tycoon logická
5 Becher Magicross logická
6 Adrenal logická
7 Becher Kvíz logická
8 Tripple B logická
9 Logic Puzzle 3D logická
10 Becher Puzzle logická
11 Becher Snake logická
12 Bechtris logická
13 Becher Logical logická
14 Becher Structure logická
15 Becher Shock logická
1 Super Johann mobil
2 Cavern Flask mobil
3 Becher Pipes mobil
4 Cocktailtris mobil
5 Wild west mobil
1 Sky of Fire simulátor
2 Becher Race 2OO3 simulátor
3 Turbo Car simulátor
4 Becher Rallye simulátor
5 Havárie simulátor
6 Becher Racer simulátor
7 Lietadla simulátor
8 Let`s Go simulátor
9 Becher Car simulátor
10 Letecká cvokárna 2.1. simulátor
11 Becher Roulette simulátor


Ihned po (pro některé srdcervoucím) vyhlášení začala ta pravá zábava. Všichni se rozptýlili ke stolům plným jídla a alkoholické nápoje tekly proudem. Vývojáři si vyměňovali své zkušenosti, testovali konkurenční hry, smáli se a radovali. V klubu Zvonařka panovala výtečná zábava. Nejvíce do zpěvu bylo asi absolutnímu vítězi, leaderovi týmu SGames – Aleši Krátkému, s nímž jsem prohodil pár slov o jeho pocitech.

Doupě: Jaké máš právě teď pocity? Čekal jsi vítězství?

Aleš: Pocity mám docela smíšené. Na jedné straně neuvěřitelná radost, na druhé tomu ještě pořád nevěřím. No a vítězství jsem vůbec nečekal, byl jsem z toho doslova na větvi (smích)

D: Kdo byl podle tebe jasným favoritem?

A: No, čekal jsem tak trošku Becher Race 2003 nebo CrissCross.

D: Co říkáš na to, že jsi právě CrissCrossu v celkovém hodnocení unikl, takříkajíc, o prsa?

A: Abych řekl pravdu, jsem z toho ještě trošku mimo a pořádně si to ani neuvědomuji. Každopádně to je zázrak (smích)

D: Už víš, co uděláš s výhrou?

A: Už teď mám vybrané věci za 20 000 Kč, takže není co řešit.

D: Jak se ti líbí celá tato akce?

A: Myslím si, že Becherovka Game se docela dobře rozjíždí. No a jak se mi asi může líbit, když jsme se dvakrát po sobě skvěle umístili? (smích)

Neméně smíšené pocity měl i absolutní více mistr Pavel Barák, který na soutěži zastupoval Flash Software, tudíž i svůj CrissCross Becher Edition – vítěze kategorie logických her.

Doupě: A jaké máš ty právě teď pocity?

Pavel: Je to fajn pocit. Jsem z toho hodně šťastný, že si nás porota všimla.

D: Takže nejsi zklamaný z toho, že vaše 1,5 roční práce stačila v celkovém hodnocení "jen" na druhé místo?

P: To, že jsme celkově na druhém místě mi nevadí. Věděli jsme, že logické hry nejsou zrovna to, po čem pařani touží, takže jsme tak nějak tušili, že absolutním vítězem bude hra z "atraktivnější" kategorie. Vítězství v sekci logické je pro nás dostatečně potěšující.

D: Zkusíte příští rok štěstí znovu?

P: Říká se: "nikdy neříkej nikdy", nicméně můžu skoro na sto procent říct, že se dalších ročníků účastnit nebudeme. Projekt CrissCross nebyl primárně vyvíjen pro Becherovku a jen shoda okolností zapříčinila, že jsme se soutěže zúčastnili. Stejně tak neplánujeme ani další projekty pro tuto soutěž. (smích)

A přesně pořekadlem: “nikdy neříkej nikdy“ bych zakončil i tuto reportáž. I vy se přeci můžete zúčastnit a vyhrát krásné ceny a kdo ví, třeba si tímto změníte rovnou celý profesionální život. Z mého pohledu se celá akce nadmíru vydařila, čímž chci poděkovat i pořadatelům, kteří se hezky starali jak o vývojáře či vítěze, tak i o porotu. Všichni pevně doufáme, že příští ročníky se ponesou ve stejném nebo dokonce ještě lepším duchu.