Řežba na čtvrtou

První byl DOOM, pak přišel Quake a po něm Quake 3: Arena. Co ale přijde po něm? Doom 3? Jistě. Ale také PlanetSide. PlanetSide však bude něco docela jiného. Něco, co jsme dosud neviděli ani nehráli. Bude to MMFPS... Zkratky se nám zkrátka nedají zkrátka a zkracují, co jen zkrátit jde, takové jsou to mrchy. Jejich využití je zřejmé – ušetřit místo.
První byl DOOM, pak přišel Quake a po něm Quake 3: Arena. Co ale přijde po něm? Doom 3? Jistě. Ale také PlanetSide. PlanetSide však bude něco docela jiného. Něco, co jsme dosud neviděli ani nehráli. Bude to MMFPS... Zkratky se nám zkrátka nedají zkrátka a zkracují, co jen zkrátit jde, takové jsou to mrchy. Jejich využití je zřejmé – ušetřit místo.

MMFPS - neboli massively multiplayer first-person shooter. A nebude, jak by se dalo čekat, od id Software, nýbrž od dnes již multiplayerově veleproslavené společnosti Verant Interactive (Everquest, Sovereign, a další). O co půjde? Bude to mix. Mix takřka všech žánrů - hráči zde najdou jak prvky RPG, tak i strategie a samozřejmě neopomenutelné akce (té hlavně).

Boj a válčení je alfou a omegou celého tohoto herního projektu jménem PlanetSide. Vše začíná tím, že si hráči vyberou postavu a jeden z vojenských konglomerátů, ke kterému se chtějí (reps. musí) přidat. Poté se nechají ohromným vojenským transportérem vysadit na některém kontinentu jedné z mnoha planet, na kterých pak budou prožívat své fantastické válečné dobrodružství. Pak už vše záleží pouze na hráči samotném - zda se přidá k nějaké již existující bojové skupině či se stane "osamělým vlkem" toulajícím se bezcílně vyprahlou (s "vyprahlou to" zní lépe, což?:) krajinou. Může se pak stát, že třeba narazí na nějakou osamělou bojůvku, kde buďto chrabře (ale možná i tiše) zhyne či se naopak stane všemi opěvovaným hrdinou, bude dosazen na místo velitele vítězné skupiny, a ta se pak bude dále rozrůstat, a později již bude vést bojové akce hodné pojmenování "velkolepá nezapomenutelná bitva". Jeho postava se bude vyvíjet, bude získávat nové zkušenosti a schopnosti (podobně jako v nějakém RPG), a hráč bude muset nasadit i takticko-strategické myšlení, když už půjde o vskutku rozsáhlé konflikty. Samozřejmě že toto je pouze jeden z možných scénářů - existují jich stovky a tisíce (např. že se stanete obráncem nějaké základny či naopak budete jakousi obléhat, a další a další). Bojovat se samozřejmě bude množstvím zbraní v početných různorodých prostředích na nejrůznějších planetách. Dokonce bude možné používat i kdejaká vozidla a jiné stroje, jejichž vlastnosti a fyzikální model by měly odpovídat skutečnosti. Milovníci realismu se taktéž dočkají změn prostředí a počasí.

PlanetSidePlanetSide

A co že je vlastně cílem hry? No samozřejmě vybojovat pro svůj konglomerát co největší území (nejlépe obsadit celý kontinent (mimochodem až 8km čtverečních v reálu!) nebo rovnou planetu). Protože však každý chce pro svou stranu to nejlepší (nebo by alespoň měl chtít), situace se neustále mění, boje probíhají bez přestání, a tak si nikdy nemůžete být jisti, jak to všechno vlastně dopadne. To dává PlanetSide ohromný herní náboj, jiskru, která přitáhne obrovské množství hráčů dychtících po konfliktu (a že jich je!).

Grafika je ztvárněna pomocí vlastního 3D enginu Verantu, který by měl umožnit komukoliv kdekoliv hrát stejně kvalitně a bez jakýchkoliv rušivých prodlev (to samé samozřejmě platí i pro síťový kód hry). Jen tak mimochodem - každý, kdo se na PlanetSide podílí, je prý ohromným fandou FPS her, takže se nikdo nemusí bát, že by na této hře pracovali ti nesprávní lidé, to zdaleka ne.

Krátce řečeno: Verant opět boduje.

Váš názor Další článek: Hry pro rok 2001: díl první – strategie

Témata článku: , , , ,