ReRoll: hra budoucnosti nebo jedna velká lež?

Ambice, které až zarážejí a možná vize budoucnosti. Dost pravděpodobně ale také špatný vtip. Pojďme se podívat, o čem vlastně ReRoll je.

Izometrické postapo RPG lomeno simulátor života lidské dekadence. ReRoll se tváří jako nápad, co spadl z Marsu, a který hodlá DayZ vyválet v prachu. Až tak megalomansky to alespoň zní pár dní po oznámení. No řekněte sami, znějí vám sliby o reprodukování celičké planety Země včetně měst a přírodních divů do virtuálního a neustále živoucího světa jako reálné? V Ubisoftu by to asi možné bylo, ale v případě nového studia, jenž si založili dva ex-Ubisofťáci, co ještě navíc skládali trička pro Ubi Workshop, to zní jako jeden bláznivý sen. Nebo možná také jako perfektně promyšlený podvod. Kdo ví!?

Megalomanská utopie

Hned z úvodu je vám asi jasné, jak moc skepticky se k ReRoll stavím. Myšlenka zmapovat pomocí malých civilních dronů postupně celou Zemi a pak ji převést do izometrického survival RPG je sice bombastická, ale bohužel jí ani za mák nevěřím. Jen si nalijme čistého vína a pojďme se podívat, co vlastně vývojáři (možná jsou jen dva!?) z Montrealského studia Pixyul prozatím vyložili na stůl. Moc toho rozhodně není.

ReRoll.jpg

Odhalení totiž doprovázelo pouze pěkně udělané video s fotkami Matterhornu (popřípadě jiného kusu hory) efektně upravenými v údajně revolučním herním enginu, jenž prý teda nějak zázračně převede záběry z levných dronů na poměrně solidně vypadají herní prostředí, a to ještě prosím oblečeného do nihilistického kabátku v dobách po pádu lidstva.

Tu horu bych ještě byl ochoten akceptovat, ale vůbec mi není jasné, jak se hodlají chytráci vypořádat třeba s Brazilskými slumy nebo Severoamerickými megapolemi. Celý svět? To asi vážně nepůjde! Nevěřím celému ideálu ani tváří v tvář faktu, že se bude postupovat postupně a první část herního světa, takzvaná první cihla, se k hráčům dostane až uprostřed roku 2015. Pořád totiž ani nevíme, co do té doby tvůrci stihnou. Je dost dobře možné, že nám ukáží tu pěkně upravenou horu se spadlou helikoptérou a tím to skončí.

Nekonečný zážitek

ReRoll se zkrátka daleko více než potencionálně zajímavý projekt tváří jako ohavný sociální experiment. "Tak kolik jste blbi schopní zaplatit za pořádně střelený nápad", jako by si tvůrci říkali a čekali, kolik lidí momentálně zainvestuje skrze vlastní crowdfundingovou platformu do pouhého nápadu a kratičké, ryze průměrné hratelné ukázky. Abych ale zase autorům nekřivdil, pravdou je, že už mají alespoň hrubou představu o tom, jak že se ta sranda bude hrát.

ReROLL-600x350.jpg

Klíčovým prkem je tady perzistentní simulace lidského přežití. To znamená, že herní čas se nikdy nezastavení a boj o přežití skončí až smrtí. V praxi tedy budete muset dělat úplně všechno. Jíst, cvičit, zabíjet a možná vás okolnosti donutí si najít přítele. Vedle singleplayerového zážitku se totiž hovoří o jakýchsi menších multiplayerových serverech. Hra vám přitom umožní i vyrábět zcela nové předměty, posouvat hranice celého světa a učit svou postavu stále novým a novým dovednostem. Prostě sci-fi na druhou!

A co když půjdete spát? Máte přece mobil! ReRoll působí jako tamagoči 21. století. Podle autorů by se mělo jednat o ultimátní hru, kterou nikdy neopustíte a vždycky budete mít co dělat a objevovat. Ani nevíte, jak jednoduše se to říká, ale praxe zatím tvůrcům dost odporuje. Prodávat totiž in-game obsah, jako jsou baterky a stany umí každý. Pěkné obrázky ve Photoshopu vás naučí udělat za týden. V případě ReRoll mi úplně chybí jakýkoli hmatatelný důkaz, že by z toho jednou mohlo něco být.

reroll_1.jpg

Experiment!?

Můžete mi oponovat, že každý pokrok byl zaštítěn snílky s megalomanskými myšlenkami. Ale tohle není žádný Peter Molyneux, nýbrž dva středně zkušení vývojáři, kteří by si rádi hráli na bohy. A jak to dopadne, to vědí jen oni sami. Pokud teda vůbec z ReRoll něco bude. Moje velmi pesimistická predikce zahrnuje pár instancovaných světů, které nabídnou z každého vegetačního pásma a prostředí něco. Hratelností pak půjde o průměrný derivát z vrchu viděných survival záležitostí.

1391471274-reroll-all-terrain.jpg 1391471275-reroll-quad.jpg

Navrch snad mají tvůrci momentálně jen díky tomu perzistentnímu rozměru. Nakolik je to ale pro vás pozitivum už si musíte uvědomit sami. Stejně tak můžete být celým projektem neskonale a nekriticky nadšení. Ostatně jsem pár minut taky byl! Až čas (2015) ukáže, kdo se opravdu mýlil.

Diskuze (7) Další článek: Podívejte se, jak se hraje beta The Elder Scrolls Online

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,