Reportáž: Black launch party

Minulý týden se v Praze uskutečnila česká launch party k uvedení nejočekávanější FPS pro Playstation 2 na český trh. Že česká pobočka Electronic Arts pojala prezentaci titulu Black stylově, o tom se můžete přesvědčit v naší reportáži.
Reportáž: Black launch party

Lunch party neboli „uvítací oslava nového titulu“ v rámci herního průmyslu je stále ještě vzácnost v prostředí relativně malého českého trhu. Vydavatelé ji v podstatě pořádají pouze tehdy, pokud jde o titul, jehož komerční úspěch je předem zaručen – a vyplatí se tedy ještě více jej rozdmýchat investicí do výrazné společenské akce pro klíčové VIP novináře (kteří se následně postarají o to, aby se o daném produktu dozvěděli jejich čtenáři). Z posledních let si možná vzpomenete na reportáže z českých launch party ke hrám Mafia, Hidden and Dangerous 2, Korea, Medal of Honor: Pacific Assault, Need for Speed: Most Wanted nebo třeba Sims 2.

  

Místo činu - restaurace na Císařské louce

Black je střílečkou z vlastního pohledu, která staví na dokonalém vizuálním zpracování hollywoodsky přehnaného pojetí explozivní akce. V minulosti se o něco podobného snažila Call of Duty nebo FEAR, nicméně studio Criterion (tvůrci engine Renderware – jedné z nejpopulárnějších technologií odcházející generace konzolí) po mnohaletých zkušenostech s vizuálně nezaměnitelnými destrukčními závody Burnout (vyšly 4 díly, všechny se staly komerčními trháky) dokázali vytvořit střílečku, v níž jsou exploze větší, destrukce prostředí ničivější, oblaka dýmu a kouř z výstřelů hustější, střelba hlasitější a především zpracování zbraní mnohem, mnohem působivější.

  

Black nejde popsat slovy, Black se musí zažít

Česká pobočka Electronic Arts připravila launch party minulý čtvrtek na Císařské louce v Praze. Fanoušci paintballu možná vědí, že se tam kromě jiného nachází relativně malé hřiště, což samozřejmě nebyla žádná náhoda. Hlavní část launch party se nicméně konala v přilehlé hospůdce, která svým relativně nuzným zevnějškem nápadně připomínala úroveň z ruského venkova ze hry Black:-). Zde se sešla hrstka pozvaných novinářů a obchodních partnerů EA. Účast byla o něco menší, než se předpokládalo (ukázalo se, že například zástupci Score spletli datum). Nechyběli ovšem lidé z Levelu, OPS2, Conquestu (distributor her EA na území naší země) a zástupci dalších, neherních médií.

  

Organizátor paintballu, Lukáš Codr a Petr Bulíř * Lukáš a moje maliřčkost * Skromné občerstvení

Marketingová manažerka EA, Andrea Šmídová, si vzala na starost úvodní slovo během krátké prezentace hry. Demonstraci první úrovně i slovní doprovod potom ponechala na kolegovi z organizace Programers, který si během hraní povzdechnul, že je zvyklý v FPS hrách spíše na klávesnici a myš. Přesto demonstrace v jeho podání byla poměrně působivá podívaná – ani ne tak díky velkému plátnu a výkonným reproduktorům, jako spíše díky skutečnosti, že Black rozpoutá na obrazovce fascinující zkázu nehledě na to, jak zkušený hráč ji dostane do rukou (slogan „zbraně jsou hlavní hrdinové a každý vystřelený náboj je jejich dítětem, o které je náležitě postaráno“ je naplněn bezezbytku). Ještě o kousek zajímavější podívaná nastala, když ovladač během prezentace dostal do rukou dobrovolník z publika:-).

  

Zástupce Progamers prezentuje hru * Hosté * Andrea Šmídová a hlavní výhra večera

Samozřejmou součástí akce bylo relativně skromné občerstvení a bar. EA si na uspořádání akce najala profesionální reklamní agenturu. Zlatý hřeb programu měl proběhnout pod supervizí další zúčastněné firmy, jíž byli právě provozovatelé blízkého paintballového hřiště. Dlužno podotknout, že členem jejich týmu byl také Lukáš „Čočík“ Codr, který kromě psaní článků do OPS2 připravuje televizní pořad Game Page, podílí se na Level TV a celkově jde o jednu z nejaktivnějších osobností české herní scény. Pro ono odpoledne ale shodil masku usměvavého novináře z televize: v roli hráče vyrovnávajícího poměr soupeřících stran řval na „bojišti“ povely a hlášení o pozici nepřítele takovým způsobem, že by to vpumpovalo adrenalin do žil i mrtvole. Bohužel to zřejmě vlilo adrenalin do žil i Petru Bulířovi, který porušil pravidla hry a zasadil Lukášovi dvě rány z pistole z bezprostřední blízkosti.

  

Uniformy a výzbroj * Výcvik * Převlékání v plném proudu

Paintballového zápasu se zúčastnili prakticky všichni (šéfredaktor Levelu Ondřej „Draken“ Průša nicméně zůstal v tradiční roli podezřele se usmívajícího pozorovatele) – člověk nedostane každý den šanci zastřílet si na herní novináře od konkurence. Záměr bojovat v párech, které zastupovaly jednotlivé redakce, se nicméně rychle rozpadnul: po navlečení se do kombinéz a masek bylo prakticky nemožné poznat, kdo je kdo. Mimochodem, pokud byste si chtěli někdy paintball vyzkoušet, ale máte strach z modřin a bolesti od zásahů, pak dejte na moji radu a běžte do toho! Dle mých zkušeností se při dostatečné vrstvě oblečení o bolesti prakticky nedá mluvit (je to pocitově podobné zásahu zledovatělou sněhovou koulí), jen nesmíte zapomenout si dostatečně dobře zakrýt všechny části těla (včetně krku apod.). Osobně jsem hrál paintball poprvé v životě, královsky jsem se bavil (zastřelil jsem tři kolegy - a sám jsem ztratil jeden život), určitě si to někdy zopakuji.

  

Záběry před akcí - během bitvy se fotit dost dobře nedalo...

Celá akce se nesla v poněkud rodinném duchu, ať už díky značně neformálnímu prostředí nebo díky nízkému počtu účastníků (dohromady nás nemohlo být o moc více než 20). Bylo to každopádně zajímavé odreagování a při pohledu na Black na velkém plátně jsem si znovu uvědomil, jak vizuálně působivá hra to je (mimochodem EA musela stáhnout z obchodů stylové igelitové tašky Black, působící dojmem že jejich majitel nese v ruce pistoli). Vítěz painbalového utkání si odnesl repliku pistole Desert Eagle, další dvě místa v pomyslném žebříčku střelců získala originálku Black. Navečer během cesty do Brna jsme se s kolegou Honzou Morkesem shodli, že akce se podařila, Black vypadá dobře a uzávěrka 15. čísla časopisu Doupě nám už zase nahání hrůzu z neprospaného nadcházejícího víkendu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A