Rozhovor: Curse: The Eye of Isis – prokletí ve vašem PC!

Hrůza, strach, panika – to vše v nás dovede probudit kvalitní hra žánru hororových adventur. Zatímco mnohé jiné tituly sází na netradiční a nereálné prostředí, společnost Asylum Entertainment se rozhodla zasadit svou hru Curse: The Eye of Isis do období konce devatenáctého století. O všem, co s tímto dílem souvisí, jsme si povídali s Jasonem Whitem.
Rozhovor: Curse: The Eye of Isis – prokletí ve vašem PC!

Hrdinného Indiana Jonese, klasickou hororovou adventuru a prostředí pradávného, ale stále velmi tajemného Egypta, přesně to by v sobě měla kombinovat hra Curse: The Eye of Isis. Doba viktoriánská, tedy konec devatenáctého století, v sobě stále uchovává cosi tajuplného a spolu s napínavým příběhem, všudypřítomnou smrtí a strachem činí z tohoto titulu rozhodně zajímavý počin hodný vaší pozornosti. Co vše od této hry můžeme očekávat? To vám poví náš dnešní rozhovor! Na dvacítku dotazů tentokráte odpovídal Jason White, Art Director projektu Curse společnosti Asylum Entertainment.

Doupě: Nejdříve, před změtí dalších otázek, nám prosím povězte něco málo o sobě.

Jason White: Mé jméno je Jason White a zastávám funkci Art Director ve společnosti Asylum Entertainment, londýnském herním vývojářském studiu.

 

Doupě: Můžete nám přiblížit příběh, který stojí v pozadí vaší poslední připravované hry Curse: The Eye of Isis? Ve zkratce nám prosím popište také artefakt "Eye of Isis" a význam této relikvie.

Jason White: Příběh naší hry je zasazen do období v roce 1890 a všechny hráče zavede z musea v Londýně až k srdci egyptské pyramidy. Jádrem celého příběhu je nevyčíslitelně cenná relikvie zvaná "Eye of Isis", jejíž zcizení uvolnilo do světa temné síly zla nepředstavitelné moci - tzv. prokletí! Zatáhnuti do těchto hrůzných událostí jsou technik Darien Dane a jeho přítelkyně, vědecká pracovnice Victoria Sutton.

Doupě: Jak jste již podotknul, hlavními postavami Curse: The Eye of Isis bude mladý a odvážný technik Darien Dane a jeho asistentka Victoria. Co nám můžete povědět bližšího o těchto dvou charakterech? Co jsou jejich přednosti a naopak slabiny? Dočkají se hráči nějaké love story na pozadí herního dění?

Jason White: Darien a Victoria jsou přáteli již od dětství, kdy se seznámili díky svým rodičům, taktéž zapáleným do archeologie. Jak se bude příběh hry postupně rozvíjet, odhalí několik zajímavých tajemství o své minulosti - jak se Darienův otec dozvěděl o prokletí, jak se Victoria stala sirotkem a mnohé další. Navíc můžete prohazovat obě postavy v klíčových momentech hry. Co se týče možné romance mezi Darienem a Victorií, mohu vám říct jediné - nechejte se překvapit!

Doupě: Hráč navštíví v průběhu rozplétání nitek spletitého příběhu spoustu exotických lokací jako například již zmiňovaný Egypt. Jaká další místa budeme moci ve hře spatřit? Snažili jste se vytvořit skutečně autentické prostředí, které by plně odpovídalo dnešnímu světu, nebo jste se nechali inspirovat vlastní fantazií?

Jason White: Mezi Londýnem a Egyptem se bude akce odehrávat například také na obrovském zaoceánském parníku, jehož podpalubní prostory působí opravdu klaustrofobicky! Všechna herní prostředí jsou navržena tak, aby vypadala realisticky pro zadané období devadesátých let osmnáctého století. S blížícím se vyvrcholení hry ve starověkých kopkách navíc začne být stále patrnější vliv kletby prokletí na samotného herní prostředí a dané lokace.

Doupě: Řekněte nám prosím také něco více a třeba i příklad typické mise. Co zde bude hráč plnit?

Jason White: Hned na začátku hry uprchnete coby Darien před policií do muzea. Vaším prvním úkolem tak bude najít Victorii, o které víte, že se nachází právě v těchto končinách. Na vaší cestě a v průběhu plnění tohoto na první pohled jednoduchého úkolu budete prozkoumávat různé pokoje, hledat spínače či získávat stopy, které vás zavedou až k Victorii. Prvně budete také čelit nepřátelům, konkrétně příslušníkům policie a zaměstnancům muzea, kteří byli oživeni prokletím.

 

Doupě: Jak to bude s puzzly v případě vaší hry? Můžete nám o nich povědět něco více?

Jason White: V samotné hře je samozřejmě velká spousta puzzlů, zahrnujících hledání ingrediencí pro lék proti prokletí či používání předmětů pro vyřešení zadaných úkolů. Všechno to a mnohé další je zahrnuto do příběhu, samozřejmě v uvěřitelné míře.

Doupě: Bude hra Curse: The Eye of Isis orientována více na akci nebo právě řešení puzzlů?

Jason White: Snažíme se najít vhodnou rovnováhu a kompromis mezi zakomponovanými akčními scénami a řešením puzzlů.

Doupě: Bude hráč spolupracovat také se spřátelenými postavami? Jakých nepřátel se dočkáme v Curse: The Eye of Isis?

Jason White: V brzkých fázích hry se seznámíte s Abdulem, přátelskou NPC postavou, která vám jako první poodhalí roušku tajemství okolo prokletí. Poskytuje vám pomoc a radu v důležitých pasážích hry a také působí jako jakýsi externí mobilní inventář, ke kterému můžete schovávat nalezené předměty. Stejně jako v případě Abdula jsou ve hře ještě další spřátelené postavy, které vám často pomohou.

V Curse: Eye of Isis je pochopitelně také široký okruh nepřátel: prokletím posednutí lidé a další stvoření, mumie, hroziví bossové, stejně jako konkurenti, snažící se získat Eye of Isis do svých rukou.

Doupě: Jaký druh zbraní a dalších předmětů bude hráč používat v Curse: The Eye of Isis? Bude zde i magie?

Jason White: Hra samozřejmě obsahuje velké množství zbraní doby viktoriánské a několik dalších překvapení. Mým osobním favoritem je krásný a v dávných dobách vyrobený plamenomet a také skvělá kuš, do které můžete znovu nabít šípy dříve použité k zabití postav.

Doupě: Temná atmosféra je nezbytná pro všechny hororové akční adventury. Jak se bude grafika a zvuková stránka podílet na vytváření atmosférických momentů?

Jason White: Všechny klasické ingredience moderních hororů jsme pochopitelně zakomponovali také v případě naší hry Curse: chybět tak nebudou děsivé a pusté prostory, blesky a rozsáhlé temné lokace, ve kterých bude hráč využívat služeb své lucerny. Okolní zvuky a hudba jsou používány k vyrušení hráče a k rozvinutí napětí. Často jsou zde také pozoruhodné památky a zvuky vzbuzující hrůzu - tikání hodin, kroky, kapající voda atd. Všechny tyto prvky jsou kombinovány tak, aby vytvořily skutečně zajímavé atmosférické momenty.

 

Doupě: Jak dlouho předpokládáte, že potrvá hráči dokončit váš titul Curse: The Eye of Isis?

Jason White: Dokončení Curse: The Eye of Isis bude v průměru trvat zhruba 12 - 15 hodin.

Doupě: Kdy plánujete oficiálně vydat plnou verzi hry?

Jason White: Očekáváme, že bude vydána na podzim letošního roku.

Doupě: Plánujete mimo jiné uveřejnit hratelnou demoverzi před oficiálním vypuštěním hry?

Jason White: Ne, o ničem podobném neuvažujeme.

Doupě: Máte v současné době představu o tom, jaké budou systémové nároky vašeho titulu Curse: The Eye of Isis?

Minimální konfigurace:

  • Procesor o frekvenci 400 Mhz nebo lepší
  • Grafická karta s 16 MB paměti
  • 32 MB RAM
  • DirectX 9.0
  • Zvukovou kartu kompatibilní s DirectX
  • Myš s dvěma tlačítky
  • Standardní klávesnici
  • CD-ROM

Doporučená konfigurace:

  • Procesor o frekvenci 800 Mhz nebo lepší
  • Grafická karta s 16 MB paměti podporující hardware Tranform & Lightning
  • 64 MB RAM
  • DirectX 9.0
  • Zvukovou kartu kompatibilní s DirectX
  • Myš s dvěma tlačítky
  • Standardní klávesnici
  • CD-ROM

Doupě: A finální otázka - proč by se měli hráči zajímat právě o vaší hru? Jaké hlavní inovace přinese Curse: The Eye of Isis v porovnání s ostatními hororovými akčními tituly?

Jason White: Curse kombinuje skvělý příběh s bohatou nabídkou nepřátelských postav a také stylů hraní. Myslím, že hráči by mohli na naší hře najít mimo jiné také jednu zajímavost - pokud zabijete některého z nepřátel, inteligentní zlo zformované okolo prokletí si může jednoduše najít nového hostitele, oživit se a znovu vás vyhledat! Pro fanoušky speciálních efektů nezbývá než nezmínit fantastický "shockwave effect" v boji s bossy, kdy se zobrazené herní prostředí průběžné mění. 

 

Doupě: Díky za váš čas i ochotu. Je zde ještě něco dalšího, co byste rád sdělil našim čtenářům?

Jason White: Sledujte naši hru!

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A