Retro: Painkiller – můžu už na chvilku přestat střílet?

vytisknout velikost písma
Stříleček z první osoby bylo vždycky jako hub po dešti. Některé však bohužel nebyly schopny odolat zubu času a takřka se na ně zapomnělo.

Painkiller byl vydán kanadským DreamCatcherem roku 2004, vývojářskou část má pak na svědomí polské studio People Can Fly (Gears of War, Fortnite). Jedná se o poměrně typickou FPS, podobnou titulům jako Unreal nebo Doom, rozdíl je však především v tom, že se hra skládá z jednotlivých misí (čímž by měla blíže například k Unreal Tournamentu). Jakmile tedy dojdete na konec levelu, jste zpátky v menu a odemkne se vám nová mapa – lze se tedy vracet i k těm starým.

Hlavním důvodem k tomuto systému jsou především takzvané Černé taroty, které vylepšují vaši postavu. Ty získáváte za úrovňové questy (zabít všechna monstra, posbírat všechny svaté předměty, …). Celkově se pak tyto karty dělí na dva typy, a to trvalé (více bodů zdraví či dvojnásobek munice v nalezených boxech) a jednorázové (slowmotion mód, krátkodobá nesmrtelnost apod.). Omezený počet tarotů si pak na svou postavu osazujete v hlavním menu, a to za peníze, které taktéž nacházíte během hraní.

Kromě zlaťáků, munice, armorů a svatých předmětů (skrytý quest item) sbíráte během hraní také duše zabitých démonů. Při určitém počtu takto získaných se sami změníte v ďábla. V praxi to znamená velmi rozmazaný černobílý screen s červeně označenými nepřáteli, které sejmete na jeden „výstřel“. Do tohoto módu však skočíte automaticky, takže je dobré sbírat duše obezřetně.

painkiller_screen_review_recenzja_30.jpg192.168.0.96-image191_med.jpg1068598-960392_20091030_001.jpgpain-baba.jpg

Mnohý by za takto kosící hrou nehledat žádný příběh, ale jistý velmi klišovitý děj tu je. Jste Daniel Garner, člověk, který zahynul při autonehodě. Než se však můžete v klidu odebrat do nebe, musíte se prostřílet armádou démonů a nakonec zabít samotného Lucifera. Kdo ale potřebuje megastory, když můžete zabíjet stovky potvor celkem pěti typy bouchaček, z nichž každá má i sekundární útok?

Základní zbraní – tzv. Painkillerem – je smrtící paprsek světla, se sekundárkou v podobě „motorové pily“. Dále hra nabízí klasiky jako brokovnici, granátomet nebo rotační kulomet, ale například i zbraň, která vystřeluje kolíky (to asi na upíry), metač hvězdic či jakousi „elektropušku“. Poměrně důležité je zbraně kombinovat (nejsilnější rozhodně není nejlepší), protože každý typ nepřítele je trochu jiný. Naštěstí se však jednotlivé modely démonů opakují, takže si postupně vytvoříte systém zabíjení.

Velmi zajímavé jsou i samotné mise, každá se totiž odehrává úplně jinde. Od prvotního hřbitova nebo katakomb se postupně dostáváme na místa, jako je blázinec, opera, vojenská základna nebo opuštěná továrna. Dle prostředí levelů se pak hra také připodobňuje k jiným subžánrům FPS – blázinec připomíná hororovku typu F. E. A. R., vojenská základna, kde musíte likvidovat i tanky, pak spíše sérii Battlefield. Právě neustálá aktualizace prostředí odvádí hráče od stereotypu střílení. Každá poslední mise v jednotlivých aktech, pak stojí na zabití bosse.

Samotná hra Painkiller obsahuje také multiplayer, který je však jen jakýmsi doplňkem, nejvíce zábavy si určitě užijete v singlu. Za zmínku také stojí celkem pět datadisků Battle Out of Hell; Overdose; Resurrection; Redemption a Recurring Evil, které přináší obrovské množství nových misí, ale také zbraní a nepřátel.

Jednoduše řečeno. Pokud máte chuť se odreagovat nad hektolitry krve démonických příšer, pak neváhejte. Painkiller je pařba, která chytí i v dnešním světě s nadbytkem FPS. Není přece dobré zapomínat na hry, které stály za to, a pařit jen novinky na trhu.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nové hry pro rok 2017: všechny novinky z herního veletrhu E3 na jednom místě

Nové hry pro rok 2017: všechny novinky…

Největší herní události roku začala a v tomto článku najdete veškeré informace o tom, co za hry bylo představeno od největších herních tvůrců.

13.  6.  2017 | | 2 N/A
9 nejdražších her historie, které si můžete zahrát

9 nejdražších her historie, které si m…

Přišlo Vám někdy, že za své oblíbené hry platíte nekřesťanské peníze? A napadlo Vás někdy, kolik vývoj hry vlastně stojí? V dnešním příspěvku se podíváme na devět nejdražších her v historii. Pochopitelně z hlediska investovaných financí do samotného vývoje.

16.  6.  2017 | | 3 N/A
Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro které brzy poběžíme do obchodu

Nejlepší herní pecky výstavy E3, pro k…

E3 je největší herní akcí roku a nových chystaných titulů přibylo přímo exponenciálně. Rozhodli jsme se, že vybereme 15 největších herních pecek, které se na konferencích ukázaly.

21.  6.  2017 | | 10 N/A
Assassin

Assassin's Creed Origins vrací sérii k…

Assassin's Creed se vrací. Barevnější, novější a historičtější. Máme se na co těšit?

12.  6.  2017 | | 3 N/A
Xbox One X: nejvýkonnější konzole současnosti pod drobnohledem

Xbox One X: nejvýkonnější konzole souč…

Microsoft konečně oficiálně odhalil konzoli Xbox One X, která má nastolit novou generaci hraní. Opravdu je ale o co stát?

22.  6.  2017 | | 63 N/A
Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podívejte se na ukázku multiplayeru

Takhle vypadá Call of Duty: WW2. Podív…

Po příběhovém odhalení tu konečně máme i první plnohodnotné záběry z multiplayeru očekávané vojenské akce Call of Duty: WW2.

14.  6.  2017 | | 4 N/A
Další várka 4K obrázků z herní výstavy E3 láká na chystané pecky

Další várka 4K obrázků z herní výstavy…

Výstava E3 pomalu ale jistě končí, my ale máme stále dost parádního obsahu na rozdávání. Podívejte se na čerstvé obrázky z her.

17.  6.  2017 |
4K obrázky z výstavy E3 lákají na budoucnost videoher (galerie)

4K obrázky z výstavy E3 lákají na budo…

Výstava E3 je v plné proudu a my jsme měli možnost vidět již spoustu her ve 4K rozlišení, které Xbox One X zvládne "hravě". Je ale rozdíl opravdu tak patrný?

15.  6.  2017 | | 5 N/A