Rozhovor: Nový X-COM se jmenuje UFO: Alien Invasion

Pro mnoho hráčů jsou hry ze série X-COM, jako bylo UFO: Enemy Unknown nebo X-COM: Terror from the Deep, dodnes nezapomenutelnou klasikou. Není divu, jsou to skvosty trůnící herní dvoraně slávy. Partička nadšenců ze Švýcarska se rozhodla, že jejich zašlou slávu obnoví vlastními silami v amatérském projektu UFO: Alien Invasion.
Rozhovor: Nový X-COM se jmenuje UFO: Alien Invasion

Stahujte demoverzi přímo z Doupěte! (27,8 MB)
Když se objevila zpráva o tom, že se chystá neoficiální předělávka hry UFO: Enemy Unknown, zbystřil asi každý fanoušek téhle série. Nedalo mi to, a zkusil jsem partičku těch "podivínů", kteří se rozhodli pro mnohé dávno pohřebnou vykopávku znovu vynést na světlo kontaktovat. Vzešel z toho následující rozhovor, který poodhaluje zajímavé novinky ohledně projektu UFO: Alien Invasion i těch, kteří za ním stojí.

A mimochodem, pokud nemáte ani tucha o čem vlastně X-COM je, nezapomeňte si přečíst články "UFO: Enemy Unknown – zrozeno z myšlénky" a "Teror z hlubin"! Ale teď už zpátky k rozhovoru:

[?] Můžeš se nám prosímtě nejprve představit?

SparX: Ahoj! Mně říkají SparX a na projektu UFO: Alien Invasion pracuji jako tvůrce map. Je skvělý, že se Doupě rozhodlo vydat tenhle rozhovor, protože konečně můžeme poskytnout pár informací ze zákulisí vývoje.

  

  

[?] Z kolika lidí se váš tým skládá a kde jste se vlastně potkali?

SparX: Je nás pouze pět: Herby (programování), Rasta (modely a animace), Ww3 (webové stránky), Vanethian (hudba) a já (mapy, textury). V nejbližší budoucnosti možná využijeme i pár dalších lidí, abychom celý vývoj urychlili. Herby, Rasta a já se známe už dost dlouho. Než jsme začali s UFO: Alien Invasion, pracovali jsme na 3D střílečkách. Ww3 se k nám přidal později a vytvořit pěkné webové stránky. Vanethian je nováček, přidal se teprve před pár dny, nicméně odvádí ohromnou práci.

[?] Proč jste se vlastně rozhodli udělat si svou vlastní UFO hru?

SparX: Po těch několika 3D střílečkách jsme se chtěli přesunout k něčemu úplně novému. Dneska vychází ročně pěkných pár desítek FPS. Tak jsme přemýšleli, které opravdu dobré hry jsme v životě hráli - no a tak se zrodila myšlenka udělat hru ve stylu X-COMu.

[?] Co vás na původním UFO: Enemy Unknown (někde známém také jako "UFO: Defense" nejvíce přitahovalo? Které herní vlastnosti jste měli nejradši?

SparX: Pitvy!

[?] A co si myslíš o pozdějších X-COM: Terror from the Deep a UFO: Apocalypse?

SparX: X-COM: TFTF byl skoro stejný jako původní UFO: Enemy Unknown (což je dobré). Ale bohužel nepřinášel vůbec nic nového. V UFO: Apocalypse se mi příliš nezamlouval celkový styl a grafika. Obě hry jsou v pohodě, ale strávil jsem jejich hraním přibližně 20% času ve srovnání s prvním dílem.

[?] Jak bys shrnul princip hry UFO: Alien Invasion pro všechny, kteří zatím nemají se sérií X-COM žádnou zkušenost?

SparX: UFO: Alien Invasion je strategická hra, jejíž hlavní náplní jsou taktické souboje s nepřátelskými vetřeleckými silami, které chtějí proniknout na zem. Hráč je velitelem malé skupiny speciálních jednotek, která byla založena za účelem odvrácení této hrozby. Abyste ale mohli být úspěšní v dlouhodobém měřítku, potřebujete výzkumné týmy, které budou studovat ufouny a jejich technologie - abyste ji prokoukli a mohli pak sami využívat a zároveň také pochopili cíle samotných cizáků. Každý příslušník vaší jednotky má v každém kole omezené množství tzv. "časových jednotek". Ty se spotřebovávají při každém rozkazu - jdi, střílej, a tak podobně.

[?] Dnešní hráči ale moc na pomalé, neakční tahové strategie nejsou - je to právě rychlá akce, co mají nejraději. Jak se s tím hodláte vypořádat?

SparX: No, jelikož děláme tuhle hru jen jako nadšenci, moc se o tohle nestaráme. Chápu, že žádná společnost nebude vyrábět tahové strategie, protože mnoho hráčů by je považovalo za zastaralé a nekoupili by si je. My nemůžeme (a ani nechceme) přesvědčovat lidi, aby hráli tahové hry, ale co můžeme udělat je dát na výběr. Je to velice odlišná herní zkušenost.

[?] Na svých stránkách říkáte, že vaše hra je "silně inspirována sérií X-COM". Budou zde ale také nějaké zásadní rozdíly?

SparX: Jasně! Hlavně a především jsou to změny v technické rovině. Používáme docela moderní 3D grafický engine na bázi technologie OpenGL. Pracujeme také na odlišné zápletce, nových ufounech, mapách i zbraních.

[?] A co jednotlivé mise? Dá se čekat, že budou podobně jako v původní hře náhodně generované?

SparX: V současné době máme implementovány pouze předem navržené mise. Ale náhodně generované hodláme časem přidat také. Jde o to, že většinu času budete hrát náhodně generované mise, ale sem tam se objeví i speciální mise, která bude důležitá pro příběh.

[?] Můžeš nám o tom příběhu prozradit něco bližšího?

SparX: No jasně, ale nemůžu toho zas prozradit moc, protože přeci nechceme zkazit překvapení. Jedním z vašich úkolů je sbírat ufounskou technologie a chytat ufouny. Tohle je právě jedna z těch z věcí, proč bylo původní UFO tak skvělá hra.

[?] Výzkum, výroba, budování základny - tyhle věci se v UFO: Alien Invasion nezmění? Nebo by mohly být třeba dokonce ještě vylepšeny?

SparX: Většina těchhle vlastností ještě není do hry implementována, takže vám to teď s jistotou nepovím. Jsem si jistý, že nějaké změny tu budou, ale princip by měl zůstat stejný.

[?] Vždycky mě strašně bavilo listovat si Ufopedií, obrovským seznam dokumentů o technologiích, cizácích a vůbec všem možném. Bude něco takového i ve vaší hře?

SparX: Určitě!

  

[?] Co na váš projekt říkají fanoušci série X-COM? Libí se jim? Nebo se bojí zklamání?

SparX: Většina reakcí, které dostáváme je pozitivních. Vypadá to, že mnoho starých fanoušků série dlouhý čas čekalo na tenhle typ hry. Doufám, že se nám podaří naplnit jejich vysoká očekávaní.

[?] Zkusili jste někdy udělat z UFO: Alien Invasion oficiální pokračování série X-COM? Měli jste nějaké nabídky od profesionálních herních společností?

SparX: No, děláme počítačové hry ve volném čase jako koníček. Protože už všichni pracujeme, můžeme na hře pracovat pouze ve volném čase. A je tu ještě jeden podstatný důvod proč nechceme pracovat pro herní společnost: můžeme si hru udělat přesně takovou, jakou ji chceme mít. Nemusíme se starat o otázky typu "za co jsou lidé ochotni zaplatit?". Naneštěstí už vývojářské studio Mythos (později Microprose) neexistuje, takže vy nebylo fér vydělávat na jejich nápadech peníze.

[?] Hrál jsi UFO: Aftermath od ALTAR interactive? Líbilo se to?

SparX: Jo, hrál jsem to a myslím si, že je to dobrá hra. Nicméně nemá hloubku, kterou se mohlo pyšnit původní UFO. A navíc tam nejsou tahové souboje, ale to je otázka vkusu.

[?] Nakonec nám prozraď, kdy bude UFO: Alien Invasion hotové?

SparX: Abych řekl pravdu, nevím. Chtěli bychom udělat hru, jejíž dohrání zabere nějakou tu chvíli. Co ovšem můžu říct s jistotou je to, že v sobotu se objeví technologické demo obsahující tři mise, které si budete moct stáhnout z naší homepage (http://ufo.myexp.de/).

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Je potřeba mít hardware nové generace, říká Sony o Playstation 5

Je potřeba mít hardware nové generace,…

Společnost Sony potvrdila, že již pracuje na další generaci herního hardwaru.

10.  10.  2018 | | 22 N/A
Fotografové vyrazili do Řecka, nafotili nádherné snímky v AC Odyssey

Fotografové vyrazili do Řecka, nafotil…

Stejně jako Origins i Odyssey nabízí propracovaný fotorežim. A umělecké kousky na sebe nenechaly dlouho čekat!

8.  10.  2018 | | 7 N/A
7 tipů na bláznivé hry, které překvapí i zabaví

7 tipů na bláznivé hry, které překvapí…

Což takhle dát si oddych? Což takhle zahrát si něco trochu méně seriózního?

10.  10.  2018 | | 2 N/A
Sony dnes startuje program odměn pro členy PS Plus

Sony dnes startuje program odměn pro č…

Ten rozšiřuje řadu výhod pro členy PS Plus o další skvělé slevy a nabídky od našich lokálních partnerů.

14.  10.  2018 |
Evropský PS Store láká na skvělé slevy, nechybí Detroit a God of War

Evropský PS Store láká na skvělé slevy…

Nejsou to jen malé hry, co dostanou slevy na Playstationu. Tentokrát jde o hity.

4.  10.  2018 | | 7 N/A