Rozhovor s tvůrci automobilového simulátoru Live for Speed

Jelikož projekt Live for Speed není jen tak ledajakou tuctovou hrou, kterou najdete v každém druhém obchodě, rozhodli jsme se nahlédnout pod pokličku tvorby této zajímavě vypadající hry. Proto jsme vyzpovídali samotné tvůrce a v dnešním rozhovoru vám přinášíme další várku informací, jež doplňují preview.

Podrobné informace o hře a naše první dojmy z hraní se dočtete v preview. Kromě něj však vznikl i tento rozhovor, který vám poodkryje pozadí hry a představí její autory. Na naše otázky odpovídal z větší části Victor van Vlaardingen, což je osůbka mající na starosti hudbu a zvukovou stránku hry.

Doupě: Na úvod nám prozraďte, odkud jste. Jste staří přátelé nebo jste se potkali při tvorbě Live for Speed?

Erik (grafika) a Scawen (programování), oba z Velké Británie, jsou kolegové z Lionhead Studios, kde spolupracovali při tvorbě Black and White. Tam se seznámili a odtud také pocházejí první náměty k tvorbě Live for Speed. Když začali na projektu reálně pracovat a hra dostávala ostřejší rysy, narazili na první problém, jelikož neměli nikoho na tvorbu zvuků a hudby. A tak se trochu poptali po okolí a shodou okolností je jeden jejich kolega z Lionheadu odkázal na mě (mimochodem jsem z Holandska). Své kolegy jsem tak poprvé poznal až při práci.

  

Co jste dělali před Live for Speed? Máte nějaké zkušenosti s vývojem her?

Hudba a zvuky - Victor van Vlaardingen: Hudba mě začala bavit zhruba před nějakými dvanácti lety. Nejdříve jsem dělal bubeníka v kapele, která se však nikdy nikam nedostala, později jsem začal dělat hudbu na počítačích na tzv. demo scéně. Tam se lidé snaží vyrobit co nejpůsobivější a nejhezčí "demo", což je v podstatě takový videoklip vypočítavaný v reálném čase. V průběhu tohoto období jsem potkal několik velice nadaných lidí z herního průmyslu, kteří mě dohodili Scawenovi a Ericovi k práci na Live For Speed. Mezitím jsem se z čistě počítačové muziky přesunul k syntezátorům a dalším hudebním nástrojům a dělal hudbu k reklamám, malým herním projektům a vydal několik mixů tanečních skladeb a také pár svých vlastních výtvorů. Za těch dvanáct let jsem se naučil hodně díky tomu, že jsem si vše dělal sám a také návštěvami speciálních zvukových kurzů. Jsem zvukovým ředitelem v jednom podniku tady v Rotterdamu a zúčastnil jsem se také velkých hudebních festivalů konaných po celém Holandsku. Ale práce na této hře je ze všeho nejlepší.

Proč jste se rozhodli vytvořit maximálně realistický závodní simulátor? Myslíte si, že na trhu není žádná taková hra?

Určitě znáte ten pocit, když používáte nějaký program nebo hrajete hru a myslíte si u ní: "kdybych to tak dělal já..". To samé jsme cítili v závodních hrách. Ty současné mají určité části skvěle zpracované, ale ne všechny. A protože máme tento žánr rádi a nemohli najít žádný titul, který by se nám opravdu líbil, a tak jsme se rozhodli si vytvořit sami hru, jež by nás opravdu bavila. Jinými slovy jsme chtěli vytvořit něco, co do té doby neexistovalo. Pocit z hraní Live for Speed je naprosto jedinečný. Vše se jednoduše ovládá, přesto se zachováním detailů. Tento fakt v kombinaci s jednoduchým přístupem k online hře dělá ze hry okamžitou zábavu. Přinejmenším alespoň pro nás.:)

     

Je úžasné, že na hře pracují pouze tři lidé. Jak se s takovým obtížným úkolem vypořádáváte?

Není to opravdu tak těžké. Jedinou nevýhodou (pokud tomu tak můžeme říkat) je, že vše je trochu pomalejší v porovnání s velkými společnostmi pracujícími na hře ve sto lidech. Na druhou stranu se ale domníváme, že práce v malé týmu je výhoda. Jakákoliv část hry se mění překvapivě snadno, protože na ní pracuje pouze jeden člověk. Jeden na kód, jeden grafiku a jeden na vše ostatní. V malém týmu se také snadněji rozhoduje, jelikož o nich nediskutuje mnoho lidí, jen my tři.

Nedovedu si představit, jak chcete udělat realistickou hru bez spousty všelijakého testování a spousty práce, kterou může zvládat pouze velké profesionální studio. Jak chcete docílit takového realismu?

Selským rozumem a s pomocí internetu. Nemáme přátelé v závodních nebo podobných společnostech. Máme nějaké zkušenosti s auty a motory, avšak ne se závodními. Ale každý umí řídit auto a ví, jak se auto chová ve skutečnosti a právě z toho vycházíme. Scawenovi se podařilo vytvořit základní model, který simuluje chování automobilů, jak nejvíce bylo možné. Přizpůsobením jednotlivých parametrů dokážeme z tohoto jádra vytvořit například závodní vozy z demoverze. Tyto auta jsou excelentním testovacím materiálem, protože jak bylo řečeno dříve, každý ví, jak se takové auto chová a ovládá. Čili je to celé o co vyladění detailů do stádia, kdy máte z jízdy opravdu dobrý pocit. Pokud vytvoříte takový kvalitní základ, můžete pak simulovat i chování různých typů vehiklů, které se velice blíží realitě.

     

Počet členů týmu (3) zní neuvěřitelně. Od srpna 2002, kdy práce na hře začaly, se vám podařilo vytvořit dva zajímavé okruhy a skvělý fyzikální model. Jak je to možné?

Tvrdou prací.

Mám tomu rozumět tak, že je to vaše celodenní zaměstnání?

Ano, i když já mám pořád druhé zaměstnání, ze kterého se však doufám brzy vykroutím.

Spolupracujete s nějakým výrobcem vozů nebo budou všechny vozy ve hře anonymní? Kolik jich ve hře bude?

V této chvíli chystáme anonymní vozidla. Momentálně ještě nevíme, kolik aut nakonec v Live for Speed bude. Určitě hodně.:) V plánu jsou všechny typy vozidel. Od normálních osobních aut po formule, od motokáry po bugatku. Několik typů aut v každé kategorii nám navíc umožní kvalitní zábavu a různorodost pro všechny závody.

Kolik tratí bude obsahovat plná verze hry?

Opět, těžko říct přesné číslo. Stejně jako u vozů, hra bude obsahovat různorodou paletu tratí. Různé typy okruhů, každý s několika variantami, stejně jako Blackwood. (okruh z demoverze)

A jaká je aktuální situace? Kolik tratí již jste vytvořili?

Momentálně se pracuje na několika tratích, z nichž dvě se připravují pro první vydání. Nicméně další tratě jsou ve stádiu návrhů a Erik z nichž časem vytvoří další okruhy.

  

Na vašich stránkách je uveřejněno několik screenshotů na okruhu ve městě. Můžeme se těšit na divoké jízdy pod Big Benem atd.?

Hm ne, všechny auta a stejně tak tratě v LFS jsou fiktivní, i když mohou vypadat jako kopie opravdové krajiny. Takže to znamená, že pod Big Benem si nezajezdíte a stejně tak nejsou plánovány žádné reálné scenérie.

Na svých webových stránkách uvádíte, "že jste zaznamenali obrovský ohlas mailem, na diskusních fórech a dokonce prográmků od různých nadšenců, které vznikly nebo jsou v přípravě".  Kolik si myslíte, že existuje lidí, kteří ví o Live for Speed?

Těžko můžeme odpovědět přesně na tuto otázku. Můj odhad počtu hráčů, kteří Live for Speed vyzkoušeli, je zhruba 60 - 70 000. Další lidé z celého světa se dozvídají o hře každým dnem pomocí internetu, CD příloh a od svých kamarádů.

Čeho chcete docílit? Chcete vytvořit profesionální hru a prodávat ji v obchodech?

Našim jediným cílem je udělat závodní hru, kterou bychom si sami rádi zahráli. Proto nás je tolik kolik je. Nemyslím si, že nejsme profesionálové, snažíme se vytvořit kvalitní hru a bereme Live for Speed velice vážně.

Každopádně hra se nebude prodávat "normální" cestou. Využijeme neustále se rozmáhajícího internetu. Čím dál více lidí má vysokorychlostní přístup k internetu v práci nebo doma a bude si tak moci stáhnout hru. Každý komu se hra zalíbí, se bude moci připojit k našim fanouškům. Jsme velice rádi, že se tato komunita již vytvořila a roste každým dnem! Pořádají se ligy, vznikají různé automobilové skiny, speciální webové stránky, tabulky atd. Někteří se dokonce vážně po zahrání LFS začali vážně zajímat o fyzikální model aut.:)

Rádi bychom pokračovali touto cestou. Live for Speed je pro lidi, kteří milují závody, žijí pro závody, zkrátka pro ty, kdo žijí pro rychlost. :)

Můžete prozradit kolik bude stát plná verze hry?

Ještě jsme se nerozhodli na sto procent, a proto bych nerad něco prozrazoval, dokud to nebude úplně jisté.

Kdy očekáváte, že hra vyjde?

Předpokládáme vydání první verze velice brzy. Ale kdy to bude, opravdu nemůžeme říct. Máme špatné zkušenosti s uzávěrkami, které stejně nejsou nikdy dodrženy, takže by bylo nesmyslné určovat nějaká přesná data, když je nakonec nezvládneme. Ale lidé vždycky chtějí slyšet nějaké přesné číslo - můj nejoptimističtější odhad je tři týdny.:)

Díky za váš čas. Přeji vám ať se vám povede realizovat vše, co si přejete a doufám, že výsledkem bude skvělá hra!

My také. Mějte se!

Dostupné pro: PC
Žánr: Simulátory, Závodní
Výrobce: Trojice zkušených vývojářů | Webové stránky hry
Diskuze (7) Další článek: Nový týden: recenze Postalu 2 a první detaily o Half-Life 2

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,