Reportáž: Launch party Electronic Arts

Medal of Honor: Vanguard, Command & Conquer: Tiberium Wars, UEFA Chapions League 2006-2007, Burnout Dominator. Přicházející hry zvučných jmen si zaslouží pozornost, proto jsme ve čtvrtek 5. dubna zavítali do prostor Prague Indoor Paintball, kde se zmíněné hry oficiálně představovaly. Pojďte se podívat, jak launch party dopadla.
Reportáž: Launch party Electronic Arts
Stylově vyvedená pozvánka nás navedla až k budově indoor paintballové herny v pražských Vysočanech, kam jsme dorazili s kolegou Karlem Kališem zhruba půlhodinku před oficiálním začátkem, stanoveným na půl sedmou večer. Uvnitř vrcholily přípravy na akci a prostorná místnost s barem se před očima měnila na luxusní velín s velkou strategickou mapou Evropy v centru.

Měli jsme tak akorát času se rozkoukat a připravit na nadcházející program. V jedné části herny byly nachystány počítače a konzole s představovanými hrami, naproti baru stolní fotbálek i hokej, na druhé straně místnosti zase zdařilé zátiší připravené na fotografování. Přehlédnout nešlo ani stůl s nejrůznějšími pochutinami, umístěný strategicky hned vedle baru.

Prague Indoor Painball zvenku * Už nám chystají zbraně * Vše připraveno - vzhůru do boje!

Se zanedbatelným zpožděním se slova ujal moderátor celé akce z pořádající agentury PR Point, který neváhal a všechny přítomné pozval na úvod celého programu – indoor paintball. Po organizační stránce nebylo co vytknout, herna zapůjčila veškeré potřebné vybavení (zahrnující ochranné obleky Field Armor a zbraně Spyder Pilot ACS) a po ukázce 1 000 metrů čtverečních místností a chodeb a podrobné instruktáži nic nebránilo tomu, aby se naše dva devítičlenné týmy herních novinářů a podobných existencí utkaly v nemilosrdném boji.

Prostředí hry bylo parádní: temné chodby osvětlené často jen matným nebo blikajícím světlem navozovaly hutnou atmosféru, překážky vybízely k taktizování a týmové spolupráci, hluk palby burcoval smysly na maximum a v pozadí hrající hudba dodávala hře ten správný akční říz. Přes touhu nekempovat se boje brzy proměnily ve strhující bitvy o dvě hlavní místnosti, kde zvláště jedna z nich díky dvoukřídlým dveřím oddělujícím naše a soupeřovo teritorium byla naším oblíbeným místem pro přestřelky. Přiznám se, že ani nevím, jak vlastně klání dopadlo – jistě ale vím, že paintball byl skvělým úvodem pro celou akci a dostal nás do správné nálady; mohl jen trvat o malinko déle.

Moderátor akce a stůl s mapou velké hry * Prostředí herny bylo vskutku příjemné * Mám bombu. A nebojím se ji použít :o)

Po návratu do hlavní místnosti jsme byli tak plni dojmů, že doteď nechápu, jak se moderátorovi podařilo nás zklidnit. Patrně ale sehrála svou roli pozvánka na stylový gulášek a konstatování „Jsme ve válce, proto na baru dostanete zdarma jen pivo a vodku.“ Jsou chvíle, kdy zalitujete klíčků od auta v kapse.

Záhy začala „Velká strategická hra desátníka Keegana aneb z Volgogradu na Mnichov“. S Karlem jsme dlouho před akcí přemýšleli, o co by mohlo jít, teď jsme se to tedy konečně dozvěděli. Velká mapa vprostřed místnosti byla vlastně herním plánem, na němž účastníci akce posouvali své vlaječky po několika městech ze zmiňovaného Volgogradu až do Mnichova. Posunout vlaječku (pomohla vám s tím vždy některá z příjemných hostesek) jste ale mohli jen výměnou za frčku, a tu jste zase dostali až po absolvování některé součásti programu.

Stačilo si třeba zahrát některou z představovaných her a sdělit dojmy nejbližšímu asistentovi, zahrát si fotbálek nebo hokej, nechat se vyfotit u nachystaného bojovného pozadí, zastřílet si na modely vojáků, zahrát si čáru, případně kulečník nebo si opatřit tetování či válečné maskování. Snad jsem na nic nezapomněl. Velká hra tak vlastně byla jen přirozeným propojením všeho, co akce nabízela – navíc první, kdo dorazil do Mnichova, vyhrál autobusový zájezd pro dvě osoby právě do tohoto německého města. Výborný nápad.

Herní zákoutí, na posledním obrázku bojový plán cesty z Volgogradu do Mnichova

Vítězstvím prvních několika šťastlivců ve velké hře vlastně oficiální část programu zakončilo, ovšem dobrá nálada nás přiměla ještě zůstat a užít si jídla, pití i her dosyta. Někdy po jedenácté hodině odcházeli první z účastníků a my je ještě před půlnocí následovali. Plní zážitků a dobrého jídla (a Karel i pití), vybaveni tetováním (a Karel i válečným maskováním) a dárkovým balíčkem s věcmi s motivy představovaných her.

Přiznám se, že mě akce příjemně překvapila svou neformálností, skvěle tematicky sladěným programem a příjemným prostředím i lidmi. Šlo by sice vytknout, že paintball na začátku netrval příliš dlouho, ale časový harmonogram byl dodržován a hlavně myslím, že některým z nás i ta chvilka stačila. Překvapil mě však poměrně malý prostor věnovaný představovaným hrám samotným – mohli jsme si je sice zahrát, nicméně žádné další propagace v rámci programu se nedočkaly. Celkově mi ovšem nezbývá než přiznat, že se jednalo o jednu z nejlepších akcí svého druhu, na které jsem byl, a směle konkuruje bezvadné předloňské launch party Need for Speed: Most Wanted na brněnském Masarykově okruhu.