Reportáž: Electronic Arts Czech „Jump In“ uvítací party

Koncem minulého týdne proběhla v Praze příjemná společenská akce, kterou se novinářům, partnerům a další odborné veřejnosti představila nově otevřená česká pobočka Electronic Arts. Pokud vás zajímá, kdo všechno se akce zúčastnil, jaké byly program i úroveň celé akce a co na to říkala redakce Doupěte, potom se směle začtěte do naší reportáže!

Pokud vás zajímají podrobnosti o tom, kdo jsou Electronic Arts, jaké hry mají pod palcem a jak to je s jejich příchodem do ČR, můžete se všechny tyto věci dočíst v našem dvoudílném článku (a nezapomeňte na zasvěcenou diskuzi pod ním!):

Část 1. Rozchod EA a Cenegy

Část 2. Budoucnost EA v ČR, Conquest

Jak se ukázalo, osobnosti ze světa herního byznysu (a teď nemluvím o kolezích novinářích, nýbrž o distributorech a vývojářích) považují příchod EA do ČR za stejně významný, v některých případech i významnější, než jsme ve výše uvedených článcích na Doupěti naznačili. Zda to bude mít vliv na cenovou politiku a celkovou rovnováhu mezi jednotlivými společnostmi, to jsou ale otázky pro blízkou budoucnost. Nás nyní zajímá nedávná minulost – a tou byla jedna vydařená party:-).

Zvenčí kavárna vypadala nenápadně, žádné červené koberce * EA! * Prostředí v "Mecce" je příjemné

Několik místností příjemného interiéru Pražské kavárny Mecca bylo pro uvítací akci EA Czech vyzdobeno plakáty a reklamami na firmu samotnou i její nejnovější herní trháky. O dobrou zábavu i příhodnou atmosféru se staraly desítky počítačů i konzolí, u kterých mohli návštěvníci strávit čas podle libosti, aby sami zhodnotili kvalitu her, které má EA pod palcem. Osobně jsem byl velice zklamán absencí Medal Of Honor: Rising Sun (nebo Pacific Assault, ale to by tam rovnou mohl být Half-Life 2:-)), nicméně díky Návratu krále jsem si také nějakého toho hraní užil.

Petr Vochozka testujte nové NFS * Máte žízeň? * Kromě plakátů zdi zdobyly i světelné reklamy

Rozhodně zajímavější ale bylo rozmlouvat s lidmi, kteří byli na akci pozváni – od novinářů (kromě herních periodik si zajímavou událost nenechaly ujít i další magazíny, za všechny jmenuji třeba Cosmopolitan) přes vývojáře (podruhé v krátké době jsme měli možnost si promluvit s Petrem Vochozkou, stejně zajímaví ale byli i dva z jeho producentů – Ondřej Malý, pracující na novém tajném projektu a Daniel Vávra, který oficiálně nechtěl pustit ani slůvko o čemkoliv byť vzdáleně podobném Mafii 2:-)) až po šikovně schované obchodníky několika firem, které mají zájem s EA navázat spolupráci. O pohodlí všech se pak starala jednak velmi příjemná obsluha kavárny a vedle ní ještě hostesky, dohlížející na funkčnost všech herních strojů.

Kam se člověk otočil, tam vyfotil nějakou celebritu * Součástí večera byla hra o ceny v NHL 2004

Hlavním programem večera byl projev představitelů české pobočky EA, ve kterém zazněla jména relativně malého týmu (prozatím asi deset lidí) v čele s Otto Jermanem (mohli jsme jej dříve najít v zastoupení Universal Music) a Borisem Tománkem (ten své zkušenosti nasbíral mimo jiné ve firmě Philips). Po klasicky nadějné vizi mluvčích (na lepší podporu zákazníků atd.) následovalo hudební show, které bylo klasifikováno jako „hip-hopová opera“ a jmenovalo se (překvapivě) JUMP IN. Název kapely mi bohužel neutkvěl, ale nezdálo se, že by k tomu byl příliš výrazný důvod. V zhruba čtvrthodinové sérii písniček šlo o docela poslouchatelný příběh o démonovi, který hrál o osud světa multiplayerový zápas ve Fifě 2003 s chrabrým zástupcem lidské rasy a výjimečným hráčem počítačových her:-).

Pán prstenů! Hurá! * Zájem o hlavní program byl, ale v efektním dýmu se špatně fotilo

Zastoupení EA v lidské podobě * Producenti Illusion Softworks vymýšlejí příští trhák

Tak nebo onak, večer byl povedený, účast mimořádná (mohli jste potkat snad opravdu všechny, od Kate z GamePage přes Vreca nebo Drakena po Rybku a Farida… aneb celou šťastnou rodinu českých herních novinářů, takže mluvit bylo opravdu o čem:-)) a dobrého jídla i pití vrchovatě:-). Nezbývá než doufat, že nám (a především vám) bude i nadále dělat EA Czech jenom radost!