Retro: Tekken 3 - nesmrtelná bojovka zapsaná v srdcích všech hráčů

vytisknout velikost písma
Opravdu povedených bojovek je ve srovnání s ostatními hrami poskrovnu. Jedna z nich si ale zasloužila čestné místo na piedestalu svého žánru. Řeč je samozřejmě o legendárním Tekkenovi. Dnes konkrétně tedy o třetím dílu.

Třetí díl Tekkena vyšel v roce 1997 na arkádové automaty a hned o rok později pro Playstation. Krátce po vydání měli hráči jasno a Tekken se tak pomalu stával nejoblíbenější bojovkou všech dob. Ostatně stejně jako u předchozích dílů šlo o opravdu vydařenou hru. Skvělé technické zpracování a pečlivost vývojářů nám nakonec přinesli skvělou bojovku, která jen tak neomrzí. Tekken hráče bavil už od prvního dílu, ten třetí se ale zapsal do herní historie velkým, nesmazatelným, tučným a dvakrát podtrženým písmem.

1661696-paul_in_tekken_3.jpg

Tekken byl klasickou a přece trošku odlišnou bojovkou, hlavně nabídl promyšlený a detailně propracovaný systém “kombíček” a rozmanité, skvěle naanimované postavy. Ve třetím díle přibylo oproti předchozímu dílu celkem patnáct nových postav a hlavně možnost uhnout s jakoukoliv postavou také do pozadí (ve hře tak přibyl třetí rozměr), což šlo v předchozím díle jen s některými postavami v rámci vykrývacích manévrů. Změna se udála také ve výskocích, zatímco dříve postavy skákaly nepřirozeně vysoko, ve třetím díle byla výška výskoku snížena na poněkud realističtější úroveň. Přibyla samozřejmě celá škála nových kombinací a možnost propojit vše do jednoho velkého komba. Klasickým případem byl King, který když vás na nejtěžší obtížnost na začátku boje chytil, celý zbytek kola si s vámi házel ze strany na stranu.

52413-Tekken_3_E_Alt-1.jpg

Všechny postavy jste si postupně museli odemknout v příběhovém módu. Počkat, bojovka a příběh, říkáte si? Je to zajímavé, ale Tekken měl opravdu souvislý příběh, který se táhl už od prvního dílu.

Ve třetím dílu jsme tak mohli zhlédnout události devatenáct let po těch z druhého dílu. Heihachi Mishima, postarší šedivý pán s tím nejhustějším obočím na světě, se rozhodl získat tajemný artefakt. Sestavil tak armádu Tekken Force, která měla za úkol vniknout do tajné hrobky a tam artefakt získat. Brzy ale zjistili, že artefakt ukryla tajemná příšera, ve hře známá jako Ogre. Toho jste také měli za úkol zabít na konci příběhu každé postavy.

Důležitou postavou je Jin Kazama. Ten se u Heihachiho učil jeho bojový styl a když v 18 letech jeho učitel uznal, že je připraven, přihlásil ho do turnaje. Jin ale nevěděl, že jedním z účastníků turnaje je také Ogre. Heihachi tak využil svého žáka, aby odstranil z cesty problematického Ogra. Každá postava ve hře má pak svůj specifický příběh, který říká, proč se do turnaje připojila. Například taková drobná Xiaoyu chtěla vyhrát peníze a otevřít si svůj vlastní zábavní park.

tekken3-gold-gon...png

Ve hře se nacházeli také různé herní módy. Poprvé se tak ve hře objevil mód Tekken Force, ve kterém jste měli za úkol v několika lokacích kosit vojáky Heihachiho organizace. Když se vám podařilo dojít až nakonec, mohli jste otevřít speciální postavu - doktora Boskonovitche, který byl stejně jako malý dráček GON k mání pouze ve verzi pro Playstation.

0d864c69ee_39845044_o2.jpg2eb32b58e3_39845171_o2.jpg52629c9a04_39845176_o2.jpg

5c8c504653_39845189_o2.jpg658b3721b0_39845250_o2.jpg6f993b7cd8_39845241_o2.jpg

7eacb1b81f_39845193_o2.jpg8396aff082_39845258_o2.jpg8c39a8d227_39845117_o2.jpg

9834d6d020_39845165_o2.jpgaa262f5374_39845087_o2.jpgf0661e8383_39845097_o2.jpg

Každý z vás, kdo čte tento článek Tekkena určitě zná a naprostá většina z vás ho také hrála. Snad vám malé připomenutí vrátilo několik hezkých chvil (nebo spíše spoustu hodin) strávených u této skvělé hry. Pokud se vám zastesklo, hra je bez problémů spustitelná v jakémkoliv emulátoru Playstationu, včetně toho na mobilní telefony. Takže s chutí do toho!

Pařanská otázka nakonec: podařilo se někomu z vás přimět Kinga, aby udělal celou sérii zabijáckých kombíček a jaká byla vaše nejoblíbenější postava?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, které už nechceme zažít

9 nejbrutálnějších smrtí ve hrách, kte…

O tom, jak jsou hry někdy brutální a zvyšují agresivitu u lidí, kteří je hrají už bylo napsáno mnoho. A protože my hráči víme, že je to naprostá kravina, užijeme si teď spolu 10 nejbrutálnějších smrtí ve hrách.

20.  4.  2017 | | 5 N/A
Nadšenec si doma postavil závodní simulátor za 600 tisíc. Rallye je jak skutečná!

Nadšenec si doma postavil závodní simu…

24.  4.  2017 | | 21 N/A
OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Raider přímo v prohlížeči

OpenLara: Zahrajte si původní Tomb Rai…

25.  4.  2017 | | 5 N/A
8 kultovních starých her, které rádi paříme doteď

8 kultovních starých her, které rádi p…

Všechny jsou staršího data. Většina z nich začíná číslovkou devatenáct a některé už bez DOSBoxu nespustíte. Nejsou sice už tak graficky vybroušené, ale baví nás dodnes.

28.  4.  2017 | | 20 N/A
GTA 5 můžete značně vylepšit, originál je jen začátek (galerie)

GTA 5 můžete značně vylepšit, originál…

Komunita moderů často dokáže životnost hry prodloužit neuvěřitelným způsobem. A u Grand Theft Auto to platí desetinásobkem. Rozhodli jsme se dát dohromady ukázku těch nejhezčích modifikací, které doposud byly vytvořeny.

21.  4.  2017 | | 13 N/A
9 herních restů minulého roku, které musíte dohnat

9 herních restů minulého roku, které m…

Uplynulý rok byl opravdu nabitý hity. Co ale podle nás nesmíte minout ani za boha? Čtěte dál.

26.  4.  2017 | | 8 N/A
7 kultovních herních pecek, které chceme zpátky

7 kultovních herních pecek, které chce…

Remaky a remastery v dnešní době vycházejí jak na běžícím páse. Pojďme se tedy podívat na 7 her, které by si ten remaster opravdu zasloužily.

22.  4.  2017 | | 7 N/A
HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pro náročné hráče (recenze)

HyperX Alloy FPS: Poctivá mechanika pr…

HyperX má svoji první klávesnici. Vsází na strohý a funkční design v kombinaci s mechanickými spínači Cherry.

25.  4.  2017 | | 5 N/A