Rocket League: bláznivý fotbal bez kopaček (recenze)

Pokud vás omrzely klasické fotbalové simulátory typu FIFA nebo konkurenční PES a stále máte touhu po tomto sportu, zkuste trochu netradiční pojetí ve světě Rocket League.

Fanoušci tohoto světoznámého sportu si jistě nemohou stěžovat, že by neměli co hrát. EA Sports i Konami nám každoročně přináší nové a nové tituly ze svých továren na úspěch. Každoročně nás ovšem překvapí možná tak drobná změna grafiky, vylepšení detailů obličejů, změny v týmech, nové módy atd. Ale co takhle dát si pořádnou změnu? Chlapci a děvčata ze studia Psyonix si řekli, že tento krok udělají.

Vznikla z toho naprosto šílená a také originální "fotbalová" hra, ve které se pomocí autíčka, vypadající jako na dálku ovládaná hračka, snažíte dostat obří balon do soupeřovy brány. Jednoduše řečeno, jedna se o klasický fotbal na hřišti se dvěma háčky. První jsou již zmiňovaná autíčka a druhým je možnost jezdit po stranách hřiště a pokud vám to bude k něčemu platné, můžete se vydat i na strop. Konceptu hry jsme si mohli všimnout již v Sonicu a nebo také v módu pro hru Counter-Strike.

Ovládání hry vám dovolí s autíčkem manipulovat a pohybovat jak do všech stran, tak s ním třeba i vyskočit do vzduchu

Hra probíhá v obří aréně, která je uzavřená a nejsou v ní, kromě branky, žádné hrany, což vám dává skoro neomezenou možnost pohybu. Ovládání hry vám dovolí s autíčkem manipulovat a pohybovat jak do všech stran, tak s ním třeba i vyskočit do vzduchu nebo udělat kotoul taktéž do jakékoliv strany. Zápas začíná tak, že míč je umístěn doprostřed arény a hráči mají za úkol dostat se k němu co nejrychleji a odrazit ho na místo, ze kterého mají ideálně nejlepší palební pozici.

Titul nabízí extrémně návykovou hratelnost a s připravovanými DLC i další bláznivé arény a módy. Klasicky ovšem platí, že je potřeba pořádně přemýšlet a hlavně si projít tutoriál. Ze začátku se do míče budete těžko trefovat a budete působit dost neohrabaným dojmem. Nenechte se ovšem zmást! Stačí hře věnovat hodinku nebo dvě času, naučit se základy a poté vám ochotně nabídne klidně i stovky hodin zábavy. Nejvíce se samozřejmě pobavíte s partou kamarádů i při hře na rozdělené obrazovce.

Doposud jsem popisoval pouze online mód, ale ten vlastně představuje hlavní část hry. Je zde i singleplayer a již zmiňované tutoriály, ale bohužel hra pro jednoho hráče není příliž chytlavá a hlavně je i na obtížnost "Pro" dost jednoduchá. Zde je třeba se zamyslet a soucítit trochu s vývojáři, protože naprogramovat dokonale umělou inteligenci na takto bláznivou hru je snad nemožné. V módu sezóny si ovšem zahrajete kompetitivní zápasy a lze zde objevit trochu vítězného ducha. Stále ale platí to stejné, jako u klasického zápasu.

Singleplayer a trénink je proto naprosto dokonalý na vyzkoušení si všech odrazů, naučení se ovládání a prostě prozkoumání toho, co si s autíčkem můžete dovolit. Pravá zábava vás ovšem čeká v režimu online. Právě zde máte na výběr z módů 1v1, 2v2, 3v3 a bláznivého módu Chaos, kde se potká v jedné aréně až 8 hráčů v souboji 4v4.

Ovšem je třeba poznamenat, že záleží na jaké úrovni se momentálně nacházíte, protože hráči do levelu 8 v tomto módu většinou jen bezhlavě naráží do balónu a vše je potom o náhodě. Proto vůbec není nic zvláštního, pokud všechny góly co dostanete, pochází od spoluhráče.

Dostupné pro: PC, PS4
Žánr: Sportovní | Sportovní arkáda
Výrobce: Psyonix
Začátek prodeje: 7. července 2015
  • Online režim
  • Split-screen
  • Cross-platform hraní
  • Originální nápad
  • Návykovost
  • Slabší hra pro jednoho

Rocket League je prostě bláznivá předělávka fotbalu, která se snad ani slovy nedá pořádně popsat. Nejlepší je podívat se na rozličné záběry nebo to prostě zkusit. Hra je na PC ve službě Steam dostupná pro "Family Sharing", takže pokud nějaký váš kamarád již titul vlastní, určitě se s ním můžete domluvit. Dávejte ovšem pozor. Tento fotbálek s autíčky je neskutečně návykový a necelých 20 eur z vaší peněženky poté poletí hodně rychle. Na PS4 je nyní hra prostřednictvím služby PS Plus dostupná dokonce zcela zdarma. Tak na co čekáte?