Resident Evil VII: strašíme v první osobě

vytisknout velikost písma
Celkem překvapivé oznámení na letošní E3 konferenci Sony nám přineslo nový Resident Evil, který se vydává trochu jiným směrem, než starší díly. Fanoušci si už teď nemohou sedmý díl vynachválit, protože do jisté míry se vrací k samotným kořenům série.

Resident Evil s pořadovým číslem sedm se tady nezjevil jen tak náhodou. Hra totiž vychází z technického dema The Kitchen, které měla možnost vyzkoušet jen hrstka majitelů PS VR. Ti, kterým se této výsady dostalo, tvrdili, že už dlouho nebyli tak vyděšení, jako právě při hraní Kitchen. Nový, i když trošku netradiční Resident tedy nebude nic příjemného pro strašpytle. Ostatně, to si můžete vyzkoušet sami, jestli do této skupiny patříte i vy. Ihned při vydání bylo vydáno demo na Playstation 4.

Před nedávnem se ale otevřela tato možnost i pro hráče na ostatních platformách a hned v úplném provedení. Demo na Playstationu bylo v průběhu roku několikrát aktualizováno a nebyly to jen optinalizační updaty, přibylo celkem dost obsahu. Pokud tedy chcete vědět, jak nový Resident Evil vypadá, tak není lepší věci, než si sami zkusit demo. Doporučuji tak i lidem, kteří si na nového Residenta dělají zálusk a myslí, že demo ani hrát nepotřebují. Část hry z dema totiž nebude součástí plné verze.

3079140-beginning_hour_005_1465868661.jpgmaxresdefault.jpgresidentevil7_feature.jpg

 Velkým rozdílem oproti zbytku série je změna perspektivy. Poprvé si Resident Evil zahrajeme z pohledu první osoby. K tomu se vyjádřili vedoucí vývoje, Kouši Nakaniši a Masačika Kawata. Podle nich není lepšího pohledu, než právě FPS. Jen tímto způsobem se prý hráč skutečně ztotožní s postavou a společně prožívají chvíle děsu a napětí. Také dodali, že nový díl bude skutečně silný a mrazivý zážitek.

 

Pohled z první osoby s sebou nese i další výhodu - opravdu věrohodný VR zážitek.

 

K tomu ještě dodali, že chtějí předvést hráčům hrůzu tím nejsyrovějším a nejpřímočařejším způsobem. Hráč se má cítit tak, jako by skutečně byl ve hře, a ne jen jako přihlížející. Pro vývojáře jako takové je to samozřejmě velká změna, kvůli které musí znovu promýšlet základní principy série, proto nejdříve pracovali na prototypu Kitchen a následně ještě prováděli úpravy při vydání dema.

3079148-beginning_hour_012_1465868664.jpg

"Když jsme viděli reakce na to, co jsme vypustili mezi hráče, vypadalo to, že hru považují za předělání Resident Evilu na okultistickou duchařinu, " vyjádřil se Nakaniši. Hned na to ubezpečil fanoušky, že i když mohou mít takový pocit, nemají se ničeho obávat a počkat na plnou verzi. 

Při rozhovoru pro britský Eurogamer Kawata vysvětlovat, že Resident Evil není žádná kopírka P.T.. "Doufám, že moje slova nebudou špatně pochopena, ale celkem se nám ulevilo, když byl přerušen vývoj P.T.. Využívali jsme pohled z první osoby ještě před tím, než vůbec někdo P.T. viděl, takže to nebylo tak, že bychom to jen sprostě zkopírovali. Když jsme následně viděli reakce publika na konkurenci, utvrdilo nás to v tom, že se vydáváme správným směrem."

3111009-residentevil7_biohazard_02_gamescom_1471416001.jpgRE7SUPPER.jpgsnapsresident-evil-vii-about-e3-2016-on-ignirjpg-bf6789_765w.jpg

O sedmém Resident Evilu se hodně mluví ve spojitosti s virtuální realitou. Celá hra totiž bude průchozí s VR brýlemi na hlavě. Krom PS VR si tento zážitek budete moci prožít i na ostatních VR zařízeních.  K tomu se opět vyjádřil Kawata: "Podle poznatků od konkurence jsme zjistili, že pokud chcete zařídit lidem ve VR pohodlí a aby se jim nedělalo špatně, nejověřenějším způsobem je nechat je na místě. To jsme vyzkoušeli už u The Kitchem, kde jste byli přivázaní a sledovali věci okolo sebe. To uspokojí hráče, kteří se při hraní s VR chtějí cítit pohodlně. To ale omezuje ty, kteří očekávají plnohodnotný zážitek. Chtějí být součástí příběhu, takže jsme udělali hru, která jim tento pocit zprostředkuje co nejlépe."

Jedny z posledních videí konečně předvedli boj a přežívání obecně. Nemohou chybět tradiční léčivé zelené byliny. Jejich účinek můžete umocnit tím, že k nim přihodíte jakousi chemikálii. Výsledná kombinace vám pomůže daleko více, než bylinky sami o sobě. Celkem originálně vypadal aktivní úkol ve videu, což bylo sbírání psích hlav.

Resident-Evil-VII-Guy.jpg

Další video ukazuje souboj s jedním z členů rodiny Bakerů. Podle zbraně si můžete všimnout, žen nepřátelé proti vám půjdou s lecčím v ruce. Tím hlavním ale je, že i když se podařilo tohoto nepěkného pána vyřídit, stejně se na konci videa postavil jako by se vůbec nechumelilo.

 

Ke zbraním se jen tak nedostanete, takže dokud nějakou nezískáte, nezbude nic jiného, než útěk

 

A co budete moci proti podobným nepřátelům vytasit by? Už jsme měli možnost viděl pár střelných zbraní a podle vývojářů dojde na takové situace, kdy zkrátka budete muset bojovat. Tím se tedy Resident odkloňuje od ostatních podobných her, kde je hlavní hrdina nucen jen utíkat a schovávat se. Bylo ale řečeno, že ke zbraním se jen tak lehko nedostanete, takže dokud nějakou nezískáte, nezbyde nic jiného, než útěk.

PC | PS4 | Xbox One | Akce | Capcom

Resident Evil 7 přešel na pohled z první osoby aby byl děsivější, říká producent

Jak to nakonec s Resident Evil VII dopadne zjistíme už za chvíli. Bude to trhák, který se postaví mezi nejlepší hry v sérii, nebo to bude jedno velké zklamání hned takhle ze začátku roku? Uvidíme 24. ledna.  

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

včera | | 15 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A