Rozeznáte mezi těmito obrázky rozdíl? 1080p na PS4 vs 900p na Xbox One

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 15

Diskuze k článku

19. 04. 2015 22:59

no na fotce asi ne ale mit vedle sebe dve tv s 1.5m uhloprickou uz by se dalo spekulovat

 |   |  Odpovědět
Osral  |  17. 10. 2014 06:57

Ne rozdíl markntně nepoznám, ale rozdíl v ceně ano a pokud někdo nabízí hru v 900p musí ji zákonitě dát cenově pod PC verzi.

 |   |  Odpovědět
MP  |  14. 10. 2014 01:29

Jestli to autor mysli vazne, tak mam o jeho mysleni jiste pochybnosti. Jak muzeme videt rozdily, kdyz je obrazek s vetsim rozlisenim zmensen?

Myslite, ze uvidite rozdil mezi obrazkem v rozliseni 4K a jinym co ma 5x5 pixelu pokud ten ve 4K zmensim na 5x5 pixelu? Asi tezko....

Pokud chcete aby to srovnani melo nejakou hodnotu, musite mensi obrazek (720p) roztahnout na rozliseni toho vetsiho (1080p) a ne naopak.

 |   |  Odpovědět
doom reveal  |  14. 10. 2014 08:41

přestaňte už porovnavat ty obrazky jak kdyby jste si honily dicky tady autor je troll ani nevi jaky obrazek je lepši je jasne že je lepši s 1080p než 720p čim vyšší rozlišení tim lepši kvalita obrazu nemluvim o 4K jetom to žere hodně vykonu zbytečně

 |   |  Odpovědět
Smash!  |  13. 10. 2014 18:18

To jaké má hra rozlišení nemá v žádném případě co dělat s tím kolik objektů se v jejím prostředí nachází. To je čirý nesmysl. Objekty samotné jsou úměrné grafickému rozlišení, to znamená že když budu mít rozlišení velmi malé, počet objektů v něm zůstane stále stejný, pouze se změní viditelný vzhled jejich textur a jejich celkového vyobrazení.
Platí pravidlo, že čím menší rozlišení, tím horší je kvalita obrazu, o ubývajících objektech zde není řeč. Pokud v některých případech dochází k úbytku viditelných objektů v prostředí, potom je tomu tak kvůli paměti.
Čím více objektů se v prostředí nachází, tím náročnější je jejich vyobrazení, počty objektů tedy zapříčiňují grafickou náročnost, to je ale samostatná kapitola, rozlišení je jiné téma. Spíše hardware jako takový je určujícím limitem počtu objektů, pokud je hardware tedy nedostačující, vysoký počet objektů může být jeho ohrožujícím faktorem. Samozřejmě že kombinace vysokého počtu objektů spolu s velmi vysokým rozlišením může být pro hardware taktéž zásadní. Záleží ale také o jakých objektech konkrétně je vlastně řeč.
Pokud mluvíme o nehybných, stojících krabicích, potom jde o objekty které jsou vlastně součástím samotného prostředí se kterým jsou pevně spjaty, vlastně to ani nejsou opravdové objekty, jde jen o tvarované hrany které objekty připomínají a simulují zároveň. Pokud je ale řeč o objektech, předmětech které jsou pohyblivé, dokáží se fyzicky zničit, rozdělit na několik menších částí a pod. potom jde o objekty které logicky představují mnohem větší grafickou zátěž. I tak je ale jejich rozlišení úměrné tomu co daný hardware dokáže generovat, proto objekty nemizí. Ve hře není nikdy více objektů než kolik je daný hardware schopný unést.

 |   |  Odpovědět
Jakub V.  |  12. 10. 2014 18:45

Tak za chodu poznáte velký kulový... ani na statickým obrázku to velký rozdíl není...

 |   |  Odpovědět
RAV  |  12. 10. 2014 17:43

Tak bud jsem idiot ja a nebo autor. A je klidne mozne, ze jsem to ja tak mi to nekdo vysvetlete. Kdyz si ty obrazky Battlefieldu budu prohlizet v galerii a jsou zmensene na velikost mensi nez 720p, tak jsou samozrejme stejne. A kdyz si je zvetsim tak jsou to jen tri ruzne velke obrazky se stejnou ostrosti. Mely by preci byt roztazene na stejnou velikost 1080p ne?

 |   |  Odpovědět
RAV  |  12. 10. 2014 18:06

A jeste bych chtel dodat, ze porovnavat jen rozliseni je samozrejme trosku mimo. To jsou jen cisilka pro konzolisty. Jako kdyz se do PC sestav davaji grafiky za tisicovku co maji 4GB pameti a BFU si mysli, ze cim vic pameti tim lepsi grafika. Ale je-li jedna konzole schopna zobrazit v 1080p to, co ta druha v 900p, tak to je obrovsky rozdil vykonu.
1920*1080=2073600 1600*900=1440000. To je temer o tretinu vice. A kdyz budou hry na obe konzole ve stejnem rozliseni, tak to muze znamenat mnohem lepsi efekty, vice objektu, vetsi dohled atd.. Takze ma smysl o tom mluvit.


 |   |  Odpovědět
uzivatel_cz  |  12. 10. 2014 21:08

Prave proto je uprava zrovna rozliseni tak oblibena a asi i nejvyhodnejsi - na PS4 se zacili na 1080p a pak se to stahne na XBO se zachovanim ostatních prvku - tretina bodu méně neznamena o tretinu horsi obraz (jak konecne ukazuje i galerie). Na druhou stranu méně objektu, efektu atd. by mělo vetsi dopad a navíc by to bylo i narocnejsi na lidske zdroje, protože by se musely upravovat urovne atd.

 |   |  Odpovědět
doom reveal  |  12. 10. 2014 17:11

obě verze jsou otřesné nejlepši je PC verze

 |   |  Odpovědět
Bohy  |  12. 10. 2014 14:21

Já si myslím že 1080p by mělo být naprosto normální a ne něco extra

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  12. 10. 2014 14:05

Takhle žádný rozdíl vidět není, jenže takhle se ty obrázky taky při hraní nikdy nezobrazí. Vždycky se zobrazí roztažené na celou obrazovku a pak vidět rozdíl je - čím větší obrazovka, tím větší rozdíl.

 |   |  Odpovědět
Bohy  |  12. 10. 2014 14:13

Třeba u toho Diabla já teda rozdíl vidím prostě při 1080p je to ostřejší stačí si otevřít oba obrázky a pozorně se podívat na barbara(postavu)

 |   |  Odpovědět
David  |  12. 10. 2014 14:44

Pritom Diablo v 1080p na XO jede

 |   |  Odpovědět
uzivatel_cz  |  12. 10. 2014 15:36

Ale až po patchi v den vydání, takže pokud obrázky nasnímali v review verzi, tak by rozlišení mělo být nižší.
Na každý pád mi přijde, že u konzolí se s rozlišením blížíme k okamžiku, kdy další navyšování nemá odpovídající vliv na kvalitu obrazu a vývojáři se začnou soustředit na jiné prvky (snímkování, vyhlazování, filtrování, nasvícení, ...).

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor