Rozhovor o hře Hitman 3 aneb pohled do duše nájemného vraha!

Letos v létě se náš oblíbený nájemný vrah vrátí na scénu. Potečou potoky krve, budou umírat nevinní lidé (samozřejmě s vidinou tučného šeku). Stejně jako v minulosti, ani tentokráte nebude nouze o napínavý příběh plný zvratů a nečekaných událostí. O pokračování nejslavnější dánské série, titulu Hitman: Contracts, jsme si povídali s jedním z tvůrců.
Rozhovor o hře Hitman 3 aneb pohled do duše nájemného vraha!

IO Interactive je studiem jedné jediné hry a přes množství připravovaných titulů jím i nadále zůstane. Herní série Hitman se setkala s mnoha příznivými ohlasy, stejně jako negativní kritikou. Vše započalo prvním dílem, na který doposud rádi vzpomínají hardcore fanoušci – nemožnost ukládání, komplikované řešení každé mise a hra, která se skutečně podobala práci nájemného vraha. Druhý díl ve své snaze simulovat roli nemorálního zabijáka tak trochu polevil – autoři se poučili z předchozích nezdarů a vytvořili hru, která oslovila masy, přesto částečně zklamala věrné fanoušky. I tak byl Hitman 2: Silent Assassin jednou z nejlepších her loňského roku – a to se jistě počítá!

Ohlášení v pořadí třetího pokračování bylo jen otázkou času a to, o čem se prakticky nepochybovalo, bylo před několika týdny oficiálně potvrzeno – „47čka“ se vrátí v titulu Hitman: Contracts! Jaký však bude nový díl? Dočkáme se většího počtu stealth prvků? Mají tvůrci stále dostatek motivace a nových nápadů? Odpovědi na tyto a další otázky najdete v našem dnešním rozhovoru!

Doupě: Mohl byste se prosím nejdříve představit našim čtenářům a prozradit jim, jak dlouho již pracujete pro IO Interactive? Jaká je vaše aktuální role ve vývoji třetího pokračování Hitman: Contracts?

Jacob Andersen: Jmenuji se Jacob Andersen, jsem jeden se spoluzakladatelů IO Interactive a aktuálně působím v pozici game directora projektu Hitman: Contracts.

Doupě: Váš poslední projekt, third-person střílečka Freedom Fighters, byla zejména u kritiků mimořádně úspěšná. Přesto zůstáváte pro většinu hráčů firmou, kterou navždy proslavila jediná herní řada – série Hitman. Ohlášení třetího pokračování nebylo pro zasvěcené překvapením, i přesto se nabízí jasná otázka – máte po dvou dílech stále dostatek motivace a nápadů, které obohatí nové pokračování?

Jacob Andersen: Bylo by pro nás samozřejmě těžší, pokud by Hitman nebyl úspěšný. Přesto je pro nás velmi prospěšné vrátit se zpět k základům a opravit všechno to, na co nezbyl čas v případě prvních dvou dílu. Všichni naši spolupracovníci tady v IO mají stále dostatek výborných nápadů, takže se žádných podobných problémů neobávám. 

Doupě: Kdy padlo definitivní rozhodnutí o zahájení tvorby Hitman: Contracts?

Jacob Andersen: Prakticky ihned po dokončení Silent Assasin (druhého dílu série – pozn. redakce) jsme začali sbírat veškeré dobré nápady pro vytvoření dalšího dílu/titulu. V období před-produkce je jich vždy dostatek, přesto nastane moment, kdy musíme vytvořit funkční a hmatatelnou hru a přestat tak přemýšlet nad jejím konceptem – od tohoto bodu ve vývoji tak všechny nápady směřují do škatulky „dáme je do další hry.“

   
Tiché plížení a akce na jatkách - jak symbolické, neboť opravdových jatek v podání 47čky se určitě dočkáme

Doupě: Přejděme k samotné hře. Bude Hitman: Contracts svým konceptem navazovat na své předchůdce nebo se dočkáme odlišného ztvárnění Hitmanových dobrodružství?

Jacob Andersen: Pochopitelně jsme se hodně zaměřili na věci, které se hráčům na prvním i druhém dílu série líbily. Hitman: Contracts tedy není opravdovou a výraznou změnou, pouze se více zaměřujeme na aspekty hry, které fungují přinejmenším skvěle. Základy nové hry jsou tedy prakticky nachlup stejné.

Doupě: Stěžejní částí hry by měl být nový příběh. Co nám můžete prozradit o něm? Jaká uplynula doba mezi druhým a třetím dílem série?

Jacob Andersen: Od druhého dílu uplynulo několik let - ve skutečnosti je však doba, ve které se příběh v prvopočátku rozvine, vzdálena od předchozího pokračování jen zhruba o hodinu. Většinu z herní doby Hitman: Contracts pak hráč stráví coby součást temných a zamotaných vzpomínek našeho hlavního hrdiny.

Doupě: Co nám můžete povědět o hlavním hrdinovi, který se pyšní mnoha jmény (47, Hitman, Tobias Rieper). Jak se změnil v porovnání s postavou, kterou jsme mohli vídat v prvním a druhém dílu?

Jacob Andersen: „47čka“ bere na rozdíl od svých předchůdce svůj osud i veškeré záležitosti pevně do vlastních rukou, nenechá se tak snadno podvést jako v minulosti. Stále se však snaží přijít na to, kým vlastně je.

Doupě: Oba předchozí „hitmanovské“ díly mě mimo jiné okouzlily do detailů propracovaným prostředím, které bylo radost prozkoumávat. Jaké nové země a místa budeme moci v Hitman: Contracts navštívit?

Jacob Andersen: V současné fázi vývoje můžu prozradit jen tolik, že část hry strávíte v Paříži.

Doupě: Z doposud zveřejněných informací vyplývá, že se dočkáme rozšíření arzenálů zbraní – co přesně to znamená pro hráče samotné? A které nové zbraně si tedy na vlastní kůži vychutnáme?

Jacob Andersen: Vždy jsme se snažili najít herním postavám odpovídající zbraně, které by přesně pasovaly k jejich nátuře, takže ve hře uvidíte nové i staré historické kousky. Jako bonus jsme pak přidali množství OPRAVDU velmi starých zbraní, o jaké jde se však dozvíte až v průběhu hry, kde se s postupujícím časem automaticky zpřístupní.

Doupě: Podle mnohých byl Hitman 2 akčnější než jeho předchůdce – první trailer nového pokračování se však nesl ve znamení velkolepé špionážní show (téměř ve stylu her jako Splinter Cell). Znamená to, že nám nový díl nabídne širší paletu řešení vzniklých situací a tedy i stealth prvky?

Jacob Andersen: V případě trojky se více koncentrujeme na větší a propracovanější mise (na úkor jejich počtu), což mimo jiné znamená, že se dočkáte většího množství způsobů jejich možného dokončení.

 
Všimněte si Hitmanova stínu v kaluži krve * Další človíček, který neutekl smrti

Doupě: Objevily se informace o novém tutorialu, který by měl třetí díl zpřístupnit všem hráčům bez rozdílu – jaké další inovace a změny mají trojku více přiblížit herním masám?

Jacob Andersen: Snažili jsme se přizpůsobit obtížnost (na obou stranách její pomyslné stupnice), tak, aby se hra stala podstatně lehčí pro nováčky, ale stále dostatečně podnětnou a náročnou pro naše obvyklé hráče (a mimo jiné pak ještě těžší pro hardcore fanoušky :-).

Doupě: První Hitman zaujal okouzlující grafikou a propracovaným enginem, u druhého dílu tomu nebylo jinak. Jak jste již prozradili, Hitman: Contracts se dočká nového enginu. Co nám můžete prozradit právě o něm?

Jacob Andersen: Náš původní engine (Glacier – poznámka redakce) prošel několika fázemi svého přepsání a přepracování, tak, aby byl schopen kvalitně zacházet s větším počtem postav (to bylo nezbytné pro Freedom Fighters). To vše kombinováno s lepší fyzikou a množstvím nových efektů (jako je Depth Blur, Gloom či realtime collorcorrection) zajistí, že právě Hitman: Contracts bude technologicky tou nejpropracovanější hrou, která ve studiích IO Interactive kdy vznikla.

Doupě: Jeden z neslábnoucích požadavků hráčů je herní editor a také podpora multiplayeru, která oběma předešlým dílům scházela. Dočkáme se nápravy některého z těchto „restů“ v případě třetího pokračování?

Jacob Andersen: Hodně jsme o možnosti udělat z Hitmana také multiplayerový výtvor uvažovali a mluvili, ale stále si myslíme, že podobná hra by měla být samostatným titulem.

Doupě: Datum vydání Hitman: Contracts bylo stanoveno na léto letošního roku. Dočkáme se všech verzí hry současně nebo je hodláte vydat postupně?

Jacob Andersen: Preferujeme zveřejnění všech verzí zároveň, z marketingových důvodů je to mnohem lepší a výhodnější tah.

Doupě: Před několika měsíci se objevila informace o filmu na motivy série Hitman. Jaká je tedy aktuální situace týkající se možnosti uvést vaší hru také na filmová plátna. Byla již podepsána dohoda s některými producenty či produkčními firmami?

Jacob Andersen: Obávám se, že v současnosti nemůžu v této oblasti nic konkrétního prozradit.

Doupě: Díky za váš čas. Je zde ještě něco, co byste chtěl říci našim čtenářům?

Jacob Andersen: Nepřestávejte nás zásobovat konstruktivní kritikou, čteme ji a dokážeme se z ní poučit!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A