Revenant

Pokud máte noční můry z neustále odkládaného Diabla II, tak právě pro vás přichází spása prostřednictvím nové akční RPG Revenant od firmy Cinematix Studios. S báječnou grafikou v kombinaci se skvělou hratelností a zábavou je tato hra přímo ideální na vyplnění vánočních svátků. Otázkou zůstává, zda nebude nakonec lepší než neustále oddalované Diablo II, protože Revenant je objektivně nejlepší isometrická RPG akce tohoto roku.
Revenant

Žánr: Akční RPG
Minimum: Pentium 233 MMX, DirectX 6.0, 4MB 3D karta, 32Mb RAM, 400 MB HDD, Windows 95/98
3D:Direct 3D
Multiplayer: Ano
Výrobce: Cinematix Studios
Distributor:
Eidos Interactive

Pokud máte noční můry z neustále odkládaného Diabla II, tak právě pro vás přichází spása prostřednictvím nové akční RPG Revenant od firmy Cinematix Studios. S báječnou grafikou v kombinaci se skvělou hratelností a zábavou je tato hra přímo ideální na vyplnění vánočních svátků. Otázkou zůstává, zda nebude nakonec lepší než neustále oddalované Diablo II, protože Revenant je objektivně nejlepší isometrická RPG akce tohoto roku.

„Víte jaký to je, když vás někdo vytáhne ze záhrobí a řekne vám, že jste vyvolený. Musím říct, že mě to pěkně zklamalo. Když už vstát z mrtvých, tak proto abych byl uctíván, jak už to v našem náboženském systému bývá, a ne kvůli tomu, abych cedil krev místo normálních lidí. Hned jak Sardok začal větu s tím, že něco musím, přestal se mi můj nový život líbit. Když dopověděl větu, chtěl jsem zase umřít. Prý musím vymazat z ostrova šílenou sektu, přímo kult Children of the Change. Krom toho by nebylo na škodu, kdybych taky zachránil tady Tendrickovu dceru. A tím to všechno začalo…“

Akční RPG ze zakouřených vývojových laboratoří firmy Cinematix Studios se jmenuje Revenant. Systémem vychází z matadora her tohoto typu Diabla a má v sobě zakomponováno mnoho ingrediencí úspěšné hry. Počínaje grafikou, přes hratelnost a dlouhou zábavu. Kdo si chce ukrátit čekání na Diablo II, může sáhnout právě po tomto titulu.

Hlavní hrdina Locke D'Averam není zrovna ten pravý klasický hrdina ze starých dobrých fantasy RPG. Je sice v nejlepších letech, je silný a ovládá magii, ale není to až zas takový klaďák, jak bývalo zvykem. Lidem pomáhá jenom když musí nebo když od nich něco potřebuje.

Na tomto světě má jeden veliký a důležitý úkol, zachránit knížecí dceru Andriu a zničit fanatický kult Childrens of the Change, který ohrožuje mír na ostrově Ahkuilon, unáší lidi z města Misthaven (unesl i Tendrickovu dceru), aby na nich mohli jejich kněží dělat pokusy. Dalo by se říci, že se Locke přiřadil k současným rozpolceným a chvílemi až záporným hrdinům současné doby (Fallout, Driver, Dungeon Keeper…)

Locke je Revenant. Není obyčejný člověk, je to válečník, který byl vybrán a oživen, aby sloužil svému životadárci. Ze svého minulého života si nic nepamatuje a jen pomalu se mu vybavují jeho bojové reflexy a schopnosti. Svůj úkol bere, tak jak přišel, splní jej a bude mít klid, i když se mu vůbec nelíbí, že musí někomu sloužit. Pomalu mu dochází, že únos knížecí dcery nebude jenom obyčejná náhoda, ale že to bude mít jistě i nějaké nábožensko-mocenské pozadí.

Ostrov Akhuilon je pestrou přehlídkou starosvětského života. Malé idylické přístavní městečko Misthaven je obklopeno lesem s tajemnou tvrzí a hřbitovem, kde už však platí zákon džungle a slabší opouštějí svět tak rychle, jak na něj přišli. To vše je vyvedeno v pestré, detailní a realistické grafice. Krom grafiků se na hře vyřádili i animátoři, kteří propůjčili postavičkám přirozené pohyby. Přičteme-li k tomu všemu graficky akcelerovaná kouzla, dostává Revenant plný počet za grafiku, protože takové grafické čáry při Lockově kouzlení snad nebyly ještě nikde k vidění.

Locke pozná při svém zkázonosném putování víceméně celý ostrov, a to jak na povrchu, tak pod zemí. Navštíví pavoučí ostrov a poměří síly s jeho krásnou a nebezpečnou vládkyní, probloudí složitou spletí dungeonů, aby mohl zakončit svou eskapádu v tajném chrámu Children of the Change. Cestou nachází veliké množství artefaktů, lektvarů a jiných užitečných věciček. Všechny artefakty mají své pevné místo a vlastnosti, tudíž se nestane, že po nahrání pozice se v truhle objeví něco jiného nebo ta samá zbraň s jinou silou.

Autorům se podařilo vytvořit na 30 různých druhů příšerek, mezi nimiž nechybí pavouci, ninjové, kouzelníci, golemové nebo draci. Tato monstra jsou poskládána po Lockově cestě podle své síly a zároveň podle předpokládané úrovně hráče.

Revenant je kompromisem mezi Diablem a Baldur´s Gate. Akčnost převzal od Diabla a interaktivitu od Baldur´s Gate. Charaktery vystupující ve hře jsou typické fantasy postavičky, od opilců a zlodějů v hospodě, přes vážené obchodníky a hradní pány, až po šílené babky, které titulují Locka většinou jako pekelnou stvůru. Občas prolétne komunikačním kanálem sexuální narážka, která bohužel není zakončena žádnou odvážnější akcí (tak jsem se na Harowen těšil ;)).

Samostatnou kapitolou je boj. Programátoři si dali záležet a soubojový systém silně připomíná hry stylu Tekken, případně Mortal Combat. Základní tři druhy úderů - chop, slash a thrust v kombinaci s naučenými speciálními chvaty a fatalitkami, jako je třeba zašlápnutí pavouka usekávání hlav nebo kombinace kopu s ručním zlomení vazu, dodají hře zajímavý náboj a každý souboj je tím pádem trochu jiný a dynamičtější.

Speciální chvaty Locka učí mistr bojových umění Jong. Za každou úroveň ho naučí jedno tzv. „combo“, díky kterým je po několika Lockových úrovních passé tupé mlácení do kostlivce a stačí jedna elegantní otočka s rychlým krátkým sekem. Ke zvýšení realističnosti se může Locke při boji krýt, běhat nebo se plížit. Ve fantasy však často přichází v boji ke slovu magie, proto hrdina skládá kouzla pomocí run, které dostává při přestupu o úroveň a kouzelné kombinace jsou buď dílem náhody nebo výsledkem nahlédnutí do svitku s kouzly. Ke konci hry to už bez kouzel jde jen velice, velice ztuha.

Hudebním doprovodem je jemná atmosférická hudba, která je vhodně umístěna na CD v mp3 a doporučuji si ji párkrát poslechnout jen tak bez hry. Hudba je podmanivá a nevtíravá, zkrátka taková, jak má ve správné fantasy být. Zvuky se pohybují kolem průměru, namluvené dialogy, chrčení umírajících protivníků a zpěv ptáčků – víceméně nic překvapivého.

Hra na dvou CD skrývá i skvělý editor levelů, především pro multiplayer. Naeditovat se dá v podstatě všechno a kreativní jedinci si mohou vytvořit víceméně celou hru pro sebe. Multiplayer poskytuje možnost hrát za přededitované postavy na různých úrovních a deathmatch je pak mnohem zajímavější. Jedinou chybou je kooperativní mód, který se po chvíli zvrhne v obyčejné „search & destroy“, což je tak po hodině celkem nuda.

Avšak ani nejlepší hra se neobejde bez chyb. Revenant jich moc nemá, vytkl bych mu snad jen nešťastně zpracovanou mapu, která zabírá moc malý výřez světa a tudíž hráči moc nepomůže a vylepšit by se mohl multiplayer.

Kdybych tedy shrnul celé hodnocení Revenanta. Dle nadšené recenze může být divné, že jsem hře nedal nejvyšší hodnocení, zvlášť, když jsem jí pasoval do pozice současného krále akčních RPG. Plný počet bodíků však nenasbírala, a když přihlédnu k tomu, že před Diablem II vyjde ještě v únoru Vampire – The Masquerade, které může do konečného pořadí silně promluvit, nechal bych si pro jistotu malé manévrovací pole…

Grafika: 5/5
Zvuky: 3/5
Hudba: 4/5
Hratelnost: 5/5
Dle nadšené recenze může být divné, že jsem hře nedal nejvyšší hodnocení, zvlášť, když jsem jí pasoval do pozice současného krále akčních RPG. Plný počet bodíků však nenasbírala...
Celkové hodnocení: 4/5

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A