Historie těchto her sahá skutečně hluboko, ještě dříve než na PC jsem se s nimi setkal na velkých Unixových strojích... A byly ještě o něco více hardcore, protože znaky byly jednobarevné.
Nicméně mi v článku chybí jedna informace, kterou bych od něj očekával. Tyto hry jsou z nějakého těžko vysvětlitelného důvodu totiž velmi zábavné, čehož si všimla jedna firma a založila na tom veleúspěšnou hru. Mluvím o Blizzardu a o Diablu. Není to grafika, kvůli které s Diablem strávilo desítky či stovky hodin tolik hráčů, jsou to přesně ty principy, kvůli kterým jsme před lety hráli Moriu, Angband či jiné RL hry.
Kdo hrál nějakou takovou hru dříve, než viděl Diablo, musí mi dát za pravdu - Diablo nemá jedinou originální myšlenku, všechno je vykradeno z těchto her. Město na povrchu, architektura generovaných podzemních levelů (zvláště v Diablu jedničce), roje nestvůr, Diablo číhající někde ve spodních levelech (i když se dříve jmenoval třeba Balrog), Identify, Town Portal, to vše jsou věci, které jsme už deset let dobře znali. Ale Blizzard není hloupý, tak o zdroji raději taktně pomlčel, takže jsem mohl jen nevěřícně vrtět hlavou nad zprávami o originálnosti Diabla.
No nic, to jen pro úplnost informací o těchto hrách. Jinak by to bylo, jako bys v článku o Duně II vynechal informaci o tom, že měla také nějaké následovníky...