Revoluce v on-line hraní na dohled?

Svoboda. Definovat tento pojem je těžké již v našem "reálném" světě, natož pak osvětlit ho ve světě herním. Jistě by to vydalo na samostatný článek, ne-li více, uvážíme-li, že v době před deseti lety ještě něco takového jako "naprostá svoboda pohybu" ve hrách neexistovalo. Jak tedy chápat nově připravovanou masivně multiplayerovou lehce strategickou RPG jménem Dark Zion s umělým přízviskem "naprostá svoboda hráčova rozhodování a konání"?
Revoluce v on-line hraní na dohled?
Svoboda. Definovat tento pojem je těžké již v našem "reálném" světě, natož pak osvětlit ho ve světě herním. Jistě by to vydalo na samostatný článek, ne-li více, uvážíme-li, že v době před deseti lety ještě něco takového jako "naprostá svoboda pohybu" ve hrách neexistovalo (a považme oproti tomu např. oba Fallouty). Jak tedy chápat nově připravovanou masivně multiplayerovou lehce strategickou RPG (uf, to je taky popis) jménem Dark Zion s umělým přízviskem "naprostá svoboda hráčova rozhodování a konání"? Její stvořitelé, mladá herní společnost jménem Wombat Games, zaměřená pouze a jen na multiplayerové hry, ji dokonce popisují jako "jedinou opravdovou internetovou RPG hru". Zatím je ve stadiu značného rozpracování a stále hledá distributora, a tak nejsou k dispozici ani screenshoty, pouze nějaké ty artworky, které můžete vidět tady kolem.

Dark ZionDark Zion

Z příběhu vyplívá přibližně to, že jste člověk, který se jednoho dne probudí v Pekle. Peklo zde znamená gigantické podzemní vězení, které je ovládáno neznámým zlem. Vám se ale podaří uprchnout, potkat při tom všem i další uprchlíky, a nastává chvíle rozhodování - vydat se na zpustošený povrch či zůstat v toxickém podzemí? Podle toho jak se rozhodnete, bude se dále vyvíjet osud vaší skupiny. Můžete třeba na povrchu založit nové společenství, základ budoucí civilizace. Nebo také nemusíte. Vše záleží pouze na vás a vašem úsudku. Časem se vynoří další otázky - "Kdo jsme? Co je vlastně Peklo?" a další. Tak je zajištěna kontinuita příběhu i při samotném hraní.

Dark ZionDark Zion

Svět, ve kterém se bude vše odehrávat, je ucelený, není rozdělen na zóny či kraje. Je také 100% hráči deformovatelný ale sám se také mění (v závislosti na osídlení). To je další ze známek oné "svobody". Je zajímavé, že ve hře nebudou žádné NPC postavy. Každý bude sám za sebe. Vše se bude dít dle vůle hráčů. Nic nebude regulováno ani potlačováno. Smrt bude znamenat prostě smrt, nikoliv pouze jakýsi "trest", jak to často bývá. Vlastně to bude docela pěkná studie dnešní společnosti (resp. věkové skupiny mezi 15 - 25 lety) - jak se bude svět vyvíjet bez jakéhokoliv zásahu "zeshora"? Jak se bude vyvíjet společnost bez jakéhokoliv nastaveného cíle (nebudou totiž přítomny ani žádné předem dané questy)? Inu, toť otázka. Ohromnou důležitost zde bude mít samozřejmě spolupráce - stejně jako ve všech dnešních on-line hrách, ale vlastně i v životě - jedinec samotný nemá šanci. Musí se sdružovat a chytře uzavírat spojenectví tu s tím a támhle s oním. Jinak se nebude moci dále rozvíjet.

Dark ZionDark Zion

Ve hře bude z počátku přítomna pouze jediná rasa, a to lidská (samozřejmě že se však sem tam najdou nějaké rostliny, zvířata či hmyz). Postupem času bude ale možné získávat nové "odrůdy" jakýmsi mutováním.

Protože jsou Wombat Games tvořeny téměř výhradně multiplayerovými odborníky (kteří se podíleli na tvorbě např. Ultima Online: The Second Age), dá se očekávat, že Dark Zion bude velkou změnou v on-line hrách. Možná že ne zrovna revoluce, ale něco docela blízko.

Nejnovější komentáře