Retro: Tomb Raider - první dobrodružství se špičatými prsy

Diskuze čtenářů k článku

Hukan  |  18. 11. 2015 16:20

Imho prvni akcni adventura jak je zname dnes byla hra Fade to Black, 3d pokracovani Flashbacku, ktera vysla uz v roce 1995, tedy o rok drive nez TR :)

 |   |  Odpovědět
Copa-k  |  19. 11. 2015 11:54

prvni co vysla ,ale jenak po pravu zapomenuta v zapomeni. Jenak Tomb Rider byl prvni co ovlivnil herni svet tak jak ho zname dnes.

 |   |  Odpovědět
Jaroslav Petřík  |  19. 11. 2015 11:57

Děkuji za reakci,
Takto jsem to myslel.
Tomb Raider samozřejmě není první akční adventurou. Je ale první akční adventurou, která se navždy zapsala do herní historie.

 |   |  Odpovědět
silden  |  21. 11. 2015 15:31

No jo, stará dobrá Lara. Ke Gardovi ještě - podle mě génius a blázen najednou. Napadlo ho něco, co nikoho jiného ne v té půlce devadesátých let a zpracoval to na jednu stranu poutavě, ale některé nápady, které si tam zapracoval, odpovídali spíše delšímu pobytu na LSD (třeba týpek v Atlantidě jezdící a střílející na skateboardu).
Asi dobře, že se ho po prvním díle Core Design takticky zbavili, aby TR série mohla zažít koncem devadesátých let svůj zlatý věk. Ano, opakoval se pořád ten koncept jedničky a s každým dílem se jen mírně vylepšoval, ale fungovalo to pořád náramně dobře.
Bohužel, nic netrvá věčně a Eidos potřeboval Laru posunout ještě k širšímu publiku (malé děti od 5 let atd.), tak nechal hru zavřít do jednotvárného koridoru pomocí Crystal Dynamics. Logická, orientační a dedukční obtížnost klesla k minimu, ale aspoň grafický kabátku byl na tu dobu příjemný. Samozřejmě to nejdůležitější - příjmy opět stouply až tak, aby se Eidos dokázal pěkně prodat Japoncům. Dneska už bohužel TR tak nevyčnívá nad ostatními, protože her s podobným konceptem existuje dost.
Nejoblíbenější díl? Za mě TR II a IV, i III se celkem dala. Pokud bych nuceně musel vybrat něco od CD, tak Underworld byl asi nejpodařenější.

 |   |  Odpovědět
Jaroslav Petřík  |  21. 11. 2015 20:04

Mám za to, že Gard pracoval i na posledním Tomb Raiderovi.

 |   |  Odpovědět
silden  |  21. 11. 2015 21:44

No nevím, jestli pracoval na posledním, ale vrátil se na TR Legend - pro Crystal Dynamics velmi výhodné si zaměstnat takovou ikonu, která měla navíc pěknou pifku na Core Design, a to myslím, že v té době ještě Eidos nebyl pevně rozhodnutý, že vývoj nechá už navždy v rukou Crystal Dynamics. Pak ještě dohlížel na Anniversary a makal na Underworldu.

 |   |  Odpovědět
Jaroslav Petřík  |  23. 11. 2015 10:48

Máš pravdu. Poslední díl Toby Garda je Legend. Upravím v článku

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor