Rozhovor: pokoří český Inquisitor Baldur´s Gate?

Dnes pro vás máme skutečnou lahůdku! Podařilo se nám vyzpovídat představitele společnosti Cinemax, která v současné době pracuje hned na několika úžasných herních projektech. V této dnešní první části našeho rozhovoru se dozvíte něco o samotné společnosti a také o jejich nejslibnějším titulu - RPGčku Inquisitor. Tak neváhejte a čtěte, protože už příští týden se pustíme do jejich ostatních her!
Dnes pro vás máme skutečnou lahůdku! Podařilo se nám vyzpovídat představitele společnosti Cinemax, která v současné době pracuje hned na několika úžasných herních projektech. V této dnešní první části našeho rozhovoru se dozvíte něco o samotné společnosti a také o jejich nejslibnějším titulu - RPGčku Inquisitor. Tak neváhejte a čtěte, protože už příští týden se pustíme do jejich ostatních her!

Na prvních pět otázek, týkajících se převážně samotné společnosti, nám odpovídal Marek Nepožitek, "ředitel" (ačkoliv tak sám sebe nenazývá;) Cinemaxu. Zbylé otázky ohledně Inquisitora zodpověděl Johan Justoň – scénárista hry.

O společnosti
Doupě: Kdy Cinemax vzniknul a kdo stál u jeho zrodu?

Marek Nepožitek: Cinemax, společnost s ručením omezeným, jsme založili v roce 1998. Firma má dva společníky – mě a Lukáše Macuru. Před založením Cinemaxu jsme se věnovali grafice, programování a multimédiím v rámci jiných projektů a společností (např. Cybernetic Cinema). Studio Cinemax se může od začátku své existence opřít o potenciál skutečných profíků s invencí a dlouholetou praxí.

Doupě: Kolik máte v současnosti zaměstnanců? Dělíte se nějak na jednotlivé týmy?

M.N.: Struktura naší společnosti je pokud možno co nejpružnější tak, abychom dokázali pokrýt dlouhodobé i krátkodobé projekty. Vedle prakticky stabilního množství zaměstnanců nezbytných pro chod firmy spolupracujeme s externími odborníky a samostatnými týmy. Pokud jde o samotné vedení Cinemaxu, je třeba vzít v úvahu, že jsme malá společnost a tak se na velké části našich projektů s kolegou Macurou osobně podílíme. Nemáme klasického ředitele, který by na základě omezeného množství informací z pohodlí svého křesla rozhodoval o chodu firmy :-)

Doupě: Pokud vím, neorientujete se pouze na tvorbu her, ale obecně na grafiku a počítačové technologie. Můžete nám o tom povědět něco bližšího?

M.N.: Vedle her zpracováváme grafiku a design v oblastech jako je internet, DTP nebo reklama. Pro internet realizujeme malá i rozsáhlá řešení s náročným a originálním designem a precizním programátorským řešením. Můžete si u nás objednat databázově orientované servery, redakční systémy stejně jako graficky orientované stylové prezentace. Pro oblast DTP nabízíme stejně komplexní služby. Realizujeme na klíč časopisy, reklamy, knihy… Asi každý bude znát třeba časopisy jako je LEVEL nebo CHIP. První jmenovaný vytváříme již od roku 1998 a můžeme říct, že jsme spolupachateli jeho přerodu a že jsme byli u jeho postupného dobývání první pozice na českém trhu.

Inquisitor Inquisitor

Doupě: Co zahraniční spolupráce, existuje nějaká?

M.N.: Spolupráce se zahraničními společnostmi je v našem oboru nezbytná. Pokud jde o grafiku mimo herní oblast, vytváříme reklamní kampaně a internetové prezentace například pro klienty v USA, dal by se jmenovat například i turecký Level, který je realizován podle našeho grafického manuálu. Vás ale asi zajímají hry. Vzhledem k tomu, že v nejbližší době uvedeme hru Necromania – Trap of Darkness, probíhají jednání, na jejichž základě bychom rádi našli spolehlivého partnera pro zahraniční distribuci. Vše je zatím otevřené, Necromania bude náš první „exportní“ titul a předpokládáme, že od něj se bude odvíjet osud dalších projektů.

Doupě: Na jakých projektech momentálně pracujete?

M.N.: V tuto chvíli pracujeme na hře Necromania – Trap of Darkness, což je akčně taktická hra s RPG prvky zasazená do fantasy prostředí. Hra je obrovsky hratelná a jsme přesvědčeni, že si najde své fanoušky. Vedle singlu nabízí i propracovaný multiplayer včetně volitelných virtuálních protihráčů. Můžeme s čistým svědomím slíbit adrenalinovou zábavu, která se jen tak neokouká.

Souběžně probíhají práce na trochu zpožděných adventurách Glimmer – Jizvy minulosti a Woody. V prvním případě jde o adventuru s detektivní zápletkou, ve druhém o kouzelný pohádkový příběh pro všechny věkové generace.

Nejrozsáhlejším projektem je rozhodně masivní RPG Inquisitor. Hra, která ctí zásady žánru, přinese obrovské herní prostředí s unikátně detailní grafikou a středověkou atmosférou. Příběh hry bude mít tři samostatné dějové linie podle toho, jakou postavu hráč zvolí.

Inquisitor Inquisitor

Inquisitor
Doupě: Inquisitor se na první pohled hodně podobá sérii Baldur`s Gate - odtud vzešla inspirace?

Johan Justoň: Série Baldur’s Gate snad každého nadchne svou propracovaností a strhujícím příběhem, takže není divu, že se stala částečně inspirací i pro nás. Bylo by však mylné se domnívat, že se bude v případě Inquisitora jednat pouze o jakýsi klon této hry. Právě naopak – s Baldur’s Gate sice máme na první pohled ledacos společného – především bohatě rozvětvený a propracovaný příběh s desítkami postav – jinak se však jedná o zcela originální hru. Rozhodli jsme se pro skloubení dvou poněkud odlišných herních přístupů – příběhového a akčního. Většina RPG her je totiž orientovaná buď na příběh, a potom ustupuje do pozadí akční stránka hry, nebo se jedná o hru akční, kde jsou RPG prvky pouze jakýmsi doplňkem. My jsem se snažili, aby v Inquisitorovi bylo oboje. Příběh je proto koncipován pro náročnější hráče, kteří si potrpí na desítky questů a bohaté rozhovory, na druhé straně však stojí akční složka hry – boj – který se odvíjí ve svižném tempu, aniž by však přestával být skutečným bojem a stával se pouhým klikáním na nepřátele až do úmoru prstů. Snažili jsme se, aby byl boj napínavý a hráč měl na výběr více bojových strategií než někam vběhnout, nechat se obklopit nepřáteli a pak je spokojeně vysekat bez obav o svůj život.

Doupě: Kolik postav budou hráči ovládat?

J.J.: Inquisitor je koncipován jako hra s jednou hlavní postavou, kterou si hráč zvolí na začátku hry. Na výběr budou celkem tři – kněz, paladin a zloděj. Nicméně ve svém boji proti kacířům a pekelným silám nezůstane hráč se svou postavou osamocen. V průběhu hry bude moci přijímat do družiny další postavy, které sice nebudou vybaveny tak širokým spektrem schopností a dovedností, jako má hlavní postava, budou však přesto vítanými pomocníky. Hráč bude tyto vedlejší postavy ovládat sérií příkazů, na základě kterých bude schopen rozvinou celou řadu bojových i nebojových scénářů. Navíc každá z těchto postav bude mít v příběhu svou vlastní originální roli a hráč se tak dočká mnoha překvapení, koho si to vlastně vzal do družiny.

Doupě: Jak se to má s příběhem?

J.J.: Příběh je zasazen to temného středověkého feudálního světa, který byl zavlečen do hluboké náboženské krize a všude bují kacířské sekty, hlásající konec světa a příchod ďábla na svět. I když je příběh za každou z hlavních postav poněkud jiný (a hra tak nabízí dohromady tři jedinečné příběhy s jiným začátkem, průběhem i koncem), točí se ústřední motiv hry okolo spiknutí kacířské sekty Dětí nového řádu, která se na základě temného proroctví svého dávného velekněze snaží zmocnit vlády ve starobylém království Ultherst. Jak se ale bude příběh pomalu rozvíjet, zjistí hráč, že cílem sekty není jenom ultherstský trůn, ale něco mnohem zlovolnějšího. Tehdy se bude také moci rozhodnout, za kterou stranu bude dál bojovat – jestli své pátrání po kacířích dokončí a pošle je všechny na hranici, nebo jestli se k nim přidá a bude společně s nimi usilovat o uskutečnění jejich Plánu. Celý příběh je vlastně postaven na rozhodnutí hráče – nejedná se o lineární děj, kde by hráč nemohl nic ovlivnit – právě naopak. Každé jeho rozhodnutí posune hru jiným směrem.

Inquisitor Inquisitor

Doupě: Svět BG byl nesmírně rozsáhlý a bohatý, bude takový i svět v Inquisitorovi? Jak asi rozsáhlý?

J.J.: Strašně.

Doupě: Jaké budou RPG charakteristiky a vlastnosti postav?

J.J.: Inquisitor je klasické RPG a ve vlastnostech postavy tudíž naleznete základní pětici: sílu, která ovlivňuje především výši zranění a ovládání těžkých zbraní, obratnost, na které záleží obrana postavy a ovládání lehkých, střelných a vrhacích zbraní, inteligence, podle které se určují magické schopnosti postavy, odolnost, ve které má svůj základ počet životů a obranyschopnost organismu proti negativním vlivům (jedu, nákaze atd.) a rychlost, od které se odvozuje rychlost pohybu, útoku a kouzlení.

Každá z hlavních postav má k dispozici dvacet dovedností, které ji charakterizují a činí ji oproti ostatním postavám originální. Kněz má dovednosti zaměřené především na magii, které se muže naučit nejlépe ze všech tří postav. Kromě toho má však další široké možnosti, přičemž jejich těžiště leží především v psychickém ovládání či destrukci monster – odvracení nemrtvých, nekromancie, ovládnutí mysli, exorcismus atd. Paladin je přeborníkem v boji a může se vycvičit s jakýmkoli typem zbraně, ovšem nepostrádá ani další bojové i nebojové dovednosti, jako je například odhad soupeře, houževnatost, vykoupení atp. Zloděj je mistrem v lukostřelbě a vrhacích zbraních, kromě toho má k dispozici celou paletu zlodějských schopností – ukrytí ve stínu, převleky, kradení, smlouvání, odstraňování pastí atd.

Hra za každou postavu tak nabízí nové rozměry a herní možnosti, které zcela mění strategii a koncepci hry. Jen si to představte – zatímco s paladinem se můžete vycvičit s mečem a beze strachu zaútočit i na početnější skupiny nepřátel, šikovný zloděj může kolem protivníků proklouznout ukrytý hluboko ve stínu nebo dokonce převlečený za jednoho z nich. Kněz zase může protivníky ovládnout kouzly nebo psychickými dovednostmi, může je však také zničit destruktivními kouzly. Možností je zkrátka nepřeberná řada a bude záležet pouze na hráči, kterým směrem se rozhodne vycvičit svoji postavu.

Poznámka: RPG Inquisitor je vyvíjeno týmem Wooden Dragon ve spolupráci se společností Cinemax. Brzy pro vás budeme mít další detailní informace.

Příště: akční hra Necromania a adventura Woody, možná se dozvíme i detaily o Glimmerovi!

Váš názor Další článek: Tak taková První světová válka tu ještě nebyla

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,