Rise of the Tomb Raider: druhé zrození

vytisknout velikost písma
Lara se vrací a ve svém nejnovějším dobrodružství spojuje tradici značky a akční pojetí nedávného restartu.

To, že něco přežijete ještě neznamená, že vás to nezmění. Lara Croft a pár jejich přátel nakonec sice z hrůzných japonských ostrovů a spárů nesmrtelné bohyně Himiko vyvázli, ale to ještě neznamená, že mají pokoj. Příběh a samozřejmě i úspěšná série ale musí pokračovat. Restartovaný Tomb Raider totiž nejen sbíral ceny, ale nakonec se také i zaplatil a tak je jeho pokračování pro autory z Crystal Dynamics takřka povinností. Povinností, které se zhostili více než ochotně a po vyslechnutí všech fanouškovských výtek nám poprvé skutečně odhalují lařino nové dobrodružství.

Ruská zima

Vítejte v Rusku! V zemi medvědů, vlků, vodky, ekonomické recese i mongolských tajemství. Správně tušíte, že nás sem přivádí právě to naposled zmíněné, ale dost možná dojde i na trochu té vodky. Ona nám totiž Lara stále ještě nedorostla a ačkoli už není tou křehkou lolitkou, neohroženou majitelkou pětek také není. Zato je ale na půl nervově zhroucená a svým okolím zcela nepochopená. Zkrátka ideální oběť alkoholové závislosti. Ono povídačky o nesmrtelné bohyni asi většině lidí příliš po chuti nejsou.

517921026.jpg

Jelikož tahle série už ale má časovou osu a její konec načrtnutý, Lara samozřejmě zatíná zuby a v Rusku hledá důkazy, že to co zažila na japonských ostrovech není pouze výplodem její fantazie. Žádná vodka, nýbrž ztracené město mongolů, které je podobně jako Yamatai spojeno nejen s kultem nesmrtelných duší, ale také samozřejmě s mnoha a mnoha problémy v čele se záhadnou korporací Trinity.

 

Lara je konečně hybatelem děje, který dobrodružství sám vyhledává a podle slov tvůrců dojde i na pro sérii tolik typické mísení kultur, míst a nálad

 

Zkrátka klasický Tomb Raider, který se na přání fanoušků původních her trošku více přibližuje originální myšlence. Lara je konečně hybatelem děje, který dobrodružství sám vyhledává a podle slov tvůrců dojde i na pro sérii tolik typické mísení kultur, míst a nálad. Slíbeny jsou minimálně dvě zcela diametrálně odlišné lokace. Hovořit se sice zatím může pouze o ruském Sibiři, ale producent Alexander Hughes slibuje, že se skutečně podíváme do vícero koutů planety Země.

517920277.jpg Screen+Shot+2015-02-04+at+10.25.11+AM.png Screen+Shot+2015-02-04+at+11.42.28+AM.png

Větší a lepší

Jedním dechem ovšem také dodává, že ani samotná Sibiř není pouze o nekonečných pláních a sněhu. Lara má podle všeho navštívit také lokace evokující spíše vyprahlé pouště a stejně jako v případě předchozí hry dojde i na velký počet jeskyní. Bohužel ale zatím není jasné, zda se třeba do hry znovu vrátí všemi tolik oblíbené rodinné sídlo Croftových.

Zato ale v Tomb Raideru hlásí návrat většina principů viděných před dvěma lety včetně náhodně rozesetých táborů se zásobami. Ty opět budou fungovat jako místo, kde si Lara vyrobí nové věci a také se psychicky připraví na malou válku nejen s tajemnou korporací, ale také s přírodou a vlastním psychickým stavem. Aby to ale neměla tak těžké, nadělí jí tvůrci plno novinek a možností, jak se se všemi překážkami na cestě k nesmrtelnosti vypořádat. Ostatně už se nejedná o ztroskotance, nýbrž o lehce nezkušenou vykradačku hrobek.

Už tak akční nové pojetí tedy dostane v Rise of the Tomb Raider ještě dynamičtější rozměr. Dle slov samotných tvůrců by hra měla hledat křehkou rovnováhu mezi tichým postupem a akcí, přičemž by ale stealth vždy měl vyústit v souboj. Ono někdy ty nové luky a další vychytávky asi budeme muset vyzkoušet a během schovávaní se v trávě to asi nebude.

 

Nový Tomb Raider se s trochou nadsázky dá přirovnat třeba ke druhému dílu Assassin's Creed

 

A ano, opravdu jsme se nespletli a těch luků bude více. Stejně tak totiž přibude i věcí k sesbírání a logicky také autoři rozšíří systém craftění a RPG prvků. Nový Tomb Raider se totiž s trochou nadsázky dá přirovnat třeba ke druhému dílu Assassin's Creed. Oba dva tituly rozvíjejí zajímavé myšlenky svých předchůdců takovým způsobem, aby bezezbytku dávaly smysl v kontextu doby a zároveň se vyhýbají všem výrazným chybám svých předchůdců.

novy-game-informer-predstavi-r-94986-4402582.jpg

Microsoft vytáhl šrajtofli

V případě letošního lařina dobrodružství jde hlavně o ono palčivé zasazení do kulturního okruhu zcela neznámého a nezajímavého a pak samozřejmě o přehnaně akční repetetivnost. Právě tu má novinka rozbít daleko větší fixací na dynamické filmové vyprávění. Kdyby to ale nepomohlo, pořád tady je také velké množství možností, jak ke hraní přistupovat.

Lara totiž umí spoustu nových vychytávek včetně plavání a lezení po stromech, což jí umožní uchopit souboje pokaždé z trošku jiného úhlu. Navíc toho moc ani nevydrží a tvůrci slibují, že se hra ani ve svém závěru nezvrtne v šílenou third-person střílečku s lukem namísto kulometu. Namísto toho se naopak fandové mají těšit na větší příklon k tradiční hratelnosti s větším podílem lezení a logiky.

10257619_10152982434393400_2930631148022343196_o.jpg

Škoda jen, že to všechno zatím uvidí pouze majitelé Xbox One a pomalu dožívajícího Xbox 360. Až někdy příští rok se údajně dočkají také hráči na Playstationu 4 a PC. To čekání snad ale za to bude stát. Zatím tomu totiž všechno nasvědčuje!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu vyráží dech (galerie)

Umělecké pojetí hry Hellblade opravdu …

Akční fantasy thriller Hellblade možná plachtí u většiny pod radarem. To by ale byla osudová chyba.

23.  7.  2017 |
10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switch ještě počkat

10 důvodů, proč s koupí Nintendo Switc…

Nintendo Switch je velmi zajímavá konzole, což nás inspirovalo k článku o tom, proč byste si tuto konzoli měli koupit. Z jiného úhlu pohledu však trpí mnoha chybami, kvůli kterým byste si ji naopak určitě kupovat neměli.

17.  7.  2017 | | 5 N/A
Apple znovuobjevil rozšířenou realitu. Vývojáři už předvádí parádní aplikace

Apple znovuobjevil rozšířenou realitu.…

Apple pravděpodobně přetransformuje další důležitý segment - rozšířenou realitu.

16.  7.  2017 | | 2 N/A
Virtuální realita na E3: nejzajímavější pecky veletrhu

Virtuální realita na E3: nejzajímavějš…

Na letošní E3 se nezapomnělo ani na fanoušky virtuální reality. Na konferencích se jim sice nevěnovalo valné množství pozornosti, ale i tak se mezi oznámenými tituly objevilo pár dobře vypadajících kousků. Je libo pecky od Bethesdy jako je Fallout nebo Doom ve VR? A co takhle nějaké exkluzivity na PSVR? To všechno tady najdete.

14.  7.  2017 |
10 důvodů, proč běžet do obchodu pro Nintendo Switch

10 důvodů, proč běžet do obchodu pro N…

Nintendo Switch představuje nový svěží herní zážitek, který se velmi liší od hraní na Xbox One a PS4. Přinášíme vám 10 důvodů, proč byste si tuto konzoli měli koupit.

12.  7.  2017 | | 16 N/A
Herní agenda: výhled na sportovní a závodní pecky roku

Herní agenda: výhled na sportovní a zá…

Jako každý rok nás čeká na podzim nálož sportovních her. Čeká nás letos nějaké extra překvapení, nebo prostě dostaneme „jen“ další díly již zaběhlých značek? Čtěte dál a dozvíte se více!

20.  7.  2017 |
Wolfenstein: The New Order, aneb proč rádi střílíme nácky (galerie)

Wolfenstein: The New Order, aneb proč …

Wolfenstein: The New Order nám v roce 2014 připomněl, že zabíjení nacistů je jednou z nejzábavnějších herních činností. Připomeňme si ho galerií před tím, než vyjde druhý díl.

včera | | 7 N/A
Humble Bundle má vynikající nabídku na hry od Telltale

Humble Bundle má vynikající nabídku na…

Slevové akce na hry jsou běžné a občas máte dokonce pocit, že se prodejci snad zbláznili. Momentálně se to stalo obchodu Humble Bundle, který prodává hry od Telltale za vynikající ceny.

20.  7.  2017 |