Run Like Hell – utíkejte (jako) o život

Vesmírná stanice napadená mimozemskými vetřelci dostává nový nátěr interiérů (krev vašich kolegů) a atmosféra houstne, že by se dala krájet nožem (narozdíl od pancéřové kůže vetřelců). Pokud vás zajímá PS2 a jeden z nejslibnějších titulů pro závěr tohoto roku, zde je pár informací a především fascinující obrázky.
Run Like Hell – utíkejte (jako) o život
Resident Evil vrátil slávu hrám, které těží především z jednoduché zápletky a maximální atmosféry. Kromě pozorně sledovaných událostí okolo pokusu původního krále žánru (Alone In The Dark 4) dobýt zpět trůn se na obzoru rýsuje další díl RE série pro nový PlayStation a v Japonsku už vyšla doplněná PS2 verze RE: Codename Veronica. Navíc je tu Onimusha od stejného tvůrčího týmu.

Osobně jsem se ale zamlada nejdřív (a nejvíc) bál u filmu Vetřelec, teprve později jsem měl tu čest se zombiemi. Možná i proto mi tolik vadilo, že se na PS neobjevila Martian Gothic Unification, která z atmosféry vesmírné základny pod útokem vetřelců těží. Nicméně mé nářky budou zřejmě více než utišeny. Mou nadějí je projekt RLH – Run Like Hell. Když vám hned v úvodu prozradím, že hra má mít stejně hustou a lepkavou atmosféru, jako kříženec Systém Shocku a Resident Evila, přičemž technicky je extrémně podobná Metal Gear Solidovi 2, snad se mi podaří upoutat vaši pozornost.

Run Like HellRun Like Hell

Run Like HellRun Like Hell

RLH má svoji premiéru naplánovanou pro vánoční trh a prozatím o ní není známo příliš mnoho podrobností. Kromě hory screenshotů, z nichž jsem pro vás vybral ty zajímavější, a několika ukázek se ví prozatím tolik, že se bude bojovat na palubě velké vesmírné lodi (to je nejlepší – není vlastně kam utéct) s mimořádně odolnou rasou nestvůrných mimozemšťanů, kteří mají kolektivní vědomí (jako jedno velké hnízdo).

Z té posední věty vyplývají hned dva extrémně zajímavé aspekty hry. Tím prvním je skutečnost, že někteří nepřátelé jsou v určitých fázích hry skutečně nezničitelní a tak pokud na ně narazíte (po nervydrásajícím plížení se po setmělých chodbách základny, lemovaných vnitřnostmi vašich mrtvých spolubojovníků), nastává čas pro běh o život, o kterém se zmiňuje i název hry (volně přeložený jako „běžet jako ďábel“).

Fascinující přitom je technika, jakou je zde takový zoufalý běh o život proveden. Zatímco směrovou páčkou navigujete běh vaší postavy, dáváte pozor na překážky v cestě (spadlé traverzy, těla apod.) a jakmile je uvidíte, musíte stisknout nějaké tlačítko na ovladači PS2. Nejdřív jsem se vyděsil, že to znamená ty příšerně únavné a nudné pasáže mačkacích maratónů, jaké známe z jiných her (především interaktivních filmů), ale byl jsem s velikou úlevou vyveden z omylu. Tohle není ten typ hry „namačkej to ve správný čas ve správném pořadí a přežiješ“. Jde spíš o to, abyste včas mačkali cokoliv – po stisknutí kolečka se postava pod překážkou podplazí, křížkem ji přeskočí a čtverečkem se ji pokusí odsunout. Zní to jako zajímavý prvek vysoce interaktivních a nelineárních miniher, které slavily takový úspěch například v ShenMue pro DreamCast.

Run Like HellRun Like Hell

Run Like HellRun Like Hell

Druhou zajímavostí je kolektivní vědomí nepřátel, kteří začínají jako hloupá zvířata, jež je možné nalákat za pomoci dálkově ovládaného robota k okraji hluboké výtahové šachty, kam je můžete nechat spadnout. To se vám ovšem povede jen párkrát, pak si to nepřátelé zapamatují a informaci si předají – a už je tímto kanadským žertíkem nenachytáte. Navíc se stanou díky úmrtím svých společníků agresivnější a podrážděnější. To zní také hodně zajímavě.

Navíc lze prohlásit, že už v této fázi má hra poměrně působivou grafiku a nejvíc mi asi připomínala hru Aliens versus Predator, inspirace vesmírem z vetřelčí série je zde každopádně zřejmá.

Dalším plusem je kamera, která místo přepínání se (jako v Resident Evil) sleduje plynule postavu s velkým důrazem na efektivní kroužení a nájezdy, které právě velice připomínají kameru v MGS 2. Nevím jak vy, ale já se už nemohu dočkat. Jen mi není jasné, kde na všechny ty pecky, co se pro PS2 chystají, vezmu čas a peníze.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

13.  1.  2018 | | 8 N/A
Herní projekt AQP City: když chcete GTA bez GTA

Herní projekt AQP City: když chcete GT…

Grand Theft Auto porodilo nespočet klonů, více i méně úspěšných. AQP ale vypadá jako zcela nový level.

18.  1.  2018 |
Nové hry i na slabém počítači: Vyzkoušejte zdarma Geforce Now pro PC

Nové hry i na slabém počítači: Vyzkouš…

Společnost Nvidia představuje konečně i na PC službu GeForce Now, která vám dovolí hrát i ty nejnovější hry na slabších počítačích.

8.  1.  2018 | | 3 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A