Reportáž z Nintendo Post-E3 akce: radovánky s Mariem i Bayonettou

Zatímco po loňské E3 bylo naprosto jasné, která konzolová stáj dominovala, letos si tím tak úplně jistý nejsem. Samozřejmě, že Nintendo je z pohledu každodenního hráče tak trochu v ústraní, nicméně když se soudný člověk podívá na následující line-up, musí uznat, že Nintendo do toho jak se říká pořádně šláplo!

Nintendo tak opět sází na osvědčené tituly, které sbírají ovace u hráčů všech možných věkových kategorií, a k tomu přidává opět něco nového. S radostí jsme tak přijali pozvání na Post-E3 prezentaci ve Frankfurtu, kde jsme měli možnost si vyzkoušet prakticky všechny nově oznámené tituly. Bohužel jsme se nestihli dostat k Mario Party 10. I přesto se bylo na co dívat a co hrát!

PIC_0708.JPG

Mario Maker

Už před E3 se vyrojily spekulace, že Nintendo na něčem podobném pracuje. Spekulace se potvrdily a Nintendo opravdu představilo hru s názvem Mario Maker, ve které si hráči budou moci nedesignovat vlastní levely pro nejznámějšího italského instalatéra na světě. My měli možnost vyzkoušet demoverzi, která byla logicky značně limitovaná, ale ukázala několik velmi zajímavých možností. Tak především využití touchpadu na ovladači, díky kterému je samozřejmě jakákoliv tvorba v tomto směru jednodušší, než pohybování joystickem na gamepadu.

PIC_0679.JPG PIC_0687.JPG PIC_0698.JPG

V hratelné ukázce mi chybělo několik důležitých aspektů jako více postaviček, skryté místnosti a power-upy, ale hádám, že to bude jen z důvodu demoverze. V plné verzi bychom se měli všeho dočkat. Ovládání je velmi intuitivní a jednoduché a i naprostý novic si může postavit hezký level. V posledních oznámeních mě trošku vyděsilo, že hra nebude podporovat multiplayer, ale pevně doufám, že tohle rozhodnutí ještě v Nintendu přehodnotí. Potenciál Mario Makeru totiž tkví především v komunitě. Lidová tvořivost nezná mezí a možnost vypustit do světa vlastní mapu, kterou si pak zahrají tisíce dalších hráčů, je přeci tak lákavá!

Datum vydáni: v polovině roku 2015

Splatoon

Další hrou, která mne velmi zaujala, je Splatoon. Nadějně vyhlížející multiplayerová nenásilná střílečka, která boduje svou jednoduchostí a rafinovaností. Prakticky každý okamžitě pochopí cíl hry. Proti sobě nastoupí dva týmy v max. počtu 8 hráčů (4 proti 4) a snaží se na vybrané mapě zabrat co největší území. To zabírají pomocí střílení barvy ze svých pistolek, které následně dělají všude okolo kaňky. Samozřejmě je také možné obarvit protivníka, kterého pak čeká respawn a start od začátku.

PIC_0692.JPG PIC_0700.JPG PIC_0702.JPG

Čas od času vám barva v pistoli dojde, takže se musíte ponořit do vlastního již obarveného území a doplnit munici. V momentě, kdy jste „pod barvou“, můžete se daleko rychleji pohybovat, což dramaticky mění hratelnost. Týmová kooperace je zde naprostou nutností, a pokud budete mít v týmu byť jen jeden slabší článek, buďte si jisti, že toho protivníci využijí. Nechybí ani silnější zbraně, házení bomb, které následně explodují a zabarví vše okolo a především, tunu zábavy!

Ačkoliv jsme měli možnost vyzkoušet jen jednu mapu, právě tato hra pro mne byla jasně nejlepší ze všech představených. Umím si představit, že ji rodiče koupí svým ratolestem, aby se vyhnuli krvavým akčním FPS, ale klidně si hru zahrají sami. Sklízela obrovské nadšení i u ostatních hráčů. Ano, toto je směr, kterým by se mělo Nintendo i nadále ubírat. Oznámení o přítomnosti lokálního multiplayeru a singlu pro trénink jsou potom jen třešničkou na dortu.

PIC_0709.JPG

Datum vydáni: 2015

Hyrule Warriors

Chlapci zodpovědní za Dynasty/Samurai Warriors dostali povolení podívat se do zvěta The Legend of Zelda a výsledkem jejich tvorby je titul Hyrule Warriors. Na akci jsme měli možnost vyzkoušet demoverzi, která obsahovala úvodní část, jenž nás náležitě navnadila. Milovníky herní série Zelda určitě potěší přítomnost různých odkazů na předchozí hry, jako je loading obrazovka s 8-bitovou animací nebo známý jingle ze Zeldy při otevírání truhel s poklady. Jelikož jsme si mohli zahrát opravdu jen krátkou část ze hry samotné, herní příběh nechám s prominutím stranou.

PIC_0705.JPG

Co se herních možností týče, tam jsme už o něco málo moudřejší. Rukopis tvůrců z Dynasty Warriors se nezapře, takže hned po spuštění hry jsem měl pocit, že hraji spíše další pokračování této hry. Na výběr byly dvě postavy – Zelda a Link. Po vybrání Zeldy jsem byl takřka okamžitě vržen do bojiště, kde na mne čekaly stovky různých protivniků. Ti zde však fungovali jen pro účel vylevelování postavy, abych zvládl další nástrahy.

Ty čítaly pár questů, především s cílem zabít velitele armády, která se na mne hrnula. Po dosažení určitého levelu se mi otevřela možnost házení bomb (kterou jsem našel v truhle, při jejímž otevírání jsem si nostalgicky zanotoval s původním jinglem ze Zeldy). Právě bomby posunuly hratelnost úplně do jiné dimenze, takže jsem zvědav, kolik různých zbraní na nás čeká ve výsledné verzi hry. Spojení Dynasty Warriors a Zeldy možná na první pohled vypadá trošku zvláštně, v praxi to však nevypadalo vůbec špatně. Grafická stránka se samozřejmě absolutně nemůže srovnávat s next-genem, ale o tom Zelda vlastně ani nikdy nebyla.

PIC_0700.JPG

Datum vydáni: září 2014

Super Smash Bros. for 3DS / WII U

Ačkoliv mají hry stejný název, přeci jen se jedná o odlišné kousky, a to vzhledem k platformám/možnostem, na kterých vychází. Nejprve tedy k 3DS verzi. Ta je v porovnání s Wii U verzí podstatně náročnější na ovládání a je velmi těžké třeba blokovat útoky protivníků. Tomu je totiž přiřazeno tlačítko vzadu, což zkrátka není úplně vhodné řešení. Na Wii U samozřejmě tento problém nehrozí a zde jsem si demoverzi užil se vším všudy! Výborná akční rubačka se čtyřmi hráči na různých mapách s různými postavičkami.

PIC_0699.JPG PIC_0702.JPG PIC_0711.JPG

V demoverzi bylo na výběr cca 20 postaviček, od Pikachu přes Maria až po Wii Fit Trenéra. Opravdu velmi zajímavé zpestření a skvělá zábava, nicméně často jsem souboje vyhrál jen díky zběsilému mačkání akčního tlačítka. Ve 4 hráčích byla obrazovka místy trošku nepřehledná, ale to se zkrátka od podobné hry dá čekat. Pro večírek jde o ideální zábavu.

Datum vydáni: říjen 2014

Bayonetta 2

Další představenou hrou bylo veleočekávané pokračování akce Baynoetta. To se pochlubilo suverénně nejhezčí grafikou z vystavených her, a ačkoliv jsme měli možnost zahrát si jen tutoriál a úvodní misi, hra má zcela zjevně velký potenciál.

PIC_0676.JPG

Hlavní hrdinka předváděla akrobatické kousky v sexy oblečku jako na běžícím pásu a stovky nepřátel se poroučelo do věčných lovišť. Střílející podpatky jsou velmi vítaným doplňkem. Kdo hrál první díl, určitě rád uslyší, že je možné si přenést svou postavu i do druhého dílu. Dobře vypadající rubačka na WiiU určitě chyběla, takže i zde Nintendo zabodovalo.

Datum vydáni: říjen 2014

Suma sumárum nám Nintendo představilo několik velmi zajímavých titulů. Ani tentokrát se nevymanilo z pokračování zaběhlých klasik jako je Kirby, Luigi, Mario Kart a tak dále. To není vyloženě špatně, ale už by to chtělo také nějakou novinku. Tou může být třeba Splatoon nebo Bayonetta, což byly dvě vůbec nejzábavnější hry z této akce. A na co se těšíte vy?

Něco navíc

Váš názor Další článek: Metro Redux se nám na oči dostane v letošním srpnu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,