Retro koutek: Max Payne - akcí se lesknoucí perla herního světa

Diskuze čtenářů k článku

Faka jak z praka  |  26. 12. 2013 00:40

Jedna z mejch top 10 na PC

 |   |  Odpovědět
strucky  |  26. 12. 2013 12:24

Vždyť se to pomalu ani nedá číst. Autor zřejmě předpokládá, že máme hned po ruce nějaký slovník cizích slov.

 |   |  Odpovědět
marian  |  26. 12. 2013 13:09

Súhlas. Nech sa autor článku neurazí, ale toto sa naozaj nedá čítať.

 |   |  Odpovědět
SCobra  |  26. 12. 2013 15:41

Dočetl jsem k fulminantní akci a dál číst nehodlám... Zkuste si občas ty články přečíst někomu nahlas. Tohle hádám, ani nedokážete plynule přečíst.

 |   |  Odpovědět
MS  |  26. 12. 2013 17:07

Přidávám se, nedalo se to číst. Jestli to měl být účel, tak ten humor za tím mi uniká.

 |   |  Odpovědět
Body  |  26. 12. 2013 16:53

Super vzpomínka, také jsem ji odehrál, také rád vzpomínám na první WoooW hry kterým MP určitě minimálně dějově byl. Ty večery hraní a objevování nelituju a rozhodně je to vzpomínka napořád. Jen opravdu článek je strašně zamotaný, milion zbytečných slov a smysl článku (to hlavní) se nějak ztrácí v tom všem. Autor to asi myslel dobře, ale tohle je fakt moc. Některé odstavce jsem musel úplně přeskočit. No nic - jakož vzpomínka super a jen víc takových retro článků.

 |   |  Odpovědět
BotuloToxin  |  26. 12. 2013 23:23

To jak funguje bullet time v mulťaku jsme se všichni přesvědčili. Pokud si dobře vpomínam na FEAR.

 |   |  Odpovědět
siSINka  |  28. 12. 2013 07:12

Mně ta hra připadá příliš "zákeřná". Max se někam opatrně plíži a "zpoza buku" ho někdo zezadu odflákne. Pokus dvě, hráč se zaměří na to, odkudpak se ten skripťák vynoří. Flák ho, load. Pokus tři, čtyři, pět.., milimetr před kritickým místem se hráč zastaví, připraví, spustí bullet time, skočí a pálí - doufaje, že vyhraje. Pokud ano, následuje save a postup o dalších 10 vteřin příběhu kupředu.

Sekvence s nočními můrami či schizofrenními představami hře také nepřidaly. Osobně mi vadilo i neutěšené prostředí hry (zimní vánice), mnohem raději mám něco jako Vice City, Lost Heaven.

Příběh je OK.

 |   |  Odpovědět
DaNnilaN  |  30. 12. 2013 18:31

Dobrý nápad, napsat takovýto retro článek na skvělou hru, která navíc nikdy pořádně nezestárne. Přesto mám ke článku obrovské výhrady, týkající se jeho čtivosti. Některá slovní spojení, ba dokonce celé věty, se tak blbě čtou, že jsem si je musel přečíst i 3x a stejně jsme ani tak pořádně nepochopil, co tím autor myslel. Nejspíš se pan Misík snaží působit jako vzdělaný člověk, když do textu naháže desítky cizích slov a krkolomných slovních spojení. Zde mě napadá přírovnání k voličům Karla Schwarzenberga, kterého také volili přeci "inteligenti". To ale zabíháme do jiného tématu. Kouzlo dobrého článku je v jeho čtivosti, že se člověk při jeho čtení nijak nezasekává a přečtě jej, jak se říká "jedním dechem". To je ona slohová a stylistická "inteligence", přemíra rádoby chytrých a cizích slov svědčí spíše o opaku.

 |   |  Odpovědět
Potvora  |  30. 12. 2013 23:42

Nebyl bych k autorovi až tak kritický. Souhlasím přirozeně s výtkami mnohých, že kumulace výrazů, které jsem zvyklý vídat spíše v novodobých filmových kritikách studentů filozoficky orientovaných oborů, je řekněme nadpočetná a více než co jiného působí jako exhibice, nikoliv nesrovnatelná s vybranou produkcí z pera Michala Horáčka. Jenže...

Autor má ke hře - jak mi z textu vyplývá - velmi kladný vztah a vesmírem Maxe Paynea si prošel docela důkladně. Koupil jsem si všechny tři Maxe a po přečtení článku mám chuť první a druhý díl znovu herně oprášit.

A tak závěrem bych snad jen uvedl na pravou míru, jak je to se Samem Järvem, nazývaným též jeho pseudovnymem Sam Lake. SL totiž nebyl spoluzakladatel Remedy, pouze jej jiný ze spoluzakladatelů (jméno z hlavy nevím a nechce se mi ho googlit) přizval coby kamaráda, toho času studenta anglistiky, aby pro Death Rally přeložil několik anglických textů. Teprve poté navázal SL s Remedy dlouhodobější spolupráci a svými scénáři utvářel mediální či herně-zážitkový obraz Remedy, jak je známe dnes. MP1, MP2, ale především Alan Wake - SL je velice nadaný spisovatel a já doufám, že o něm v souvislosti s Remedy ještě uslyšíme.

Zájemcům o podrobnosti bych doporučil shlédnout bonusové materiály k Alanu Wakeovi, kde tvůrci rozebírají nejenom historii Remedy, ale sám SL hovoří o tom, jak se k tomu všemu dostal a podobně. Pokud vás kterýkoliv z výše uvedených her zaujala, určitě na tu asi hodinu videí mrkněte.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor