Rozhovor o Praetorians, strategii od tvůrců série Commandos

vytisknout velikost písma
Dnes pro vás máme opravdovou perličku v podobě exkluzivního rozhovoru o titulu Praetorians, jedné z nejočekávanějších strategií letošního roku. O tomto herním skvostu, který již dokázal uchvátit nemálo herních žurnalistů, jsme si povídali s Javierem Arévalo, vedoucím celého projektu. Čeká na vás bezmála dvacet zajímavých otázek. Na nic tedy nečekejte a pusťte se do čtení!
Rozhovor o Praetorians, strategii od tvůrců série Commandos

Tvůrci populární série Commandos, španělská společnost Pyro Studios, pracuje v současné době intenzivně na zajímavě vypadající strategii Praetorians. Stejně jako v případě zmiňovaných Commandos, i ona by měla v mnoha ohledech bortit zavedené standardy a vytvářet nové dimenze. Více vám kromě dnešního exkluzivního rozhovoru může prozradit i dubnové preview Honzy Morkese.

Doupě: Můžeš prosím nejprve představit sebe samotného? Jaká je tvoje pozice ve společnosti Pyro Studios, jak dlouho zde již působíš atd.

Javier Arévalo: Ahoj, mé jméno je Javier Arévalo a jsem vedoucí projektu Praetorians. Do společnosti Pyro Studios jsem přišel v roce 1998 jako vedoucí technologického vývoje titulu Commandos 2. Shodou okolností jsem nějaký čas pracoval také na původním Commandos.

Doupě: Kdy jste odstartovali projekt Praetorians?
J.A.: První práce na Praetorians začaly někdy v létě roku 2000.

Doupě: Proč se vaše hra odehrává právě v období římského impéria? Jaká další místa budeme moci navštívit?
J.A.: Myslíme si, že období římského impéria je pro strategickou hru typu Praetorians tím pravým. Je to atraktivní prostředí dobře známé i obyčejným lidem. Navíc to bylo velmi bouřlivé období v historii, se spoustou vojenských výprav zasahujících do téměř všech části tehdy známého světa: západní a střední Evropy, Británie a severní Afriky.

 

Doupě: Prétoriáni byla speciální garda, která sloužila výhradně císaři. Znamená to, že se hráč ocitne právě v roli Julia Césara?
J.A.: Všichni víme, co se stalo Juliu Césarovi a popravdě nechceme hráčům připravit stejný konec. Nyní zcela vážně - hráč se ocitne v roli generála, velícího jednotkám a bojujícího v mnoha bitvách inspirovaných výpravami z doby Césarovi vlády. Nechceme, aby hráč napodoboval kohokoliv, ale aby si tvořil svou vlastní strategii. 

Doupě: Můžeš nám alespoň trochu nastínit příběh vaší hry?
J.A.: Příběh samotný sleduje osudy jednoho vojáka římské armády. Raději jsme se rozhodli nezatahovat do příběhu významné historické postavy, hráčům jsou až přespříliš známé, než aby se s nimi mohli ztotožnit.

Doupě: Jak jsi napsal, vaše hra bude inspirována reálnými situacemi a událostmi, které se odehrály v minulostí. Držíte se při vývoji pouze historických faktů? Setkáme se se skutečně žijícími postavami, kterými byl například Julius César či Marcus Aurelius.
J.A.: Ve většině případů jsou mise opravdu inspirovány skutečnými událostmi. Musím zdůraznit ono slovíčko "inspirovány", protože se nepokoušíme vytvořit historicky věrohodné mise. Držíme se skutečných prvků a situací, přesto jsme v některých okamžicích donuceni jejich použití značně omezit, aby byl zachován původní koncept a styl hraní, který jsme se snažili již od prvopočátku vytvořit. 

Doupě: Plánujete do hry zakomponovat také nějaké mytologické prvky? Například legendární římské bohy (jako boha války Area)?
J.A.: Ne, naše hra opravdu využívá pouze skutečných, reálných prvků. Jak jsem řekl, v některých případech jsme jejich využití výrazně omezili, nehodláme však používat nějaké mytologické a jiné fantasy prvky.

 

Doupě: S kolika jednotkami se v průměru setkáme v jedné misi? Kolik "prétoriánů" bude hráč schopen kontrolovat?
J.A.: Hráčova armáda může čítat až zhruba jednu tisícovku jednotek. Všechny armádní jednotky budou sešikovány do skupinek a pluků, hráči by tak neměla činit jejich kontrola žádné problémy.

Doupě: Mohl bys nám říci také něco více o náplni a průběhu misí, systému boje, úkolu hráče a tak podobně?
J.A.: Neuvěřitelnou výhodou Preatorians je fakt, že se jedná o strategickou hru bez nutnosti shromažďovat suroviny či zabývat se složitou ekonomikou. To tedy znamená, že náplň misí se točí především okolo bránění vlastních či naopak útočení a následném ničení nepřátelských pozic. Města a vesnice hrají důležitou roli v doplnění a vyladění armády, přesto je klíčovým prvkem nutnost starat se zvědy, plánování a strategii. Mise tomu odpovídají tím, že mají hned několik cílů.

Doupě: Jak přesně probíhá zisk nových jednotek?
J.A.: V několika misích bude hráč moci získat pod svou kontrolu vesnice, v nichž bude váš armádní velitel (v mnoha případech centurion) obdařen schopností vytrénovat vesničany na nové jednotky - lukostřelce, pěšáky a jiné.

Doupě: Hráč bude v průběhu hry čelit egyptským a galským (barbarským) jednotkám. Co nám můžeš říci o těchto civilizacích a jejich odlišnostech? Budou se vyznačovat různými vojenským jednotkami či systémem boje?
J.A.: Egypt i Barbaři budou mít samozřejmě odlišné typy vojenských jednotek s unikátním chováním i schopnostmi. Barbaři jsou tak v boji méně organizovaní než Římané, každá jejich jednotka je však sama o sobě silnější. Egypťané mají lépe střílející jednotky a vyznačují se také svou pohyblivostí a rychlostí. To jsou zhruba hlavní odlišnosti, na které jsme se zaměřili při vývoji.

 

Doupě: Bude hráč omezen nějakým populačním limitem?
J.A.: Armáda a její velikost je v každé misi nějakým způsobem omezena, především z důvodu, abychom mohli zamezit klasické a jednoduché strategii "vytvoření obrovské armády a její následném poslání na nepřátele".  

Doupě: Je známo, že v případě série Commandos vypomáhaly při vývoji také historické filmy, dokumenty či knihy. Používáte něco podobného také při vývoji titulu Praetorians?
J.A.: Při vývoji jsme samozřejmě potřebovali vhodný zdroj poznatků o taktice, válečných strojích, hierarchii velení římské armády a ostatních kultur a civilizací - Galů, Keltů, Egypťanů či Peršanů. Opět jsme použili naši filozofii zdůraznění určitých prvků či jejich slepování do větších celků, tak, abychom vytvořili ony tři hlavní civilizace.

Doupě: Myslím, že hudba je velmi důležitou části každé hry. Jak jste se vypořádali s hudební stránkou v případě Praetorians?
J.A.: Mateo Pascual, jenž má ve společnosti Pyro Studios na starosti právě hudební doprovod, komponuje pro Praetorians speciální skladby různých stylů, které by měly reprezentovat dané historické období a odlišná místa, kde se naše hra odehrává.

Doupě: Plánujete vypustit spolu s hrou také nějaký editor?
J.A.: Ne, editor map nebude součástí hry.

Doupě: Dočkáme se také multiplayeru?
J.A.: Ano, hra samotná bude zahrnovat řadu map vytvořených speciálně pro multiplayer a skirmish souboje. Naráz se bude moci utkat až osm hráčů, chybět nebude ani možnost vytváření týmů.

Doupě: Máte v současné době alespoň předběžnou představu o systémových požadavcích vaší hry?
J.A.: Jako minimální konfigurace pro spuštění hry by měl zřejmě postačit počítač s procesorem o frekvenci 500 MHz, 128 MB RAM a Direct3D kompatibilní kartou s 16 MB paměti.

 

Doupě: Jaké je předpokládané datum vydání?
J.A.: Na hře samozřejmě usilovně pracujeme a přesto, že vývoj probíhá hladce, mělo by se tak stát až v několika příštích měsících. (Poznámka redakce: V souvislosti s termínem vydání se zatím nejčastěji hovoří o listopadu, respektive prosinci letošního roku)

Doupě: A nakonec typická otázka - jak si myslíš, že se bude dále vyvíjet žánr realtime strategií?
J.A.: Existují zřejmě dvě věci, které lze v budoucnosti v případě žánru RTS očekávat: definitivní oproštění od ekonomiky a zisku surovin (náš titul Praetorians je v tomto případě sám o sobě důležitým krokem) a vstup žánru strategií na pole konzolí. Aktuální interface a herní koncept zkrátka není vhodný pro konzole. Přesto nemyslím, že by bylo něco špatného na tom hrát strategické hry na obrazovce televize, zatímco budete pohodlně usazeni v gauči. My ale musíme předělat strategický žánr od základu, aby vše fungovalo tak, jak má.

Doupě: Díky za tvůj čas
J.A.: Není zač! Bylo příjemné diskutovat s vámi o Praetorians.

 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 6 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |