Reportáž: Black launch party

Minulý týden se v Praze uskutečnila česká launch party k uvedení nejočekávanější FPS pro Playstation 2 na český trh. Že česká pobočka Electronic Arts pojala prezentaci titulu Black stylově, o tom se můžete přesvědčit v naší reportáži.
Reportáž: Black launch party

Lunch party neboli „uvítací oslava nového titulu“ v rámci herního průmyslu je stále ještě vzácnost v prostředí relativně malého českého trhu. Vydavatelé ji v podstatě pořádají pouze tehdy, pokud jde o titul, jehož komerční úspěch je předem zaručen – a vyplatí se tedy ještě více jej rozdmýchat investicí do výrazné společenské akce pro klíčové VIP novináře (kteří se následně postarají o to, aby se o daném produktu dozvěděli jejich čtenáři). Z posledních let si možná vzpomenete na reportáže z českých launch party ke hrám Mafia, Hidden and Dangerous 2, Korea, Medal of Honor: Pacific Assault, Need for Speed: Most Wanted nebo třeba Sims 2.

  

Místo činu - restaurace na Císařské louce

Black je střílečkou z vlastního pohledu, která staví na dokonalém vizuálním zpracování hollywoodsky přehnaného pojetí explozivní akce. V minulosti se o něco podobného snažila Call of Duty nebo FEAR, nicméně studio Criterion (tvůrci engine Renderware – jedné z nejpopulárnějších technologií odcházející generace konzolí) po mnohaletých zkušenostech s vizuálně nezaměnitelnými destrukčními závody Burnout (vyšly 4 díly, všechny se staly komerčními trháky) dokázali vytvořit střílečku, v níž jsou exploze větší, destrukce prostředí ničivější, oblaka dýmu a kouř z výstřelů hustější, střelba hlasitější a především zpracování zbraní mnohem, mnohem působivější.

  

Black nejde popsat slovy, Black se musí zažít

Česká pobočka Electronic Arts připravila launch party minulý čtvrtek na Císařské louce v Praze. Fanoušci paintballu možná vědí, že se tam kromě jiného nachází relativně malé hřiště, což samozřejmě nebyla žádná náhoda. Hlavní část launch party se nicméně konala v přilehlé hospůdce, která svým relativně nuzným zevnějškem nápadně připomínala úroveň z ruského venkova ze hry Black:-). Zde se sešla hrstka pozvaných novinářů a obchodních partnerů EA. Účast byla o něco menší, než se předpokládalo (ukázalo se, že například zástupci Score spletli datum). Nechyběli ovšem lidé z Levelu, OPS2, Conquestu (distributor her EA na území naší země) a zástupci dalších, neherních médií.

  

Organizátor paintballu, Lukáš Codr a Petr Bulíř * Lukáš a moje maliřčkost * Skromné občerstvení

Marketingová manažerka EA, Andrea Šmídová, si vzala na starost úvodní slovo během krátké prezentace hry. Demonstraci první úrovně i slovní doprovod potom ponechala na kolegovi z organizace Programers, který si během hraní povzdechnul, že je zvyklý v FPS hrách spíše na klávesnici a myš. Přesto demonstrace v jeho podání byla poměrně působivá podívaná – ani ne tak díky velkému plátnu a výkonným reproduktorům, jako spíše díky skutečnosti, že Black rozpoutá na obrazovce fascinující zkázu nehledě na to, jak zkušený hráč ji dostane do rukou (slogan „zbraně jsou hlavní hrdinové a každý vystřelený náboj je jejich dítětem, o které je náležitě postaráno“ je naplněn bezezbytku). Ještě o kousek zajímavější podívaná nastala, když ovladač během prezentace dostal do rukou dobrovolník z publika:-).

  

Zástupce Progamers prezentuje hru * Hosté * Andrea Šmídová a hlavní výhra večera

Samozřejmou součástí akce bylo relativně skromné občerstvení a bar. EA si na uspořádání akce najala profesionální reklamní agenturu. Zlatý hřeb programu měl proběhnout pod supervizí další zúčastněné firmy, jíž byli právě provozovatelé blízkého paintballového hřiště. Dlužno podotknout, že členem jejich týmu byl také Lukáš „Čočík“ Codr, který kromě psaní článků do OPS2 připravuje televizní pořad Game Page, podílí se na Level TV a celkově jde o jednu z nejaktivnějších osobností české herní scény. Pro ono odpoledne ale shodil masku usměvavého novináře z televize: v roli hráče vyrovnávajícího poměr soupeřících stran řval na „bojišti“ povely a hlášení o pozici nepřítele takovým způsobem, že by to vpumpovalo adrenalin do žil i mrtvole. Bohužel to zřejmě vlilo adrenalin do žil i Petru Bulířovi, který porušil pravidla hry a zasadil Lukášovi dvě rány z pistole z bezprostřední blízkosti.

  

Uniformy a výzbroj * Výcvik * Převlékání v plném proudu

Paintballového zápasu se zúčastnili prakticky všichni (šéfredaktor Levelu Ondřej „Draken“ Průša nicméně zůstal v tradiční roli podezřele se usmívajícího pozorovatele) – člověk nedostane každý den šanci zastřílet si na herní novináře od konkurence. Záměr bojovat v párech, které zastupovaly jednotlivé redakce, se nicméně rychle rozpadnul: po navlečení se do kombinéz a masek bylo prakticky nemožné poznat, kdo je kdo. Mimochodem, pokud byste si chtěli někdy paintball vyzkoušet, ale máte strach z modřin a bolesti od zásahů, pak dejte na moji radu a běžte do toho! Dle mých zkušeností se při dostatečné vrstvě oblečení o bolesti prakticky nedá mluvit (je to pocitově podobné zásahu zledovatělou sněhovou koulí), jen nesmíte zapomenout si dostatečně dobře zakrýt všechny části těla (včetně krku apod.). Osobně jsem hrál paintball poprvé v životě, královsky jsem se bavil (zastřelil jsem tři kolegy - a sám jsem ztratil jeden život), určitě si to někdy zopakuji.

  

Záběry před akcí - během bitvy se fotit dost dobře nedalo...

Celá akce se nesla v poněkud rodinném duchu, ať už díky značně neformálnímu prostředí nebo díky nízkému počtu účastníků (dohromady nás nemohlo být o moc více než 20). Bylo to každopádně zajímavé odreagování a při pohledu na Black na velkém plátně jsem si znovu uvědomil, jak vizuálně působivá hra to je (mimochodem EA musela stáhnout z obchodů stylové igelitové tašky Black, působící dojmem že jejich majitel nese v ruce pistoli). Vítěz painbalového utkání si odnesl repliku pistole Desert Eagle, další dvě místa v pomyslném žebříčku střelců získala originálku Black. Navečer během cesty do Brna jsme se s kolegou Honzou Morkesem shodli, že akce se podařila, Black vypadá dobře a uzávěrka 15. čísla časopisu Doupě nám už zase nahání hrůzu z neprospaného nadcházejícího víkendu.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikla oficiální turistická příručka

Podle Kingdom Come: Deliverance vznikl…

3.  8.  2018 | | 3 N/A
Minecraft zdarma: 5 her, které si můžete zahrát hned teď

Minecraft zdarma: 5 her, které si může…

Minecraft se dočkal extrémního úspěchu a dodnes staví své domy z bloků miliony hráčů. I když mnoho lidí hru „upirátilo“, my jsme proti pořizování her na černo. Pokud si však chcete zahrát Minecraft a nechcete platit, možná vám pomůžou naše tipy na jiné parádní herní kousky.

15.  8.  2018 | | 3 N/A
GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na největší evropské výstavě?

GamesCom 2018: jaké hry nás čekají na …

Jedna velká výstava proběhla teprve nedávno a už se na nás chystá další. Jako každý rok se bude v německém Kolíně konat Gamescom, kde se podle všeho letos předvede opravdu hodně nadějných kousků. Pojďme se podívat na ty, které byste rozhodně neměli minout.

2.  8.  2018 | | 2 N/A
Reportáž: Navštívili jsme virtuální hernu v Praze

Reportáž: Navštívili jsme virtuální he…

Virtuální realita vás doslova shodí na zem.

8.  8.  2018 |
Red Dead Redemption 2 vypadá jako dokonalá westernovka od Tarantina

Red Dead Redemption 2 vypadá jako doko…

Rockstar špatné hry nedělá. A když spojíte divoký západ s jedním z nejlepších studií, máte zaděláno na hit.

12.  8.  2018 |