Rozhovor o strategii American Conquest

Pokud máte v oblibě historické realtime strategie ve stylu Age of Empires či Cossacks, rozhodně nepřehlédněte tento rozhovor o výborné realtimové hře jménem American Conquest. Ta je postavena na enginu již zmiňovaných Cossacks, ovšem bude obsahovat mnoho vylepšení a co hlavně, půjde v ní o Nový svět a jeho dobývání. Více nám prozradil Oleg Javorsky z týmu, který hru vyvíjí.
Rozhovor o strategii American Conquest
Pokud máte v oblibě historické realtime strategie ve stylu Age of Empires či Cossacks, rozhodně nepřehlédněte tento rozhovor o výborné realtimové hře jménem American Conquest. Ta je postavena na enginu již zmiňovaných Cossacks, ovšem bude obsahovat mnoho vylepšení a co hlavně, půjde v ní o Nový svět a jeho dobývání.

O vývoj American Conquest se momentálně stará ukrajinský tým GSC Games, na otázky ochotně odpovídal Oleg Javorsky.

Doupě: Kterými základními vlastnosti by se měla vaše hra American Conquest odlišovat od statních her tohoto žánru?

Oleg Javorsky: Až 16 000 jednotek v jediné bitvě, čtrnáct různých národů - Angličané, Francouzi, Španělé, Američané, Nizozemci, Portugalci, Aztékové, Inkové, Májové, Pueblos, Delaweránci, Huróni, Siuxové, Iroquiánci - každý se svými vlastními budovami a jednotkami. Detailní animace, mocný engine kombinující 3D a 2D grafiku, silné historické pozadí a další záležitosti - to je to, co by mělo dělat naši hru výjimečnou.

Doupě: Vaše hra pokrývá období od objevení Nového světa až po zrod USA. Budou mise historicky přesné, založené na skutečných událostech?

O.J.: Přirozeně, to je o co se snažíme - udělat hru historicky tak přesnou, jak jen to půjde. Budeme historii přikládat vyšší důležitost než tomu bylo u Cossacks, takže se hráči budou moct naučit dokonce ještě mnohem více. Půjdeme od Kolumbova přistání v Americe až po formování USA - to je více než 300 let historie. Stále se ovšem nebude jednat o učebnici historie o USA, je to hra a některé historická fakta mohou být přeci jen poněkud upravena.

American Conquest American Conquest

Doupě: Jaké suroviny budou hráč sbírat?

O.J.: Seznam surovin bude docela podobný tomu v Cossacks, ale bude mít své vlastní osobité zvláštnosti. Zaprvé, herní národy budou reprezentovat dva hlavní tábory, tedy Evropské národy a původní obyvatele Ameriky. Přirozeně, že obě tyhle strany budou mít trochu jiné rozložení surovinové základny. Navíc každý národ bude mít své vlastní speciality.

Doupě: Objeví se zde otroci?

O.J.: Ne, otroci nejsou v plánu. Místo nich budou běžní pracující civilisté.

Doupě: Jaké druhy budov a jednotek bude možné stavět?

O.J.: V American Conquest jsme se poněkud odchýlili od původního konceptu Cossacks, kde jste si museli od začátku vybudovat rozsáhlou základnu, zabírající poměrně velké území. Zde budete mít jednu hlavní budovu - pevnost nebo tvrz a několik menších budov kolem. Právě v centru představovaném pevností a několika málo okolními budovami se budou odehrávat všechny důležité akce - výzkum nových upgradů a produkce nových jednotek. Nový systém představuje nikoliv pouze vizuální odlišnost, ale slouží také ke změně celé herní taktiky a strategie - přechod od "pouličních bojů" po dobývaní pevností. Další odlišností je fakt, že jednotky nyní budou moci vstupovat do kterékoliv budovy a zevnitř ji bránit. Každý z národů bude mít samozřejmě svůj vlastní styl architektury.

Mezi civilisty naleznete rolníky, kněze (u Evropanů) a šamany (u indiánských národů). Vojenské jednotky jsou prezentovány všemi možnými druhy vojáků - pěchota, dělostřelectvo, námořníci. V podstatě jsou částečně unikátní všechny jednotky u všech národů.

Doupě: Jak vypadají rozdíly mezi jednotlivými civilizacemi? Mají své výhody, nevýhody, speciální jednotky nebo budovy?

O.J.: Každý národ ve hře bude mít svou vlastní architekturu a unikátní jednotky, své vlastní výhody i slabiny. Jak po vizuální tak i po herní stránce to bude v American Conquest mnohem zřetelnější nežli v Cossacks. Už to nebude jen o jedinečném architektonickém stylu, ale také o odlišné armádě. Budou zde různé ekonomiky, vědecké systémy, jak u Evropanů, tak i u původního amerického indiánského obyvatelstva. Tak například Evropané, přestože mají podobnou strukturu armády, s kopiníky, mušketýry a dělostřelectvem jako její základnou, jsou za každý národ odlišní. Každá uniforma přesně koresponduje se svou soudobou historickou předlohou - snadněji teď rozpoznáte třebas takového anglického a španělského mušketýra, a využijete jejich zvláštnosti v různých herních situacích.

Největší rozdíl ale bude samozřejmě jasný mezi Evropany a Indiány, protože se jedná o zcela odlišné kultury - nový a starý svět. Jestliže je hra za Evropany z větší části rozpoznatelná a známá - architektura, složení armády, technologické výdobytky, pak hra za Indiány bude zcela novým zážitkem. Původní americké národy mají odlišné ekonomické systémy s jiným složením zdrojů, jinou skladbou armády, a samozřejmě i jinými technologiemi. Tak například Huróni a Siuxové a další sbírají dřevo, kámen, potravu, kožešiny a mají ještě dvě další suroviny - kov a střelný prach, který může být zakoupen pouze od Evropanů. Naproti tomu Pueblos mají jen tři zdroje - dřevo, kámen a potravu. Na rozdíl od evropského kněze, který může pouze léčit bojovníky a přetahovat na svou stranu neutrální indiánské kmeny, Siuxský šaman může bojovat, léčit, zvyšovat sílu svých bojovníků (na jistý čas), zvyšovat výnosy z farem, zlepšovat morálku a odhalovat místa na mapě zahalená "fog of war" (tedy "válečnou mlhou, kdy nejsou vidět nepřátelské jednotky).

Popravdě těch rozdílů je skutečně mnoho než aby se daly shrnout do jediného interview. V každém případě bude zajímavé hrát za kterýkoliv z národů.

Doupě: Bitev se bude moct zúčastnit až 16 000 jednotek. Jak na tom ale bude American Conquest s hardwarovými nároky?

O.J.: Ano, limit v počtu jednotek je nastaven tak, aby bylo možné simulovat skutečné historické bitvy ve skutečném měřítku. Abyste si plynule zahráli se dvěma až třemi různými národy měl by vám stačit počítač vybavený P3-500 MHz a 128 MB RAM. Abyste si zahráli se všemi nastaveními na max a se všemi národy budete potřebovat alespoň P3-800 MHz a 256 MB RAM.

Doupě: Kolik misí / scénářů bude v American Conquest?

O.J.: Bude zde 12 single misí, 6 historických bitev, jako například Bitva u Lexingtonu, Bitva u Konkordu, Bitva u Saratogy a další, a nesmím zapomenout ani na čtyři následující rozsáhlé kampaně:

  • Pizarrova expedice proti Inkům – tato kampaň je věnována španělskému dobývání jedné z největších jihoamerických civilizací, říše Inků
  • Války Tecumsehovy – zde se setkáme s Tecumsehem, který se snaží spojit indiány jednu konfederaci pro boj proti dobyvatelům z Evropy
  • Sedmiletá válka – tady půjde o koloniální šarvátky mezi Anglií a Francií. Hráči budou moct hrát za obě mocnosti
  • Válka o nezávislost – jak jistě tušíte, jedná se o formování nového státu - Spojených států amerických - a jeho boj za nezávislost.
Mise by měly být dynamičtější než v Cossacks, s lépe propracovaným příběhem. Mezi další vylepšení patří například zkušenosti jednotek, možnost přenášet některé jednotky z mise do mise. Kromě předem dané struktury budov bude část dat v každé misi generována náhodně, ať již se jedná o umístění neutrálních či nepřátelských kmenů nebo jeskyní s poklady. To samozřejmě zvýší možnost zahrát si hru znovu, třeba i několikrát po sobě. Navíc bude možné hrát každou kampaň za kteroukoliv ze stran, které se jí zúčastňují.

Doupě: Plánujete v současné době nějaké další hry postavené na enginu Cossacks?

O.J.: Nic co bychom teď mohli prozradit :-).

Oficiální stránky: http://www.gsc-game.com/.

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Marvel

Marvel's Spider-Man: nejlepší pavouk, …

Spider-Man je ukázkovou herní prací hned z několika ohledů. Ale ten New York je prostě špica!

6.  9.  2018 |
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A