První živou postavu, kterou ve hře potkáte, je prodavač zbrojního vybavení. Bohužel i ten skončí nedobrovolně v náručí nemrtvých hryzálků, takže žádné lepší zbraně se od něj nedočkáte; ty najdete až později. A věřte mi, budete je potřebovat; ve hře totiž nejsou jenom zombie. Další cesta postupně vede až k policejní stanici, kde se to nemrtvými policisty jenom hemží. Více ale už nebudu prozrazovat, zkazil bych vám tak jedinečný požitek ze skvělé atmosféry hry.
Cestou však nebudete jenom střílet. Resident Evil 2 je také adventura, i když ne příliš tuhá. Většina problémů je ve stylu vezmi předmět A na místě B a použij ho v místě C, abyste se dostali dále. Máte také omezený inventář, moc toho tedy nepoberete. Proto si můžete věci odkládat do truhlic, kterými se hra jen hemží. Co v jedné odložíte, to v druhé najdete. Dá se tak docela efektně transportovat větší množství předmětů z jednoho místa na druhé.
Resident Evil 2 má špičkovou atmosféru. Ponurá hudba, ozvěna kroků v prázdných chodbách, sípání zombíků, kteří touží po vaší šedé kůže mozkové. To vše je doplněno velice dobrým herním systémem, i když raději bych uvítal kameru na způsob Tomb Raidera. Systém přepínání kamer však na druhou stranu stupňuje strach – nevíte, co se na vás může vyhrnout z místa, kam nevidíte. Ale i když zombie nespatříte, zcela jistě je uslyšíte. Navíc se obě postavy (Clare i Leon) vždy dívají ve směru, kde se zombíci rojí. Takže klidně můžete pálit do “prázdna”, přičemž se odkudsi bude ozývat smrtelný řev mrtvolek.
I když je hra velice dobrá, mám k ní několik výhrad. Za prvé, pozici nelze ukládat kdekoliv, ale jen na předem určených místech (např. na policejní stanici vložením pásky do psacího stroje – pásku však musíte nejdřív najít). Systém ukládání tedy zůstal po vzoru PSX beze změny. Sice to zvyšuje napětí ze hry, ale někdy (potřebujete-li rychle odejít od počítače) prostě nemáte čas hledat místo, kde lze uložit pozici.
Druhá připomínka je ke grafickému zpracování. Hru se nepodařilo akcelerovaně rozjet na novějších grafických kartách – odzkoušeno na ATI Rage Fury a TNT2. Tehdy hra naskočí v docela úděsném rozlišení VGA bez jakéhokoliv vyhlazování. Kostičkované postavy jsou už myslím přežitkem. Na Voodoo2 se hra hýbe normálně – v rozlišení 640x480 postavy vypadají tak, jak vypadat mají. Kreslené pozadí je však totéž jako v rozlišení 320x200. Postavy jsou detailní a vyhlazené, pozadí čtverečkované, což trošku zamrzí; naštěstí to neubírá na kvalitě hry. Podobně je zpracována i úvodní nabídka – na hru z roku 1999 opravdu síla. Ze hry se navíc nevyskakuje klasickým stisknutím klávesy Esc, ale dvojnásobným stlačením klávesy F9. Trvalo téměř půl dne, než jsem na to přišel – do té doby jsem hru vždycky “zabil” ve správci úloh.
Resident Evil 2 je špičková hra s vynikající atmosférou. Udrží vás na nohou po celou noc, protože se budete bát vypnout počítač – co kdyby z postele vylezl zombík a kousnul vás do nohy. Nebýt poněkud zastaralého zpracování (vzpomeňte si, jak vypadal Tomb Raider před více než dvěma lety), absence podpory nových grafických karet a nestandardního ovládání, určitě by si zasloužila pětku.
4/5 | Grafika | ŚŤŽ„… |
Zvuky | ŚŤŽ„… |
Hudba | ŚŤŽŹ… |
ŚŤŽŹ… | Hratelnost | ŚŤŽŹ |