Rozhovor s tvůrci strategie Poselství trůnu 2 – Legenda

4 členové Fenix Teamu a jejich připravovaná hra Poselství trůnu 2 – Legenda se těší vzrůstajícímu zájmu médií. Není se čemu divit. Hra splňuje všechny požadavky, jak by dobrá strategická hra současnosti měla vypadat. A především – autoři sází na to hlavní – dobrou hratelnost. Původní plán na mix realtime a tahové strategie byl zavrhnut. Proč?
Rozhovor s tvůrci strategie Poselství trůnu 2 – Legenda

Doupě: Můžeš nám prosím na začátek dnešního rozhovoru představit sebe a Fenix Team? Pracujete jako profesionálové, vaše předchozí působení, jak dlouho existujete, hry, které již máte na kontě?

Jan Mrkvička: Fenix Team byl založen někdy v létě 2000, bylo to vlastně těsně po dokončení našeho prvního freeware projektu „Poselství Trůnu“. A protože jsem tenkrát konečně sehnal grafika, mohli jsme okamžitě začít pracovat na pokračování „Poselství Trůnu 2“, jenž později dostalo oficiální název „Legenda“. V dnešní době děláme na tomto projektu čtyři (dva programátoři a dva grafici).

Poselství trůnu 2 – co to vlastně bude za hru? Jaký styl? K jakým stávajícím hrám bys ji přirovnal?

Poselství trůnu 2 – Legenda se snaží nepřímo navázat na díl první, ale z herního hlediska se bude jednat o úplně odlišnou hru. Společné má snad jen to, že je to také strategie. Asi za největší změnu považujeme, že je zde větší důraz kladen na každého vojáka. Ze stávajících her bych ji zdánlivě přirovnal k „HOMM“, ale v naší hře probíhá ovládání měst a vůbec celé strategické i části v realtime módu. Po zralé úvaze jsme se rozhodli, že v realtime provedení budou i boje.

Legenda   Legenda

Co nového hra přinese? V čem chcete, aby byla inovativní? Na jaké neobvyklé prvky vylepšující hratelnost (či jiné stránky hry) se hráči mohou těšit?

Myslím, že oproti prvnímu dílu se hráči dočkají docela zajímavého příběhu, který u původního Poselství Trůnu chyběl. Hráče budou na každém kroku doprovázet hrdinové a právě z jejich rozhovorů se bude odvíjet zápletka celé „Legendy“. Samozřejmě, že „skalní stratégové“ se o nějaký příběh nebudou muset vůbec zajímat. Jinak se snažíme zachovat volnost ovládání, kdy si hráč může své vojáky ustrojit dle svého. Pokud bude chtít vojáka v kroužkové zbroji, s krátkým mečem a se štítem, může ho mít. V závislosti na vybraném brnění a zbrani se vypočte útočné a obranné číslo, cena a doba výcviku.

Jak je patrné, hlavní důraz při vývoji kladete na klasickou kampaň. Bude nabídka módů kompletní hry čítat také něco jiného než právě ji? Dočkáme se například multiplayeru?

Samozřejmě, kromě kampaně budou ve hře klasické volitelné mapy (s volitelným počtem nepřátel) a na multiplayeru se právě pracuje.

Viděli jsme špičkově vypadající screenshoty budov. Sázíte spíše na hratelnost nebo chcete, aby hra hráče ohromila i po vizuální stránce?

Vizuální stránka projektu má ovlivnit hráče při výběru, ale pro nás je na prvním místě HRATELNOST. My sami se považujeme za normální hráče a věříme, že Legenda se vryje do paměti hráčské veřejnosti v kladném slova smyslu.

Pro samotné hráče bude bezpochyby důležité také kvalitní ozvučení a hudební doprovod. S kým spolupracujete na vývoji zvukové stránky Legendy?

Na hudebním doprovodu už přes rok pracuje skupina P.W.C. z Mostu. Osobně si myslím, že současná kvalita soundtracků je více než zdařilá.

Legenda   Legenda

Jaké budou minimální a optimální HW nároky?

Minimální nároky by se měly vejít do P-II , grafická karta 16 MB a 64 MB RAM. Ostatně stejné PC doma vlastním a na něm jsem vše vyvíjel.

I dnes, v době špičkové grafiky se stále více sází na kvalitní příběh – můžeš nám o něm prozradit něco bližšího? Slyšeli jsme, že s příběhem této hry máte další plány, které přesahují rámec samotné hry?

Náš scénář je opravdová „Legenda“. Scénář naší Legendy je samostatná ucelená část příběhu. Ale snažíme se hráče (potažmo i čtenáře) zaujmout i jinými příběhy (povídky: Andělský prach, Krvavé prokletí), jenž se v našem světě odehrávají.

Kde si zmíněné povídky můžeme přečíst?

Buď na naší stránce www.fenixteam.cz, nebo na www.pevnost.cz

Ve hře budou vystupovat celkem čtyři rasy – lidé, barbaři, elfové a trpaslíci. V čem tkví jejich hlavní odlišnosti?

Základními rysy každé rasy jsou hospodářství, zisky z daní a důvěra lidu. Zatímco lidé jsou věčně nespokojení kveluranti (přestože mohou stavět farmy), trpaslíci musí pro jídlo vypravovat nákladné karavany. Elfové jsou živi z toho co seberou v lesích. Nemají příliš dobré obranné schopnosti, ale dovedou se velmi dobře skrývat. Barbaři jsou paraziti, neboť žijí hlavně s počtem zabitých humanoidních nepřátel. O jejich temných šamanských kultech se už nebudu rozepisovat.

Předpokládám, že krom tebou zmiňovaných rozdílů se budou jednotlivé rasy lišit také nabídkou vojenských jednotek. Můžeš nám uvést nějaký typický příklad jedinečného vojáka, patřícího například k rase lidí?

Lidé mají svou rodovou zbraň meč, od toho se odvíjí jejich výzbroj. Zpočátku mají lidští žoldáci krátké meče a palcáty, později se naučí „vykovat“ meče soubojové (kordy, rapíry), dlouhé (čili bastard) nebo obouruční. Lidé mohou užívat 3 druhy zbroje - koženou, šupinovou a plátovou. Kdybych měl lidského žoldáka porovnat s barbarským válečníkem, pak musím zdůraznit, že barbaři nemají zbroj (maximálně mohou používat dřevěné štíty) a užívají primitivní zbraně (kyj, palice, oštěpy a praky). Navíc se jim doplňuje život s každým zabitým humanoidním nepřítelem. Elfové mohou pro změnu nosit pouze koženou zbroj, ze zbraní používají šavle (scimitary) a dlouhé luky. Pokud bojují v lese, vždy vědí, kde se nepřítel nachází, zranění se jim navíc léčí zcela automaticky. Trpaslíci mají na rozdíl od lidí ještě mitrilové brnění, jejich rodovou zbraní je sekyra, střeleckou těžká kuše. Jejich specialitou je infra-vidění - v noci tedy vidí na kratší vzdálenost, ale registrují ovšem teplo vyzařované nepřáteli stejně jasně jako ve dne.

Legenda   Legenda

Bude hráči umožněno vyzkoušet si hru za všechny čtyři rasy?

Samozřejmě. Hráč si v příběhu (kampani) zahraje postupně za všechny rasy.

V Legendě by se měli objevit i hrdinové. Jaká bude jejich funkce v řízení celého státu? Budou hrát důležitou roli pouze v boji?

Hrdinové budou hrát významnou roli především při správě družin (každý hrdina má svou družinu. Počítáme i s tím, že lze hrdinovi svěřit správu města, čímž se hráči značně ulehčí. Hrdinové jsou samozřejmě součástí příběhu legendy. Hráči se tedy setkají s hrdými rytíři, záludnými čaroději, říznými trpaslíky, moci chtivými císaři i temnými elfy.

Máte v současné době alespoň přibližnou představu, kdy se tohoto pokračování hráčské publikum dočká? Bude druhý díl opět plně freeware titulem?

Práce na Legendě probíhají téměř dnem i nocí. Je sice léto, ale pro každého z nás jsou ty nejlepší prázdniny „práce na PT2 – Legendě“. Hra je vyvíjena pod záštitou společnosti DXT ComputerS, vývoj je tedy pojat plně profesionálně, což ostatně již v tomto stádiu můžete posoudit. Oficiální představení hry širokému hráčskému publiku by mělo proběhnout na letošním Invexu spolu s hratelnou demoverzí. V obchodech by se pak měla objevit v průběhu listopadu.

Kromě druhého dílu aktuálně pracujete také na online mutaci původního Poselství trůnu. Můžeš nám povědět něco málo i o této hře?

Proti všem je hra postavená na základech prvního dílu „Poselství trůnu“ – je to tedy freeware titul určený každému, kdo si chce poměřit své síly s jinými hráči. Je to on-line hra, kde bojuje každý proti každému. Více informací naleznou čtenáři zde (http://www.pevnost.cz/protivsem.php).

Legenda   Legenda

Jaká bude cena hry? Počítáte s jejím vydáním i v rámci českého, případně celosvětového trhu? Jakými distribučními kanály míníte hru distribuovat? Jednáte již s nějakým distributorem (českým, příp. celosvětovým)?

Cena na českém trhu by měla být přiměřená finančním možnostem průměrného hráče – tedy kolem 500 Kč. Byli bychom rádi, pokud by prodeje v ČR pokryly náklady na vývoj a hodláme uspět především na zahraničních trzích. Plánujeme tedy polskou, anglickou a německou lokalizaci. V současné chvíli právě probíhají jednání s předními českými distributory o české a mezinárodní distribuci. Stejně tak se jedná o případné účasti distributorů na jazykových lokalizacích. V ČR by hra měla být k dostání na všech běžných prodejních místech.

I když je možná brzy se ptát, máte už teď nějaké konkrétnější plány co se týče budoucnosti? Je v úvahách i vývoj dalšího pokračování? Nebo se budete soustředit na tvorbu kompletně nové hry?

Plánů, snů a iluzí je samozřejmě spousta. Ale pokud se Legenda prosadí, rádi bychom zůstali u Legendy – Poselství Trůnu.

Děkujeme za rozhovor a přejeme hodně úspěchů.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nepodvádějte ve Fall Guys, chycení hříšníci byli uvězněni na Cheater Islandu

Nepodvádějte ve Fall Guys, chycení hříšníci byli u…

Podvodníci nyní dostali zvláštní pozornost a mohou se radovat z jejich vlastního a speciálního pekla.

15.  9.  2020 |
Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můž…

Spousta lidí v těchto časech volí jako výplň volného času právě hraní her. Jaké dobré kousky aktuálně najdete na platformě PC?

20.  9.  2020 | | 20 N/A
Mafia: Definitive Edition - zahraj tu naši | Recenze

Mafia: Definitive Edition - zahraj tu naši | Recen…

Jedna z nejkultovnějších českých her se vrací v současné generaci. Je to vítané, nebo zbytečné překvapení?

24.  9.  2020 | | 15 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: akce na Resident Evil a tycoonovka zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na Resident Evil …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

25.  9.  2020 | | 4 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: Football Manager 2020 a Watch Dogs 2 zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: Football Manager 2020 …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

18.  9.  2020 |