Robin Hood: Legenda Sherwoodu – první dojmy

Jsem statný, mrštný a udatný Robin Hood, ha ha, kdo je víc? Něco takového by mohly pět sličné panny při shlédnutí intra nové takticko-akční hry Robin Hood, z níž vám dnes přinášíme první dojmy. Sundejme tedy zelené čapky, opřete luk a pusťte se do čtení nad žejdlíkem medoviny!
Robin Hood: Legenda Sherwoodu – první dojmy

Zprvu jsem k Robinovi přistupoval s určitou nedůvěrou. Grafika je sice relativně velmi pěkná, ale svým způsobem i přeplácaná a těžko se v ní orientuje, alespoň zpočátku. Mé pozdější dojmy už ovšem byly o poznání více kladné – hra je jakousi odlehčenou verzí slavných Commandos, jen… v hlavních rolích tu nevystupuje banda novodobých špinavců schopných všeho, ale banda středověkých špinavců schopných… taktéž všeho. Možná s tím rozdílem, že zde je jedna opravdu vůdčí postava, kterou je právě středověký a bájemi opředený Robin Hood.

Vzhledem k podobnosti obou her si neodpustím občasná srovnání. Zatímco v Commandos vstupujete do příběhu již s kompletním týmem, zde si jej musíte nejprve vytvořit – narekrutovat z vesničanů. Jedná se tedy spíše o verbování armády než o vytvoření týmu, ve kterém by každý člen byl specializován na něco jiného. Na lehkou a střední obtížnost, na kterou jsem hru zkoušel se vám občas stane, že stráž stojící zády nezaregistruje, když si v podhradí vyřizujete účty s jeho spolubojovníky. Na jednu stranu to lze chápat jako nedostatek hry, na stranu druhou je taková slepota občas ku prospěchu věci, resp. hratelnosti.

Robin Hood Robin Hood

Robin Hood Robin Hood

U Commandos stačilo, pokud vás některý z nepřátelských vojáků zahlédl a většinou to znamenalo konec hry – seběhly se posily i z těch nejvzdálenějších koutů a vaše skupinka byla takřka bez šance. To vedlo k tomu, že každou akci bylo třeba precizně naplánovat do posledního kroku, jinak hrozil krach a nezdar. U Robina je to jiné. Díky výše zmíněné občasné slepotě si nemusíte dávat tak dobrý pozor a šípy, kterými je vybavena asi polovina nepřátelských vojáků nejsou naštěstí tak účinné jako kulky německých vojáků – Robin má klasický ukazatel života a 3 zásahy šípem dokáže přežít.

Hra je také posunuta směrem k větší akci. Bez větších obtíží tak Robin dokáže zlikvidovat skupinku třeba i pěti nepřátelských vojáků. Bezpečnější je samozřejmě používat luk, ale i přesila tři na jednoho se dá zvládnout pomocí Robinova meče. Zajímavý je způsob ovládání ručních zbraní. Vše začíná tím, že kliknete na vojáka, kterého chcete napadnout. Robin na něj zaútočí a teď je jen na vás, jak se s ním dokážete vypořádat. Boj totiž neprobíhá automaticky, ale je řízen vámi, resp. pohybem vaší myši, která po obrazovce kreslí ukazatel ve tvaru tahu myší. To je docela důležité, protože různé tahy způsobují různé údery. Pokud táhnete myší přímo k protivníkovi, provede Robin přímý výpad, pokud chcete seknout ze strany, stačí namalovat čáru zleva či zprava směřující k protivníkovi. Pokud chcete zaútočit s otočkou o 360 stupňů, stačí nakreslit kolečko atd. Hra se díky tomuto zajímavému způsobu bojování stává ještě o něco zábavnější a hratelnější.

Robin Hood Robin Hood

Stejně jako u Commandos, i zde si můžete zapnout pole „dohledu“ nepřátelských vojáků. To je užitečné zejména ve chvíli, kdy se v blízkosti některého z nich chcete proplížit, případně se k němu nepozorovaně dostat a omráčit ho.

Článek je koncipován jako krátké první dojmy, tudíž jsme už prakticky na konci. Vzhledem mi Robin tak trochu připomíná své animované dvojče z filmu Shrek, což mě přivádí k myšlence – jen škoda, že v té hře není aspoň špetka vtipu… Tedy alespoň během několika prvních misí.

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 29 N/A
Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fotorežimu krásy peruánské džungle

Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fot…

Nejnovější Tomb Raider možná není nabitý akcí, jako historický výlet do Mayské minulosti však poslouží skvěle.

23.  9.  2018 | | 1 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky, žádná akce (recenze)

Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky…

Reboot Tomb Raidera dospěl do svého zdárného konce a nám chybí jeho začátek.

14.  9.  2018 | | 9 N/A