Reportáž: Godfather Launch Party

Minulý týden se v Praze odehrál společenský večírek pro novináře ku příležitosti uvedení očekávané hry Godfather na český trh. Vydavatelské společnosti Electronic Arts na titulu podle slavné knihy Kmotr od Maria Puzza hodně záleží, takže šlo o zajímavý zážitek.

Snad jediný masově úspěšný herní žánr, ve kterém ještě vydavatelský gigant Electronic Arts neetabloval vlastní úspěšnou sérii, byly donedávna městské akce. Právě ty přitom (za pomoci série GTA) učinily ze studia Rockstar a jejich vydavatele Take 2 jedny z nejbohatších subjektů světového herního průmyslu. Koneckonců i největší  úspěch v historii českých vývojářů se váže ke stejnému žánru, díky příběhově orientované hře Mafia od Illusion Softworks. Pokud jde o koncept městské akce na území velkoměsta ovládaného rozličnými mafiánskými gangy, těžko si EA mohla najít lepší značku pro svoji novou sérii, než je právě Godfather – tedy Kmotr.

  

Tomuhle mafiánovi jsem se chtěl na akci podobat... * Policejní stráž u vchodu * Restaurace připravila speciální "Kmotrovo menu"

Kmotr patří k nejklasičtějším knižním i filmovým dílům, trilogie svého času pravidelně vymetala Oskarové ceny v Hollywoodu a snad nikdo, kdo se s ní setkal, nebyl zklamaný. Jedinečná atmosféra a nezapomenutelně osobité postavy byly úspěšně přeneseny do hry, od které nejen EA čeká opravdu hodně. Kvality tohoto titulu nechť podrobně posoudí kolegové v recenzi, za sebe jenom podotknu, že podle mnoha recenzí ve světě i prvních dojmů mých známých nejde zrovna o revoluční počin. Přesto však pečlivé zpracování atmosféry, příběhu a postav překonává relativně jednodušší hratelnost či poněkud hrubší grafiku. Není pochyb že s marketingovou sílou EA se herního Kmotra pár milionů kusů prodá a můžeme počítat s druhým dílem.

Stylovost nade vše

Večírek ku příležitosti uvedení hry na český trh se odehrál ve čtvrtek 23.3. večer v Pražských Nuslích, konkrétně ve stylové italské restauraci Lucky Luciano. Stylové v tom smyslu, že interiér byl vyzdoben v duchu třicátých let minulého století, což je také doba, v níž se Kmotr odehrává. EA nás dopředu požádala, abychom se dostavili pokud možno ve společenském oděvu hodném „audience u kmotra“, z čehož jsme neměli zrovna dvakrát radost. Pro moji maličkost a Honzu Morkese (zástupce šéfredaktora časopisu Doupě) to totiž znamenalo poněkud nepohodlnou cestu z Brna. Nechtěli jsme ale kazit stylovost večírku, na které EA očividně dost záleželo.

  

Já a konzole patříme k sobě... ale na Honzu Morkese s ovladačem v ruce byl hodně zvláštní pohled:-)

Aby byly celkový dojem a naladění hostů na tu správnou vlnu úplné, u vchodu bylo potřeba překonat ochranku v podobě dobově vystrojených policistů. Heslo pro vstup bylo samozřejmě „Kmotr“, což nám ale pořadatelé akce jaksi zapomněli dopředu oznámit, takže policisté během našich prvních dvou chybných pokusů významně sahali po pendrecích. Nakonec jsme se ale přes stráže dostali a uvnitř nás již čekalo mnohem příjemnější uvítání v podobě až podezřele vyzývavě oblečených slečen (že by nabízely více než jen pití?), vyzbrojených mnohem nebezpečnějšími zbraněmi: svůdnými úsměvy. S neodolatelnou přesvědčivostí nám každému do rukou vnutily sklenku Cinzana a Press Kity.

Kmotr je mezi námi

Středem programu bylo samozřejmě oficiální představení hry, jelikož na akci byli pozvání především novináři z neherních médií, kteří o titulu zas tak moc nevěděli. Kromě mluveného slova měli možnost otestovat přímo samotnou hru rovnou na místě. EA se rozhodla nainstalovat do restaurace několik Xboxů, jelikož se na nich hra ovládá o něco lépe než na PC a zároveň vypadá o něco lépe než na PS2. Pozorovat Honzu Morkese, ortodoxního PC hráče, jak zápolí s ovladačem Xboxu, byl sám o sobě zážitek hodný celé cesty na akci:-).

  

K podobným večírkům patří dobré jídlo * Jirka Sládek s námi "prokecal" prakticky celý večer * Každému podle jeho chuti...

Další klíčovou součástí oficiálního programu večera bylo vyhlášení soutěže „Potěšte Kmotra“. Jde o soutěž pro všechny hráče i nehráče, v niž je cílem zachycení nejzajímavějšího přestupku ze strany skutečné policie (fotografie, video). Hlavní výhrou jsou dvě letenky do Evropské destinace dle vlastního výběru. Pokud nemáte obavy ze snahy zdokumentovat policii jak dělá co nemá, můžete se informovat o podrobnostech okolo soutěže na internetové adrese www.potestekmotra.cz.

  

Odsud se servírovala výborná pizza * Ruleta, naštěstí ne ruská * Šéfredaktoři Levelu a OPS2 pěkně pohromadě

K oficiální části programu musím ještě dodat, že cenu za nejhezčí dámský kostým by pravděpodobně vyhrála přímo organizátorka akce - marketingová manažerka EA Czech, Andrea Šmídová. Ta si pro organizaci večera vzala opět na pomoc profesionální marketingovou agenturu.

Konkurenční boj

Pozornost hostů od skvělého jídla, pití a malého casina, v němž se hrálo o dárkové předměty ke hře a další hmotné ceny, pravidelně odváděli najatí herci, předvádějící rozličné tématické scénky. Nejprve jeden z nich ztropil menší scénku a začal střílet do vzduchu (což v podzemní sekci restaurace ohlušilo většinu přítomných, nemluvě o dusivém kouři).

  

Poctiví herní novináři si přepočítávají peníze za pozitivní recenze Kmotra:-) * S tohle slečnou bylo těžké soustředit se na hrací stůl

Následovala dobová policie, která tradičně přišla pozdě, ale otravovala všechny otázkami a žádostmi o svědectví. Za zády se jim přitom odehrál únos jednoho z hostů, načež následovala největší scénka, při které se během předávání výkupného do sebe pustily dva konkurenční mafiánské gangy jak pistolemi, tak ručně. Byla to zajímavá variace na historický šerm.

  

Ondřej Průša je znám svým návykem na drahou zábavu * Oficiální český press-kit ke hře Godfather

Těžištěm akce pro herní novináře bylo ovšem setkání se zástupci EA a především pak jeden s druhým. Na podobných akcích jsou totiž herní novináři jeden k druhému přátelští a pomyslný konkurenční boj jim nebrání v zasednutí ke společnému stolu. Poté co jsme s kolegy z redakce Gamestaru probrali hry z poslední doby (včetně Kmotra, samozřejmě), plány na E3 a další profesní záležitosti, nastal pro nás Brňáky pomalu čas vydat se zpátky k domovu. Mise byla splněna, další příjemná launch party je za námi a nezbývá než EA přát, aby s Kmorem uspěla a druhý díl vybrousila k dvojnásobné dokonalosti.

Diskuze (4) Další článek: Upozornění na patch pro Quake 4

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,