Rozhovor: Nový X-COM se jmenuje UFO: Alien Invasion

vytisknout velikost písma
Pro mnoho hráčů jsou hry ze série X-COM, jako bylo UFO: Enemy Unknown nebo X-COM: Terror from the Deep, dodnes nezapomenutelnou klasikou. Není divu, jsou to skvosty trůnící herní dvoraně slávy. Partička nadšenců ze Švýcarska se rozhodla, že jejich zašlou slávu obnoví vlastními silami v amatérském projektu UFO: Alien Invasion.
Rozhovor: Nový X-COM se jmenuje UFO: Alien Invasion

Stahujte demoverzi přímo z Doupěte! (27,8 MB)
Když se objevila zpráva o tom, že se chystá neoficiální předělávka hry UFO: Enemy Unknown, zbystřil asi každý fanoušek téhle série. Nedalo mi to, a zkusil jsem partičku těch "podivínů", kteří se rozhodli pro mnohé dávno pohřebnou vykopávku znovu vynést na světlo kontaktovat. Vzešel z toho následující rozhovor, který poodhaluje zajímavé novinky ohledně projektu UFO: Alien Invasion i těch, kteří za ním stojí.

A mimochodem, pokud nemáte ani tucha o čem vlastně X-COM je, nezapomeňte si přečíst články "UFO: Enemy Unknown – zrozeno z myšlénky" a "Teror z hlubin"! Ale teď už zpátky k rozhovoru:

[?] Můžeš se nám prosímtě nejprve představit?

SparX: Ahoj! Mně říkají SparX a na projektu UFO: Alien Invasion pracuji jako tvůrce map. Je skvělý, že se Doupě rozhodlo vydat tenhle rozhovor, protože konečně můžeme poskytnout pár informací ze zákulisí vývoje.

  

  

[?] Z kolika lidí se váš tým skládá a kde jste se vlastně potkali?

SparX: Je nás pouze pět: Herby (programování), Rasta (modely a animace), Ww3 (webové stránky), Vanethian (hudba) a já (mapy, textury). V nejbližší budoucnosti možná využijeme i pár dalších lidí, abychom celý vývoj urychlili. Herby, Rasta a já se známe už dost dlouho. Než jsme začali s UFO: Alien Invasion, pracovali jsme na 3D střílečkách. Ww3 se k nám přidal později a vytvořit pěkné webové stránky. Vanethian je nováček, přidal se teprve před pár dny, nicméně odvádí ohromnou práci.

[?] Proč jste se vlastně rozhodli udělat si svou vlastní UFO hru?

SparX: Po těch několika 3D střílečkách jsme se chtěli přesunout k něčemu úplně novému. Dneska vychází ročně pěkných pár desítek FPS. Tak jsme přemýšleli, které opravdu dobré hry jsme v životě hráli - no a tak se zrodila myšlenka udělat hru ve stylu X-COMu.

[?] Co vás na původním UFO: Enemy Unknown (někde známém také jako "UFO: Defense" nejvíce přitahovalo? Které herní vlastnosti jste měli nejradši?

SparX: Pitvy!

[?] A co si myslíš o pozdějších X-COM: Terror from the Deep a UFO: Apocalypse?

SparX: X-COM: TFTF byl skoro stejný jako původní UFO: Enemy Unknown (což je dobré). Ale bohužel nepřinášel vůbec nic nového. V UFO: Apocalypse se mi příliš nezamlouval celkový styl a grafika. Obě hry jsou v pohodě, ale strávil jsem jejich hraním přibližně 20% času ve srovnání s prvním dílem.

[?] Jak bys shrnul princip hry UFO: Alien Invasion pro všechny, kteří zatím nemají se sérií X-COM žádnou zkušenost?

SparX: UFO: Alien Invasion je strategická hra, jejíž hlavní náplní jsou taktické souboje s nepřátelskými vetřeleckými silami, které chtějí proniknout na zem. Hráč je velitelem malé skupiny speciálních jednotek, která byla založena za účelem odvrácení této hrozby. Abyste ale mohli být úspěšní v dlouhodobém měřítku, potřebujete výzkumné týmy, které budou studovat ufouny a jejich technologie - abyste ji prokoukli a mohli pak sami využívat a zároveň také pochopili cíle samotných cizáků. Každý příslušník vaší jednotky má v každém kole omezené množství tzv. "časových jednotek". Ty se spotřebovávají při každém rozkazu - jdi, střílej, a tak podobně.

[?] Dnešní hráči ale moc na pomalé, neakční tahové strategie nejsou - je to právě rychlá akce, co mají nejraději. Jak se s tím hodláte vypořádat?

SparX: No, jelikož děláme tuhle hru jen jako nadšenci, moc se o tohle nestaráme. Chápu, že žádná společnost nebude vyrábět tahové strategie, protože mnoho hráčů by je považovalo za zastaralé a nekoupili by si je. My nemůžeme (a ani nechceme) přesvědčovat lidi, aby hráli tahové hry, ale co můžeme udělat je dát na výběr. Je to velice odlišná herní zkušenost.

[?] Na svých stránkách říkáte, že vaše hra je "silně inspirována sérií X-COM". Budou zde ale také nějaké zásadní rozdíly?

SparX: Jasně! Hlavně a především jsou to změny v technické rovině. Používáme docela moderní 3D grafický engine na bázi technologie OpenGL. Pracujeme také na odlišné zápletce, nových ufounech, mapách i zbraních.

[?] A co jednotlivé mise? Dá se čekat, že budou podobně jako v původní hře náhodně generované?

SparX: V současné době máme implementovány pouze předem navržené mise. Ale náhodně generované hodláme časem přidat také. Jde o to, že většinu času budete hrát náhodně generované mise, ale sem tam se objeví i speciální mise, která bude důležitá pro příběh.

[?] Můžeš nám o tom příběhu prozradit něco bližšího?

SparX: No jasně, ale nemůžu toho zas prozradit moc, protože přeci nechceme zkazit překvapení. Jedním z vašich úkolů je sbírat ufounskou technologie a chytat ufouny. Tohle je právě jedna z těch z věcí, proč bylo původní UFO tak skvělá hra.

[?] Výzkum, výroba, budování základny - tyhle věci se v UFO: Alien Invasion nezmění? Nebo by mohly být třeba dokonce ještě vylepšeny?

SparX: Většina těchhle vlastností ještě není do hry implementována, takže vám to teď s jistotou nepovím. Jsem si jistý, že nějaké změny tu budou, ale princip by měl zůstat stejný.

[?] Vždycky mě strašně bavilo listovat si Ufopedií, obrovským seznam dokumentů o technologiích, cizácích a vůbec všem možném. Bude něco takového i ve vaší hře?

SparX: Určitě!

  

[?] Co na váš projekt říkají fanoušci série X-COM? Libí se jim? Nebo se bojí zklamání?

SparX: Většina reakcí, které dostáváme je pozitivních. Vypadá to, že mnoho starých fanoušků série dlouhý čas čekalo na tenhle typ hry. Doufám, že se nám podaří naplnit jejich vysoká očekávaní.

[?] Zkusili jste někdy udělat z UFO: Alien Invasion oficiální pokračování série X-COM? Měli jste nějaké nabídky od profesionálních herních společností?

SparX: No, děláme počítačové hry ve volném čase jako koníček. Protože už všichni pracujeme, můžeme na hře pracovat pouze ve volném čase. A je tu ještě jeden podstatný důvod proč nechceme pracovat pro herní společnost: můžeme si hru udělat přesně takovou, jakou ji chceme mít. Nemusíme se starat o otázky typu "za co jsou lidé ochotni zaplatit?". Naneštěstí už vývojářské studio Mythos (později Microprose) neexistuje, takže vy nebylo fér vydělávat na jejich nápadech peníze.

[?] Hrál jsi UFO: Aftermath od ALTAR interactive? Líbilo se to?

SparX: Jo, hrál jsem to a myslím si, že je to dobrá hra. Nicméně nemá hloubku, kterou se mohlo pyšnit původní UFO. A navíc tam nejsou tahové souboje, ale to je otázka vkusu.

[?] Nakonec nám prozraď, kdy bude UFO: Alien Invasion hotové?

SparX: Abych řekl pravdu, nevím. Chtěli bychom udělat hru, jejíž dohrání zabere nějakou tu chvíli. Co ovšem můžu říct s jistotou je to, že v sobotu se objeví technologické demo obsahující tři mise, které si budete moct stáhnout z naší homepage (http://ufo.myexp.de/).

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 5 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |