To jaké má hra rozlišení nemá v žádném případě co dělat s tím kolik objektů se v jejím prostředí nachází. To je čirý nesmysl. Objekty samotné jsou úměrné grafickému rozlišení, to znamená že když budu mít rozlišení velmi malé, počet objektů v něm zůstane stále stejný, pouze se změní viditelný vzhled jejich textur a jejich celkového vyobrazení.
Platí pravidlo, že čím menší rozlišení, tím horší je kvalita obrazu, o ubývajících objektech zde není řeč. Pokud v některých případech dochází k úbytku viditelných objektů v prostředí, potom je tomu tak kvůli paměti.
Čím více objektů se v prostředí nachází, tím náročnější je jejich vyobrazení, počty objektů tedy zapříčiňují grafickou náročnost, to je ale samostatná kapitola, rozlišení je jiné téma. Spíše hardware jako takový je určujícím limitem počtu objektů, pokud je hardware tedy nedostačující, vysoký počet objektů může být jeho ohrožujícím faktorem. Samozřejmě že kombinace vysokého počtu objektů spolu s velmi vysokým rozlišením může být pro hardware taktéž zásadní. Záleží ale také o jakých objektech konkrétně je vlastně řeč.
Pokud mluvíme o nehybných, stojících krabicích, potom jde o objekty které jsou vlastně součástím samotného prostředí se kterým jsou pevně spjaty, vlastně to ani nejsou opravdové objekty, jde jen o tvarované hrany které objekty připomínají a simulují zároveň. Pokud je ale řeč o objektech, předmětech které jsou pohyblivé, dokáží se fyzicky zničit, rozdělit na několik menších částí a pod. potom jde o objekty které logicky představují mnohem větší grafickou zátěž. I tak je ale jejich rozlišení úměrné tomu co daný hardware dokáže generovat, proto objekty nemizí. Ve hře není nikdy více objektů než kolik je daný hardware schopný unést.