Rozhovor: Grafická revoluce v podání FPS Far Cry?

Prostředí tropických ostrovů, neprostupné džungle a písčitých pláží. Revoluční grafický kabát a systém umělé inteligence. Nápadité mise, bohatý arzenál zbraní – to vše a mnohé další nás čeká v podání titulu Far Cry, dříve známého jako X-Isle. Neváhejte a přečtěte si náš exkluzivní rozhovor o tomto titulu, aspirujícího na překvapení roku 2003.
Rozhovor: Grafická revoluce v podání FPS Far Cry?

Neprávem přehlížená konkurence pro nejočekávanější hry svého žánru. Tak hovoří zahraniční novináři i další odborníci o zatím posledním výtvoru vývojářského týmu Crytek, který se před několika lety blýskl graficky okouzlujícím demem X-Isle, určeným k propagaci schopností grafických čipů GeForce firmy NVidia. Právě tato firma je tvůrcem first-person střílečky Far Cry, která by podle dostupných informací měla přinést vše, co se od moderního titulu očekává - revoluční grafický kabát, skvělou umělou inteligenci postav, bohatý multiplayer či také neobvyklé zakomponování taktických prvků. Že všechny hlasy hovořící o nadprůměrné kvalitě tohoto titulu nejsou jen planými výkřiky bez reálného podkladu, o tom vás přesvědčí náš dnešní rozhovor s tvůrci!

Doupě: Nejdříve nám tedy povězte něco málo o sobě - své jméno a také pozici ve firmě Crytek.

Christopher Natsumee: Ahoj, mé jméno je Christopher Natsumee a ve firmě Crytek pracuji jako producent.

Doupě: Následující otázky se budou točit okolo vašeho posledního počinu, titulu Far Cry. Jakým příběhem se bude tato hra pyšnit?

C.N.: Do dnešního dne jsme oficiálně nezveřejnili všechny informace týkající se děje a příběhu, zde je tedy jen stručný výčet toho, co vám mohu prozradit:

Jack, hlavní hrdina naší hry, se rozhodl zapomenout na svou tajemnou a také nepříliš poklidnou minulost. Ve společenských kruzích klesl natolik, že byl donucen začít pracovat jako kapitán zaoceánské lodi v Tichém oceánu. Jednoho dne si jej najme přitažlivá novinářka, jíž má Jack tajně odvést na neznámý ostrov v oblasti Micronésie. Samotná hra začíná v okamžiku, kdy je Jackova loď zničena a on se ocitá na pláži ostrova. Je jasné, že musí najít novinářku a zjistit, o co tu vlastně běží…  

 

 

Doupě: Jak jste již zmínil, hlavní postavou vaší hry bude na první pohled obyčejný kapitán lodi jménem Jack. Co nám můžete povědět o tomto muži?

C.N.: Ano, jedná se o lodního kapitána, kterým se stal z některých blíže nespecifikovaných důvodů. Ty jsou odhalovány postupem času, kdy hráč stále rozvíjí své dobrodružství. Nechejte se tedy překvapit :-).

Doupě: Jak dlouho již probíhají práce na vaší hře a také grafickém enginu CryENGINE?

C.N.: Společnost Crytek byla založena v roce 1999, od té doby také neustále pracujeme na našem CryEnginu. Dříve jsme spolupracovali s firmou NVidia na výrobě technologického dema určeného pro grafické čipy GeForce, které jste mohli spatřit například na výstavě E3 2001. Od této doby také pracujeme spolu s firmou Ubi Soft na vývoji hry Far Cry.

Doupě: Děj Far Cry je zasazen do roku 2020 a prostředí několika tropických ostrovů v Tichém oceánu. Proč jste si pro svou hru vybrali právě tuto krajinu? Na jak velkých ostrovech se hráč bude pohybovat?

C.N.: Důvod, proč jsme se rozhodli naší hru zasadit do dané lokace, je velmi prostý - chtěli jsme přinést něco nového a neotřelého. Právě prostředí tropických ostrovů s sebou přináší několik výhod. Díky němu jsme získali velké množství zajímavých končin, například písečné pláže, na kterých byste toužili strávit svou dovolenou, ale také džungli, bažiny, hory sopečného původu a tak dále. Takže jedním z hlavních důvodů byla právě rozmanitost krajiny a tedy i hratelnosti.

Je těžké blíže popsat velikost ostrovů, odhadem tedy dosahují rozlohy několika kilometrů.

Doupě: Titul Far Cry však přes využití klasických prvků FPS her nehodlá aspirovat na titul další klasické střílečky, nýbrž hodlá vše vyšperkovat také použitím taktických prvků. Jak významně budou ovlivňovat hratelnost? Můžete nám blíže popsat zajímavý okamžik, kdy hráč využívá tyto prvky?

C.N.: Aktuálně, taktika se projevuje vývojem postavy a odvíjí se od systému umělé inteligence, který máme v našem CryEnginu. Vskutku, naše umělá inteligence byla navržena tak, aby dokonale spolupracovala s herním prostředím, navíc v podobě, o kterou se do dnešního dne nepokusila žádná jiná hra. Ve většině titulů je AI (a postava) relativně pasivní, spoléhající se na fakt, že hráč bude s nepřáteli bojovat. Ve Far Cry je tomu však jinak - herní charaktery zde naopak převezmou taktovku a budou tak hráče lovit v extrémně rozmanitém terénu. Tento systém již skutečně existuje a také funguje - ti, kdož měli možnost ho otestovat,  hovoří o tom, že se jedná o zcela odlišný zážitek oproti ostatním FPS hrám.

Naše NPC postavy navíc mají také své koníčky. Dělají tedy rozmanité věci v případě, že jsou unaveni. Čtou knihy, mluví spolu navzájem nebo se zabaví lezením po stromech, není-li nic lepšího k práci. Ovšem pokud jsou upozorněni, okamžitě ukončí všechny podobné aktivity a vše si vyřídí s hráčem.

Co je na daném systému opravdu nejlepší, je fakt, že je naprosto systematický. Postavy nemají přesně naskriptované režimy chování, které se opakují, tak jako v mnoha dalších hrách. Naopak se významně mění a reagují na hráčovy aktivity a také okolní prostředí. To tedy znamená, že způsob, jakým bude procházet celou hrou se projeví také na reakci okolních postavy. To vše dělá opakování celých levelů skutečně zábavné, protože si můžete vyzkoušet novou odlišnou taktiku a pozorovat, jak se změní chování herních postav.

Doupě: Podle dostupných informací bude titul Far Cry stavět na osvědčeném systému na sebe navazujících misí. Kolik jich bude v plné verzi hry?

C.N.: Myslím, že není příliš důležité mluvit o klasických misích. Děj probíhá stejně jako pokračuje příběh, čehož se hráč samozřejmě může účastnit - v průběhu hry je tak vržen do rozmanitých lokací, kde bude plnit rozličné úkoly, to vše se však dohromady prolíná v jeden celek, hlavní příběhovou linii. Co se příběhu týče, hráči budou objevovat a prozkoumávat oblasti, zachraňovat další lidské bytosti, hledat informace a co je nejdůležitější, také zabíjet. 

Doupě: Můžete nám přiblížit obsah typické mise? Co bude úkolem hráče? Jaké lokace konkrétně v průběhu hry navštívíme?

C.N.: Znovu musím zdůraznit, že je těžké popsat typickou misi, protože hra se odehrává jako stále pokračující a rozvíjející se příběh. Co se týče lokací, všechny budou velmi rozmanité, od tropických pláží, kde můžete vidět několik mil do dálky, přes džungli, kde bude pro změnu viditelnost pouze pár metrů, až po hory atd.

 

 

Doupě: Narazí hráč v průběhu hry na nějaké spřátelené postavy, se kterými bude spolupracovat?

C.N.: Několik herních postav vám bude samozřejmě také pomáhat (bude jich ovšem jen minimum), jedná se však spíše o průvodce na vašich cestách, kteří s vámi nebudou spolupracovat v pravém slova smyslu - i tací jedinci se však najdou…

Doupě: S jakými zbraněmi, předměty a vybavením se v Far Cry setkáme? Připravili jste mimo jiné nějakou opravdovou chuťovku, kterou se pyšní jen minimum her či která se prozatím v žádném titulu neobjevila?

C.N.: Jako doplněk klasického a bohatého arzenálu zbraní (odstřelovací pušky, raketometu atd.), budete ve hře používat také další předměty jako je dalekohled (velmi důležitý v případě, že je dobrá viditelnost na několik kilometrů), noční vidění, termovize, další zbraně špiónů, pojízdné prostředky atd.

Doupě: Rok co rok se v nabídce prodejců objevuje velké množství dobrých i méně kvalitních stříleček v první osobě. Jaké hlavní inovace tedy může hráč očekávat od vaší hry?

C.N.: Na první pohled patrné jsou grafické kvality, velmi detailní prostředí a postavy atd. Několik dalších míst, kde máme opravdu velkou výhodu před konkurencí jsou takticky uvažující herní postavy či skvělá hratelnost. Jsme si jistí, že lidé hrající naší hru shledají celý systém mixu akce a taktiky jako něco, co neměli nikdy předtím možnost okusit. Samotná akce je rychlá až divoká, hráč však musí v první řadě dělat správná rozhodnutí týkající se taktiky.

Doupě: Jaké multiplayerové podpory se v případě Far Cry dočkáme? Které módy konkrétně bude hra nabízet?

C.N.: Ještě stále pracujeme na tom, které módy budeme podporovat, buďte si však jistí, že zde nebudou chybět ty základní (CTF, Deatmatch atd.). V našich rozlehlých venkovních prostředích by mohly být skutečně originální a zábavné módy. Mapy budou utvořeny speciálně pro multiplayer, budou se však pyšnit i dostatečnými přednostmi, které je předurčují pro klasický singleplayer - zachovají si tak podobnou atmosféru atd.

Doupě: Velké množství novinářů, kteří měli možnost spatřit loňské E3 demo, označilo jako nejzajímavější část vaší hry právě grafiku. Zveřejněné screenshoty navíc byly také velmi působivé. Můžete nám tedy povědět něco více o inovacích, kterými se pyšní CryEngine a jejich aplikací ve hře samotné?

C.N.: Můžeme čestně prohlásit, že jste doposud neměli ve svém životě možnost spatřit takové exteriéry a venkovní prostory v žádné FPS hře. Vytvořili jsme tisíce stromů a dalších objektů - všechny reagují na poryvy větru, mimo jiné pak také na pohyb hráče a jeho nepřátel. 

Co se interiéru týče, nebude v naší hře chybět nic podstatného, co byste od ní pravděpodobně čekali. To vše je navíc doplněno kompletně novým systémem využití světel a stínů, který nám umožnil použít v každé herní oblasti desítky konkrétní světel, a také naší PolyBump technologií, která dodává hernímu prostředí mnohem detailnější a přirozenější vizáž při použití stejného množství polygonů.

Mimo to máme také výborný fyzický engine, který umožňuje celému hernímu světu ožít v očích hráče. Navíc s objekty, které se pohybují, pokud do nich vystřelíte nebo narazíte svým Hummerem (tím projíždíte skrz jednotlivé levely). To vše dohromady vytváří mnohem hlubší zážitek a navíc dále zlepšuje grafiku. (poznámka autora - myslím, že o grafických kvalitách Far Cry hovoří také okolo umístěné screenshoty, které si rozhodně nenechejte ujít!)

Doupě: Váš grafický engine je mimo jiné k dispozici také ostatním vývojářům. Obdrželi jste již nějaké žádosti o poskytnutí licence?

C.N.: Nejdříve chceme dokončit naši hru a až poté bude možné jednat o prodeji licence na náš grafický engine.

Doupě: Jaké budou systémové požadavky titulu Far Cry?

C.N.: Je ještě velmi brzy odhadnout finální systémové požadavky naší hry. V současnosti však uspokojivě běží na počítačích s procesorem o frekvenci 1 GHz, grafickou kartou osazenou čipem GeForce 3 a 512 MB RAM.

 

 

Doupě: V jaké vývojové fázi se hra v současnosti nachází? Na kdy plánujete začátek oficiálního prodeje?

C.N.: Hra je v současnosti samozřejmě ve fázi výroby. Hodláme ji vypustit na konci letošního roku.

Doupě: S ohledem na informace zveřejněné na vaší oficiální stránce, titul Far Cry není vyvíjen pouze pro PC, ale také pro konzole PlayStation 2, Xbox a GameCube. Plánujete zveřejnit všechny verze ve stejnou dobu. Jak se budou od sebe navzájem lišit?

C.N.: Náš engine může být jednoduše převeden na jakýkoliv konzolový systém dneška, v současnosti se však plně koncentrujeme pouze na vývoj PC verze naší hry. Ale ano, vydání konzolových verzí naší hry je možné.

Doupě: Prodejní verze Far Cry by měla obsahovat také herní editor. Jaké budou jeho funkce a co vše nabídne?

C.N.: Editor bychom skutečně chtěli vypustit společně s hrou, stále však nevíme, jestli bude připraven ke zveřejnění spolu s prodejní verzí titulu. Každopádně hodláme hráčům dát možnost vytvářet vlastní mapy a také módy.

Doupě: Proč jste přesvědčeni, že vaše hra uspěje v nelehké konkurenci her jako Unreal 2 nebo Doom III?

C.N.: Jednoduše řečeno, doufáme v to a uděláme pro to skutečně cokoliv :-) .Obě zmiňované hry jsou legendami žánru FPS titulů, myslíme si však, že náš titul Far Cry dokáže přinést něco zcela nového a neotřelého.

Doupě: Díky za váš čas a ochotu zodpovědět naše otázky. Je zde ještě něco, co byste chtěli říci našim čtenářům?

C.N.: Také děkuji za rozhovor. A poslední věc, co chci říci - ti z vás, kteří si nemohou dovolit vydat se o těchto vánocích na dovolenou do oblasti jihu Tichého oceánu, budou mít namísto toho jedinečnou možnost vyzkoušet si naší hru Far Cry a zažít tak hned tu druhou nejlepší věc vůbec. A nezapomeňte si vzít opalovací krém!

Dostupné pro: PC
Žánr: Akce | FPS
Výrobce: Crytek | Webové stránky hry
  • Variabilita herních postupů
  • Rozdílný zážitek z hry v exteriérech a interiérech
  • Pojízdné prostředky
  • Vybroušená AI
  • Atmosféra
  • Grafika
  • Multiplayer
  • Nevyvážená obtížnost některých misí
  • Přehnané hardwarové nároky

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 11 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A