Republic: The Revolution – rozhovor

Jednou z nejočekávanějších her letošního roku je bezpochyby simulace Republic: The Revolution, kterou pro nás kutí vývojářský tým Elixir Studios. Po preview, které jsme vám přinesli poměrně nedávno, si dnes můžete vychutnat také rozhovor se samotnými tvůrci. Konkrétně se nám podařilo vyzpovídat Demise Hassabise, známou to postavu herního průmyslu a hlavního člověka zodpovědného za vývoj titulu Republic: The Revolution.
Republic: The Revolution – rozhovor

Není příliš her, které by vás zavedly do světa politiky, se všemi jejími klady i zápory. Již z tohoto hlediska bude titul Republic: The Revolution zcela určitě jedinečnou a revoluční hrou, stejně jak velí název. Nejen politické prostředí je však hlavním lákadlem této již několik let toužebně očekávané simulace. Naopak, jak sám Demis v reakci na mé otázky poměrně často zdůrazňoval, dočkáme se také fantasticky vypadajícího enginu a v neposlední řadě také neuvěřitelné svobody při rozhodování a vykonávání jednotlivých skutků.

Před samotným rozhovorem bych vás chtěl odkázat na naše nedávno uveřejněné preview, které shrnuje nemálo zajímavých informací a podrobností o této hře.

Doupě: Než začnu s výčtem otázek, můžeš se prosím představit našim čtenářům?
D.H.: Mé jméno je Demis Hassabis, ve společnosti Elixir Studios zastávám funkci vedoucího pracovníka. Jsem také hlavním designerem titulu Republic: The Revolution. (redakce: představu o tom, jak Demis ve skutečnosti vypadá, si můžete udělat z fotografie nacházející se vedle tohoto textu).

Doupě: Budeme mluvit o vašem ambiciózním připravovaném projektu, titulu Republic: The Revolution. Kolik lidí zaměstnává vývoj této hry?
D.H.: V současné době okolo tří desítek pracovníků, kteří zastávají několik různorodých funkcí.

Doupě: Jak dlouho již probíhají práce na tomto dílku?
D.H.: Už je tomu přes tři a půl roku, co jsme zahájili vývoj našeho titulu Republic: The Revolution.

Doupě: Můžeš nám poodhalit zákulisí příběhu, kterým se bude titul Republic: The Revolution chlubit?
D.H.: Píšou se devadesátá léta, poměrně nedávno došlo k rozpadu Sovětského svazu. Tucty autonomních území se utváří ze drolících se zbytků této kdysi významné světové říše. A jedna z nich, republika s prozaickým jménem Novistrana, otevírá našemu hlavnímu hrdinovi cestu k seberealizaci a kariéře, to vše prostřednictvím malé politické strany.

Z počátku vás tak čeká start bez zázemí, s pouhou pouhým jediným pracovním pomocníkem, navíc s velmi malou a slabou základnou stoupenců. Vaším úkolem bude postupem času vybudovat celonárodní politickou frakci, dost silnou ke svržení stávajícího prezidenta a sjednocení celé země. A to vše za použití jakýchkoliv prostředků.

 

 

Doupě: Mohl bys nám povědět něco bližšího o republice Novistrana, kde se bude váš nejnovější počin odehrávat?
D.H.: Novistrana (doslovně přeloženo z ruštiny znamená toto slovo "Nová země") je fiktivním státem ležícím někde na západě bývalého Sovětského svazu. Pokud bych měl tuto zemi popsat blíže, dá se říci, že co do struktury státní správy vznikla spojením Běloruska, Ukrajiny a Kazachstánu. Jedná se tudíž o zemí uvolněných mravů a etiky, lidí a občanů bez jakýchkoliv zábran.

Doupě: Co tedy bude hlavním a bezprecedentním úkolem samotného hráče?
D.H.: Jak jsem již výše zdůraznil, úkolem hráče je svrhnout současnou vládu republiky a stát se jejím prezidentem. A toho všeho můžete dosáhnout nejen právní a plně legální cestou, ale také nezákonným jednáním, násilím a tak podobně.

Doupě: Mohu-li to tak říci, jaké jedinečné a revoluční novinky pro nás v případě Republic: The Revolution chystáte?
D.H.: Nejprve se musím zastavit u našeho grafické enginu, který je doslova a do písmene neuvěřitelný. Množství detailů, které dokáže bez přehnaných hardwarových nároků zobrazit, je opravdu ohromující, platí to o jakékoliv části celého herního světa. Můžete si tak kupříkladu prohlížet jedno z měst kompletně ze vzduchu či přiblížit kameru až ke květu volně rostoucí rostliny. Dokonce si můžete i číst časopisy a noviny přímo ve stánku, to vše bez nutnosti je kupovat.

Revoluční by však měla být i hratelnost, hodně jsme se zaměřili na faktory a stránky, které jsou důležité pro samotné hráče a tedy svým způsobem i pro nás. Jednou z největších inovací je možnost měnit průběh věcí a situací, to vše navíc i za trvání již běžící akce.

Abych to shrnul. Věříme, že náš titul Republic: The Revolution nabídne hráčům dosud nevídanou volnost a svobodu v rozhodování a následných činech.

Doupě: Politika je hodně zajímavým, ale na druhé straně také mimořádným tématem, zvláště pak pro počítačovou hru. Proč si myslíte, že váš titul Republic: The Revolution bude úspěšný? Přece jenom, v dnešní době preferuje nemalá skupinka hráčů především velmi jednoduché hry…
D.H.: Politika je popravdě pouze jedním z témat našeho titulu. Všechny úkoly, které cestou k dosažení určeného cíle, tedy svržení současné státní správy, budete plnit, mají hned několik možných řešení - využívat tak budete nejen svůj politický vliv, ale také známosti a styky v oblasti obchodu, náboženství a v neposlední řadě také armády.

 

 

Hlavní ideou naší hry je vytvořit svobodný svět, který dává hráči neuvěřitelné možnosti k seberealizaci. Na druhou stranu však klademe důraz na přesnou reakci samotné hry na vaše předchozí skutky a činy. Z toho tedy přímo či nepřímo vyplývá, že naše hra bude mít nemálo společného i s realitou a skutečným světem.

Doupě: Plánujete vydat editor misí, popřípadě herního světa?
D.H.: V současné době o něčem podobném příliš neuvažujeme. Přesto budou mít hráči zajištěnu díky našemu internetovému portálu Novistrana.com plnou podporu hry. V budoucnu bychom mohli návštěvníkům stránek umožnit také vytvářet pomocí několika editačních nástrojů nové světy a scénáře. Ale to se teprve uvidí…

Doupě: V jaké vývojové fázi je v současné době váš titul?
D.H.: Nyní se vývoj Republic: The Revolution nachází v závěrečné fázi, za sebou tak už máme kompletní vývoj herních nástrojů a úkolů, stejně jako revolučního grafického enginu.

Doupě: A kdy se ho tedy dočkáme v obchodech?
D.H.: Předpokládám, že do obchodů se Republic: The Revolution dostane někdy ke konci letošního roku.

Doupě: Díky za rozhovor


Související stránky:
Elixir Studios - http://www.elixir-studios.co.uk

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zahrát a neutratit ani korunu

Nejlepší hry zdarma: Jak si skvěle zah…

Občas to vyjde tak, že na hry po vánočních nákupech už prostě nezbude žádný zlaťák. Jak tedy trávit dlouhé zimní večery, když už máte všechno dohrané? Vybrali jsme pár kousků, za které nemusíte dát ani korunu, a i tak se budete královsky bavit.

včera | | 18 N/A
Nejlepší hry pro Playstation 4: deset tipů, které zaručeně dobře zabaví

Nejlepší hry pro Playstation 4: deset …

Letos se pro Playstation urodila spousta herních pecek, v našem vánočním rádci proto z většiny najdete exkluzivní tituly. Nezapomněli jsme ale ani na multiplatformní hry.

30.  11.  2017 |
Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a World in Conflict zcela zdarma

Ubisoft rozdává AC IV: Black Flag a Wo…

Nadílka od Ubisoftu bude v podobě her, které určitě moc dobře znáte. Těšíte se?

5.  12.  2017 | | 2 N/A
Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

6.  12.  2017 | | 21 N/A
7 tipů na nejbrutálnější hry historie, co vám zaručeně spraví chuť

7 tipů na nejbrutálnější hry historie,…

Je libo násilí a hektolitry krve? I to se občas šikne. Pojďte se tedy s námi podívat na ty nejbrutálnější hry, které spatřily světlo světa.

4.  12.  2017 | | 3 N/A
Herní agenda: pochmurný listopad plný božích her

Herní agenda: pochmurný listopad plný …

Konec roku se blíží a hráčská komunita se stále těší z nových AAA titulů. Ne v každém případě to ale vyjde a v minulém měsíci jsme zaznamenali pár průšvihů, které se dostaly i mimo herní svět. Nebudeme ale listopad brát tak negativně. Přece jenom se v něm objevilo pár světlých chvil, které byste rozhodně neměli minout.

2.  12.  2017 |
Vybrali jsme nejlepší herní notebooky pod stromeček, zahraje si každý

Vybrali jsme nejlepší herní notebooky …

Pořádný herní notebook seženete za 25 tisíc. Vybrali jsme však i levnější stroje s nutnými kompromisy, nebo naopak děla s cenou ke sta tisícům

9.  12.  2017 | | 11 N/A
Xbox One vs Xbox One X: grafický pokrok nebo bláboly? (galerie)

Xbox One vs Xbox One X: grafický pokro…

Xbox One X vyšlo nedávno a mezi vylepšeními jasně dominuje grafika. Rozhodli jsme se, že několik her detailně porovnáme v galerii.

29.  11.  2017 | | 30 N/A