Rise of the Tomb Raider: druhé zrození

Lara se vrací a ve svém nejnovějším dobrodružství spojuje tradici značky a akční pojetí nedávného restartu.

To, že něco přežijete ještě neznamená, že vás to nezmění. Lara Croft a pár jejich přátel nakonec sice z hrůzných japonských ostrovů a spárů nesmrtelné bohyně Himiko vyvázli, ale to ještě neznamená, že mají pokoj. Příběh a samozřejmě i úspěšná série ale musí pokračovat. Restartovaný Tomb Raider totiž nejen sbíral ceny, ale nakonec se také i zaplatil a tak je jeho pokračování pro autory z Crystal Dynamics takřka povinností. Povinností, které se zhostili více než ochotně a po vyslechnutí všech fanouškovských výtek nám poprvé skutečně odhalují lařino nové dobrodružství.

Ruská zima

Vítejte v Rusku! V zemi medvědů, vlků, vodky, ekonomické recese i mongolských tajemství. Správně tušíte, že nás sem přivádí právě to naposled zmíněné, ale dost možná dojde i na trochu té vodky. Ona nám totiž Lara stále ještě nedorostla a ačkoli už není tou křehkou lolitkou, neohroženou majitelkou pětek také není. Zato je ale na půl nervově zhroucená a svým okolím zcela nepochopená. Zkrátka ideální oběť alkoholové závislosti. Ono povídačky o nesmrtelné bohyni asi většině lidí příliš po chuti nejsou.

517921026.jpg

Jelikož tahle série už ale má časovou osu a její konec načrtnutý, Lara samozřejmě zatíná zuby a v Rusku hledá důkazy, že to co zažila na japonských ostrovech není pouze výplodem její fantazie. Žádná vodka, nýbrž ztracené město mongolů, které je podobně jako Yamatai spojeno nejen s kultem nesmrtelných duší, ale také samozřejmě s mnoha a mnoha problémy v čele se záhadnou korporací Trinity.

 

Lara je konečně hybatelem děje, který dobrodružství sám vyhledává a podle slov tvůrců dojde i na pro sérii tolik typické mísení kultur, míst a nálad

 

Zkrátka klasický Tomb Raider, který se na přání fanoušků původních her trošku více přibližuje originální myšlence. Lara je konečně hybatelem děje, který dobrodružství sám vyhledává a podle slov tvůrců dojde i na pro sérii tolik typické mísení kultur, míst a nálad. Slíbeny jsou minimálně dvě zcela diametrálně odlišné lokace. Hovořit se sice zatím může pouze o ruském Sibiři, ale producent Alexander Hughes slibuje, že se skutečně podíváme do vícero koutů planety Země.

517920277.jpg Screen+Shot+2015-02-04+at+10.25.11+AM.png Screen+Shot+2015-02-04+at+11.42.28+AM.png

Větší a lepší

Jedním dechem ovšem také dodává, že ani samotná Sibiř není pouze o nekonečných pláních a sněhu. Lara má podle všeho navštívit také lokace evokující spíše vyprahlé pouště a stejně jako v případě předchozí hry dojde i na velký počet jeskyní. Bohužel ale zatím není jasné, zda se třeba do hry znovu vrátí všemi tolik oblíbené rodinné sídlo Croftových.

Zato ale v Tomb Raideru hlásí návrat většina principů viděných před dvěma lety včetně náhodně rozesetých táborů se zásobami. Ty opět budou fungovat jako místo, kde si Lara vyrobí nové věci a také se psychicky připraví na malou válku nejen s tajemnou korporací, ale také s přírodou a vlastním psychickým stavem. Aby to ale neměla tak těžké, nadělí jí tvůrci plno novinek a možností, jak se se všemi překážkami na cestě k nesmrtelnosti vypořádat. Ostatně už se nejedná o ztroskotance, nýbrž o lehce nezkušenou vykradačku hrobek.

Už tak akční nové pojetí tedy dostane v Rise of the Tomb Raider ještě dynamičtější rozměr. Dle slov samotných tvůrců by hra měla hledat křehkou rovnováhu mezi tichým postupem a akcí, přičemž by ale stealth vždy měl vyústit v souboj. Ono někdy ty nové luky a další vychytávky asi budeme muset vyzkoušet a během schovávaní se v trávě to asi nebude.

 

Nový Tomb Raider se s trochou nadsázky dá přirovnat třeba ke druhému dílu Assassin's Creed

 

A ano, opravdu jsme se nespletli a těch luků bude více. Stejně tak totiž přibude i věcí k sesbírání a logicky také autoři rozšíří systém craftění a RPG prvků. Nový Tomb Raider se totiž s trochou nadsázky dá přirovnat třeba ke druhému dílu Assassin's Creed. Oba dva tituly rozvíjejí zajímavé myšlenky svých předchůdců takovým způsobem, aby bezezbytku dávaly smysl v kontextu doby a zároveň se vyhýbají všem výrazným chybám svých předchůdců.

novy-game-informer-predstavi-r-94986-4402582.jpg

Microsoft vytáhl šrajtofli

V případě letošního lařina dobrodružství jde hlavně o ono palčivé zasazení do kulturního okruhu zcela neznámého a nezajímavého a pak samozřejmě o přehnaně akční repetetivnost. Právě tu má novinka rozbít daleko větší fixací na dynamické filmové vyprávění. Kdyby to ale nepomohlo, pořád tady je také velké množství možností, jak ke hraní přistupovat.

Lara totiž umí spoustu nových vychytávek včetně plavání a lezení po stromech, což jí umožní uchopit souboje pokaždé z trošku jiného úhlu. Navíc toho moc ani nevydrží a tvůrci slibují, že se hra ani ve svém závěru nezvrtne v šílenou third-person střílečku s lukem namísto kulometu. Namísto toho se naopak fandové mají těšit na větší příklon k tradiční hratelnosti s větším podílem lezení a logiky.

10257619_10152982434393400_2930631148022343196_o.jpg

Škoda jen, že to všechno zatím uvidí pouze majitelé Xbox One a pomalu dožívajícího Xbox 360. Až někdy příští rok se údajně dočkají také hráči na Playstationu 4 a PC. To čekání snad ale za to bude stát. Zatím tomu totiž všechno nasvědčuje!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
9 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

9 věcí, které ve hrách zaručeně zvedno…

Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

22.  9.  2017 | | 9 N/A
Project Cars 2: závodní hra roku? (recenze)

Project Cars 2: závodní hra roku? (rec…

Na startovní čáru se nám řadí letošní první velký favorit na titul závodní hry roku 2017. Alespoň tedy papírově. Dlouho očekávané pokračování závodního simulátoru Project Cars je na světě. Jak tedy dopadl?

včera | | 17 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A