Rozhovor s šéfdesignérem sci-fi RPG Harbinger

Role Playing Games se povětšinou odehrávají v propracovaných fantasy světech vyplněných magií, krásnými polonahými bojovnicemi a ošklivými malými skřety. Jenže občas to prostě chce změnu. o si uvědomili i hoši od Silverback Entertainment a jali se vytvářet RPG se science fiction pozadím, které uchvátí každému, kdo se o tento žánr kdy byť i jen otřel.
Role Playing Games se povětšinou odehrávají v propracovaných fantasy světech vyplněných magií, krásnými polonahými bojovnicemi a ošklivými malými skřety. Jenže občas to prostě chce změnu. o si uvědomili i hoši od Silverback Entertainment a jali se vytvářet RPG se science fiction pozadím, které uchvátí každému, kdo se o tento žánr kdy byť i jen otřel.

Na otázky odpovídal Steve Macomber, vedoucí designér a jeden ze zakladatelů společnosti Silverback Entertainment.

Doupě: Mohli byste se nám prosím ze všeho nejdříve představit?

Steve Macomber: Jsme úzká skupinka přátel - vášnivých pařanů - z Tucsonu. Dostali jsme příležitost spustit naše vlastní vývojářské studio a tak jsme této příležitosti využili a založili Silverback Entertainment.

Doupě: Nepochybně máte nějaké předchozí zkušenosti s vývojem her, že?

S.M.: Většina z nás pracovala několik let u společnosti Running With Scissors, což je další Tucsonská vývojářská firma. Tam jsme získali množství zkušeností - od dětských her po realtime strategie.

Doupě: Jak dlouho již pracujete na Harbingeru?

S.M.: Bude tomu už dva a půl roku, jeho vypuštění plánujeme na toto léto.

Doupě: Mohl bys nám prozradit něco víc o příběhu, který je v pozadí Harbingeru?

S.M.: Hra začíná na gigantické válečné lodi, která obíhá kolem mrtvé planety. Velitel lodi kamsi zmizel a soupeřící frakce podnikají první kroky, aby získaly nadvládu. Právě v tomto konfliktu se objeví hráč jako hlavní hrdina - z malého uprchlíka se promění v postavu s nepředstavitelnou silou.

Harbinger Harbinger

Doupě: Kam jste si chodili pro inspiraci? Obzvláště pro loď Harbinger jako takovou?

S.M.: Kamkoliv! Podepsaly se na nás knihy, filmy, hry i časopisy. Všechno od Blade Runnera po Heavy Metal.

Doupě: Kolik tříd postav bude k dispozici a jaké jsou jejich specifikace?

S.M.: Máme tři různé typy postav. Nejdůvěrněji známý bude asi člověk. Může využívat zbraně na blízko i na dálku, navíc si může vypomoci i různými technickými udělátky, jako jsou ovladatelné kamery (taktéž vybavené zbraní či výbušninou), miny a různá další speciální věcičky, o kterých toho zatím nechci moc prozrazovat. Člověk má taktéž přístup k širokému výběru různých povzbuzujících látek, kterými dokáže do značné míry vylepšit svou výkonnost.

Postava Gladiátora je představována obrovským robotem, který, podobně jako člověk, dokáže využívat zbraně na blízko i na dálku. Navíc je však Gladiátor samotný zbraní - dokáže svým nepřátelům uštědřovat štiplavé elektromagnetické šoky, otrávit je jedem, a má i další schopnosti. Také on může využívat různé speciální předměty, ty jsou však těžší a samozřejmě poněkud "robotičtější" - a navíc jsou mnohem účinnější než ty dostupné člověku.

Culibine je asi nejvíc odlišná postava ze všech. Má totiž schopnost ovládat okolní energii povalující se "ve vzduchu". Může využívat řadu posilovačů, které, jakmile jsou aktivovány, poletují kolem ní a zraňují nepřátele.

Všechny tyto postavy mají samozřejmě unikátní sadu dovedností a co víc, hra za každou z nich je úplně jiný zážitek!

Doupě: Jak bude vypadat hratelnost? Bude hra rozdělená na mise, questy, subquesty, a tak dále?

S.M.: Harbinger je nelineární hra naplněná po okraj misemi a podmisemi, které přicházejí na řadu dle toho, jak jedná hráč. Díky tomu může nabídnout při každém opakovaném hraní v podstatě úplně jiný typ hry.

Doupě: Kolik zbraní a které kupříkladu budou mít hráči k dispozici?

S.M.: Ačkoliv definitivní počet zbraní ještě nebyl určen, nabídneme skutečně širokou škálu nejrůznějších hračiček. Máme tu samozřejmě klasické střelné zbraně, ale také sečné, kombinované, výbušné (miny a podobně), kamery (s náložemi a zbraněmi), zesilovače, speciální aliení zbraně a další. Některé z nich budou ale účinné jen tehdy když se správně využijí, tedy za správných okolností na správnou věc (emzáka).

Doupě: A co ony speciální zbraně pro každou třídu?

S.M.: Dá se říci, že co postava, to různý typ výzbroje - téměř nic se nepřekrývá. Dokonce i balíčky s životy se nedají mezi postavami "sdílet" (tedy člověk nemůže sebrat životy pro Gladiátora). Vždyť to také vůbec nedává smysl, aby zdraví pro robota fungovalo na člověku nebo Culibinské cizácké fyziologii. To samé platí pro většinu zbraní i brnění. Avšak pozor, fakt, že hráč nemůže daný předmět využít ještě neznamená, že je pro něj úplně bezcenný. Stále ho může prodat nebo vyměnit za něco pro něj cennějšího.

Harbinger Harbinger

Doupě: Strategie a taktika budou důležitou nebo spíše podružnou části hry?

S.M.: Obojí bude velmi důležité. Když to vezmeme od základu, každá postava má své silné a slabé stránky, se kterými se musí počítat. Na vrcholu této pyramidy důležitosti pak trůní vybavení, které si hráč ke každé postavě pořídí - to hraje asi nejdůležitější roli, zejména v tom, jak snadné či obtížné pro něj potom bude dokončit tu či onu misi. A nakonec tu máme prostředí samotné, které může být využito a přizpůsobeno ku hráčově prospěchu. Pro každou překážku tu máme několik, někdy snazších, jindy obtížnějších, řešení a taktik, které mohou být využity.

Doupě: Kolik NPC na naší cestě potkáme?

S.M.: Hráč bude vytvářet vztahy s mnoha NPC postavami, každá z nich bude samozřejmě ojedinělá - s vlastním typem chování, osobností, samozřejmě vzhledem. Většina z nich bude hrát v příběhu důležitou roli. (aneb jak se mazaně vyhnout odpovědi ;) - pozn. autora)

Doupě: Váš engine vypadá docela propracovaně, jaké jsou jeho specifikace?

S.M.: Naši programátoři na něm stále ještě usilovně pracují, takže bych nerad vypouštěl nějaké detaily. Avšak dozajista budete potřebovat 3D akcelerátor - to je zatím vše, co mohu v tuto chvíli říci.

Doupě: Máte již pro Harbinger vydavatele?

S.M.: Ne. Náš agent momentálně jedná s několika vydavateli a snaží se získat tu nejlepší smlouvu.

Doupě: Pracujete v současné době i na nějakých dalších projektech?

S.M.: Momentálně směřujeme veškerou naši energii do tvorby Harbingeru.

P.S.: Jen tak mimochodem, obrázky, které tady kolem vidíte si mohou dovolit brát na sebe přízvisko "exkluzivní" :).

Váš názor Další článek: Icewind Dale 2 je tady!

Témata článku: , , , , ,