RPG, jenž pokoří oba díly Diabla i Baldur´s Gate?

Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor. Tak zní jeho název. Někteří mu také říkají Pool of Radiance 2... z čehož si jistě bystře vyvodíte, že je to pokračování. Vskutku je tomu tak. A není to pokračování jen tak ledajaké. Je to pokračování hry Pool of Radiance, legendy mezi RPG tituly.
RPG, jenž pokoří oba díly Diabla i Baldur´s Gate?
Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor. Tak zní jeho název. Někteří mu také říkají Pool of Radiance 2... z čehož si jistě bystře vyvodíte, že je to pokračování. Vskutku je tomu tak. A není to pokračování jen tak ledajaké. Je to pokračování hry Pool of Radiance, legendy mezi RPG tituly.

Jsou hry, které se navždy zapsaly do paměti všech příznivců žánru RPG. Tak například takový Might & Magic, nebo ještě lépe jeho druhý díl. Staré Ultimy, Eye of the Beholder, a co si budeme povídat, i ten Dungeon Master. Ty všechny jsou gamesy, které si "stará škola" bude pamatovat navždy. Snad ještě na smrtelné posteli budou (-eme) vzpomínat, jak tehdá v tom jedenadevadesátém poprvé dopařili Dungeon Mastera a načutli Chaosovi zadek či s pěnou u úst a takřka na kapačce pokořili závěrečný labyrint v Might & Magic II. A je zde ještě jedna herní série, v našich končinách sice ne tolik známá, avšak "tam venku" možná ještě legendárnější. V roce 1987 vyplodila její první díl společnost SSI (věřte nebo ne, ale je to zkratka Strategic Simulations Inc.) ve spolupráci s TSR. Znalci již zřejmě tuší... ano, první Pool of Radiance byla snad úplně první gameska, ve které jste si mohli vychutnat atmosféru AD&D v celé kráse, se všemi těmi kouzly, časovými pravidly a realistickými NPC postavami - a nemuseli se přitom prokousávat stohy nejrůznějších materiálů, které by vám řekly, jak na to.

Pool of Radiance: Ruins of Myth DrannorPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Pool of Radiance: Ruins of Myth DrannorPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Nic ale netrvá věčně, jak známo. A ty opravdu dobré věci, ty obvyklé trvají strašlivě malou chvilku. Nejinak tomu bylo i se smlouvou mezi SSI a TSR. Ta totiž velmi rychle vypršela, TSR se začala věnovat jiným herním výrobcům, kterým prodávala licence dráž a výhodněji, a SSI se vrátili ke svým strategickým simulacím. Byla tak pohřbena i ta nejmenší naděje na pokračování. Ne, "pohřbena" je špatné slovo. Lépe bude znít "dočasně uložena k ledu". Protože o více než desetiletí později se TSR a SSI znovu dohodli, že se společně pokusí oživit dávno zapomenutou slávu herní série Pool of Radiance. V Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor (neboli PoR2) nám SSI přinese pokračování onoho bájného příběhu, jehož vyprávění začalo před více než deseti lety. Samozřejmě, že ve zpracování hodném dnešních technologických vymožeností.

První čtyři hry - Pool of Radiance, Curse of the Azure Bonds, Secret of the Silver Blades a Pools of Darkness - postupně rozvíjely nesmírně komplikovaný, bohatý a nápaditý příběh, který bylo radost sledovat a ještě větší radost prožít. PoR2 na něj samozřejmě bude navazovat... respektive na svět, který leží v pozadí tohoto příběhu. Vše začíná tím, že tůň (pool) za městem New Phlan se znovu zatřpytila (radiance - záření, jas, třpyt). Tím byly uvolněný výhonky nemrtvých, které začaly z jejích vod prorůstat všude kolem. Aby bylo toto nebezpečí zastaveno, sestavuje Elminster skupinu několika mocných dobrodruhů (...ne, to ještě nejste Vy;) a vysílá je do Myth Drannoru. Tam pak mají, zejména pomocí mocných Rukavic Moandera, zničit zdroj, který tůňku vytváří. Jenže krátce poté, co tito dobrodruzi projdou portálem do Myth Drannoru, si mocný čaroděj Elminster uvědomí, že všechno není tak jak by být mělo, že se nehlásí zpět tak jak bylo plánováno. Rozhodne se tedy vyslat Vás, abyste zjistili, co se vlastně stalo. Vstoupíte tedy do skrze portál do temného a nebezpečného světa Myth Drannoru, abyste objevili, že původní parta vám leží mrtvá u nohou. A odtud začíná vaše odvážná cesta dál do hloubi světa Myth Drannor. Musíte zjistit, co se zde stalo, co je špatně. A pokud možno to také zastavit.

Pool of Radiance: Ruins of Myth DrannorPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Pool of Radiance: Ruins of Myth DrannorPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Na počátku hry si budete moci vytvořit celkem čtyři postavy. Zbývat vám ale budou ještě dvě volná místa, která budete moci zaplnit během hry. Potkáte totiž všehovšudy osm NPC, jež si do své party budete moct přibrat. Samozřejmě, že pokud si časem usmyslíte, že vám jsou k ničemu, bude možné je také "propustit". Všichni "prvotně vytvoření" budou samozřejmě začínat na základních levelech. Postupně je však budete moct dotáhnout až na level 16. Hra se, jak se dalo čekat, řídí nejnovější edicí pravidel AD&D, tedy tou třetí, a odehrává se v populárním světě Forgotten Realms, konkrétně v regionu zvaném "Moonsea".

Podobně jako například v populárním Baldur's Gate, i zde budou mít hráči k dispozici jeden hlavní quest (úkol), který bude nutný splnit pro dohrání hry. Navíc zde ale bude množství tzv. postranních questů, tedy úkolů, jenž nejsou pro dohrání hry nezbytně nutné, ovšem dodávají všem hrám podobného ražení výbornou atmosféru skutečného, žijícího světa, který stojí za to třeba i několik hodin (dnů, týdnů...?) podrobně prozkoumávat.

Celý příběh začne v již zmíněném městě New Phlan. Z něho se pak časem vydáte až do starověkého města Myth Drannoru, jenž se nachází v lesním království jménem Cormanthor.

Pool of Radiance: Ruins of Myth DrannorPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Pool of Radiance: Ruins of Myth DrannorPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Nová edice pravidel AD&D znamená i mnoho nových vlastností a rysů, které byly do hry postupně přidávány (původně byla totiž PoR2 tvořena podle 2. edice). Jedná se například o novou rasu Half-Orc. Všechny rasy kterékoliv třídy se v PoR2 mohou dostat maximálně na 16. level. Multi-třídy pak mají maximum stanoveno na 32. Co se týká nových tříd, jsou jimi Barbar (Barbarian), Mnich (Monk) a Čaroděj (Sorcerer). Některé z těchto (ale i ostatních) tříd mohou postupem času získat jisté speciální dovednosti unikátní pro tu kterou třídu. Díky novým pravidlům je také možné získávat takzvané "feats" neboli zcela nové skilly či vylepšení těch dosavadních. A poslední změnou, kterou podrobněji zmíním, jest ona nová třída Sorcerer. Čarodějové si totiž nemusejí kouzla pamatovat, jak je tomu u Kouzelníků (Wizards). mají prostě dán jistý počet kouzel toho kterého levelu, jenž mohou kouzlit kdykoliv se jim zachce - to je dělá mnohem flexibilnější, obratnější například v boji. A tím se dostáváme k místu, kde je zakopán pes ;) - v PoR2 totiž budou přítomni Sorcereři, avšak nikoliv už Wizardi (!). Malou změnou oproti nejnovějším pravidlům bude také to, že Klerikové se nebudou muset před kouzlením modlit, což je tak trochu přibližuje flexibilitě a efektivitě Sorcererů.

Třídy
Barbar: Je výborný válečník, jen trochu jiného ražení, než třeba takový samuraj. Zbraněmi samuraje jsou jemnost, přesnost, dokonalé sebeovládání. Barbar na to jde bez rozmyslu, hrubou silou a tvrdými pěstmi (případně tvrdým dřevem, a ještě lépe ocelí). Jakmile se ale dostane Barbar do berserkového běsnění, nic jeho ničení nezastaví. Je silnější, rychlejší, obratnější, lépe se dokáže vyhnout nepřátelskému úderu. Jenže berserk mu nevydrží dlouho - je to příliš náročné, aby něco takového vydržel déle nebo častěji za sebou... obvykle to však úplně stačí jednou (;)). Domovem Barbara je -samozřejmě- divočina... ;).

Klerik: Klerici jsou mistři přírodní magie, která je velice užitečná zejména kvůli léčení. Dokonce i méně zkušený klerik dokáže přivést lidi zpátky od bran smrti, ten zkušený pak dokáže dostat zpět i ty, kteří touto branou prošli. Klerici snadno dokáží bojovat proti nemrtvým - zejména pomocí magie, ale samozřejmě i "běžným" způsobem - přeci jen mají nějaký ten trénink v zacházení s jednouchými zbraněmi. Jejich výhodou je také možnost nosit brnění, které si s přírodní magií docela rozumí.

Bojovník: Ten má ze všech nejlepší bojové dovednosti. Dokáže zacházet takřka s každou zbraní i brněním. Každý z bojovníků si navíc vyvine nějakou vlastní specifickou bojovou dovednost, kterou pak pěstuje - například v zacházení s jistou zbraní. Jiný si zase osvojí nějaké obrané chvaty... a podobně. Protože bojovníci trénují takřka neustále, jsou velice rychlí a dovednosti jim také rychle přibývají.

Mnich: Základní vlastností mnicha je schopnost bojovat beze zbraně a bez zbroje. Díky tvrdému cvičení však dokáže zasáhnout takřka s tejnou silou a rychlostí, jako kdyby to byl bojovník s mečem. Ačkoliv mniši nekouzlí kouzla, mají svou vlastní magii. Dokáží totiž schraňovat jistý druh energie zvaný "ki", který jim umožňuje provádět občas docela neuvěřitelné kousky. Asi nejznámějších z nich je omráčení nepřítele beze zbraně. Mnich má také jakousi vrozenou schopnost předem odhadnout směr útoku - a tak se mu vyhnout.

Paladin: Je chrání přírodní kouzla a dávají jim některé speciální dovednosti. Zadržují rány, umožňují jim léčit sama sebe (ale i jiné). Navíc každý, i ten nejnezkušenější paladin, má jednu základní schopnost - dokáže vycítit Zlo na sto honů vzdálené.

Čaroděj: Tahle sorta lidí kouzlí díky vrozené síle, nikoliv dlouhému a složitému učení se mnoha různým svitkům s kouzly. Jejich magie je spíše intuitivní než-li přísně logická a promyšlená, a tedy i velmi mnohostranná. Dokáží ovládat jednoduché zbraně a dokonce i nosit lehká brnění (i ta ale mají neblahý vliv na kouzlení). Jsou to mistři magie, schopní jak nezřízeně ničit tak chránit - to podle nálady.

Ranger: "Lesní muži" je jim přezdíváno. Doma jsou v hlubokých lesích a údolích. Cestují temnými hvozdy i horami stejně snadno, jako ostatní lidé cestují mezi městy. Mají dokonale zvládnuté umění sebeobrany - ovládají i jednodušší zbraně. Jejich dovednosti jim umožňují dlouho přežít v pusté divočině. Mají výbornou znalost mnoha lesních bytostí. To mu umožňuje brzy odhalit a přemoci nepřítele i v méně přístupných oblastech.

Tulák: Samotáři, mají toho málo společného s kýmkoliv jiným než se sebou samými. Někteří jsou nezpozorovatelní zloději. Jíní ovšem mohou být zvědi, infiltrátoři, špehové, nebo prostě zločinci. Co je jim všem společné jsou tyto vlastnosti: všestrannost, přizpůsobivost a samostatnost. Jednoduše se dá říci, že tuláci jsou mistři v získávání toho, co jim ostatní nechtějí dát. Zamčený poklad, tajný bojový plán, bezpečná cesta přes nějakou past, důvěra ochranky, či prostě něčí peněženka.

Pool of Radiance: Ruins of Myth DrannorPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Pool of Radiance: Ruins of Myth DrannorPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Pool of Radiance: Ruins of Myth DrannorPool of Radiance: Ruins of Myth Drannor

Na svých cestách potkáte samozřejmě také mnoho nepřátel těch nej(h)různějších druhů, uvedu jen několik příkladů: Drow Sorcerer, Lizard Man, Wraith, Shadow, Ormyrr, Iron Golem, Naga, Dragon-Kin, Gargoyle, Ghoul, Orc... a další a další. Obrázky některých z nich můžete najít tady někde kolem textu. Boj bude v PoR2 řešen tahově - tedy zcela dle AD&D pravidel - a to jako v jednom z prvních RPG poslední doby. K dispozici bude přes sto nejrůznějších kouzel, včetně těch nejnovějších (pocházejících z třetí edice AD&D).

Co se týká technologie, na níž je titul PoR2 postaven, jedná se o kombinaci 3D postav na předrenderovaných 2D pozadích. Sami můžete na screenshotech vidět, jak nádherně něco takového vypadá.

V této době je jíž Pool of Radiance: Ruins of Myth Drannor ve stádiu testování a posledních úprav. Tvůrci slibují minimálně sto hodin zábavy, nadupané vynikající grafikou i zvuky, a to i pro ty nejzkušenější hráče. Příznivce týmové zábavy jistě potěší možnost zahrát si PoR2 i v mutliplayerovém módu a to až v šesti hráčích. Hra by se měla objevit v nejbližších měsících. Vývoj zajišťuje společnost Stormfront Studios (http://www.stormfront.com/).

A jak už je mým (ne)dobrým zvykem, na konec jsem si schoval hardwarové nároky. Na oficiálních stránkách se uvádí následující: Pentium II 400 MHz, 64 MB RAM, a alespoň 16 MB 3D akcelerátor. Adresa oficiálních stránek jest http://www.poolofradiance.com/.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A