Rozhovor o Specnaz – simulace ruských speciálních jednotek

Bavili jste se dobře u Delta Force a podobných her? Co takhle zkusit akci z pohledu druhé strany, tedy z pohledu elitního ruského komanda? Před několika dny oznámila slovenská firma BYTE Software svůj první projekt s názvem Specnaz: Project Wolf, ve kterém si roli ruské speciální jednotky budete moci vyzkoušet.

Slyšeli jste někdy o ruských speciálních jednotkách? Asi ne a pokud ano, tak jen pár neověřených drbů. Ruská speciální komanda Specnaz (SPECIALNOGO NAZNACENIYA) jsou zastřena rouškou tajemství, ale to se snaží slovenští vývojáři změnit. Byte Software řekli stop všem hrám simulujícím Delta Force, SAS, Commandos a další podobné „zápaďácké“ jednotky. Jen si pěkně vyzkoušejte, jaký je svět z pohledu matičky Rusi.

Hra se nebude odehrávat v nějakém konkrétním časovém období. Jisté je to, že to bude po rozpadu SSSR „někdy na přelomu milénia“. Jelikož ekonomická situace Ruska není zrovna růžová, země si nemůže dovolit vydržovat tolik vojenských základen rozmístěných po celém světě jako za dob studené války. Na těchto základnách je však po léta nashromážděno množství jaderných hlavic, plutonia a dalšího radioaktivního svinstva, který tam Rusové nemohou samozřejmě nechat, a tak ho musí pěkně potichoučku odvézt. Pro tyto účely je vybrán speciální typ těžkého transportního letounu IL76. Ovšem, co se nestane, při jedné zpáteční cestě se letoun ztratí…

A to je přesně úkol jako dělaný pro Specnaz. Ve hře Specnaz: Project Wolf se stanete členem právě jedné takové speciální jednotky. Hra nabídne několik kampaní roztroušených po asijském kontinentě - Jemen, Uzbekistán, Irán, Myanmar a dnes tak neblaze známý Afghánistán. K dispozici budete mít zhruba dvacítku zbraní a tým, kde zvláštní funkci plní vojenský vlk (!). Naše domněnka, že sponzorem Byte Software je bratislavská ZOO, se nepotvrdila. Tady jde o něco úplně jiného. Tajný výzkum, který započal v SSSR již v padesátých letech dvacátého století pokusy s delfíny přinesl očekávané výsledky. Vznikl WOLF2, což je hybridní robot-zvíře, kterému můžete zadávat příkazy. Díky tomu získali Rusové zbraň, která je jako stvořená pro diverzní a špionážní akce (více informací o WOLFU2 na adrese http://www.byte.sk/project/specnaz/02_game_wolf2.htm). Díky tomu budou mise v Specnazu o hodně variabilnější.

Speciální důraz bude kladen i na multiplayer, ale hra bude primárně zaměřena na singleplayer. Co se týče technického zpracování, podle prvních obrázků a nákresů grafika Specnazu ostudu určitě neudělá. Distributor ještě není znám, stejně jako datum vydání.

Jelikož je oficiální stránka hry na další informace poněkud skoupá, kontaktovali jsme BYTE Software a položili jim další otázky. Na všechny odpovídal Martin „Equino-X“ Horňák, Head of Development hry a zároveň majitel firmy BYTE Software.

Doupě: Inspirovali jste se při tvorbě hry současnými "vojenskými" hrami jako Flashpoint atd.? V čem bude SPECNAZ jiný?

Martin Horňák: Flashpoint urcite nebol motivaciou pre nasu tvorbu. Flashpoint si myslim ze je klenot medzi hrami a nema zmysel ho napodobovat alebo sa mu len priblizovat kedze udal smer a myslim ze BIS (Bohemia Interactive Studio – pozn. autora) si toto pole hier udrzi na svojom konte. Skor by som povedal ze inspiracia bola v hre od NovaLogicu DELTA FORCE, ktora mna osobne svojho casu velmi oslovila.

SPECNAZ bude iny uz len z pohladu za aku stranu bude hrac hrat. Doteraz sa hry odohravali v duchu americkych specialnych jednotiek. Konecne bude mat hrac moznost si zahrat aj za druhu stranu. Novy prvok v hre bude vlk. Spolu s hracom bude splnat misie dokonale vycviceny vojensky vlk, ktoremu bude moct hrac zadavat jedoduche povely. S takto vycvicenym zvieratom bude hrac splnat misie sposobom aky bude jemu najviac vyhovovat.

Doupě: Proč zrovna ruské speciální jednotky? Myslíte, že je to dobré téma pro západní trh (v USA asi přece jen letí víc DELTA FORCE)?

M. H.: Myslim ze SPECNAZ je dodnes zahaleny ruskom tajomstva a malo ludi vobec vie co to SPECNAZ znamena. Tymto sposobom chceme dat svetu najavo ze su tu neni len americke specialne jednotky ktore mozu spasit svet, ale aj ruske utvary zvlastneho urcenia.

Co sa tyka zapadnych trhov, tak urcite to bude pre nich velmi zaujimava tema. Uz len z toho dovodu ze trh je presyteny zapadnymi specialnymi jednotkami.

Doupě: Kladete u SPECNAZU větší důraz na realitu nebo spíše zábavu? Nebo jinak - zabije hráče ve hře jediná kulka vypálená půl kilometru od něj?

M. H.: Doraz bude kladeny na realitu co bude znamenat jeden dobre miereny projektil a zabava na skvelu hratelnost co je prioritou nasej filozofie :).

Doupě: Jak vidíte týmovou spolupráci? Budou mise spíše záležitostí pro jednoho nebo bude mít hráč k dispozici celou jednotku?

M. H.: Hrac v misii bude mat k dispozici podporne jednotky z vlastneho teamu a uz spominaneho vycviceneho vlka. Podporne jednotky nebude moct priamo ovladat ale bude im moct zadavat prikazy. Kazda zo spominanych jednotiek bude splnat svoje rozkazy v konkretnej misii. Takze hrac ich bude moct len korigovat. Jediny clen teamu nad ktorym bude mat hrac svoju absolutnu moc bude vlk. Tomu bude zadavat rozkazy podla potreby v danej misii.

Doupě: Co multiplayer - bude ve hře zařazen?

M. H.: Cela Single Player kampan sa bude dat hrat kooperativne po sieti. Na to kladieme doraz uz od zaciatku celeho projektu. Chyba to vela hram a je to obrovska skoda ze to nie je trend v hrach. Viem si velmi dobre predstavit ze by v Half-Life prezil aj iny clen vedeckeho teamu ako bol Freeman a zahrali si tak celu hru dvaja ludia mozno viac bok po boku. Verim ze o tomto snivalo vela hracov co hralo HL.

K multiplayeru spomeniem len mody ktore planujeme vytvorit a to su:

  • Deathmatch
  • Squadmatch
  • Specnaz vs. Delta
  • Capture The Nuke
  • Atomic Countdown
  • The Reconnaissance
Doupě: Jak náročná bude hra na HW?

M. H.: Boli by sme radi aby hra bezala na GeForce 2 a 1GHz+. Co momentalne splna.

Doupě: Plánujete vydat hru i ve své mateřštině?

M. H.: Samozrejme.

Doupě: Znáte už alespoň přibližný termín vydání?

M. H.: To je zatial spekulativna otazka, takze tuto informaciu si myslim ze coskoro zverejnime :).

Doupě: Díky za rozhovor. Přeji mnoho úspěchů ve vývoji hry.

Diskuze (3) Další článek: 6 nových screenshotů z No One Lives Forever 2

Témata článku: , , , ,