Resident Evil Remake – první dojmy z hraní

Diskuze čtenářů k článku

Marvl  |  21. 10. 2002 16:50

Clanek je pekny, ALE je tam zasadni drobnost. RE nema s DOOMem 3 spolecneho nic, protoze je to naopak! DOOM3 je vyrazne inspirovan prave serii RE a proto bych tuto autorovu nepresnost chtel uvest na pravou miru. Prece jenom veta "Co má nový Resident Evil společného s Doomem 3 se dozvíte v tomto článku." je ponekud zavadejici.

Jinak je vse OK a pro vsechny papirove naivky ( to jsou ti, kteri veri papirovym udajum o vykonech ostatnich konzoli ) po StarWars Rogue Leader: Rogue Squadron II. je to dalsi dukaz bezkonkurencni grafiky hry prave na GameCube.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  21. 10. 2002 19:52

Ano, to je velmi dobrý postřeh - a úplná pravda

Upřímně jsem čekal spíše odezvy rozezlených PCčkářů, že jsem jim šáhl na jejich jedinečného a nenapodobitelného Dooma - tahle reakce mne překvapila a potešila

Jinak naprosto souhlasím s tím, že RER a Hvězdné války Rogue Squadron 2 jsou prvními tituly, které dokazují velký potenciál GameCube a jeho technické schopnosti

 

 |   |  Odpovědět
josef  |  06. 12. 2002 16:21

Bez RE by nebyl DOOM III tím čím je!!!!!

 |   |  Odpovědět
JaKy  |  21. 10. 2002 17:21

Nikde jsem v článku nenašel zmínku jakže se to vlastně hraje? Je ovládání pořád trochu těžkopádné a jaksi zastaralé anebo to bylo kompletně předěláno? Vykazuje Pal konverze nějaké "tradiční" nedodělky?

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  21. 10. 2002 19:57

Omlouvám se

Ovládání není těžkopádné - určitě je to také zásluha designu ovladače GameCube - člověk si může vybrat, zda bude postavu ovládat "do čytř směrů" jako předchozí díly za využití křížového tlačítka (pro někoho přehlednější) - nebo citlivěji pomocí analogu (určitě jemnější a přesnější). Z tohoto pohledu se RER hraje jako sen (nebo Noční můra???)... obtížnost se dá nastavit (úvodním dotazníkem, jako například v MGS2) a hratelnost je alespoň po prvních několik hodin dokonale vyvážená (na hranici přežití  ).

PAL verze nevykazuje vůbec žádné neduhy - žádné černé okraje, žádný horší framerate.

Nový RER je DOKONALÝ

 

 

 |   |  Odpovědět
JaKy  |  22. 10. 2002 13:46

Už dost už to nechci slyšet  jak je to dobrý, protože kdyby to bylo na PS2, tak už bych to měl doma.... Dát zhruba 7-10 tis. za hru je přeci jenom dost. . To proto, že je to na GC jediná hra, která mě zajímá.

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  22. 10. 2002 23:15

No já to vidím v podstatě stejně, až na to, že na GC vyjde Resident Evil Zero (je skoro hotový) - ve stejném (lepším) engine a to už jsou DVĚ hry!!!

No a pak ještě Star Wars Rogue Squadron 2 a zatím neobjasněná Final Fantasy... sám jsem zvědavý, jak si GC povede. S tituly jako je RER by mohl dát alespoň Xboxu pořádně na frak

 

 |   |  Odpovědět
xaver  |  21. 10. 2002 23:21

Hehe, to me celkem pobavilo..... Bodejt by ty modely postav nemeli vymakany a s kdejakou srandickou, kdyz na ty scene diky predrenderovanymu pozadi nemusi skoro pocitat nic jinyho. To se pak delaji "low poly" modely... ;))

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  21. 10. 2002 23:58

No já vím, že to slovy ani obrázky nejde vysvětlit, ale věřte, že kdybyste viděl RER v akci, pochopil byste, že

(velké uvozovky)statickou(velké uvozovky)

grafikou prostředí v této hře nelze opovrhovat

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  22. 10. 2002 22:59

Všechna čest, obrázky vypadají fakt dobře.

Jelikož mě celkem dost zklamala Playstation 2, rozhodně si už další konzoli kupovat nebudu a zůstanu u tradičního PC, ale jak říkám - do té růžové kostky, na které se jinak hrají hlavně závody vodních skůtrů bych takovéhle obrázky rozhodně neřekl

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  22. 10. 2002 23:18

Ty obrázky jsou bohužel v mizerném rozlišení - ale i v mnohem lepší nedokáží vystihnout, jak se to všechno nádherně hýbe, jak je každé stéblo trávy film v DVD kvalitě, dým, který reálně protupuje prostředí a především to světlo a stíny... je vážně potřeba to vidět v pohybu - jak jsem psal, sám jsem se smál tomu předrenderovanému pozadí až do okamžiku, kdy jsem ho uviděl na vlastní oči ožívat

 |   |  Odpovědět
7r37  |  22. 10. 2002 23:12

no ja si myslim ze touto licenci nintendo nic nevyhralo. novej resi je technicky uplna fraska (to vi ninendo i jeho tvurci). hra je technicky mene narocnejsi nez treba silent hill2. to musi byt kazdymu jasny kdyz je na obrazovce asi 5000 polygonu (a mene) haha. silu hw musi GC ukazat jinak nez hezkyma obrazkama a dvema trema postavama na scene :)) a ty stiny dneska spocita kdejaky cpu. jinak samozrejme nepopiram ze vysledny efekt muze byt strhujici. ale tohle by hrave zvladla jak ps2 tak xbox a kdejaky pc.

jo jinak co se tyce doomu 3 tak Carmack dokonce nekde prohlasil ze ma rad SH2 a Doom3 je jim hodne inspirovan. a rekl ze to ma byt survival fps. takze zadna novinka :)))

 |   |  Odpovědět
7r37  |  22. 10. 2002 23:15

jo a jeste neco. ja osobne jsem pri zmince o remaku resi pro gc predpokladal z prvnich obrazku ze to bude v 3d enginu, tohle je zklamani a od tvurcu nic jineho nez "money making" !!!!!

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  22. 10. 2002 23:26

Většinou mám rád Vaše příspěvky a názory, ale tentokrát mi neušlo, že soudíte něco, co jste ve skutečnosti sám neviděl. Já sám jsem měl PŘESNĚ ten samý názor na RER jako vy (fušeřina a rýžování peněz), dokud jsem neviděl alespoň půl hodinku hry. Využití DVD filmů v pozadí a světelné + vodní + kouřové efekty dělají z této hry mnohem víc, než technickou fušeřinu.

Silent Hill 2 je nepochybně hra s větší hloubkou a technickou propracovaností, nicméně RER je životaschopný horor takových kvalit, že by jistě i vás na vlastní kůži příjemně překvapil - nehledě na to, nakolik znáte nebo máte rád původního Resident Evila...

 |   |  Odpovědět
xaver  |  23. 10. 2002 08:58

Aby nedoslo k mylce, nijak nehanim predrenderovane pozadi. Naopak! Tento tah velice chvalim, klasicke pohyblice 3D prostredi stale jeste co do komplexnosti, detailu a vizualniho dojmu neni schopne nahradit kvalitni 2D (nebo renderovanou) grafiku. Atmosfere RE tento krok jen prispeje, a soude dle screenshotu to vypada skvele.

Jen me pobavilo tve rozplyvani se nad detaily postav, no, ale na to uz jsem vlastne reagoval svym predchozim prispevkem ;)

 |   |  Odpovědět
7r37  |  24. 10. 2002 16:44

nemluvil sem o atmosfere a zduraznil sem ze vysledny efekt muze byt skvely. z ciste technickeho hlediska - fuserina!!!! o tom snad neni treba polemizovat.

 |   |  Odpovědět
xaver  |  24. 10. 2002 23:17

Ehm..... pokud bude grafika skvela, pokud bude atmosfera skvela, pokud bude hudba skvela a hlavne pokud bude hratelnost skvela, pak se rozhodne nejedna o fuserinu. Ze nejaka hra neni komplet ve 3D jeste neznamena, ze musi byt nutne nekvalitni a nudna. Jak pravi klasik, ucel sveti prostredky, a pokud v tomto pripade vse dopadne dobre, sral pes nejakou "slavnou" 3D grafiku. Dle tveho vyroku: kdyby RE byl cely ve 3D, nebyl by to v zadnem pripade money making? Nenech se vysmat ;))

 |   |  Odpovědět
Marvl  |  23. 10. 2002 07:40

Timhle bigN rozhodne vyhralo jednu z mnoha bitev o prizen hracu. O technicke narocnosti by se daly vest velke spory a nevim, kde jsi byl na hodnote 5000 polygonu ( a mene ) na postavu. Je to samozrejme mnohonasobne vice, protoze 5000 je uz nyni bezne cislo na PS2, kde ovsem postavy stale vypadaji jako mechove.

Pro ilustraci v SW:RL RS2 je jedna lod udajne tvorena 30000 (!!!)polygony a to se jich tam naprosto plynule prohani hejna a to se spickovymi svetelnymi efekty.

A Carmack prohlasil, ze je inspirovan serii RE, SH a dalsimi hrami podobnych stylu.

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  24. 10. 2002 11:48

No RESi je bezesporu velmi kvalitní a sám bych su kvůli němu a pár dalším (Metroid, Zelda...) GC koupil, ale obávám se, že s ním N, natož Capcom nic nevyhrálo. Prodejnost je totiž naprosto katastrofální a samotnému Mikamimu z toho patrně šplouchá na maják, protože začíná mluvit z cesty. Nejméně tenhle kroko ovšem pomohl samotnému RESimu, protože kromě vyspělejšího barevného tonování neposunul remake sérii nikam a z hlediska hratelnosi ji zazdil na místě, čehož důkazem budiž koncept RESiho Zero. Předrenderovaná grafika je super, ale hratelnost a ovládání jsou díky tomu poněkud neflexibilní.

 |   |  Odpovědět
Mirek  |  23. 10. 2002 19:48

No mi je zle... ten možná nosí autor, ale jinak jsem ho na moc lidech neviděl... naštěstí...
if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  24. 10. 2002 22:36

OK, nezbývá  mi tedy, než se zeptat, jak se správně odborně říká všem těm páskům, přezkám a pouzdrům, ve kterých má Jill zavěšeny zbraně, munici a ostatní vybavení

 |   |  Odpovědět
hlina  |  25. 10. 2002 08:56

RE byla vzdycky dokonalost.. a "staticke" pozadi dela ze hry ve vetsine pripadech umelecke dilo.. 3D zobrazeni tomu jenom v poslednich letech ubiralo na atmosfere.. ale kupovat si gc ??? zbytecnost a jeste jednou zbytecnost (neni nad tisice emulatoru a pro gc se urcite taky objevi, nebo se jiz objevil)... mimochodem pamatujete si nekdo atmosferu Dooma 1&2 to byl panecku skok.. jestli Doom3 bude takovej jakej se slibuje tak uz ted se bojim...

 |   |  Odpovědět
Petr Švancara  |  13. 11. 2002 10:31

  Resident Evil : sem přesvědčen , že doom , nemá nic společného ze serií resident evilú . když se zaměřím na všechny tři díly . vždit doom je přece střílečka z vlastního pohledu , která je už dost stará na to , aby svojí poměrně neblahou historií potápěla nové a lepší hry . nejde přece o to kolik dílú dooma výjde jestly tři nebo čtyři , ano resident má také pár dílú , jenže každý je o něčem jiném , první známe je uvnitř panského sídla umbrelly . druhý se odehrává ve městě raccon city , uvnitř policejní budovy s.t.a.r.s. . no a třetí v celém holém městě raccon . kde se do příběhu zaplétá biologické monstrum nemesis , spolu s posledním týmem který má za  úkol sebrát g virus . doom prostě svojí nepříběhovou střílečkou nenahradí střílení zombies .........................nebo ano???????????prostě se branme. 

 |   |  Odpovědět
Petr Švancara  |  13. 11. 2002 12:22

Resident Evil: když jsem se podíval na obrázky residenta skoro nic jsem popravdě řečeno neviděl , obrázky jsou z tmavého prostředí , pravda , ale také jsi musíte uvjedomyt že styl této hry je klasický horor , a že prostředí z jeho scénáře nemúže být plné " květin " . nicméně tato hra jsi myslím pude dobrá . když se zymyslýte nad slovem remak představíte si opakování , vylepšení , opakované vylepšení , no a vten moment musíte zjistit že tento remak pude dobrý . nicméně příběh už já sám znám a myslým jsi že bude tentokrát trochu jiný . firma Capcom je moje nejoblýbenější už jen proto že má na svědomí tvorbu všech tří , mých nejoblýbenějších her residenta . no a jestly jse mě chcete na něco zeptat , nebo my odpovědět tak napište e_mail na moji adresu Slicker@centrum.cz . a také jsem k dostání na adrese www.lidé.cz v mistnosti s názvem ostatní . moje jméno je slicker , a nezapomente se stále bránit zombiím ........................nebo.....zemřete!!!!!!!!.

 |   |  Odpovědět
Petr Švancara  |  13. 11. 2002 13:28

Resident Evil 2:a jeto tu remak prvního dílu už jste odemě asi četly , ale už druhého dílu residenta no to je zázrak , není akorát už vím jak bude vypadat druhé pokračování residenta . v prvním díle je k dyspozici mnoho postav které hrají dúležitou roli v příštím pokračování , jill vallentine , chris redfield , albert wesker , barry burton , a další . v tomto díle hraje příběh krvavou roli :do města Raccon Citi přijíždí policista Leon S. Kennedi , kterého policie s.t.a.r.s. nedávno příjme jako nového člena , ale jakmile zjistí že ulice města Raccon jsou prázné a k tomu ještě plné ohavných zombies jeho misí se stává dojít přes zničené město až do policejní stanice , která je nedaleko , ale přece hrozivě daleko . zde hráč prochází mezi vraky aut , mrtvími lidmi , autobusem plného zombies , a temnými ulicemi poznamenané biologickým t _virusem . a stejně jako dva scénáře v prvním dílu , tak i zde se vám nabízí dva scénáře jeden za leona a druhý za claire . kdo je Claire redfield , no přece sestra chrise z prvního dílu , která ho přijíždí hledat právě sem . hra obsahuje jiné prostředí než z prvního dílu jsou zde také významné postavy jako starosta chiev Irons , záhadný vědec Williem Birkin a jeho dcera , speciální chemické komando , neznámá Ada Won , a jiné . také jse zde objeví nová lepší příšera zvaná Licker " bacha naní je to chytrák , kterej umí líst po zdech , sice nevidí ale její dlouhej jazyk je jeho dokonalá ostrá obrana !!!!!". no nic pokud chcete informace o třetím dílu residenta zvaném Nemesis , tak mi napište e_mail Slicker@centrum.cz protože zveřejnit do dlouhé budoucnosti by odemě bylo škaredé . a také jsem k dostání na adrese www.lidé.cz v tématu pod názvem ostatní , moje jméno je slicker , prostě jeto chat no ..................a nezapomente se bránit lidi ...........bacha na zombies,a lickera.čau.

 |   |  Odpovědět
Martin Liscak  |  13. 12. 2002 23:35

NEVIS KDY VYJDE RESIDENT EVIL ZERO?

 |   |  Odpovědět
josef  |  06. 12. 2002 16:03

re1 je nářes

 |   |  Odpovědět
josef  |  06. 12. 2002 16:16

Resident Evil na GAMECUBE je Nářez

 |   |  Odpovědět
chris  |  06. 12. 2002 17:02

pomoc při prvním spustěním hry se hra zeptá jestli chci volbu 50 nebo60Hz.
Vybral jsem 50Hz a už se mi nezobrazí volba i při vytažení memory karty.MUSÍM SMAZAT DATA Z KARTY!!!!
to bych nerad hraji INVISIBLE ENEMY.

 |   |  Odpovědět
Robert  |  21. 12. 2002 13:39

Pokud se ti nezobrazuje znovu volba 60hz a nechces mazat data z memkarty, tak si do NGC prskni hru jinou ktera tuto funkci podporuje v nastaveni ''options'' napriklad Roug Leader . nastav 60hz, uloz na kartu a pak vrat dvd s RER. Na uvodni obrazovce bys mel mit znovu zobrazenou otazku pro zobrazeni v 60hz modu.  .............no a nebo si kup telku, ktera ma 100hz a je po problemech hm?

 |   |  Odpovědět
Martin Liscak  |  11. 12. 2002 22:53

Kdy vyjde Resident Evil Zero????????

 |   |  Odpovědět
Petr Švancara  |  11. 03. 2003 10:58

Resident evil  3 : Nemesis :po několika měsících kdy se Raccon city probudilo se řvousím příběhem třetího dílu který připomíná tak trochu terminátora ulice jsou zde ještě víc zničenější a je zde více příšer , zničené policejní vozy , hořící budovy mrtvé policejní hlídky , a Umbrellovští vojáci kteří jsou na začátku hry nasazeni , spolu s více než 25 policisty kteří mají vytvořit balikádu a zabránit zombijím vstup do další části . samozřejmě sejim toto nasazení nepovedlo . vprvním díle hrajete za Chrise Redfielda , Jill Vallentine , a ve druhém za Leona S. Kennedyho , a Claire Redfield . ve třetím hrajete za pouze jednu postavu opět Jill , ale nebudte smutní taky je zde hrstka vojaků  kteří přežili napadení ve městě Raccon . proč ten pytomí pdtytulek Nmesis co to má asi být : v každém dílu residenta byl boos , uhlavní protivník Tyrant ve 1-2 dílu  a taky zmutovaný doktor ve 2 dílu . bohužel dvě hodiny po 2 dílu Umbrella stihla vytvořit monstrum jehož méno je Nemesis , ptáte se jakto když labolatoř vybuchla sebedestrukcí ve druhém díle : jo jeto tak těsně po detonaci labolatoří ji Umbrella stihla vypustit stejně jako Tyranta , Nemesis : je asi dva metry visoká má pouze jedno oko " druhé má zašité " má normální lidské tělo ruce nohy a tak její ůsta jsou jak mlýnek na maso který vydává obrovský řev který slišíte na metry daleko celé její tělo je oblečeno do koženého obleku s neprůstřelnými pláty a ještě jedna věc " občas vás napadne a ze zád vytáhne naleštěný raketomet který vás rostrhá na cucky . mimochodem ůtočí pěstmi , dává vám silné rány a škrtí vás svými slizkými rucemi a házísi s vámi " . až vás Nemesis napadne poprvé budete rádi až ji zabijete a vyteče z ní fialová krev , ale až zajdete za roh o blok dál , nebo zajdete pryč vyrazí za vámi dveře zvedne se a je u vás znovu . skrátka Nemesis pokaždé jakoby knockautujete a ona vás bude pronásledovat pokaždé dál . Carlos Olivera , Nicolas , Michail , to jsou ti vojáci kteří vám pomáhají bohužel dva znich ve hře zemřou nebudu říkat kteří tosi tipněte nebomi napište na mail . ve hře je taky Brad z prvního dílu Pilot helikoptéry : tohle je jeho poslední díl . no nic už od začátku hry je Raccon city označeno jako destrukšní zóna a odpočítává se čas do no , Raccon city je prostě v nebezpečí je na něho poslaná jaderná bomba která má vybuchnout v průběhu 3 hodin , v druhém díle bylo do budovy r.p.d. , s.t.a.r.s poslaná chemická jednotka která měla získat g- virus : marně nepodařilo se virus komando nevzalo a dostal se odtam tud pouze jeden voják Hunk . v tomto díle je další vojenské komando které má vzít ten samí G - virus , do 3 hodin a poté se odtam tud dostat . to vám taky nepovím jak toto dopadne , ale už od starttu hry je jasné že další pokračování je odsouzeno do trosek . skrátka vzpomen me si na Leona S. Kennedyho z 2 dílu a přestavme si 4 díl residenta . ve dvou dílech je Jill a Redfieldovi a ve 4 bude hlavní role nabídnuta Leonovy . to kde to bude vám ještě neřeknu ale bude to ten nevětší nářez jaký ještě nebil ..........................................................Slicker@centrum.cz napište to co chcete vědět ................................a nezapomínejte ustřelovat shnilé hlavy zombiís skupinám

 |   |  Odpovědět
Petr Švancara  |  10. 06. 2003 14:55

Resident Evil 4 : Entrar :Není tomu tak dávno abyjsme zapoměli na řadu vražd a incidenty s T-virem a G-virem , jenž dovedl samotné Raccon město ke totální strátě veškerého obyvatelstva a života . nejdříve to byla malá chyba , poté větší problém , a pak to byl skandál , který se neměl dostat na veřejnost . jenže bylo pozdě veřejnost a S.T.A.R.S objevili vše . a zde začína série Resident evilů . ůplně první výsadek začal v horách kde pokračovalo pátrání po straceném Bravo týmu , později se však vir dostal na veřejnost a zde už je příliš pozdě na odcouvání . pár měsíců poté jsem přijíždí policista Leon Scott Kennedy jenž neví nic o zdejší situaci a protože je nucen odhalit pravdu dostane se tedy na policejní stanici R.P.D. a začne chápat , nicméně možná vám bude připadat divné proč mluvím o druhém na místo čtvrtém díle ale má to smysl věřte mi . zde je do příběhu zapleten Leon S. Kennedy nový nic nechápající policista , Claire redfield zaměstnankině zpravodajské služby , Sherry Birkyn dcera vědce , a Hunk jeden s týmu co přežil a odnesl kuvřík G-viru , a starosta Irons . nicméně pojdme dál , pár hodin co odjeli Leon s Claire a Sherry , Claire se vidala hledat svého bratra Chrise dál a rozloučila se s leonem a Sherry , Leon se však dostal dál do Umbrelly a zde byl podroben pečlivému výcviku - o rok poté co se Raccon město vymazalo z mapy . Leona odvedla násilím Umbrella na výslech a Sherry totéž , jelikož však Sherry věděla příliš mnoho musela být tedy odvedena spolu s Leonem na poslední misi , já už sám nevím jak jsem to četl v epilogu ale bylo zde napsáno takto těmito slovy : vyber jsi bud ty nebo nebo ona ty znáš zásady vyber jsi , nechte Sherry být je neviná , Leon zavřel oči a ostře odpověděl ....... . a zde jsou pootevřené vrata kovových dveří Umbrelly , nicméně Resident evil 4 se odehrává někde ne posledním místě Umbrelly a to za Leonův scénář , takže je jasné že Leon zde vystupuje jajo poslední člen  S.T.A.R.S. který je pověřen Umbrellou zničit poslední zbytky toho co ještě zbylo , a to na jinném místě planety , vždyt Raccon city je touto dobou už v plamenech . hrají zde spousty postav slyšel jsem o Adě Wong která přežila a o Hunkovi jenž sde sehraje druhou hlavní roly po Leonovi který mu zde pomůže zničit Umbrellu , a Sherry zde hraje taky , takže je jasné oco zde střílí naši hrdinové , Hunk a Leon zde zniočí Umbrellu , ale pozor !!! Slovo Entrar je něco jako Nemesis , jeto odvozenina slova vstup tedy Enter , takže možná že 4 není definitivní konec všem zombiím .........

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor