Rozhovor: Rupert Loman, šéfredaktor Eurogameru

Naťukáte-li ve svém browseru adresu Eurogamer.net, naleznete tam jeden z nejvíce navštěvovaných evropských internetových herních magazínů. Právě o Eurogameru, o procesu jeho tvorby, o problematice herních magazínů a mnohém dalším jsme si povídali s Rupertem Lomanem, jeho šéfredaktorem.
Rozhovor: Rupert Loman, šéfredaktor Eurogameru

Eurogamer je jedním z nejnavštěvovanějších evropských (lépe řečeno britských) internetových herních magazínů. Na starém kontinentu se mu může rovnat snad jen taktéž anglický GamesDomain (www.gamesdomain.com).

Oběť: Rupert Loman, 19 let

Šéfredaktor magazínu Eurogamer.

Doupě: Mohl bys nám nejdřív prosímtě stručně přiblížit historii vašeho magazínu?

Rupert Loman: Eurogamer byl založen v roce 1999 a slouží jako místo, kde byhráči měli najít veškeré informace o nejnovějších hrách všch žánrů a platforem.

Doupě: Kdo stál u zrodu Eurogameru?

R.L.: Eurogamer jsme založili já a můj bratr Nick. Když jsme začínali měli jsme jediného redaktora, dnes už máme tři na plný úvazek a k tomu další nepravidelné přispěvovatele. Souběžně s Eurogamerem, což by měla být website zaměřená na běžné hráče, vydáváme také magazín pro lidi, kteří v herním průmyslu přímo pracují (www.gamesindustry.biz).

Doupě: Název "Eurogamer" dává lidem najevo, že se zaměřujete spíše na evropské hráče. Proč?

R.L.: Jsme skutečně zaměřeni zejména na evropský trh (a naše jméno je toho důkazem), přesto k nám ale přicházejí čtenáři z celého světa. Postoj evropských hráčů je trochu odlišný a my se jim snažíme maximálně vyjít vstříc a poskytovat podrobné a inteligentní články, které evropský čtenář ocení. Snažíme se nespadnout do pasti jednotvárného zaměření na jeden herní žánr či konzoli. A nakonec, je to možná maličkost, ale snažíme se psát korektní britskou angličtinou (colour místo color¨, atd.).

Doupě: Počítali jste s tím, že se stanete jedním z nejčtěnějších herních magazínů na internetu a vlastně i na světě?

R.L.: Samozřejmě jsme doufali, že bude úspěšný, ale cesta kterou se náš magazín ubírá posledních 6-12 měsíců je skutečně ohromující. Je to obzvláště hezké slyšet lidi povídat si o vaší website nebo dokonce zajít do internetové kavárny a vidět je tam si ji pohlížet.

Doupě: Která hra tě v poslední době nejvíc chytla?

R.L.: Momentálně jsem závislý na Grand Theft Auto: Vice City! Je to naprosto úžasná hra. Chodí nám hodně her a chce to hodně, aby mě nějaká hra takhle dostala.

Doupě: Co považuješ za největší obtíž při každodenní práci na novém "vydání" Eurogameru?

R.L.: Vlastně to vůbec není obtížné. Máme štěstí, že pracujeme v tak zajímavém průmyslovém odvětví. Ačkoliv kdybych měl zmínit jednu věc, bylo by to to ohromné množství her. Myslím že je to velká výzva zůstat i nadále optimistou když vidíte, že více než polovina z nich není ani trochu dobrá nebo nenabízí vůbec nic originálního.

Doupě: Kolik času svému magazínu věnuješ? Máš čas na svoje další koníčky vyjma hraní?

R.L.: Žiju naším magazínem 24 hodin denně 7 dní v týdnu a samozřejmě to zasahuje do mého "skutečného" života. Ale co, je to výborná zábava!

Doupě: Přestože videoherní průmysl s léty prosperuje víc a víc, s herními magazíny to tak dobré není - vzpomeňme GameCenter a další. Proč je podle tebe situace taková, jaká je?

R.L.: Internetový obsah byl zadarmo tak dlouho, že lidé očekávají stejný vývoj i nadále, možná navždy. Mnoho čtenářů nechápe, že běh magazínu a všechno kolem něj je nutné nějak zaplatit. Předplatné je jeden model, ale my se touto cestou vydat nechceme.
Místo toho tvrdě pracujeme na tom, abychom zajistili dostatek placené inzerce tak, aby mohl obsah zůstat i nadále zdarma - a zatím nám to jde dobře. Provozujeme také některé doplňkové služby jako je náš Eurogamer shop, které nám pomáhají platit všechny účty včas a přitom nechtít po čtenářích peníze.

Doupě: Konzole se stávají stále významnějším hracím nářadím. Přežije podle tebe hraní na PC?

R.L.: Jistěže existuje místo pro PC hry, ale budoucnost leží právě v konzolích. Pořád je to velice rozdílná zkušenost hrát na konzoli připojené k televizi a pařit multiplayerovou PC hru na stolním monitoru. Oba způsoby hraní budou vedle sebe ještě nějakou dobu existovat. Jenže protože se z her stává opravdu velký byznys je pro výrobce konzolí důležité aby měli exkluzivní hry - takže předpokládám, že velké tituly budou vycházet pouze na konzole (nebo alespoň nejdřív vyjdou na konzole a až později pro ostatní platformy).

Doupě: Jak se díváš na konkurenční papírové magazíny? Dokážou podle tebe v budoucnosti vedle internetových herních magazínů přežít i tyto?

R.L.: Jistě, ačkoliv ve Velké Británii je jich v tuto chvíli přespříliš. Máme tu něco kolem 30 až 40 herních magazínů vycházejících každý měsíc. Trh by se měl ustálit poměrně brzy s tím, že slabší magazíny odpadnou nebo se spojí s těmi úspěšnějšími.

Doupě: Kterou značku piva máš nejraději?

R.L.: Já si rád dám jakýkoliv ležák - Grolsch, Stella, Becks, atd. :).

Doupě: Díky za rozhovor.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 8 N/A
Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A