Retro: Hitman - plešatec napříč zeměkoulí

vytisknout velikost písma
Hitman, agent 47, ten plešoun v kvádru. Je jedno jak mu říkáte. Jedno je ale jisté. Jakmile ho uvidíte, měli byste vzít nohy na ramena. A stejně se vám nepodaří utéct.

16 let. To je věk prvního dílu ze série Hitman. Za tu dobu si prošel spoustou změn, vlasy se mu ale získat nikdy nepovedlo. O tohle tady ale nejde. Ani teď a ani tenkrát v roce 2000. Šlo hlavně o příběh agenta s čárovým kódem na zátylku, který právě utekl z výzkumného ústavu. Po nějaké době pod vedením agentury ICA je vyslán na misi. Je potřeba se zbavit čtyř šéfů zločineckých organizací.

Po splnění všech kontraktů ho čeká ale ještě jeden. Jde o profesora Ort-Meyera, který dělá výzkum právě v tom ústavu, ze kterého se Hitmanovi před nějakou dobou podařilo utéct. Tam se to ale pořádně zamotá a celé to zakončí objevení klonovacího experimentu, kterého je právě Agent 47 výsledkem. Profesor se ho sice snaží zastavit pomocí dalších klonů, ale stejně se mu to nepovede. Po objevení svého původu se 47 rozhodne zanechat minulost za sebou a na nějakou dobu ustupuje do ústraní.

344740-hitmancontracts-1024x768.jpg

Tak už máme probraný příběh, můžeme se vrhnout na věci, kvůli kterým byste si ho měli zahrát i dnes. Ne, že by příběh stál za starou belu, ale zatraceně, Hitman je přece o promyšleném postupu hrou a odejít bez povšimnutí z místa činu. Ještě před tím než přišel Splinter Cell od Ubisoftu se přihnali vývojáři z IO Interactive a přinesli něco, co jste si na PC nemohli zahrát. Celkově si pro hráče připravili 13 misí. Pokaždé je potřeba někoho odstranit. Ať už bosse nebo nějakou menší rybu. Bez toho se prostě nedostanete dál a občas to může být pořádný problém.

Je tady spousta věcí ztěžujících postup. Třeba umělá inteligence se na tu dobu celkem povedla. Nepřátelé si dávají pozor, kdo se potuluje kolem, a když někdo chybí, jdou se podívat, kam zmizel. A ještě k tomu musíte všechny mise projít na jeden zátah. Save tady prostě neexistuje. Kdyby alespoň na určitých místech šlo hru uložit, bylo by to celkem snesitelné. Ale představte si, že jste těsně u cílové osoby a stačí jí omotat strunu kolem krku a v tom se spustí poplach, seběhnou se všechny stráže a můžete začít hezky od začátku. No nenaštvalo by vás to? Trochou útěchy pro vás může být variabilita jednotlivých úrovní. Můžete se vydat různými cestami. A všechny vedou ne do Říma, ale k požadovanému cíli.

Bohužel, není moc dalších věcí, které by první Hitman mohl nabídnout. Ty stěžejní díly přišli až později. O tom ale někdy jindy. Teď si půjdeme trochu srovnávat.

Jistě víte, že co nevidět je tady nový Hitman. Jeden betatest je už za námi a Playstation čeká další. Jak je vidět z prozatímních dojmů a preview, Hitman se vrací ke starším dílům a odklání se od stylu Absolution. Nejvíc je ale zatím porovnávaný s dílem Blood Money, který je mnohými považovaný za nejlepší ze série. Samozřejmě nejde do takových extrémů, jako to bylo v jedničce. Save tady najdete a s tím spoustu možností, jak splnit požadovanou misi. Návrat ke kořenům se ale nemusí zamlouvat každému. I v Absolution po vypnutí všech pomocných mechanik se z toho stala pořádná challange a fanoušek původního Hitmana se mohl pořádně vyřádit.

Z toho, co jsem měl zatím možnost vidět to vypadá, že bude opravdu hodně způsobů vraždy. Ať už nenápadných nebo těch, které způsobí více ruchu. Nebo si to prostě půjdete vyřídit ručně stručně. V Hitmanově případě tedy spíš strunou. Ta se s ním táhne přes celou sérii. Velkou roli v postupu bude hrát aktuální oblek Agenta 47. Podle toho, co má na sobě, se mění rizika odhalení a díky některým převlekům se můžete dostat i na místa, kde už jste jen krůček od cíle. Od Absolutionu si ale novinka také něco vezme. Všemožné srovnávací tabulky se score z různých úrovní a porovnávání s výkony přátel najdete i tady.

Hitman si za dobu svojí existence prošel různými fázemi. Spoustu dějových zvratů, nové lokace k prozkoumání a spousta těl zanechaných za sebou. Měl dlouhou pauzu, vystřídal vydavatele, dokonce i svého čárového kódu se musel po určitých událostech zbavit. Pokud se budete chtít vrátit na samotný začátek strastiplné cesty Agenta 47, může to i pro vás být podobný zážitek.  Hru sice seženete v pohodě na různých digitálních distribucích a v pohodě rozchodíte, ale hratelnostně je to pořádná stará škola, společně se druhým dílem jde o nejpropracovanějších zabijáren na trhu. Po tom, na co jsme v dnešní době zvyklí, to může působit celkem krkolomně a chvilku musíte počkat, než se vám to pořádně dostane do ruky.  

První díl už má na svém kontě pěknou řádku let a je to na něm docela znát. Vrátit se k němu má smysl hlavně v případě, kdy si chcete doplnit příběh anebo si prostě jen tak zavzpomínat na časy, kdy Hitman započal cestu mezi krále stealth žánru.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

včera | | 15 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A