Rockstar o GTA V, úpravách, přestřelkách a dalších chuťovkách

Imran Sarwa , producent titulu GTA V, se rozpovídal o nově zpracovaných přestřelkách, soubojích na blízko, umělé inteligenci a přiblížil různorodé možnosti úprav.

Poslední prezentované video ze hry Grand Theft Auto V oslnilo celý herní svět a nejeden hráč po shlédnutí hledal ještě nějakou tu chvilku bradu pod stolem, protože tak velkou rozmanitost nečekal asi ani ten největší fanoušek série. Po zveřejnění videa ovšem na hlavu vývojářů padl nespočet otázek a na některé z nich se rozhodl odpovědět portálu CVG Imran Sarwar, producent hry.

Takže popořadě. Od základu byl překopán systém střelby, který si vypůjčí to nejlepší z her GTA IV, Red Dead Redemption a Max Payne 3. Akce díky tomu bude dynamičtější, plynulejší a hlavně zábavnější, protože systém míření je vypůjčen z famózního RDR a plynulost přemisťování z krytu do krytu z třetího Maxe, což snad ani nemůže dopadnout špatně. Zapomeňte proto na automatické protivné míření z GTA IV a prkenné krytí za překážkami, ze kterého se nejednou zvýšil srdeční tep.

d7798628-84480.jpg e3545293-84479.jpg e6e161bf-84478.jpg

K zábavným přestřelkám potřebujete pochopitelně různorodý sortiment zbraní, mezi nimiž si každý najde tu svoji mašinku na hraní...tedy spíše na zabíjení. Arzenál zde bude zastoupen ve vší parádě, od granátů přes pistole a samopaly až po odstřelovací pušky nebo rotační kulomet. Navíc vše jde modifikovat podle stylu hraní každého jedince, tichošlápek dokoupí na pistoli tlumič nebo k pušce lepší optiku, při "rambo" stylu zase ověšíte zbraň pomocnými úchyty a zvolíte prodloužené zásobníky.

adfe6256-84475.jpg

Zcela od pídi je postavena AI nepřátel, kteří už si nenajdou jedno místo, kde budou čučet po celou dobu přestřelky, ale intenzivně se budou přesouvat ze strany na stranu a hledat si vhodné místo pro opětovnou palbu, více se přizpůsobí prostředí. Na tuhosti přestřelky má vliv i typ nepřátel, SWAT jednotka bude totiž pochopitelně více organizovaná a smrtelně přesnější oproti gangsterům z ulice, kteří to budou šít lidově řečeno hezky od boku.

6a5ca440-84477.jpg 8736edf3-84506.jpg 9dbe34b3-84507.jpg

To samé platí i o spolubojovnících, kteří okamžitě reagují na dění kolem. Například za Frenklina v honičce řídíte automobil, přičemž Trevor v roli spolujezdce kosí vše kolem sebe a když se rozhodnete přepnout do kůže Trevora, tak se Frenklina ujme v té dané situaci okamžitě AI, která hned vypočítá dění kolem vás a zhostí se role šoféra.

Další zajímavostí je bezpochyby to, že každá se tří zastoupených postav se v přestřelce chová jinak. Trevor se pohybuje svižněji a volí agresivnější způsob, oproti tomu třeba zase lenivější Michael preferuje poklidné ostřelování z dálky. Dále ovšem každý disponuje jinými vlastnostmi, které půjdou navíc vylepšovat, ať už jde o počet nesoucích nábojů, přesnost střelby, zpětný ráz zbraně a tak dále. Třeba přesnější střelbu vylepšíte na střelnici. V rozhovoru byla nakousnuta speciální vlastnost Franklina, který dokáže zpomalit čas během jízdy.

36c93a08-84508.jpg

Reorganizace se dočkal i soubojový systém. Ten se přesunul od statických bojů k totální volnosti, kde konečně můžete zaútočit na kohokoliv odkud uznáte za vhodné a jakýmkoliv způsobem. Pro představu podobně jako v bláznivé sérii Saints Row. Taktéž už nepřijdete o pracně koupenou zbraň kvůli nedostatku nábojů jako v GTA IV, kde ji Nico s klidným svědomím zahodil. Teď zbraň v inventáři zůstane už do konce hry.

0a29e80a-84509.jpg 1ceea384-84511.jpg 21f44fcb-84510.jpg

Grand Theft Auto V opět navrátí možnost upravovat své plechové miláčky, a to ve vší parádě, protože zde bude dohromady něco kolem tisíce možností, jak si potunit auto nebo motorku podle představ. Koupit lze jiné barvy, spoilery, zvuky troubení, světla, litá kola a mnohem mnohem více. Kromě vizuálního vzhledu půjde ale auto vylepšit i co se týče kvalitnějších brzd, lepšího motoru či větší odolnosti. Proto lze vybavit auto neprůstřelnými pneumatikami či doplňkovou výzbrojí, například malými minami. Třešničkou na dortu je pak fakt, že o auto nepřijdete, pokud ho někde kvůli misi necháte, jelikož si ho můžete vyzvednou později za malý poplatek.

4d7aed9a-84505.jpg

O Grand Theft Auto V se posledních několik dní zajímá většina herního průmyslu, a není divu. Po záběrech ze hry se totiž titul přesunul z fantaskní do zcela realistické oblasti. Všichni ví, jak se bude hrát, jak bude vypadat a jak má působit. A vypadá to zatraceně dobře. V nadcházejících týdnech bychom se měli dočkat dalšího nášupu informací, tentokrát i o multiplayeru. Těšme se.

Zdroj: CVG

Diskuze (10) Další článek: PS4 vás pustí k digitální herní knihovně odkudkoliv

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,