Resident Evil: Revelations 2 - Episode 3 (recenze)

Uvolněnější tempo pomalu uvazující jednotlivé příběhové konce. To je třetí epizoda, která je opět hororem hlavně pro jednoho hráče.

Do třetice všeho dobrého to na nás Capcom dále zkouší a přesně podle slibů vydává po týdnu další Revelations 2. Další stejnou hru, která uspokojuje fandy, ale postrádá onen magický důvod, kvůli kterému by měly skutečně prorazit a neskončit kdesi v zapomnění. Že byla řeč o naději a vzrůstající kvalitě? I ta se bohužel musí kdesi zastavit a standard nastolený dvojkou je asi v případě téhle epizodické šňůry oním vrcholem, jehož se nyní akorát budou tvůrci držet. Někomu to může připadat málo, ale vzhledem k faktu, že se zatím stíhají data vydání a hráči tak snad ještě nezapomněli dění předchozích dvou epizod je už ale i tento stav malým zázrakem!

Začátek konce

Zázrakem, který ale minimálně ve třetí epizodě konečně nachází směr, jakým měl směřovat i tak o zhruba tři až čtyři hodiny dříve. Ano, Judgement konečně chytá potřebné tempo a spolu s tím, jak scénář začíná vysvětlovat  a odhalovat také celá epizoda pomalu, ale jistě začíná uvozovat velké finále, které sice nebude ničím velkým, ale zároveň ani absolutní blamáží. To je dáno především bolístkami zmíněnými už u předchozích epizod a hroznou akcentací snad všech zombie Resident Evil klišé, jež kdy tvůrci v minulosti zvládli vymyslet.

Obzvláště vztah Berryho a Natalie tady dostává nový rozměr

Také to ale ještě neznamená, že by snad Revelations nedosahovalo úplného mistrovství právě kvůli příběhu. Ten naopak i přes svou předvídatelnost zvládá hráče solidně vtáhnou do děje a dokonce vymáčknout i nějakou potencionální slzu, což už je solidní výkon. Obzvláště vztah Berryho a Natalie tady dostává nový rozměr a ani jeho komplikovaná historie s Claire nezůstává zcela v pozadí.

V tomhle ohledu ale autoři prostě a jednoduše naráží na strop žánru a zvoleného vypravěčského stylu, který nikdy nedovolí úplně rozvinout tyto linky a snad i šokovat. Pro cyniky tak zůstávají i potřetí Revelations lehce usměvavým předvídatelným patosem a ti naivnější z nás zase docení solidní vyprávění s tím, že to mohlo být lepší, ale také mnohem, mnohem horší.

Mohlo to být horší

Je vlastně až s podivem, jak obratně autoři a celé druhé Revelations těží z oněch obav, že půjde o absolutní propadák a zvládají tak vybruslit i z problémů, které by jiné stály vaz. Ten jim skoro láme opět hlavně grafika, která je prostě opět nevýrazná a odstíny tmavě hnědé a šedé nemají šanci nadchnout. Tedy ne že by se o to jinak ani snažila a autoři v tomhle ohledu akorát pokračují v započatém stylu zdůrazňujícím hlavně historii série a parádní atmosféru.

Ta samozřejmě nechybí ani třetí epizodě a spolu s trošku pozměněnou hratelností vytváří opět solidní poctu předchozím Resi hrám. Jestliže totiž druhá epizoda odkazovala hlavně na čtvrtý díl a svou spíše akční náplní sázela na rychlejší tempo, tentokráte se budete muset trošku zklidnit a zapojit mozek. Autoři se totiž vracejí až na samý začátek spíše k jedničce a jejím hádankám.

Nechybí antikou načuchnuté hledání podivných klíčů a dojde dokonce i na kompletování nefunkčních generátorů

Nechybí tak antikou načuchnuté hledání podivných klíčů a dojde dokonce i na kompletování nefunkčních generátorů. Prostě klasika, která ale má i po letech něco do sebe a obzvláště díky elementu dvou hráčů nabízí skvělou zábavu, která také prodlužuje o pár desítek minut již standardní tříhodinovou hrací dobu. Ke konci vás ostatně žene solidní tempo a nutno podotknout, že samozřejmě dojde i na dostatek akce a dokonce i nějaký ten nový hratelnostní element. Škoda jen, že stejně jako je třetí epizoda neinvenční stran příběhu a naladění, je totožná i co se technických chyb týče.

Standardní zážitek

Ačkoli dokážeme překousnout ryze průměrnou, možná až podprůměrnou grafiku, rozhodně nelze jen tak přejít umělou inteligenci. Ano, obzvláště vzhledem k větší porci hádanek je Judgement v jednom hráči skoro nehratelnou záležitostí a frenetické přepínání mezi postavami takřka ruinuje singleplayerový zážitek. Prostě klasický Resident Evil, který má pár much v ovládání a zcela nefungující AI.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční adventura
Výrobce: Capcom
Začátek prodeje: 11. března 2015
  • Skvělá atmosféra
  • Hádanky
  • Konečně příběh
  • Umělá inteligence

I potřetí tak zůstává verdikt prakticky totožný. Nakonec je vynesen nad prakticky totožnou hrou a bez jakýchkoli výčitek lze říci, že ani třetí epizoda nezklame a se ctí zvládla to, o co se snaží. Tedy přinést tradiční Resident Evil. Pár věcí by se mu sice dalo již klasicky vytknout, ale pokud nejste nuceni hrát sami a máte podobné, lehce ospalé kousky rádi, určitě neurazí.

Resident Evil: Revelations 2 - Episode 1 & 2 (recenze)