Reportáž: Need for Speed – Most Wanted – launch party

Velká akce při příležitosti uvedení Need for Speed: Most Wanted proběhla včera na Masarykově okruhu v Brně a ještě plni dojmů přinášíme reportáž. Lepší prostředí snad pro prezentaci závodní hry nebylo možno vybrat, ale stačí to ke spokojenosti? S nabitým programem rozhodně ano.

Novináři z celé republiky se sjeli na slavnostním uvedení závodní hry Need for Speed: Most Wanted. Hostitelské společnosti přilákají už jen svými jmény, vždyť Electronic Arts Czech, Progamers, AMD, Logitech a další sponzoři akce jsou v hráčském světě proslulé značky. Přidáme-li k tomu ale pokračování jedné z nejslavnějších závodních sérií, je jasné, že tam směřovaly i kroky našich redaktorů.

Vedle nové hry však byla asi největším lákadlem možnost vyzkoušet si jízdu po boku Ing. Otakara Krámského, několikanásobného mistra republiky a Evropy v závodech do vrchu, na sedadle jeho předváděcího BMW M3 ve stylových úpravách připomínajících verzi GTR a s vinily Need for Speed. Ono ani herní redaktoři se nevozí denně v autě s tři a čtvrt litrovým motorem o síle 325 koní. Jednoznačně mohu říci, že mezi novináři byl pan Krámský opravdu ten Most Wanted.

  

Po krátkém úvodu jsme velmi rychle obsadili konzole s Need for Speed: Most Wanted, abychom shledali, že je k dispozici pouze demoverze pro PS2, totožná s tou z Lipska. Protože je ale od demoverze počítačové značně odlišná, s chutí jsme se do ní pustili a po krátkém zvykání ji i celou projeli. Protože počasí přálo spíše virtuální jízdě, sledovali jsme zprvu pouze zpoza oken závodní dráhu Masarykova okruhu, kde se již někteří šílenci proháněli ve skutečných autech.

Brzy jsme rozšířili jejich řady, abychom mohli posoudit, zda je hra dostatečně realistická. Při důsledném dodržování předpisů silničního provozu se totiž málokdy dostane možnosti odzkoušet nájezd do zatáčky v rychlosti blížící se dvěma stovkám kilometrů za hodinu. K dispozici nám byla trojice Octávií RS, se kterými se okruh změnil v domov kaskadérů. Celý den lehce mrholilo, takže trať dokonale klouzala a naše řidičské dovednosti byly otestovány na maximum.

  

Člověk si sice lehce řekne, že čtrnáct metrů šířky dráhy dává jízdě jednoduchost, ale opak je pravdou. V takovýchto možnostech hledat ideální stopu je opravdu otázka mnoha odježděných hodin a ne dvojice okruhů v neznámém autě. Byla zde sice možnost odzkoušet si jízdu i ve vlastním vozidle, ze které jsme ovšem byli diskvalifikováni novým zimním obutím. Jednoznačně se však jednalo o velmi zajímavý zážitek, který se však nejspíš nedá rovnat s mým kolegou z Computeru, který vedle pana Krámského zkoušel na trati hodiny. Nutno podotknout, že ne plánované.

Kdo by se smyku bál, mohl se nejdříve roztrénovat na škole smyku, kde na ještě mokřejší fólii byla vytyčena trať kužely. Ty se však častěji měnily v kuželky a novináři zase předělávali svá vozidla na koule, kterými kuželky shazovali. A aby byla jízda napínavější, závodilo se o hodnotné ceny od Electronic Arts, jakými jsou třeba cestovní tašky, mikiny, deštníky - nebo i hry.

  

A kde jsme strávili nejvíce času? Mimo hraní demoverze jsme se zažrali ještě do motokár. I sám pan šéfredaktor, řidičáku nemaje, se ukázal být velkým závodníkem, ale často smykoval, takže jsme ho museli znovu a znovu předjíždět. Jeho vítězství však bylo díky šéfredaktorským schopnostem nevyhnutelné, stejně jako příchod prémií, takže jsme spíš závodili o druhé místo. Právě zde, bez žádných posilovačů řízení, protismykových pomocníků a podobných serepetiček, se ukázalo, jak má vypadat dravý závod. Připravovali jsme se na nepohodlí sportovních aut, která vám nedají nic zadarmo, ale zase pokud dřete, tak vás ocení.

Místo tuzingu totiž upřednostňujeme ten správný pocit z jízdy, který snad bude i u Need for Speed: Most Wanted. A abych nezapomněl, podle prohlášení pořadatelů akce bude hra již od pátku ve všech správných obchodech, takže se v nejbližší době můžete dočkat recenze. Do té doby snad vystačí preview z Lipska.

Diskuze (2) Další článek: Vítězové 2. části soutěže o Ultimate Spider-man

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,