Reportáž: Festival Fantazie 2010 - práce i zábava

V Chotěboři byla nebývalá koncentrace krásných dívčin na sto metrech, zábavné přednášky, pivo tekoucí proudem a také redaktoři Doupěte.

Rok co rok se do Chotěboře sjíždějí příznivci sci-fi a fantasy, aby společně na jedenáct dní trvající dovolené zažili skutečně fantastické věci. Prolínání filmové a knižní fantastiky s tou herní se už nedalo déle odolávat, stejně jako se nedalo nepřijmout nabídku udělat si na Festivalu Fantazie vlastní Doupě linii. Sbalili jsme si tedy svých pět švestek a tři konzole, abychom vás na místě po dobu dvou dní bavili, erudovaně přednášeli a hlavně abychom se s vámi, našimi čtenáři, konečně setkali.

reportff2010_01.jpg reportff2010_02.jpg

Svět bohužel není namalovaný všemi odstíny růžové, a tak jsem já, Kuba Kovář, odjížděl do Chotěboře na celých jedenáct dní s vědomím, že mám hotovou jen jednu ze dvou přednášek a že mí kolegové dorazí o něco později, přesněji řečeno pouze na naši linii.

Červený koberec nevyšel a hostesky šly bohužel na přednášky nebo do baru

První tři dny se tak nesly v rámci organizování na příjezd posil (pravda, jen jsem se o nich třikrát zmínil), připravení jejich patřičného uvítání (červený koberec nevyšel a hostesky šly bohužel na přednášky nebo do baru) a popíjení s kamarády mimo herní obec (ano, toto se vydařilo náramně, párkrát do časných ranních hodin.)

reportff2010_03.jpg reportff2010_04.jpg

Během čekání jsem ale také stihnul omrknout obrovský sál plný deskovek od společností Albi a Mindok, stejně jako se mi poštěstilo lehce zaslintat nad PC hernou a širokou plejádou konzolí, které lákaly k vyzkoušení ty, jež neměli to štěstí pořídit si je domů. O erudované herní přednášky se pak starala v první dny jen BioWare linie, kde bylo možné potkat zástupce EA a vyslechnout si zajímavé zákulisní drby, či se zaposlouchat do fandovských přednášek zejména o Dragon Age.

ff2010_art1.jpg

Příjezd nelítostného komanda

Ostatně, s EA, přesněji řečeno se Sebastianem Chumem a Markem Tvrdým jsme spolupracovali i v rámci naší linie, kde si čtenáři mohli vyslechnout něco o lokalizaci videoher, sérii Command & Conquer nebo o Crysis. Den D, který otvíral svou přednáškou právě Marek Tvrdý, pak nastal v neděli, kdy se do Chotěboře přiřítil redakční Bentley a vyskočili z něj mí drazí kolegové – Karel Kališ, David Sláma, Petr Kolář a Michael Stern.

reportff2010_05.jpg reportff2010_06.jpg

S vervou sobě vlastní jsme se takřka okamžitě vrhli do přednášení a připravování přednášek, takže jsme naše dvě externí spolupracovnice, Karolinu Růžovou a Hanku Šimečkovou, nechali přednášet o fenoménu Hey Ash Whatcha Playin’ samotné.

Diváci je však nerozsápali a odcházeli ze sálu s úsměvem na rtech, takže si myslíme, že se jim to asi líbilo

Diváci je však nerozsápali a odcházeli ze sálu s úsměvem na rtech, takže si myslíme, že se jim to asi líbilo. Každopádně nám čas, jež nám svou přednáškou poskytly, dal mnohé – třeba zjištění, že tři přednášky Davida Slámy jsou jen u něj doma a ne na notebooku, že krapet nestíháme časový rozvrh, nebo že nám do přednáškové místnosti chodí poměrně hodně posluchačů.

reportff2010_07.jpg reportff2010_10.jpg

David tak začal přednášet na vůbec nejnabitější přednášce (X způsobů, jak zkazit RPG), ostatní se věnovali vítání se známými, aklimatizování se na podmínky, dělání přednášek a na mně pak zbyl úkol vyzvednout od vlakového nádraží jednoho našeho bývalého redaktora, Josefa Netrha, aby zkompletoval náš výkonný tým. Vše proběhlo hladce a my se  mohli vrhnout do nekonečného kolotoče přednášení, poslouchání vašich názorů a debaty s těmi, jež debatovat chtěli.

Show, kterou jsme si užívali

Musím říct, že to byl úžasný kolotoč. Skvěle jsme se bavili jak přednášením, tak vašimi reakcemi, byli jsme rádi, že konečně vidíme osoby za anonymními nicky v diskuzích či na fóru a především nás těšil váš zájem o to, co jsme zrovna říkali. Korunu všemu nasazovalo příjemné posezení na zahrádce u Velkých Vočí, kde jsme vedli hlubokomyslné debaty jak sami mezi sebou, tak i s těmi, kdo si s námi povídat chtěli. A bavili jsme se skutečně o všem – témata přednášek oscilující mezi konkrétními tituly a herní teorií se tavila v příjemné povídání o všem možném.

reportff2010_08.jpg reportff2010_09.jpg

Doupěcí linii tak musím jednoznačně hodnotit jako úspěch, stejně jako musím litovat toho, že jsme se nepobavili se všemi a neslyšeli jejich názory – přednášky jsme totiž dělali jen pro vás a pokud se vám máme příští rok líbit ještě víc, musíte nám říct, co jsme dělali špatně. Pár slabších přednášek a míst, která si zaslouží vylepšit a změnit sice tuším a pokusím se s nimi do příště něco udělat, ale i tak potěší vyslechnout kritiku i pochvalu. Proto se nebojte připsat něco do diskuze, rádi si vaše názory přečteme. A příští rok snad na FF uvidíme i ty z vás, kterým to letos nevyšlo. Festival Fantazie totiž za to stojí, s Doupětem i bez Doupěte (ale s ním přeci jen o něco víc.)

reportff2010_11.jpg reportff2010_12.jpg

 


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

V Minecraftu postavíte cokoliv, podívejte se na Paříž z 19. století

V Minecraftu postavíte cokoliv, podíve…

Minecraft nás svými možnostmi nepřestává překvapovat. Nejzajímavější projekty jsou však stále ty, které simulují reálná města.

17.  7.  2018 | | 8 N/A
Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Tipy na nejlepší gaučovky: k čemu sednout s partou přátel

Tipy na nejlepší gaučovky: k čemu sedn…

Parta kamarádů, velký gauč, jedna obrazovka. Mysleli jste si, že gaučový multiplayer už je mrtvý? Kde že. Stačí dobře hledat a my jsme to udělali za vás.

21.  7.  2018 | | 2 N/A