Reportáž: na návštěvě v herním studiu SCS Software

Toto české studio nemá ve světě konkurenci, jelikož jejich slavné dopravní simulátory ETS 2 a ATS jsou prostě špičkou, které nikdo nešlape na paty. Jak se jim pracuje?

Ve čtvrtek 8. března jsem navštívil populární české studio SCS Software. Založeno bylo v roce 1997 trojicí Pavel Šebor, Martin Český a Petr Šebor. Hned v tomtéž roce vyšel první titul nového studia s názvem OceanDive, který byl kombinací spořiče obrazovky a dobrodružné hry. Vašim úkolem bylo prozkoumávat prostředí pod vodou s naprostou volností pohybu a otevírat nové možnosti spořiče obrazovky, jako odměnu za objevení nových oblastí. 

IMG_20180308_111936.jpg

Na začátku nového tisíciletí začíná studio rozjíždět dva nové projekty. Tím prvním byl lovecký simulátor Hunting Unlimited a druhým simulátor jízdy s kamionem Hard Truck: 18 Wheels of Steel. Oba tituly si našly své publikum a mohly proto vzniknout dvě poměrně úspěšné herní série. Poměrně z toho důvodu, že ne vždy byl některý titul vřele přijat a pro SCS Software to znamenalo slabší období. Avšak po letech vývoje těchto simulátorově zaměřených her zjistili, že to, co produkují dělají dobře a není důvod se začít angažovat v jiném herním žánru. 

Roky plynuly, přibývalo mnoho nových podtitulů obou her, avšak v roce 2010 vyšel poslední díl jejich lovení zvěře, a to Hunting Unlimited 2011. Hned rok poté série 18 Wheels of Steel získala také svůj poslední podtitul - Extreme Trucker 2. SCS Software se rozhodlo zaměřit plně na žánr simulace kamionové dopravy, ve kterém takřka nemělo konkurenci a fanouškovská komunita se čím dál více rozrůstala. 

IMG_20180308_111706.jpgIMG_20180308_111713.jpgIMG_20180308_111638.jpg

V roce 2012 vyšlo druhé pokračování Euro Truck Simulátoru, které si rapidním tempem získalo obrovské publikum a stalo se trefou do černého. K titulu se začínala postupně vycházet různorodá DLC v podobě rozšíření nových zemí, barevných témat na tahače s motivy jednotlivých států a dalšími kombinacemi barev, tuningová DLC pro vylepšení a úpravu kol, kabiny atp... V tomto simulátoru je samozřejmě prioritou přepravovat zboží, materiály, suroviny, stroje, což znamenalo přídavky v podobě zmiňovaných prvků, ať už jde o extrémy jako mosty, lodě a nebo nadměrně těžké stroje. Pokud bychom tu však měli jednotlivě vypsat všechny dodatečné datadisky a k tomu ještě nespočet fanouškovských modifikací, tak by nám z článku vznikla spíše kniha, což samo o sobě svědčí, že tato hra je opravdu nesmírně celosvětově oblíbená. 

IMG_20180308_111739.jpgIMG_20180308_111855.jpgIMG_20180308_112207.jpg

V roce 2016 vyšel American Truck Simulator, který je v samotném ovládání a hratelnosti totožný a jak už název napovídá, jezdíme v něm v typických amerických tahačích s čumákem po rozlehlých státech USA. V letošním roce nám do ATS přibude stát Oregon a do ETS 2 pobaltské státy. SCS Software se rozhodně nemá za co stydět, ať už jde o jeho historii, nebo současnost a jak jsem se mohl přesvědčit přímo v jeho prostorách, tak je to firma pořád s potenciálem se rozrůstat, o čem svědčí i stále otevřený nábor nových zaměstnanců. V tomto článku si můžete prohlédnout mnou zdokumentovanou fotogalerii celého studia společně s komentovanou prohlídkou prostřednictvím videa.

American Truck Simulator: siamské dvojče ETS2? (recenze)

American Truck Simulator: siamské dvojče ETS2? (recenze)

To však není vše, co jsem za zhruba tři a půl hodiny strávené ve studiu stihl. V příštím článku na vás čeká trojice video rozhovorů se samotnými zaměstnanci. V prvním rozhovoru se pobavíme o historii, úspěších a nebo třeba vizích do budoucna. V dalším povídání budou na řadě vaše fanouškovské dotazy vývojářům, které jste nám napsali. O třetím rozhovoru se vám tu zmiňovat nebudu, jelikož pro mě samotného to byl velký bonus, který jsem ani já nečekal a věřím, že i vy si ho užijete. Prozatím ale vzhůru na galerii, kterou naleznete na začátku tohoto článku.