Retro: Warcraft III – za hordu život položím!

Nedávno se v kinech poprvé ukázal film Warcraft, ale každý fanoušek ví, že pravý Warcraft najdeme v počítačových hrách. Co se nás týče, tak jen máloco je takovou legendou, jako strategie Warcraft III.

A čím to vlastně je? Proč dosud při pomyšlení na Warcraft III máme mokré sny? No, kde začít... důvodů je hodně, na svou dobu se totiž jednalo o ze všech úhlů promakaný titul. Kdybych ale měl vyzdvihnout jednu jedinou věc, která pro mě ze hry udělala naprostou nostalgii, jedná se bezesporu o příběh.

Kdybychom měli časové zařazení Warcraftu III porovnat s filmem, nacházíme se o mnoho let v budoucnosti. Ve filmu bojující hrdinové, jakými jsou například Lothar či Orgrim, jsou již dávno ve semeništi dějin, leč nezapomenuti a válčení mezi lidmi a orky je na denním pořádku. Svět nyní potřebuje nové hrdiny, kteří se vyrovnají s novým nebezpečím, které se řítí na celý známý svět.

Přichází nová hrozba v podobě nemrtvých, která otřese všemi frakcemi – lidmi, orky i temnými elfy. Tady bych své vyprávění o příběhu raději utnul, skutečně nerad bych vám prozradil více z děje. Jedná se totiž o naprosto úžasně promyšlený svět, který je dosud inspirací mnoha autorům. Příběh navíc pokračuje ještě datadiskem The Frozen Throne, ve kterém budete svědky vyvrcholení příběhu prince Arthase, dle mě jedné z nejzajímavějších postav z veškeré fantasy.

warcraft_iii_3.jpg

Skvělé je, že kampaň zároveň slouží i jako tutoriál a úvod k ovládání jednotlivých frakcí, tedy lidí, nemrtvých, orků a temných elfů. Jejich základy jsou stejné - musíte zajistit dva zdroje, a to dřevo a zlato. Pomocí nich postupně rozvíjíte svou základnu a stavíte čím dál smrtelnější jednotky. Přesto je v jednotkách, ale i v různých speciálech a stylu rozvoje jednotlivých frakcí rozdíl, který určí, jaká vašemu gustu sedí nejvíce.

Snad tedy ani není nutno říkat, že hra byla, co se týče herních mechanik, na svou dobu opravdu na výši a dodnes má co nabídnout, i když žánr za ten čas opravdu pokročil. Nesmíme ale zapomínat i na některé do morku kostí ubíjející systémy, zejména nutnost označit pouze malou skupinku vojáků a svou armádu v případě útoku dopravovat po částech. Pamětníci si jistě pamatují i veliké bitvy o zlato, v horších případech i na vytěžení zlata po celé mapě, které rozhodlo o tom, že finální rána často záležela pouze na tom, kdo si ho ušetřil více.

Hra je jinak typickým příkladem toho, jak RTS fungovaly. Boje jsou založené pouze na totálním rozdrcením nepřítele a ve hře se snažíte získat hospodářskou převahu. Důležité bylo i tvoření jednotek. Museli jste si dávat pozor, abyste si vytvořili armádu dokonalou ve všech ohledech a uměli schopnosti jednotlivých vojáků patřičně využít. Jejich doprovod ze strany hrdiny je pak naprostou samozřejmostí.

warcraft_iii_1.jpgwarcraft_iii_2.jpgwarcraft_iii_4.jpgwarcraft_iii_5.jpg

Jelikož se jedná o starou hru, musím zmínit ještě multiplayer přes LAN, který se pro mě stal naprostou nezbytností, leč Blizzard se dosud o servery této hry stará. Také ale editor, který umožňoval tvořit vlastní mapy a dokonce vytvořit i vlastní kampaň. Nebudu lhát, já v editoru nikdy moc dobrý nebyl (i když kvůli Warcrafto-Starcraftovým vojákům jsem jeho vyzkoušení neodolal), ale díky výtvorům ostatních hráčů jste si z internetu mohli stáhnout hromady skvělých map zcela zdarma.

Musím samozřejmě zmínit i český dabing, bez kterého by Warcraft III zkrátka nebyl kompletní. Nemluvím pouze o kampani, ale každá postava, když jí dáte nějaký úkol, musí utrousit nějakou poznámku. Mezi klasické patří například: „Zase práce!, Hurá do práce!, Pusťte mě na ně!, Tady máte vy zmetci!, Ve vzduchu cítím magii.“ či legendární: „Za hordu život položím!

Pokud jste ale byli vytrvalí a na postavy klikali opravdu dlouho, začali trousit hlášky naprosto ujeté. Například: „Jsou tady někde k dostání hranolky!, Nesahejte na mě, jsem panic!“ či dokonce: „Má krev volá po odplatě za krev mého lidu, která může být naplněna jedině dvojnásobným množstvím další krve nebo možná trojnásobným množstvím krve, jako když přijdeš do pekla, které je plné krve a ta krev hoří a padá z nebe jako déšť. Pak by jí už možná bylo dost, ale možná taky ne!“ No podívejte se určitě na youtube, takových hlášek tam najdete hromadu.

Ostatně vývojáři z Blizzardu si žertíky tropí skutečně rádi. Ve hře je ohromné množství všelijakých easter eggů. Můj nejoblíbenější je asi pandí fotka u fontány, ale nejklasičtějším jsou zaručeně ovce, které vybouchnou poté, co na ně budete hodně dlouho klikat.

O Warcraftu III a o mých nostalgických vzpomínkách na něj bych mohl psát ještě hodně dlouho. Pravdou je, že je to sice stará hra, má však stále co nabídnout, i když grafika už o tom opravdu nevypovídá. Převážně ale z hlediska příběhu jsem z Warcraftu III i po těch dlouhých rocích stále dojat a cinematické pasáže, leč opět krapet zastaralé, stále vypadají prvotřídně. No snad se dočkáme filmu i z tohoto dílu.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of War, výsledkem jsou nádherné obrázky

Hráči kouzlí s fotorežimem v God of Wa…

God of War je jednou z nejlépe vypadajících her současnosti a fotorežim je toho jasným důkazem.

16.  5.  2018 | | 2 N/A
Wargaming pod palbou kritiky: podvodník jako kontributor World of Tanks?

Wargaming pod palbou kritiky: podvodní…

Českou a slovenskou komunitou světoznámého MMO World of Tanks otřásá skandál. Co se stalo?

24.  5.  2018 | | 20 N/A
Call of Duty: Black Ops 4 je novým dílem série, co boří zažité standardy

Call of Duty: Black Ops 4 je novým díl…

Prvotní představení máme za sebou, teď přišel čas na nášup videí a obrázků z očekávané akce.

18.  5.  2018 | | 8 N/A
Playstation 4 je na konci svého životního cyklu, říká šéf konzolové divize

Playstation 4 je na konci svého životn…

Konzole PS4 už se pomalu blíží konci cesty a za rohem začíná vykukovat další generace.

22.  5.  2018 | | 17 N/A
Detroit Become Human: co stojí svoboda? (recenze)

Detroit Become Human: co stojí svoboda…

Quantic Dream opět přináší příběhový epos z žánru, ve kterém je špičkou. Podařil se úspěšný návrat?

24.  5.  2018 |
Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si boty železné (recenze)

Zaklínač: Dobrodružná hra - obuj si bo…

Dohráli jste všechny tři díly videoherního Zaklínače a ságu i s povídkami znáte stránku po stránce? Pak je na čase vyzkoušet deskovou hru Zaklínač: Dobrodružná hra, která vás přenese do zaklínačského světa plného strig, graveinů, ghúlů a dalších starých známých.

22.  5.  2018 | | 8 N/A
Marvel v herním průmyslu: nastává zlom po vzoru filmů?

Marvel v herním průmyslu: nastává zlom…

Jednomu ze dvou největších komiksových vydavatelství světa se to v poslední době daří jak na poli komiksů, tak na filmovém plátně. Co se ale týče produkce počítačových her, nikdy na tom nebylo extra dobře. To se ale možná v blízké budoucnosti změní a my si tak užijete s našimi oblíbenými superhrdiny a záporáky také nějaké pořádné herní dobrodružství.

20.  5.  2018 | | 2 N/A
State of Decay 2: už jsou tady zase (recenze)

State of Decay 2: už jsou tady zase (r…

Další zombie apokalypsa je tu, jste na ni připraveni?

21.  5.  2018 | | 1 N/A