Reportáž: na návštěvě v herním studiu SCS Software

Toto české studio nemá ve světě konkurenci, jelikož jejich slavné dopravní simulátory ETS 2 a ATS jsou prostě špičkou, které nikdo nešlape na paty. Jak se jim pracuje?

Ve čtvrtek 8. března jsem navštívil populární české studio SCS Software. Založeno bylo v roce 1997 trojicí Pavel Šebor, Martin Český a Petr Šebor. Hned v tomtéž roce vyšel první titul nového studia s názvem OceanDive, který byl kombinací spořiče obrazovky a dobrodružné hry. Vašim úkolem bylo prozkoumávat prostředí pod vodou s naprostou volností pohybu a otevírat nové možnosti spořiče obrazovky, jako odměnu za objevení nových oblastí. 

IMG_20180308_111936.jpg

Na začátku nového tisíciletí začíná studio rozjíždět dva nové projekty. Tím prvním byl lovecký simulátor Hunting Unlimited a druhým simulátor jízdy s kamionem Hard Truck: 18 Wheels of Steel. Oba tituly si našly své publikum a mohly proto vzniknout dvě poměrně úspěšné herní série. Poměrně z toho důvodu, že ne vždy byl některý titul vřele přijat a pro SCS Software to znamenalo slabší období. Avšak po letech vývoje těchto simulátorově zaměřených her zjistili, že to, co produkují dělají dobře a není důvod se začít angažovat v jiném herním žánru. 

Roky plynuly, přibývalo mnoho nových podtitulů obou her, avšak v roce 2010 vyšel poslední díl jejich lovení zvěře, a to Hunting Unlimited 2011. Hned rok poté série 18 Wheels of Steel získala také svůj poslední podtitul - Extreme Trucker 2. SCS Software se rozhodlo zaměřit plně na žánr simulace kamionové dopravy, ve kterém takřka nemělo konkurenci a fanouškovská komunita se čím dál více rozrůstala. 

IMG_20180308_111706.jpgIMG_20180308_111713.jpgIMG_20180308_111638.jpg

V roce 2012 vyšlo druhé pokračování Euro Truck Simulátoru, které si rapidním tempem získalo obrovské publikum a stalo se trefou do černého. K titulu se začínala postupně vycházet různorodá DLC v podobě rozšíření nových zemí, barevných témat na tahače s motivy jednotlivých států a dalšími kombinacemi barev, tuningová DLC pro vylepšení a úpravu kol, kabiny atp... V tomto simulátoru je samozřejmě prioritou přepravovat zboží, materiály, suroviny, stroje, což znamenalo přídavky v podobě zmiňovaných prvků, ať už jde o extrémy jako mosty, lodě a nebo nadměrně těžké stroje. Pokud bychom tu však měli jednotlivě vypsat všechny dodatečné datadisky a k tomu ještě nespočet fanouškovských modifikací, tak by nám z článku vznikla spíše kniha, což samo o sobě svědčí, že tato hra je opravdu nesmírně celosvětově oblíbená. 

IMG_20180308_111739.jpgIMG_20180308_111855.jpgIMG_20180308_112207.jpg

V roce 2016 vyšel American Truck Simulator, který je v samotném ovládání a hratelnosti totožný a jak už název napovídá, jezdíme v něm v typických amerických tahačích s čumákem po rozlehlých státech USA. V letošním roce nám do ATS přibude stát Oregon a do ETS 2 pobaltské státy. SCS Software se rozhodně nemá za co stydět, ať už jde o jeho historii, nebo současnost a jak jsem se mohl přesvědčit přímo v jeho prostorách, tak je to firma pořád s potenciálem se rozrůstat, o čem svědčí i stále otevřený nábor nových zaměstnanců. V tomto článku si můžete prohlédnout mnou zdokumentovanou fotogalerii celého studia společně s komentovanou prohlídkou prostřednictvím videa.

To však není vše, co jsem za zhruba tři a půl hodiny strávené ve studiu stihl. V příštím článku na vás čeká trojice video rozhovorů se samotnými zaměstnanci. V prvním rozhovoru se pobavíme o historii, úspěších a nebo třeba vizích do budoucna. V dalším povídání budou na řadě vaše fanouškovské dotazy vývojářům, které jste nám napsali. O třetím rozhovoru se vám tu zmiňovat nebudu, jelikož pro mě samotného to byl velký bonus, který jsem ani já nečekal a věřím, že i vy si ho užijete. Prozatím ale vzhůru na galerii, kterou naleznete na začátku tohoto článku.

Diskuze (4) Další článek: Herní adaptace seriálu Narcos nás vezme mezi drogové kartely

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,



Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

Jak je možné, že plachetnice pluje třikrát rychleji než vítr, který ji pohání

** Některé závodní trimarány překonají rychlost větru, který je pohání ** Jak je něco takového vůbec možné? Neporušují zákony fyziky? ** Ale vůbec ne. Stačí si připomenout sčítání vektorů

Jakub Čížek
JachtaFyzikaTechnologie
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2
Konec českého poskytovatele internetu v přímém přenosu. Připomíná to krachující energetické firmy
Lukáš Václavík
CETINPoskytovatelé internetuPřipojení k internetu

Aktuality

17:11 | Barevná akce Splatoon 3 přivítala velkou aktualizaci, v rámci které přibývají nové mapy, zbraně, vybavení i věci do katalogu. Pro všechny majitele hry je dostupná zdarma. 
15:51 | Na víkend od 16. do 19. prosince se chystá druhý betatest pro Street Fighter 6. Na zkoušku bude 8 bojovníků, nechybí online zápasy ani crossplay. 
15:20 | Remake spin-offu série Yakuza, který původně vyšel pouze v Japonsku, představuje akci a rozdílné bojové styly. Like a Dragon: Ishin vyjde 21. února příštího roku na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series S|X. 
30. listopadu | Páteční vydání tahovky Marvel's Midnight Suns připomíná launch trailer. S partou superhrdinů se pokusíme překazit plány démonické Lilith na PC a aktuální generaci konzolí. 

Prosincový Computer

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest mobilů do 4 000 Kč

Velký test herních notebooků

Jak zkrotit sociální sítě

Vše o senzorech v hodinkách