Rozhovor o Praetorians, strategii od tvůrců série Commandos

Dnes pro vás máme opravdovou perličku v podobě exkluzivního rozhovoru o titulu Praetorians, jedné z nejočekávanějších strategií letošního roku. O tomto herním skvostu, který již dokázal uchvátit nemálo herních žurnalistů, jsme si povídali s Javierem Arévalo, vedoucím celého projektu. Čeká na vás bezmála dvacet zajímavých otázek. Na nic tedy nečekejte a pusťte se do čtení!
Rozhovor o Praetorians, strategii od tvůrců série Commandos

Tvůrci populární série Commandos, španělská společnost Pyro Studios, pracuje v současné době intenzivně na zajímavě vypadající strategii Praetorians. Stejně jako v případě zmiňovaných Commandos, i ona by měla v mnoha ohledech bortit zavedené standardy a vytvářet nové dimenze. Více vám kromě dnešního exkluzivního rozhovoru může prozradit i dubnové preview Honzy Morkese.

Doupě: Můžeš prosím nejprve představit sebe samotného? Jaká je tvoje pozice ve společnosti Pyro Studios, jak dlouho zde již působíš atd.

Javier Arévalo: Ahoj, mé jméno je Javier Arévalo a jsem vedoucí projektu Praetorians. Do společnosti Pyro Studios jsem přišel v roce 1998 jako vedoucí technologického vývoje titulu Commandos 2. Shodou okolností jsem nějaký čas pracoval také na původním Commandos.

Doupě: Kdy jste odstartovali projekt Praetorians?
J.A.: První práce na Praetorians začaly někdy v létě roku 2000.

Doupě: Proč se vaše hra odehrává právě v období římského impéria? Jaká další místa budeme moci navštívit?
J.A.: Myslíme si, že období římského impéria je pro strategickou hru typu Praetorians tím pravým. Je to atraktivní prostředí dobře známé i obyčejným lidem. Navíc to bylo velmi bouřlivé období v historii, se spoustou vojenských výprav zasahujících do téměř všech části tehdy známého světa: západní a střední Evropy, Británie a severní Afriky.

 

Doupě: Prétoriáni byla speciální garda, která sloužila výhradně císaři. Znamená to, že se hráč ocitne právě v roli Julia Césara?
J.A.: Všichni víme, co se stalo Juliu Césarovi a popravdě nechceme hráčům připravit stejný konec. Nyní zcela vážně - hráč se ocitne v roli generála, velícího jednotkám a bojujícího v mnoha bitvách inspirovaných výpravami z doby Césarovi vlády. Nechceme, aby hráč napodoboval kohokoliv, ale aby si tvořil svou vlastní strategii. 

Doupě: Můžeš nám alespoň trochu nastínit příběh vaší hry?
J.A.: Příběh samotný sleduje osudy jednoho vojáka římské armády. Raději jsme se rozhodli nezatahovat do příběhu významné historické postavy, hráčům jsou až přespříliš známé, než aby se s nimi mohli ztotožnit.

Doupě: Jak jsi napsal, vaše hra bude inspirována reálnými situacemi a událostmi, které se odehrály v minulostí. Držíte se při vývoji pouze historických faktů? Setkáme se se skutečně žijícími postavami, kterými byl například Julius César či Marcus Aurelius.
J.A.: Ve většině případů jsou mise opravdu inspirovány skutečnými událostmi. Musím zdůraznit ono slovíčko "inspirovány", protože se nepokoušíme vytvořit historicky věrohodné mise. Držíme se skutečných prvků a situací, přesto jsme v některých okamžicích donuceni jejich použití značně omezit, aby byl zachován původní koncept a styl hraní, který jsme se snažili již od prvopočátku vytvořit. 

Doupě: Plánujete do hry zakomponovat také nějaké mytologické prvky? Například legendární římské bohy (jako boha války Area)?
J.A.: Ne, naše hra opravdu využívá pouze skutečných, reálných prvků. Jak jsem řekl, v některých případech jsme jejich využití výrazně omezili, nehodláme však používat nějaké mytologické a jiné fantasy prvky.

 

Doupě: S kolika jednotkami se v průměru setkáme v jedné misi? Kolik "prétoriánů" bude hráč schopen kontrolovat?
J.A.: Hráčova armáda může čítat až zhruba jednu tisícovku jednotek. Všechny armádní jednotky budou sešikovány do skupinek a pluků, hráči by tak neměla činit jejich kontrola žádné problémy.

Doupě: Mohl bys nám říci také něco více o náplni a průběhu misí, systému boje, úkolu hráče a tak podobně?
J.A.: Neuvěřitelnou výhodou Preatorians je fakt, že se jedná o strategickou hru bez nutnosti shromažďovat suroviny či zabývat se složitou ekonomikou. To tedy znamená, že náplň misí se točí především okolo bránění vlastních či naopak útočení a následném ničení nepřátelských pozic. Města a vesnice hrají důležitou roli v doplnění a vyladění armády, přesto je klíčovým prvkem nutnost starat se zvědy, plánování a strategii. Mise tomu odpovídají tím, že mají hned několik cílů.

Doupě: Jak přesně probíhá zisk nových jednotek?
J.A.: V několika misích bude hráč moci získat pod svou kontrolu vesnice, v nichž bude váš armádní velitel (v mnoha případech centurion) obdařen schopností vytrénovat vesničany na nové jednotky - lukostřelce, pěšáky a jiné.

Doupě: Hráč bude v průběhu hry čelit egyptským a galským (barbarským) jednotkám. Co nám můžeš říci o těchto civilizacích a jejich odlišnostech? Budou se vyznačovat různými vojenským jednotkami či systémem boje?
J.A.: Egypt i Barbaři budou mít samozřejmě odlišné typy vojenských jednotek s unikátním chováním i schopnostmi. Barbaři jsou tak v boji méně organizovaní než Římané, každá jejich jednotka je však sama o sobě silnější. Egypťané mají lépe střílející jednotky a vyznačují se také svou pohyblivostí a rychlostí. To jsou zhruba hlavní odlišnosti, na které jsme se zaměřili při vývoji.

 

Doupě: Bude hráč omezen nějakým populačním limitem?
J.A.: Armáda a její velikost je v každé misi nějakým způsobem omezena, především z důvodu, abychom mohli zamezit klasické a jednoduché strategii "vytvoření obrovské armády a její následném poslání na nepřátele".  

Doupě: Je známo, že v případě série Commandos vypomáhaly při vývoji také historické filmy, dokumenty či knihy. Používáte něco podobného také při vývoji titulu Praetorians?
J.A.: Při vývoji jsme samozřejmě potřebovali vhodný zdroj poznatků o taktice, válečných strojích, hierarchii velení římské armády a ostatních kultur a civilizací - Galů, Keltů, Egypťanů či Peršanů. Opět jsme použili naši filozofii zdůraznění určitých prvků či jejich slepování do větších celků, tak, abychom vytvořili ony tři hlavní civilizace.

Doupě: Myslím, že hudba je velmi důležitou části každé hry. Jak jste se vypořádali s hudební stránkou v případě Praetorians?
J.A.: Mateo Pascual, jenž má ve společnosti Pyro Studios na starosti právě hudební doprovod, komponuje pro Praetorians speciální skladby různých stylů, které by měly reprezentovat dané historické období a odlišná místa, kde se naše hra odehrává.

Doupě: Plánujete vypustit spolu s hrou také nějaký editor?
J.A.: Ne, editor map nebude součástí hry.

Doupě: Dočkáme se také multiplayeru?
J.A.: Ano, hra samotná bude zahrnovat řadu map vytvořených speciálně pro multiplayer a skirmish souboje. Naráz se bude moci utkat až osm hráčů, chybět nebude ani možnost vytváření týmů.

Doupě: Máte v současné době alespoň předběžnou představu o systémových požadavcích vaší hry?
J.A.: Jako minimální konfigurace pro spuštění hry by měl zřejmě postačit počítač s procesorem o frekvenci 500 MHz, 128 MB RAM a Direct3D kompatibilní kartou s 16 MB paměti.

 

Doupě: Jaké je předpokládané datum vydání?
J.A.: Na hře samozřejmě usilovně pracujeme a přesto, že vývoj probíhá hladce, mělo by se tak stát až v několika příštích měsících. (Poznámka redakce: V souvislosti s termínem vydání se zatím nejčastěji hovoří o listopadu, respektive prosinci letošního roku)

Doupě: A nakonec typická otázka - jak si myslíš, že se bude dále vyvíjet žánr realtime strategií?
J.A.: Existují zřejmě dvě věci, které lze v budoucnosti v případě žánru RTS očekávat: definitivní oproštění od ekonomiky a zisku surovin (náš titul Praetorians je v tomto případě sám o sobě důležitým krokem) a vstup žánru strategií na pole konzolí. Aktuální interface a herní koncept zkrátka není vhodný pro konzole. Přesto nemyslím, že by bylo něco špatného na tom hrát strategické hry na obrazovce televize, zatímco budete pohodlně usazeni v gauči. My ale musíme předělat strategický žánr od základu, aby vše fungovalo tak, jak má.

Doupě: Díky za tvůj čas
J.A.: Není zač! Bylo příjemné diskutovat s vámi o Praetorians.

 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Kingdom Come: Deliverance - prožijte český středověk (recenze)

Kingdom Come: Deliverance - prožijte č…

Česká hra ze středověku se dočkala finálního vydání. Po dlouholetém vývoji máte možnost okusit hru, jaká tu ještě nebyla. RPG inspirované českou historií a vyvíjené s důrazem na středověkou realitu. Stojí za to hru pořizovat? Dozvíte se v recenzi!

13.  2.  2018 | | 122 N/A
Mapa Kingdom Come: Deliverance je krásným příkladem středověké historie

Mapa Kingdom Come: Deliverance je krás…

Při tvorbě světa Kingdom Come: Deliverance samozřejmě nemohli tvůrci zahrnout celou republiku. Nakonec si vybrali okolí města Rataje nad Sázavou, nacházejícího se v okrese Kutná Hora. Jak to dopadlo?

včera | | 15 N/A
Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se na obrázky z českého středověku

Jak vypadá Kingdom Come: podívejte se …

Kingdom Come bude výpravou do středověku se vším všudy. České lesy, věrohodné souboje a příběhové zvraty, které otřásly zemí. Pojďme se podívat na všechny dostupné pohlednice z výletu.

včera | | 18 N/A
Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál z českých luhů a hájů (galerie)

Kingdom Come: Deliverance - fotoseriál…

Recenzi jsme sice již napsali, ale Kingdom Come nás stále baví. Podívejte se na galerii z našich dobrodružných výprav.

19.  2.  2018 | | 4 N/A
Kingdom Come: Deliverance už prodalo téměř 500 tisíc kopií

Kingdom Come: Deliverance už prodalo t…

Nehledě na bugy a další technické nepříjemnosti se Kingdom Come v prodejích pěkně daří.

15.  2.  2018 | | 5 N/A
V Kingdom Come: Deliverance se musíte naučit řádně oblékat a obrnit

V Kingdom Come: Deliverance se musíte …

V očekávaném českém RPG nebudou věrohodné jen souboje, ale také způsob oblékání a využívání brnění.

7.  2.  2018 |
Kingdom Come: Deliverance dostane na PS4 v den vydání obří patch

Kingdom Come: Deliverance dostane na P…

Máte koupené Kingdom Come na konzoli PS4 a chystáte se hrát? Tak to si ještě nějakou dobu počkáte.

12.  2.  2018 | | 16 N/A
Herní agenda: zpátky v sedle nového roku

Herní agenda: zpátky v sedle nového ro…

Na začátku roku téměř vždy bývá na herním trhu poměrně sucho. Letošek nebyl výjimkou, proto jsme si s agendou dali menší pauzu. Už se ale začínají objevovat první dobře vypadající kousky, takže nastal čas, abychom si o nich zase něco řekli.

16.  2.  2018 |