Rozhovor s Markem Španělem o Operation Flashpoint Resistance

Není to tak dávno, co Bohemia Interactive Studio vyslyšeli žádosti fanoušků a rozšířili tak možnosti hráčů ve Flashpointu datadiskem Red Hammer. Neuplynulo ani pár měsíců a už je oficiálně oznámen další. Bude se jmenovat Resistance a tentokrát si v něm vyzkoušíte, jak se cítí jeden takový neobyčejný občan před vypuknutím známého konfliktu ve Flashpointu. O hře jsme si povídali s Markem Španělem.

Marek ŠpanělO připravovaném datadisku Resistance už jsme jednou psali, takže už jenom stručně: Tento datadisk se bude odehrávat několik let před původní hrou na blízkém ostrůvku Nogovo, který byl v podstatě sovětským satelitem. Pak však došlo ke změně poměrů a Nogovo se stalo demokratickým státem. Na tomto ostrůvku žije i bývalý příslušník speciálních jednotek Viktor Troška, který se po mnohaleté službě rozhodl prožít klidné stáří na svém rodném ostrově. Jenže co se nestane, ostrov napadne sovětská armáda. A tak musí Viktor vyhrabat z kůlny své staré dobré nádobíčko, vyleštit sniperku a vydat se proti obrovské přesile vojáků SSSR. To byl ve stručnosti stručný nástin děje a teď už dejme slovo Marku Španělovi, který nám o hře prozradil trochu víc.

Doupě: Flashpoint se stal v podstatě kultovní hrou. Prodalo se neuvěřitelné množství kopií, získal mnoho prestižních cen. Jakého ocenění si ceníte nejvíce?

Marek Španěl:Velkým oceněním byl titul jako „Hra roku“ v americkém časopise Computer Gaming World. To jsem opravdu nečekal, udělují tuto cenu již téměř patnáct let, a cenu před Flashpointem získaly hry jako SimCity, Civilizace, Doom, Diablo ci Half-Life. Velmi si vážím i ocenění jako nové vývojářské studio roku na Game Developers Choice awards na nedávné konferenci herních vývojářů v San José, neboť tato cena je udílena samotnými herními vývojáři.

Operation Flashpoint Resistance   Operation Flashpoint Resistance

Doupě: Jak dlouho už vyvíjíte připravovaný datadisk Resistance?

M.Š.:Zhruba půl roku.

Doupě: Existuje už nějaké hratelná verze hry? V jakém stádiu vývoje hry jste?

M.Š.: Ano. Vzhledem k tomu, že se nejedná o zcela novou hru, tak vlastně máme co hrát od úplného začátku. Nyní jsme v tom stádiu, že musíme vše dokončit během jednoho měsíce a naložili jsme si toho opravdu hodně.

Doupě: V podstatě třetí Flashpoint – třetí úhel pohledu na stejný konflikt. Inspirovali jste se u Half-life?

M.Š.: Half-Life jsme v této souvislosti vůbec nepřemýšleli. Celý příběh a zasazení vlastně vyšly tak nějak samozřejmě, bylo to zcela přirozené zasazení. A pro upřesnění: toto již není stejný konflikt, ale zcela jiná válka, ve které Američané ani nejsou přímo zainteresováni, takže celkové vyznění je o dost jiné.

Doupě: Bude to poslední datadisk k Flashpointu nebo chystáte další?

M.Š.: Bude to nejspíš poslední klasický datadisk, protože my se již chceme naplno věnovat naši příštím hrám. Přesto jsou určité možnosti, hlavně díky vojenskému simulátoru VBS1 odvozeném z Flashpointu, díky kterým bychom hráčům Flashpointu mohli ještě něco většího nabídnout. Uvidíme, ale teď se stejně naplno soustředíme jen na Resistance.

Operation Flashpoint Resistance   Operation Flashpoint Resistance

Doupě: Znamená osoba Viktora Trošky, že se dočkáme více partyzánských misí a úkolů?

M.Š.: Přesně tak.

Doupě: Nepřijdou zkrátka ani fanoušci „tankových“ misí?

M.Š.: To určitě ne. Navíc v jednotlivých misích mimo kampaň se soustředíme hlavně na to, nabídnout klasický typ misí jak ho znají hráči z původního Flashpointu.

Doupě: Kolik misí celkově Resistance nabídne?

M.Š.: Pro hru jednoho hráče zhruba 20.

Doupě: Dostane se hráč stará známá místa (původní ostrovy)? Setká se s původními postavami?

M.Š.: Na původní ostrovy se v kampani nedostane. Nový ostrov je sám o sobě dost velký a navíc má výrazně lepší grafiku, takže by takový přechod asi nebyl příliš přirozený.

Doupě: Slibujete nová vozidla, můžete uvést příklady?

M.Š.: Motorka a autobus.

Doupě: Nové zbraně zní také slibně. Jaké to budou?

M.Š.: Pokud se to podaří, tak to bude hlavně jeden úplně nový typ zbraně, který dosud ve hře opravdu chyběl.

Doupě: V jakém směru se má zlepšit grafika? Neovlivní to negativně nároky na HW?

M.Š.: Především se bude jednat o vyšší rozlišení textur a detailnější modely, ale také o vylepšení vykreslovaní krajiny a detailnější osvětlení. Co se týče HW, tak se nyní zaměřujeme hlavně na grafické karty s podporou HWTL. Zatímco původní Flashpoint jsme z větší časti vytvořili na počítačích s Voodoo 2/3, nyní již všichni hru hrajeme především na kartách GeForce 2/3. Takže Resistance sice stále lze hrát i na počítačích se staršími grafickými kartami, ale příliš už si s tím hlavu nelámeme. Jinak se snažíme vše co nejvíc optimalizovat, takže dopad na ostatní hardwarové komponenty snad nebude až tak drastický.

Doupě: Jaké bude plánované vylepšení multiplayeru?

M.Š.: Především se jedná o zcela přepracovaný multiplayer kód, od kterého si slibujeme hlavně možnost plynulejší hry případně i více hráčů na internetu. Dále také kompletně přepracováváme připojení k multiplayerové hře, aby bylo rychlejší a přehlednější.

Operation Flashpoint Resistance   Operation Flashpoint Resistance

Doupě: Slyšel jsem, že Resistance vyjde koncem června. Stihnete to?

M.Š.: Uděláme pro to maximum.

Doupě: Můžete trošku poodkrýt Vaše další plány?

M.Š.: Po Resistance se chceme již naplno soustředit na vývoj našich her příští generace. Také se budeme snažit prosadit s VBS1, protože nám to pomůže zůstat na technologické špičce, no a to nám zase pomůže vytvořit v budoucnu co nejlepší hry. Ale nové hry se od nás nedočkáte dříve, než za dva roky, takže zatím nemá příliš smysl prozradit cokoli bližšího.

Doupě: Děkuji za rozhovor.

Co dodat? Vypadá to, že fanoušci Flashpointu se nebudou nudit ani o prázdninách. Resistance vypadá velice slibně a ostudu asi BI Studiu neudělá.

Oficiální stránka hry (http://www.bistudio.com/resistance/).

Váš názor Další článek: Demoverze Age of Wonders II

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,