Rozhovor: Nový X-COM se jmenuje UFO: Alien Invasion

Pro mnoho hráčů jsou hry ze série X-COM, jako bylo UFO: Enemy Unknown nebo X-COM: Terror from the Deep, dodnes nezapomenutelnou klasikou. Není divu, jsou to skvosty trůnící herní dvoraně slávy. Partička nadšenců ze Švýcarska se rozhodla, že jejich zašlou slávu obnoví vlastními silami v amatérském projektu UFO: Alien Invasion.
Rozhovor: Nový X-COM se jmenuje UFO: Alien Invasion

Stahujte demoverzi přímo z Doupěte! (27,8 MB)
Když se objevila zpráva o tom, že se chystá neoficiální předělávka hry UFO: Enemy Unknown, zbystřil asi každý fanoušek téhle série. Nedalo mi to, a zkusil jsem partičku těch "podivínů", kteří se rozhodli pro mnohé dávno pohřebnou vykopávku znovu vynést na světlo kontaktovat. Vzešel z toho následující rozhovor, který poodhaluje zajímavé novinky ohledně projektu UFO: Alien Invasion i těch, kteří za ním stojí.

A mimochodem, pokud nemáte ani tucha o čem vlastně X-COM je, nezapomeňte si přečíst články "UFO: Enemy Unknown – zrozeno z myšlénky" a "Teror z hlubin"! Ale teď už zpátky k rozhovoru:

[?] Můžeš se nám prosímtě nejprve představit?

SparX: Ahoj! Mně říkají SparX a na projektu UFO: Alien Invasion pracuji jako tvůrce map. Je skvělý, že se Doupě rozhodlo vydat tenhle rozhovor, protože konečně můžeme poskytnout pár informací ze zákulisí vývoje.

  

  

[?] Z kolika lidí se váš tým skládá a kde jste se vlastně potkali?

SparX: Je nás pouze pět: Herby (programování), Rasta (modely a animace), Ww3 (webové stránky), Vanethian (hudba) a já (mapy, textury). V nejbližší budoucnosti možná využijeme i pár dalších lidí, abychom celý vývoj urychlili. Herby, Rasta a já se známe už dost dlouho. Než jsme začali s UFO: Alien Invasion, pracovali jsme na 3D střílečkách. Ww3 se k nám přidal později a vytvořit pěkné webové stránky. Vanethian je nováček, přidal se teprve před pár dny, nicméně odvádí ohromnou práci.

[?] Proč jste se vlastně rozhodli udělat si svou vlastní UFO hru?

SparX: Po těch několika 3D střílečkách jsme se chtěli přesunout k něčemu úplně novému. Dneska vychází ročně pěkných pár desítek FPS. Tak jsme přemýšleli, které opravdu dobré hry jsme v životě hráli - no a tak se zrodila myšlenka udělat hru ve stylu X-COMu.

[?] Co vás na původním UFO: Enemy Unknown (někde známém také jako "UFO: Defense" nejvíce přitahovalo? Které herní vlastnosti jste měli nejradši?

SparX: Pitvy!

[?] A co si myslíš o pozdějších X-COM: Terror from the Deep a UFO: Apocalypse?

SparX: X-COM: TFTF byl skoro stejný jako původní UFO: Enemy Unknown (což je dobré). Ale bohužel nepřinášel vůbec nic nového. V UFO: Apocalypse se mi příliš nezamlouval celkový styl a grafika. Obě hry jsou v pohodě, ale strávil jsem jejich hraním přibližně 20% času ve srovnání s prvním dílem.

[?] Jak bys shrnul princip hry UFO: Alien Invasion pro všechny, kteří zatím nemají se sérií X-COM žádnou zkušenost?

SparX: UFO: Alien Invasion je strategická hra, jejíž hlavní náplní jsou taktické souboje s nepřátelskými vetřeleckými silami, které chtějí proniknout na zem. Hráč je velitelem malé skupiny speciálních jednotek, která byla založena za účelem odvrácení této hrozby. Abyste ale mohli být úspěšní v dlouhodobém měřítku, potřebujete výzkumné týmy, které budou studovat ufouny a jejich technologie - abyste ji prokoukli a mohli pak sami využívat a zároveň také pochopili cíle samotných cizáků. Každý příslušník vaší jednotky má v každém kole omezené množství tzv. "časových jednotek". Ty se spotřebovávají při každém rozkazu - jdi, střílej, a tak podobně.

[?] Dnešní hráči ale moc na pomalé, neakční tahové strategie nejsou - je to právě rychlá akce, co mají nejraději. Jak se s tím hodláte vypořádat?

SparX: No, jelikož děláme tuhle hru jen jako nadšenci, moc se o tohle nestaráme. Chápu, že žádná společnost nebude vyrábět tahové strategie, protože mnoho hráčů by je považovalo za zastaralé a nekoupili by si je. My nemůžeme (a ani nechceme) přesvědčovat lidi, aby hráli tahové hry, ale co můžeme udělat je dát na výběr. Je to velice odlišná herní zkušenost.

[?] Na svých stránkách říkáte, že vaše hra je "silně inspirována sérií X-COM". Budou zde ale také nějaké zásadní rozdíly?

SparX: Jasně! Hlavně a především jsou to změny v technické rovině. Používáme docela moderní 3D grafický engine na bázi technologie OpenGL. Pracujeme také na odlišné zápletce, nových ufounech, mapách i zbraních.

[?] A co jednotlivé mise? Dá se čekat, že budou podobně jako v původní hře náhodně generované?

SparX: V současné době máme implementovány pouze předem navržené mise. Ale náhodně generované hodláme časem přidat také. Jde o to, že většinu času budete hrát náhodně generované mise, ale sem tam se objeví i speciální mise, která bude důležitá pro příběh.

[?] Můžeš nám o tom příběhu prozradit něco bližšího?

SparX: No jasně, ale nemůžu toho zas prozradit moc, protože přeci nechceme zkazit překvapení. Jedním z vašich úkolů je sbírat ufounskou technologie a chytat ufouny. Tohle je právě jedna z těch z věcí, proč bylo původní UFO tak skvělá hra.

[?] Výzkum, výroba, budování základny - tyhle věci se v UFO: Alien Invasion nezmění? Nebo by mohly být třeba dokonce ještě vylepšeny?

SparX: Většina těchhle vlastností ještě není do hry implementována, takže vám to teď s jistotou nepovím. Jsem si jistý, že nějaké změny tu budou, ale princip by měl zůstat stejný.

[?] Vždycky mě strašně bavilo listovat si Ufopedií, obrovským seznam dokumentů o technologiích, cizácích a vůbec všem možném. Bude něco takového i ve vaší hře?

SparX: Určitě!

  

[?] Co na váš projekt říkají fanoušci série X-COM? Libí se jim? Nebo se bojí zklamání?

SparX: Většina reakcí, které dostáváme je pozitivních. Vypadá to, že mnoho starých fanoušků série dlouhý čas čekalo na tenhle typ hry. Doufám, že se nám podaří naplnit jejich vysoká očekávaní.

[?] Zkusili jste někdy udělat z UFO: Alien Invasion oficiální pokračování série X-COM? Měli jste nějaké nabídky od profesionálních herních společností?

SparX: No, děláme počítačové hry ve volném čase jako koníček. Protože už všichni pracujeme, můžeme na hře pracovat pouze ve volném čase. A je tu ještě jeden podstatný důvod proč nechceme pracovat pro herní společnost: můžeme si hru udělat přesně takovou, jakou ji chceme mít. Nemusíme se starat o otázky typu "za co jsou lidé ochotni zaplatit?". Naneštěstí už vývojářské studio Mythos (později Microprose) neexistuje, takže vy nebylo fér vydělávat na jejich nápadech peníze.

[?] Hrál jsi UFO: Aftermath od ALTAR interactive? Líbilo se to?

SparX: Jo, hrál jsem to a myslím si, že je to dobrá hra. Nicméně nemá hloubku, kterou se mohlo pyšnit původní UFO. A navíc tam nejsou tahové souboje, ale to je otázka vkusu.

[?] Nakonec nám prozraď, kdy bude UFO: Alien Invasion hotové?

SparX: Abych řekl pravdu, nevím. Chtěli bychom udělat hru, jejíž dohrání zabere nějakou tu chvíli. Co ovšem můžu říct s jistotou je to, že v sobotu se objeví technologické demo obsahující tři mise, které si budete moct stáhnout z naší homepage (http://ufo.myexp.de/).

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

19 nejlepších strategických her, který si dnes můžete zahrát

19 nejlepších strategických her, který si dnes můž…

Strategickým hrám ještě neodzvonil konec, byť už se netěší takové popularitě jako dřív. Proto není od věci připomenout si ty největší pecky. A protože je strategických žánrů je mnoho, zaměříme se na válečné kultovky.

11.  10.  2020 | | 34 N/A
Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Vyměnitelné kryty konzole PS5 dávají hráčům nové možnosti customizace

Vyměnitelné kryty konzole PS5 dávají hráčům nové m…

Ze strany Sony jde rozhodně o výborný nápad, jak ozvláštnit vzhled bez větších problémů.

8.  10.  2020 | | 10 N/A