Republic: The Revolution – rozhovor

vytisknout velikost písma
Jednou z nejočekávanějších her letošního roku je bezpochyby simulace Republic: The Revolution, kterou pro nás kutí vývojářský tým Elixir Studios. Po preview, které jsme vám přinesli poměrně nedávno, si dnes můžete vychutnat také rozhovor se samotnými tvůrci. Konkrétně se nám podařilo vyzpovídat Demise Hassabise, známou to postavu herního průmyslu a hlavního člověka zodpovědného za vývoj titulu Republic: The Revolution.
Republic: The Revolution – rozhovor

Není příliš her, které by vás zavedly do světa politiky, se všemi jejími klady i zápory. Již z tohoto hlediska bude titul Republic: The Revolution zcela určitě jedinečnou a revoluční hrou, stejně jak velí název. Nejen politické prostředí je však hlavním lákadlem této již několik let toužebně očekávané simulace. Naopak, jak sám Demis v reakci na mé otázky poměrně často zdůrazňoval, dočkáme se také fantasticky vypadajícího enginu a v neposlední řadě také neuvěřitelné svobody při rozhodování a vykonávání jednotlivých skutků.

Před samotným rozhovorem bych vás chtěl odkázat na naše nedávno uveřejněné preview, které shrnuje nemálo zajímavých informací a podrobností o této hře.

Doupě: Než začnu s výčtem otázek, můžeš se prosím představit našim čtenářům?
D.H.: Mé jméno je Demis Hassabis, ve společnosti Elixir Studios zastávám funkci vedoucího pracovníka. Jsem také hlavním designerem titulu Republic: The Revolution. (redakce: představu o tom, jak Demis ve skutečnosti vypadá, si můžete udělat z fotografie nacházející se vedle tohoto textu).

Doupě: Budeme mluvit o vašem ambiciózním připravovaném projektu, titulu Republic: The Revolution. Kolik lidí zaměstnává vývoj této hry?
D.H.: V současné době okolo tří desítek pracovníků, kteří zastávají několik různorodých funkcí.

Doupě: Jak dlouho již probíhají práce na tomto dílku?
D.H.: Už je tomu přes tři a půl roku, co jsme zahájili vývoj našeho titulu Republic: The Revolution.

Doupě: Můžeš nám poodhalit zákulisí příběhu, kterým se bude titul Republic: The Revolution chlubit?
D.H.: Píšou se devadesátá léta, poměrně nedávno došlo k rozpadu Sovětského svazu. Tucty autonomních území se utváří ze drolících se zbytků této kdysi významné světové říše. A jedna z nich, republika s prozaickým jménem Novistrana, otevírá našemu hlavnímu hrdinovi cestu k seberealizaci a kariéře, to vše prostřednictvím malé politické strany.

Z počátku vás tak čeká start bez zázemí, s pouhou pouhým jediným pracovním pomocníkem, navíc s velmi malou a slabou základnou stoupenců. Vaším úkolem bude postupem času vybudovat celonárodní politickou frakci, dost silnou ke svržení stávajícího prezidenta a sjednocení celé země. A to vše za použití jakýchkoliv prostředků.

 

 

Doupě: Mohl bys nám povědět něco bližšího o republice Novistrana, kde se bude váš nejnovější počin odehrávat?
D.H.: Novistrana (doslovně přeloženo z ruštiny znamená toto slovo "Nová země") je fiktivním státem ležícím někde na západě bývalého Sovětského svazu. Pokud bych měl tuto zemi popsat blíže, dá se říci, že co do struktury státní správy vznikla spojením Běloruska, Ukrajiny a Kazachstánu. Jedná se tudíž o zemí uvolněných mravů a etiky, lidí a občanů bez jakýchkoliv zábran.

Doupě: Co tedy bude hlavním a bezprecedentním úkolem samotného hráče?
D.H.: Jak jsem již výše zdůraznil, úkolem hráče je svrhnout současnou vládu republiky a stát se jejím prezidentem. A toho všeho můžete dosáhnout nejen právní a plně legální cestou, ale také nezákonným jednáním, násilím a tak podobně.

Doupě: Mohu-li to tak říci, jaké jedinečné a revoluční novinky pro nás v případě Republic: The Revolution chystáte?
D.H.: Nejprve se musím zastavit u našeho grafické enginu, který je doslova a do písmene neuvěřitelný. Množství detailů, které dokáže bez přehnaných hardwarových nároků zobrazit, je opravdu ohromující, platí to o jakékoliv části celého herního světa. Můžete si tak kupříkladu prohlížet jedno z měst kompletně ze vzduchu či přiblížit kameru až ke květu volně rostoucí rostliny. Dokonce si můžete i číst časopisy a noviny přímo ve stánku, to vše bez nutnosti je kupovat.

Revoluční by však měla být i hratelnost, hodně jsme se zaměřili na faktory a stránky, které jsou důležité pro samotné hráče a tedy svým způsobem i pro nás. Jednou z největších inovací je možnost měnit průběh věcí a situací, to vše navíc i za trvání již běžící akce.

Abych to shrnul. Věříme, že náš titul Republic: The Revolution nabídne hráčům dosud nevídanou volnost a svobodu v rozhodování a následných činech.

Doupě: Politika je hodně zajímavým, ale na druhé straně také mimořádným tématem, zvláště pak pro počítačovou hru. Proč si myslíte, že váš titul Republic: The Revolution bude úspěšný? Přece jenom, v dnešní době preferuje nemalá skupinka hráčů především velmi jednoduché hry…
D.H.: Politika je popravdě pouze jedním z témat našeho titulu. Všechny úkoly, které cestou k dosažení určeného cíle, tedy svržení současné státní správy, budete plnit, mají hned několik možných řešení - využívat tak budete nejen svůj politický vliv, ale také známosti a styky v oblasti obchodu, náboženství a v neposlední řadě také armády.

 

 

Hlavní ideou naší hry je vytvořit svobodný svět, který dává hráči neuvěřitelné možnosti k seberealizaci. Na druhou stranu však klademe důraz na přesnou reakci samotné hry na vaše předchozí skutky a činy. Z toho tedy přímo či nepřímo vyplývá, že naše hra bude mít nemálo společného i s realitou a skutečným světem.

Doupě: Plánujete vydat editor misí, popřípadě herního světa?
D.H.: V současné době o něčem podobném příliš neuvažujeme. Přesto budou mít hráči zajištěnu díky našemu internetovému portálu Novistrana.com plnou podporu hry. V budoucnu bychom mohli návštěvníkům stránek umožnit také vytvářet pomocí několika editačních nástrojů nové světy a scénáře. Ale to se teprve uvidí…

Doupě: V jaké vývojové fázi je v současné době váš titul?
D.H.: Nyní se vývoj Republic: The Revolution nachází v závěrečné fázi, za sebou tak už máme kompletní vývoj herních nástrojů a úkolů, stejně jako revolučního grafického enginu.

Doupě: A kdy se ho tedy dočkáme v obchodech?
D.H.: Předpokládám, že do obchodů se Republic: The Revolution dostane někdy ke konci letošního roku.

Doupě: Díky za rozhovor


Související stránky:
Elixir Studios - http://www.elixir-studios.co.uk

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pastvu pro oči

Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pa…

Grand Theft Auto 5 má za sebou již spoustu grafických modifikací. Ta nejnovější ale nastavuje novou laťku grafických orgií.

4.  8.  2017 | | 2 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |