Rozhovor s Ragnarem Törnquistem

Která je ta hlavní osoba, která stojí za The Longest Journey, nejlepší adventurou posledních let? Kdo má lví podíl na Anarchy Online, jedné z nejoblíbenějších online her současnosti? Odpověď na obě tyto otázky je jednoduchá a vy už určitě znáte odpověď. Jistě, je to osoba jménem Ragnar Törnquist, se kterým jsme si povídali o TLJ, jejím pokračování, AO, nových online hrách a mnoha dalších věcech.

Ragnar Tornquist - exkluzivní fotoNa otázky odpovídal Ragnar Törnquist, kreativní ředitel společnosti Funcom.

Doupě: Můžeš se nám prosímtě nejprve představit? Co děláš, co hraješ, co jíš, piješ, a tak dále... však to znáš :).

Ragnar Törnquist: Jmenuju se Ragnar Törnquist a vyjma toho, že jsem autorem příběhu pro Anarchy Online a vůdcem projektu Midgard, jsem také kreativním ředitelem Funcomu. Je to dost různých povolání, ale to je právě to, co dělá moji práci zajímavou. Jím? Pizzu, suši, sendviče - jídlo není nikdy na obtíž. A piju? Příliš mnoho coca-coly, málo vody. Co se týká her, momentálně hraju mnohem víc na konzolích než na PC. Proč? Myslím, že z her pro konzole se toho dát hodně naučit, zejména co se týká přístupnosti, ovládání, ovládacího rozhraní, prezentace, složitosti, i prosté zábavnosti. Zjišťuji, že konzolové hry jsou zábavnější než ty na PC. A navíc, protože je můj volný čas teď dost omezený, snažím se nehrát tolik. S hrou pro PS2 si můžu sednout, vzít do ruky ovladač, bavit se půl hodiny nebo hodinu, a pak jít dělat něco jiného. V současné době nejradši pařím Grand Theft Auto 3, Shenmue II a Final Fantasy X.

Doupě: Jsi jeden ze stvořitelů The Longest Journey, která je považována za jednu z nejlepších adventur posledních let. Jak se cítíš jako jeden z jejích autorů?

R.T.: Nádherně! Jsem opravdu pyšný, že jsem byl součástí toho týmu, ještě když vezmu v úvahu, že to byla teprve moje druhá hra - a pro mnoho ostatních členů týmu dokonce teprve první! Je udivující, čeho jsme dosáhli. Takže ano, jsme super šťastní, že kritika - a hlavně hráči - si tuhle hru oblíbili.

  

  

Doupě: Kdy se poprvé objevil ten nápad udělat hru jako TLJ, kdy jsi o něčem takovém začal poprvé přemýšlet?

R.T.: Byl to organický proces. Během léta 1996 jsme dali dohromady malý kreativní tým, začali jsme přicházet s nápady, a skončili jsme s konceptem dvou světů a dívky, která se mezi nimi mohla pohybovat. Postupně jsme strávili jeden rok v preprodukci, psaním příběhu, kreslením stovek grafických návrhů a experimentováním s různými technologiemi. Každý z týmu přispěl tak jak jen mohl, byl to skutečně zábavný a inspirativní proces.

Doupě: Připravuješ nějaké jiné adventury nebo se momentálně zaměřuješ pouze na online hry?

R.T.: Momentálně jsem zaměřený hlavně na online hry, ale další adventuru, možná dokonce pokračování TLJ, bych udělal opravdu rád. Mluvili jsme o tom, dokonce už je hotový koncept, ale momentálně se soustředíme zejména na Anarchy Online. Je samozřejmě možné udělat online adventuru - mám nějaké nápady jak na to - ale na ničem takovém nepracujeme... zatím.

Doupě: Přestože má už Funcom jedno MMORPG - Anarchy Online - zaběhnuté, připravuje další jménem Midgard. Chcete tak využít předchozí zkušenosti a vytvořit úplně nový, lepší svět (než je AO)?

R.T.: Bude to odlišný svět než je AO, ale ano, myslím, že se zkušenostmi, které máme z AO bychom mohli vytvořit něco zcela nového a jedinečného. Lepšího? Midgard je stavěn tak, aby byl úplně odlišný od AO, ale přesto jsou tyhle hry vázány vzájemným srovnáváním. Doufejme, že Midgard přitáhne úplně nové hráčské publikum, ty, kteří zatím vůbec nebyli zainteresovaní v online hrách.

Doupě: Je Midgard vyvíjen tím samým týmem, který pracoval na Anarchy Online?

R.T.: Právě teď celý tým Midgardu pracuje na Anarchy Online, ale původně to nebyl ten samý tým, ne. Tým Midgardu se skládá z lidí, kteří mají zkušenost s The Longest Journey, No Escape a dalšími projekty jak z dílny Funcomu, tak odjinud.

  

  

Doupě: Mohl bys nám povědět něco víc o Midgardu? O jeho světě, roli hráčů a jejich možnostech?

R.T.: Hodně informací ohledně téhle hry můžeš najít na oficiální website www.worldofmidgard.com - ale stručně, hra je přepracováním starověké Skandinávie tak jak by vypadala, kdyby mytologie byla skutečností. Jinými slovy, hráči se zhostí rolí jako jsou lovci, kováři, šamani, obchodníci, námořníci, starostové vesnic a mnoho dalších jiných profesí, spojí se s ostatními hráči, aby vybudovali vesnice, sbírali zásoby, vyráběli zboží, obchodovali, cestovali a rozšiřovali svou civilizaci. Midgard je mixem mezi strategiemi typu Civilizace nebo Settlers a tradičními online hrami typu Everquestu a Anarchy Online.

Doupě: Říkáš tedy, že se v Midgardu objeví hodně motivů ze severské mytologie?

R.T.: Přesně tak. Hra je založena na skutečném historickém období, stejně jako Islandské ságy, a míchá pravdu a fikci velmi ojedinělým způsobem. Není to fantasy, ale ani historická hra - nakonec, máme tu božský panteon, mýtické bestie a magii.

Doupě: Myslíš, že se na světě najde dostatek hráčů pro takové množství online her? Midgard zdaleka není jediným MMORPG, které je v současné době ve vývoji.

R.T.: Jistě, je zde plno MMORPG, na kterých se pracuje, a ačkoliv většina z nich zřejmě nikdy nespatří světlo světa, určitě zde existuje ostrá konkurence. To je také důvod, proč Midgard není MMORPG v tradičním smyslu slova: jak jsem řekl předtím, je to míchanice různých žánrů s důrazem na strategické elementy budování vesnice, získávání moci a vlivu ve světě prostřednictvím komunity a obchodních dovedností - hráči se mohou naučit různé profese; nejsou omezeni pouze na jednu věc - a sbírání surovin. Navíc máme velmi unikátní svět založený na známé a zajímavé epoše, což je rozhodně velké plus.

Doupě: Kde vidíš budoucnost tohoto žánru? Zbudou nakonec jenom ty online hry?

R.T.: Ne, to si nemyslím. Nebo alespoň ne takové online hry, jak je známe dnes. Vždycky bude existovat velký trh pro singleplayerové nebo omezeně multiplayerové hry, zejména na konzolích, ale pravda, PC trh zřejmě bude tíhnout k online hrám stále víc a víc. Žánr MMORPG ovšem nebude dominantní. Jak se do online podoby přesunou i další - jako jsou například adventury - hráči si budou moct vybrat mezi mnohem větší nabídkou, a to je rozhodně dobrá věc.

Doupě: Kdy očekáváte vydání Midgardu?

R.T.: Zatím jsme si neurčili žádné přesné datum vydání. Vezmeme si tolik času, abychom vytvořili skvělou hru.

Doupě: Jaké jiné hry momentálně kutí Funcom ve svých laboratořích?

R.T.: Laboratořích? Kdybys tam někdy byl, rozhodně bys tomu takhle neříkal! Máme momentálně připravených několik projektů, ale kromě Midgardu opravdu nemohu o ničem mluvit. Promiň!

Oficiální stránky společnosti Funcom: www.funcom.com.

Váš názor Další článek: Xbox odstartoval v Evropě

Témata článku: , , , , , , ,