Retro: Full Throttle - adventura co smrdí po benzínu a asfaltu

Hra Full Throttle je důvěrně známou point-and-click adventurou pro všechny hráče tohoto žánru. Všechny fanoušky jistě potěší také vydání remasterované verze na nové konzole i Windows.
Retro: Full Throttle - adventura co smrdí po benzínu a asfaltu

Full Throttle vyšel poprvé 30. května 1995 a ihned se dočkal pozitivního ohlasu. Hlavním designérem hry a tvůrcem příběhu byl Tim Shafer, který později pracoval na ještě známější hře Grim Fandango nebo Psychonautech. Hra běží na enginu SCUMM, který se tehdy využíval právě pro adventurní žánry, o filmečky se naopak staral engine INSANE a zvukovou stránku iMUSE. Full Throttle tehdy vydalo LucasArts.

Hlavním hrdinou hry je Ben, zarytý motorkář, který má svou motorku raději než vlastní život. Ten hned na začátku hry narazí na člověka jménem Malcolm Corley. Ten nabízí Benovi práci poslíčka pro společnost Corley Motors. Ben ale odmítá se slovy, že ani on ani jeho gang není na prodej nebo k pronájmu. To Corleyho rozčílí a Ben je uzemněn ránou do hlavy. Když se později probouzí v kontejneru, jde okamžitě zjistit, co se stalo. Barman mu nakonec vše neochotně poví a předá mu klíče od jeho motorky, která je poškozená. Ben se tedy vydává na cestu za pomstou.

gfs_42189_1_8.jpg

Děj hry se odehrává někdy kolem roku 2040, kdy už vozidla létají díky antigravitačnímu pohonu. Staré dobré motorky ale stále brázdí asfalt. Bar, který je hlavní základnou gangu leží v pouští někde na dálnici Highway 9 a i ostatní lokace jsou spíše písečné a vyprahlé.

Ve hře se nachází opravdu propracované a rozvětvené dialogy. Dokonce způsob, jakým dialog vedete, může ovlivnit tempo hry. Pokud například volíte špatné otázky a odpovědi, některé z postav se s vámi budou vybavovat opravdu dlouho, než je přesvědčíte, aby vám vyzradily některou z informací. Ve hře se objevují i jednoduché souboje, ve kterých může Ben zemřít, pokud například pomalu zareagujete. V soubojích můžete kopat, používat ruce nebo některý z nožů. Ve hře jsou také části, kdy řídíte Benovu motorku.

FT_comp_zpsdcc02f6b.gif

asdfasdf.png

K úspěchu dopomohl také fakt, že se jedná o jednu z prvních her, které použily profesionální herce k dabingu postav.

Jelikož hru vydalo studio LucasArts, můžeme v ní najít nespočet odkazů na Hvězdné války. Například hned jméno hlavního hrdiny Bena se nápadně podobá Obi-Wan Kenobimu. Dokonce jedna z postav Benovi doslova říká: ,,pomož mi Bene, jsi má jediná naděje!”. Některé postavy mají také tetování s motivy Hvězdných válek.

Mezi zajímavosti pak můžeme zařadit i část hry, která se odehrávala v okamžiku, kdy byl Ben na halucinogením tripu. Před vydáním byla ale ze hry vyřazena, protože se vývojáři báli postihům za “propagaci drog”.

Všechny fanoušky jistě potěší, že se chystá remasterovaná verze, na které nepracuje nikdo jiný než Tim Shafer.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A